Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39136 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #125 Gepost op: 2011/09/22, 16:49:44 »
Bekijk het eens goed en kijk eens hoe ze dingen hebben geïntegreerd want nu hebt je het alleen over het uiterlijk en niet hoe ze dingen toepassen en samen hebben gevoegd.
Want over de dingen die in Windows 8 zitten heb ik je nog niet gehoord die een heel stuk beter zijn dan hoe ze nu in Linux zitten.
Kijk er eens naar.

« Reactie #126 Gepost op: 2011/09/22, 18:56:20 »
Heb je misschien voorbeelden? Ik bedoel dit niet sarcastisch, maar ben gewoon benieuwd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2011/09/22, 19:45:56 »
Ja hoor, maar eerst even eten en dan zal ik er een paar posten.

Heb er al een aantal gegeven. Eigenlijk moet je het zien want mijn uitleg zal denk ik niet toereikend zijn.

« Reactie #128 Gepost op: 2011/09/22, 20:14:58 »
Ik wacht even die voorbeelden af en dan vergelijk ik dat hier.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2011/09/22, 20:42:18 »
Zo dat is ook weer naar binnen gewerkt.

De rede waarom ik zeg dat je het eigenlijk moet zien is omdat ze dingen die al in Win7 zitten in Win8 zo aangepast zijn dat het nu wel naadloos op elkaar aansluit.

Neem bijvoorbeeld hoe nu de foto's zitten.
Je hebt nu 1 locatie waar je, je foto's terug kunt vinden.
Dus ook die op facebook, sky, op je tablet of op je pc staan.
Van daaruit kun je ze selecteren en mailen. Dit kan ook in Win7 en dergelijke en is dus niet nieuw maar hoe ze het doen wel. Je blijft gewoon in je foto gebeuren en je krijgt aan de zijkant een e-mail menu.
Dan kun je heel makkelijk je keuzes aanpassen en dergelijke.
Het andere voordeel is, is dat je niet meer je foto's als ze online staan, binnen hoeft te halen want het word vanzelf in een soort virtuele map geplaatst en dan maakt het niet uit of het nou op sky of facebook staat.

Het is eigenlijk de opbouw.
Als je bijvoorbeeld een app maakt, dan kun je die zonder moeite het met de rest laten werken waardoor iedere app dezelfde manier van werken heeft.

Het wisselen van programma's is mooi op een touchscreen en dingen die naar de achtergrond gaan, gaan dan in pauze stand waardoor het niet trager word.
Het naadloos over gaan van cloud en hdd en dergelijke is mooi.
Lastig uit te leggen maar kijk hier.

www.buildwindows.com

Er is namelijk nog veel meer maar het is lastig uit te leggen.
Door bestaande dingen net iets anders toe te passen hebben ze dingen beter geintergreerd en gaan dingen beter in elkaar over.

Er zijn natuurlijk ook min punten. Zo is het menu wennen hoe het zit en vind ik het nog wat lastig om met de muis alles te doen.
Het is naar mijn mening als je veel apps gebruikt en niet de gebruikelijke desktop die er in zit, dat het beter is voor een touchscreen.
Het uiterlijk van het menu is wat men er persoonlijk van vind.
Het idee is goed maar ik vind persoonlijk dat het niet helemaal goed uitgevoerd is.

Het is in principe wel de beste manier om iets overzichtelijk te maken maar dan moet je het consequent er mee om gaan en dat doen ze niet overal.
Wel mooi dat je de updates in de tegels kunt zien.
Het probleem is alleen dat een aantal tegels een klein icoontje hebben en dat ze dan niet de hele tegel gebruiken als soort herkenning's punt. Dat is bij een aantal tegels wel en als ze dat verder doorgevoerd hadden, dan was het beter geweest.
Maar veel kun je opvangen omdat je het menu zelf in kunt delen en groepen kunt maken.
Het is dus een beetje dubbel want voor de touchpad vind ik het zeer mooi en het idee zeer goed met als basis dat ze goed hebben opgelet hoe je iets overzichtelijk maakt.
Maar het geen wat ik minder vind en dat is met Unity en Gnome 3 net zo, dat het menu niet geschikt is voor een desktop. Maar dat is persoonlijk.

Maar bekijk de keynotes en dan het eerste deel. Deel 2 gaat over de server en dergelijke.
Duurt wel ruim 2 uur.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2011/09/22, 20:43:26 »
Ik wacht even die voorbeelden af en dan vergelijk ik dat hier.

Hahaha nee jij gaat eerst als huiswerk die keynotes kijken.
Anders kom je volgend weekend maar naar mij en dan kun je bij mij ernaar kijken.
Krijg je daarna een overhoring. XD

« Reactie #131 Gepost op: 2011/09/22, 22:28:48 »
Het lijkt dus vooral integratie met sociale media, wat verbeterd is. Persoonlijk vind ik dat vrij onbelangrijk. Ik had al wat snippets van die filmpjes gezien en moet zeggen dat het op mij geen goede indruk maakt. Het ziet er best leuk uit, maar het lijkt me verschrikkelijk om mee te werken. Dat geld voor mij overigens ook voor unity en gnome-shell en is natuurlijk vooral een kwestie van smaak.

De nieuwe interfaces lijken er allemaal op gericht om alles zo eenvoudig mogelijk te maken bij het eerste gebruik. Persoonlijk vind ik dat niet zo belangrijk. Een kaartjes automaat van de NS moet direct eenvoudig te bedienen zijn, daarbij is efficientie van minder belang. Het is ten slotte belangrijker dat iemand die niet zo vaak met de trein gaat gewoon makkelijk een kaartje kan kopen, dan dat een wat meer ervaren reiziger 2 seconden bespaart. Voor een OS daarentegen, vind ik het toch belangrijker dat het efficient en eenvoudig werkt als ik het eenmaal gewend ben. Neem, notepad en Vim, als je beiden niet kent is notepad absoluut gebruiksvriendelijker, maar als je hele dagen in tekst bestanden doorbrengt is Vim, na er mee te leren werken, oneindig veel efficienter. 

Ik begrijp heel goed, dat voor veel mensen een pc best lastig kan zijn om mee te werken en voor die groep is het misschien heel fijn om met metro aan de slag te kunnen. Voor de wat gevorderde gebruiker lijkt het me een drama.

Ik heb overigens net een paar minuten "8 traits of great Metro style apps" op buildwindows geprobeerd, maar ik kan er niet naar kijken. Wat ontzettend sentimentele onzin, verkoopt die gast.

« Reactie #132 Gepost op: 2011/09/23, 09:49:03 »
Op hardware.info tv hebben ze vandaag ook een korte review/presentatie van win8.
http://nl.hardware.info/tv/330/windows-8-ervaringen--idf-2011-terugblik

De youtube versie doet het bij mij nu niet, maar de flash versie werkt pima.

« Reactie #133 Gepost op: 2011/09/23, 10:44:57 »
Nah alles eens bekeken en ik vind het helemaal nix  ???
Dit soort gui's staat me helemaal niet aan en ik vind het niet lekker werken.

Dan is Unity nog wat economischer voor mijn persoontje.... 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2011/09/23, 18:04:28 »
@FreeTheBee, Het is niet alleen de social media maar daar is wel de nadruk op gelegd.
Maar dat is wat de meeste gebruikers tegenwoordig ook willen. je ziet het ook bij Ubuntu steeds meer geïntegreerd worden.

Buiten het menu en de apps is de desktop niet veel veranderd.
Het zal wennen worden maar ik blijf bij Win7 ondanks dat ik het op een aantal punten heel mooi vind.
Zo vind ik Unity ook op een aantal zeer mooi werken en hebben ze ook een aantal mooie dingen maar ook daar zitten net als Win8 een aantal dingen die mij tegen werken om er met plezier gebruik van te maken.
Wel moet ik zeggen dat ik Win8 op een tablet eerder zou gebruiken en ik het daarop wel zie zitten.

De desktop van Xubuntu en Gnome 2 spreken mij meer aan.
Als ze dat hadden over genomen dan was het een ander verhaal. XD

« Reactie #135 Gepost op: 2011/09/23, 18:32:37 »
Het is zeker begrijpelijk dat de nadruk ligt op sociale media, Ik denk dat ik onderdeel van een krimpende minderheid ben, die daar weinig mee heeft ;)
Ik gebruik windows zelf bijna nooit meer, eigenlijk alleen nog XP in virtualbox voor wat streams die met silverlight werken. Maar, als ze met wat nieuws komen is het toch interessant om te zien of het ergens op lijkt. Ik heb nu het geluk dat ik op m'n werk ook linux kan draaien, maar dat kan bij een volgende baan zomaar anders zijn. Dan zou het toch fijn zijn niet helemaal wereldvreemd te zijn in de windowswereld.

Wat gnome2 en xfce betreft, het zou ideaal zijn als windows de desktop loskoppelt van het OS zoals in linux. Misschien zouden er dan wat alternatieve WM's ontwikkeld kunnen worden. Nu zit je altijd vast aan wat toevallig voor jouw specifieke windows als desktop omgeving bedacht is. Ik heb thuis xfce, openbox en awesome erop staan en gebruik ze alle drie. Als ik moet werken, vooral awesome, omdat ik tiling dan ideaal vind en anders vaak xfce. Openbox heb ik vooral om mee te spelen :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2011/09/23, 18:40:45 »
Ik heb ook niets met die sociale media maar heel veel gebruikers wel.
Voor hun is het een mooi systeem.

Ik gebruik Windows alleen voor spellen en voor wat streams die niet in Linux werken en om wat hardware te updaten.
Verder zit ik voornamelijk in Linux. gelukkig is er keus zat en zijn ze Linux ook aan het verbeteren op het gebied van spellen en komt er een Linux versie van een soort steam.

« Reactie #137 Gepost op: 2011/09/23, 20:00:43 »
"Nu zit je altijd vast aan wat toevallig voor jouw specifieke windows als desktop omgeving bedacht is."

Nu toch even een Windows-verdediging. Ik neem aan dat je nog nooit van ObjectDesktop hebt gehoord? Of onderdelen daarvan, zoals de WM WindowBlinds?
Het kan dus wel degelijk.

"Ik heb ook niets met die sociale media maar heel veel gebruikers wel.
Voor hun is het een mooi systeem."

Zeg jij. Ik gebruik ook veel sociale media, dus ik val onder jou "voor hun". Toch vind dat MeMenu van Ubuntu op 11.10 echt geniaal.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2011/09/23, 20:37:14 »
Een wat anders omschrijven. Ik heb het over gebruikers die buiten dat, niets anders kunnen met hun pc.
Of heb ik het nu ook over jou? ;)

« Reactie #139 Gepost op: 2011/09/23, 20:47:57 »
Een wat anders omschrijven. Ik heb het over gebruikers die buiten dat, niets anders kunnen met hun pc.
Of heb ik het nu ook over jou? ;)

Nou, behalve doelloos surfen, informatie zoeken voor school en dit forum+website doe ik niet zo heel veel anders nee. Ja, Nexuiz, maar ook daar chat ik ondertussen dus weer een vorm van Social Media ;) Ik zit eigenlijk als ik aan mijn computer zit bijna altijd wel op internet.

« Reactie #140 Gepost op: 2011/09/23, 21:34:43 »
Ik ken windowblinds, al heb ik het nooit gebruikt. Skinnen is alleen niet hetzelfde als een alternatieve WM kunnen draaien. Ik zou graag zien hoe je met windowblinds een tiling wm maakt, die vrijwel geen systeembronnen nodig heeft.

« Reactie #141 Gepost op: 2011/09/24, 09:58:26 »
Ik ken windowblinds, al heb ik het nooit gebruikt. Skinnen is alleen niet hetzelfde als een alternatieve WM kunnen draaien. Ik zou graag zien hoe je met windowblinds een tiling wm maakt, die vrijwel geen systeembronnen nodig heeft.

ObjectDesktop is GEEN skin hoor. Ik vertel je dat uit ervaring, want ik heb dat vroeger wel gebruikt op Windows XP.

Met WindowFX welke bij ObjectDesktop zit kun je tiling aanzetten. Hou je dan de rest van de Windows-bronnen laag, heb je een normaal systeem met tiling.

« Reactie #142 Gepost op: 2011/09/24, 21:49:28 »
Je kunt zo inderdaad meer aanpassen dan ik dacht. Eigenlijk is het wel belachelijk dat dit soort zaken niet gewoon ingebakken zijn in een duurbetaald OS. Daarnaast zit je nog steeds vast aan dezelfde window manager die in windows ingebakken zit. Ik neem aan dat je m'n punt op zich wel begrijpt. Als ik in linux kde of gnome vervang door openbox of awesome dan breng ik de systeemeisen behoorlijk terug. Mijn netbook gebruikt bijv. maar ongeveer 120MB na het opstarten. Dit is meer dan alleen een kwestie van effecten aan of uitzetten, of wat opties toevoegen.

« Reactie #143 Gepost op: 2011/09/25, 00:34:31 »
Ik snap je punt ja. Mijne was meer als een tip bedoeld ;)

OT: dit vind ik nu een leuke. Dat hele blokkenconcept van MS is zelfs makkelijk na te maken: http://www.youtube.com/watch?v=l3YAaT2imZ0&feature=related
(deze gozer heeft dus zijn W7 zo gecustomized)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2011/09/25, 12:40:23 »
Kijk een Win8 fan die niet kon wachten tot Windows 8 er is en zelf maar iets maakt.

Ben benieuwd wat het word want het is zo anders dan men nu heeft op de pc en ik zou wel eens willen weten hoe men reageert op Windows 8 en dan bedoel ik de Windows gebruiker.

Mijn vrienden vinden het te gek maar ik denk ook vanwege omdat hun het nu hebben en anderen nog niet.
Ze weten trouwens nu al beter hoe het werkt dan dat ik weet hoe het werkt en ondanks deze vroege editie hebben ze nog geen problemen gehad.

« Reactie #145 Gepost op: 2011/09/25, 23:34:26 »
Trouwens, even tussendoor, maar laatst hadden we het over tablets en toen vond iemand het vervelend dat er geen USB-poort op zit op tablets (full size). Toen vertelde ik over die speciale kabel voor de Xoom. Maar inmiddels is er een tablet met een full size USB-poort: de Lenovo Thinkpad Tablet.
http://www.youtube.com/watch?v=IXFexk6k39M&feature=relmfu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/09/26, 01:26:29 »
Zijn er meer die dat al lang hebben.

« Reactie #147 Gepost op: 2011/09/26, 10:51:05 »
Zijn er meer die dat al lang hebben.

Noem 3 andere tablets met een full size USB-poort dan. Ik kan er geen enkele bedenken behalve deze Lenovo. Ik heb het over een full size op de tablet zelf he en niet d.m.v. een kabeltje zoals bij de Xoom.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2011/09/26, 13:27:56 »
Toshiba Thrive tablet met USB 2.0.
Acer A500 met USB 2.0.
En Asus EEE Pad Transformer op het dock.

Er zijn er nog een stel die het hebben maar ik denk dat dit zo wel genoeg is.
Er zijn een hoop van die goedkope dingen die het van het begin af aan al hadden, dus het is niets nieuws.

Vistaus in plaats om gelijk een verkoop praatje te geloven kun je het beste eerst eens rond kijken voor je iets geloofd. Fabrikanten beweren altijd dat de ze de eerste met iets zijn en dat hun systeem sneller en beter is.
Jij geloofd zeker ook alles wat Apple je verteld over hun tablet, dat het de snelste is en de eerste met een dual core was?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #149 Gepost op: 2011/09/26, 15:25:51 »
Ik dacht dat een aantal Archos tabletten dat ook hadden.