Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39154 keer)

Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #75 Gepost op: 2011/09/17, 23:40:25 »
lijkt er op dat windows wel een stuk geduldiger is geworden.
had net wat updates, kreeg ik dit te zien:
Citaat
You need to restart your PC to complete updates. you PC will automatically restart in 2 days if you do not restart manual
da's weer eens wat anders dan die 4 uur max. die je nu kan kiezen =D

Haha, mwah, als ik na die 4 uur terug op uitstellen klik, ben ik er ook weer 4 uur vanaf hoor =D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2011/09/18, 03:00:13 »
@Vistaus voor je reageert, bekijk eerst de keynotes zodat je weet waar het over gaat.
Je kunt wel proberen om Linux te verdedigen maar dan moet je wel weten waar je het over hebt en blijkbaar heb je dat niet.

Weet jij wel wat keynotes zijn?
Nee het zijn geen instructie video's zoals die op de Gnome site staan.
Het zijn de filmpjes van de introductie van Win8 aan de pers en software ontwikkelaars.
Net als Google zijn verhaaltjes over Android verteld en wat er aan komt. Zo doet Microsoft dat al jaren en ook Apple doet dat. Alleen vroeger kwamen die dingen niet altijd online maar de laatste tijd zie je het gelukkig meer en meer zodat iedereen het kan zien.
De presentatie van de i-pad 2 kun je er mee vergelijken.

Bekijk ze en geef daarna commentaar want nu heb ik totaal geen zin om op je opmerkingen te reageren. Je vergelijkt nu dingen die niet te vergelijken zijn en ik kan je wel alles proberen uit te leggen maar dan kom je weer met opmerkingen die nergens over gaan.
Tevens is het lastig uit te leggen wat ze vertellen omdat je het moet zien om het te begrijpen.

Tevens wat ik bedoel met dat ik een pc anders gebruik dan heel veel mensen op het moment doen, is dat ik andere programma's draai en ik werk met mijn computer.
Heel veel mensen gebruiken hun pc voor twitter en Facebook en meer niet. Ik gebruik die dingen ook wel maar ik doe dat erbij.
Tevens zal ik ondanks dat ik op een hoop punten positief ben over Windows 8 niet overstappen naar Windows 8 omdat er nog altijd dingen zijn die veel fijner zijn in Xubuntu en Ubuntu klassiek.

De rede van waarom ik in Windows het menu niet gebruik is heel simpel.
Ik heb op een enkel spel na al mijn spellen in steam staan. Naast dat draai ik Skype en meer niet.
Die dingen staan allemaal op mijn desktop en onder in de werk-balk.
In Linux draai ik veel meer programma's tegelijk en gebruik ik veel meer programma's. Hierdoor heb ik een lange lijst met iconen en in Unity krijg ik een stapel iconen wat het er niet overzichtelijker op maakt.
Aangezien ik een aantal dingen niet altijd gebruik en ik niet te veel iconen in mijn dock wil omdat dat ook niet overzichtelijk is, gebruik ik in Linux het menu veel vaker.
Daarnaast is het wisselen van desktop als je het toetsenbord niet gebruikt gewoon bagger in Unity.
Dat is in klassiek en Xubuntu veel fijner en je ziet waar alles staat zonder ergens op te hoeven klikken.

Maar nogmaals kijk de keynotes en je krijgt op al je vragen antwoord en dan zul je zien dat je vergelijken niet echt op gaan en dat de integratie van dingen veel beter is dan in de andere werk omgevingen die er op het moment zijn.
Ja Apple en Linux liggen achter. Ik zie het liever ook anders maar het is nu eenmaal zo.
Wel gaat Microsoft er van uit dat straks iedereen een touchscreen aan zijn pc heeft.
Dat is de vernieuwing en iets waar Apple nu de boot mist en Windows nu een voorsprong heeft. Linux heeft het voordeel dat ze dit ook kunnen gebruiken en mee kunnen profiteren van deze ontwikkelingen.
Apple heeft van Linux dingen overgenomen die beter zijn voor een toucscreen zoals het menu wat ze nu hebben.
Volgens mij hadden ze bij Cononical en Gnome ook door dat het die richting op ging en hebben ze daarom dit zo gedaan.

Tevens denk ik dat Microsoft het slim doet met Win8.
Voor veel mensen is een pc iets engs en ze zijn vaak huiverig om iets nieuws te proberen.
Doordat Microsoft de werkomgeving gelijk trekt op alle systemen, zorgen ze ervoor dat als iemand een pc heeft met Win8 ze ook eerder een tablet met Win8 zullen nemen omdat ze dat kennen. Tevens krijgen ze een hoop functionaliteit erbij.
Ik hoop dat ze de Xbox360 ook gelijk gaan trekken en dat ze Kinect comptabele maken.

« Reactie #77 Gepost op: 2011/09/18, 21:39:15 »
Ook de BSOD hebben ze aangepast ;) is er iemand ziek geworden aan de top van MS ?

http://www.geek.com/articles/geek-cetera/windows-8-blue-screen-of-death-replaces-crash-details-with-a-sad-face-20110914/

Nu is het bijna leuk om een BSOD te krijgen, ach wat houd me dan nog tegen Windows 8 te installeren?  =D

Ik denk dat vele Linux gebruikers Windows 8 toch wel interessant gaan vinden, maar de senioren toch niet zo van de innovatie gaat houden, alle knopjes op een andere plek. Windows Xp en Windows Vista leken nog een beetje op elkaar (en toch zie je hoeveel er nog in Xp blijven hangen]. Maar dit is echt totaal anders... Dan lijkt Kubuntu nog meer op Windows  :D Voor desktop computers denk ik niet dat er meer verkocht gaat worden dan de vorige versies. (Dat zie ik niet als verkeerd  :evil:] Tegenwoordig worden denk ik veel minder pcs vervangen.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/18, 21:48:21 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2011/09/18, 21:46:53 »
Heb op mijn XP nog nooit een BSOD gehad dit terzijde.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #79 Gepost op: 2011/09/18, 21:48:56 »
Heb op mijn XP nog nooit een BSOD gehad dit terzijde.

Ik wel  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2011/09/18, 22:05:25 »
Jongeren vinden al die nieuwe interfaces mooi en leuk.

« Reactie #81 Gepost op: 2011/09/18, 23:09:23 »
Het lijkt wel of er een lineair verband bestaat tussen gebruiksvriendelijkheid en de grootte van iconen en menus, althans volgens software ontwerpers.

Voor windows kan ik me nog een klein beetje voorstellen dat het een kwestie van smaak is, maar nu hebben ze het ook al over office met die metro interface. Dat kan toch nooit echt praktisch zijn lijkt me. Als ik dit soort berichten lees, ben ik toch weer blij dat ik office en windows vrijwel nooit nodig heb :).

« Reactie #82 Gepost op: 2011/09/18, 23:45:02 »
Jongeren vinden al die nieuwe interfaces mooi en leuk.

Dan val ik daar kennelijk niet onder. Ben daar nogal selectief in. Vind de interface van Win 8 middelmatig, de interface van Mac OSX goed alleen de werkwijze vind ik niet prettig, GNOME Shell helemaal niks, maar bijv. Unity en E17 weer geweldig. Tja, smaken verschillen he :P
En ja, ik weet wat keynotes zijn. Maar dat heeft er niks mee te maken.

Overigens, even terugkomend op je punt over die filmpjes van de aankondiging enzo online zetten: dat doet Ubuntu al veel langer. En hier kun je me toch echt niet op tegenspreken, kijk zelf maar: http://www.youtube.com/user/ubuntudevelopers

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2011/09/19, 00:16:12 »
Vistaus hoelang Microsoft en Apple doen dat ook al jaren.
Ik wil niet lullig zijn hoor maar niet overal loopt Linux voorop.

Blijkbaar weet je niet wat het betekend want je vergeleek het met totaal iets anders.
Heb je ondertussen gekeken?

Voor je iets vergelijkt of commentaar geeft, informeer je dan juist.

Hier is het populair en het Win8 verspreid zich hier snel en tot nu toe hoor ik alleen maar positieve geluiden.
Het verbaast mij niet want ze hebben geen problemen met de installatie, het gaat snel en ze kunnen hun huidige software er op zetten en de drivers worden ondersteund.
Ik ga morgen bij iemand langs om te kijken hoe het op zijn systeem werkt.

Ik denk dat Windows weer iets heeft wat ze weer een sterke positie geeft tegenover OS X en Linux.

Nog iets wat je niet leuk zult vinden om te horen Vistaus, het start sneller op dan Linux en er zijn er bij die een nieuw scherm willen met touch en ze willen ook de tablet.
Ze hebben zelfs de filmpjes zitten kijken en dat maakte ze alleen maar positiever.

Ik kan er ook niets aan doen maar blijbaar is win8 bij veel mensen die niet veel van pc's af weten zeer populair.

Maar kijk de filmpjes en zie hoe Microsoft laat zien hoe je iets integreert. Ik kan er ook niets aan doen dat ze een keer iets beter doen dan Linux. Een ander ding is, is dat ze met dit helemaal afwijken van de rest waardoor je dus niet kunt zeggen dat ze iets hebben overgenomen in de interface.

Ik zit nu te wachten wat ze met de Xbox 360 van plan zijn want die moet ook samen met win 8 gaan werken en ze willen alles beter samen laten werken en dat is het enige waar ze nog niets over hebben gezegd.

« Reactie #84 Gepost op: 2011/09/19, 10:32:02 »
"Nog iets wat je niet leuk zult vinden om te horen Vistaus, het start sneller op dan Linux"

Nu, ik weet dat Ubuntu niet snel opstart nee. Maar Bodhi start in 15 seconden op hier. Doet Win 8 dat dan sneller dan 15 seconden?

"en er zijn er bij die een nieuw scherm willen met touch en ze willen ook de tablet."
Ja, daar heeft Windows inderdaad een voorsprong in. Maar weet je ook waarom? Omdat er nog geen fatsoenlijke Ubuntu-tablets zijn. Eerlijk is eerlijk, Unity is wel gemaakt voor touchscreens. Dus daar geef ik toe dat ze nu een voorsprong hebben.

"waardoor je dus niet kunt zeggen dat ze iets hebben overgenomen in de interface."
Oke, wacht even hoor. Hier ga ik wel even op in. En zeer belangrijk bij dit punt: als je me niet gelooft, kijk het zelf maar na. Op Win 8:
-Zijbalk in IE: overgenomen (of in ieder geval afgekeken van) Dolphin HD op Android.
Windows 8 IE:

Dolphin HD op Android:

-Die tabbladen met previews aan de bovenkant in IE: Opera.

-Het uiterlijk van IE op Win 8: Eve (E17 prototype webbrowser). Niet helemaal hetzelfde, maar wel duidelijk geïnspireerd door Eve.

Tuurlijk kopieert Linux ook dingen en daar ben ik me van bewust, maar toch hebben ze dus wel een paar onoriginele dingen erin.
En nu kun je er nog wel tegenin gaan, maar je kunt duidelijk op de screenshots zien dat bepaalde dingetjes niet origineel zijn. Het bureaublad en werking enzo is wel origineel, dat geef ik toe.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2011/09/19, 14:02:55 »
W8 start vanaf het indrukken van de aan knop in 10 seconden op.
Ik ga er vanuit dat die 15 seconden na de de grub word gemeten.
Op een tablet is het nog sneller.

Vergelijk de browser ook met FF want die doen het ook zo.
Maar nogmaals de interface is uniek, wie heeft een blokkendoos voor zijn neus als je de pc op start?
Ik persoonlijk vind het lelijk maar het is wel overzichtelijk.
Zat er op te wachten dat je met plaatjes kwam, had niet anders verwacht. Jij bent zo voorspelbaar dat  ik eigenlijk het volgende bericht er al neer kan zetten voor jij reageert. XD

Het sterke punt van Microsoft is gelijk waar Apple en Linux een probleem hebben.
Ze maken alles zelf waardoor ze alles kunnen integreren zoals ze zelf willen. Apple moet de hulp hebben van Microsoft en nog meer software fabrikanten om dat ook te kunnen en om Ubuntu als voorbeeld te nemen, moeten hulp van FF, Google, Libre en dergelijke hebben om het te doen.
Nou het voor Apple wat makkelijker om aan te passen doordat ze zeggen hoe ze het willen maar dat kost wel tijd.
Bij Ubuntu is het wat lastiger omdat ze maar heel klein zijn en er meer distro's zijn.
Ja Microsoft kan doen en laten wat ze willen omdat ze zo groot zijn maar ze laten nu ook weer zien waarom dat is  en waarom Apple nooit de nummer 1 kan worden. Waarom Linux nog klein is komt door de versnippering binnen de Linux gemeenschap want als die hun krachten zouden bundelen en zich op 1 desktop zouden richten, dan zouden ze een zeer goede kans maken en veel sterker en flexibeler zijn.

« Reactie #86 Gepost op: 2011/09/19, 14:08:00 »
"Ik ga er vanuit dat die 15 seconden na de de grub word gemeten."
Nein. Vanaf indrukken power-knop tot aan programma's kunnen openen 15 seconden.
Maar 10 seconden van Win 8 is ook netjes hoor :)

"om Ubuntu als voorbeeld te nemen, moeten hulp van FF, Google, Libre en dergelijke hebben om het te doen."
Ja, Ubuntu wel. Logisch ook dat je die als voorbeeld noemt. Maar heb je wel aan KDE gedacht? Bij KDE zitten ook alle programma's gewoon geintegreerd omdat het 1 geheel is.

Maar goed, aan de hand van mijn screenshots kun je wel zien dat niet alles uniek is. Nogmaals: ze hebben wel unieke dingen, waaronder dat startscherm. Dat heb ik al toegegeven. Maar aan de hand van mijn screenshots kun je toch alleen maar concluderen dat ze sommige dingen wel hebben afgekeken. Bedoel ik niet negatief hoor.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #87 Gepost op: 2011/09/19, 14:18:30 »
Ze maken alles zelf waardoor ze alles kunnen integreren zoals ze zelf willen.
Dan neem je toch een opensource browser ?
In de repo's staan er genoeg :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2011/09/19, 18:27:02 »
Ze maken alles zelf waardoor ze alles kunnen integreren zoals ze zelf willen.
Dan neem je toch een opensource browser ?
In de repo's staan er genoeg :lol:

Dat klopt en er zijn Distro's die dat doen en ik zie wel dat Linux de mogelijkheden heeft om het te doen.
Ik ging alleen uit van Ubuntu en die doen dat niet.
Tevens is het niet alleen de browser.
Wel heeft Linux de mogelijkheden om het te doen.

@Vistaus natuurlijk vind je van alles wat op iets anders lijkt maar ook buiten het menu zit het vol met unieke dingen.
Ik haal trouwens niet de 15 seconden met BodhiLinux van af het indrukken van de de knop. Ook niet op mijn i3. Het start wel snel op.
Kijk naar de filmpjes en laat je verbazen, daar kan ChromeOS nog wat van leren.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2011/09/19, 18:43:28 »
Persoonlijk hoef ik die promo filmpjes niet zo te zien. Ik kijk liever wat het in het echie doet. Bij mij haalt hij die 10 seconden niet, eerder tegen de 30. Maar dat is nog wel heel snel voor Windows, dat is waar. Ik heb wel een supersnelle I7 met voldoende geheugen. Vandaag voor het eerst weer aan sinds zaterdag en het valt me op dat hij heel wat tijd kwijt is aan het updaten. Dat is in ieder geval een bekende Windowskwaal. Verder gingen de waarschuwingen dat MS Defender een update nodig had (dubbele message) niet uit na updaten. Een herstart heeft dat verholpen. Ik word eigenlijk vrij snel geïrriteerd door allerlei waarschuwingstekens. Zit ik niet echt op te wachten en dat zie ik bij Windows7 ook heel vaak.
Vanmiddag mijn binnenkort af te danken Windows XP (werk) in zo'n stresstoestand gebracht dat hij contimue ging herstarten. XD
Opgelost door naar de laatste stabiele situatie terug te gaan. :)

« Reactie #90 Gepost op: 2011/09/19, 19:29:16 »
Ik was vanmiddag ook wel een beetje onder de indruk van Windows 8. Het werkt soepel en snel en biedt een heel andere manier van werken. Toch vraag ik me af of het uiteindelijk zal aanslaan. Ja, de manier van werken is anders, maar de aanpasbaarheid van het systeem is drie keer niks. Het enige wat je voor je neus hebt is een stel tegeltjes met wat tekst erop en een klein plaatje. Het geheel wordt volgens mij al snel onoverzichtelijk, vooral als je behoorlijk wat apps geïnstalleerd hebt staan. Ik moet op mijn Android-tablet soms al zoeken naar die leuke app die ik een keer gedownload had maar waarvan ik vergeten ben hoe die heet en al helemaal geen idee heb waar ie ongeveer zou kunnen staan. Dat zul je onder Win 8 nog veel erger hebben... Mooie bureaubladachtergronden kun je alleen gebruiken in die andere interface van Windows. De weer-app is dan wel weer briljant, met bewegende dingetjes enzo. Das leuke bling bling :D

Toch denk ik wel dat het een stap de goede richting in is van Microsoft. De oude Windows-manier van werken die je ook onder Linux weer tegenkomt is eigenlijk verouderd. Het heeft zo z'n gebreken, zoals het totaal de weg kwijtraken in alle geopende vensters op de taakbalk. Windows 8 zal je veel bewuster met je geopende programma's laten omgaan. En als je vergeten bent waar je zo'n programma hebt staan, ga je gewoon weer terug naar de Metro-interface en klik daar op het icoon van het programma (geen idee trouwens of dat zo werkt, doet het onder Android in ieder geval wel). 't Open and forget principe :)

Ik werk nu al een tijd met Gnome 3 en ik merk hetzelfde bij mij: ik ga veel bewuster met mijn geopende vensters om. Ik moet eerst nadenken over de positionering en daarna weet ik meestal direct waar een venster staat. Het wisselen tussen programma's is daardoor ook veel simpeler: ctrl+alt+pijltje omhoog of naar beneden. Gaat veel sneller dan je lam lopen zoeken op een of andere taakbalk. Het kost in het begin misschien wat meer tijd, maar die haal je ruimschoots in door de overzichtelijkheid en snelheid waarmee je programma's kunt benaderen. 
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #91 Gepost op: 2011/09/19, 20:43:48 »
@emiel:
"Ik haal trouwens niet de 15 seconden met BodhiLinux van af het indrukken van de de knop. Ook niet op mijn i3. Het start wel snel op."

Nee, ik zei ook niet dat iedereen het haalt. Maar datzelfde geldt voor Win 8: niet iedereen haalt de 10 seconden.
Ik zei dat ik 15 seconden haal met Bodhi vanaf indrukken knop tot volledig opgestart op mijn desktop (met die nVidia G220 weetjewel :P).

« Reactie #92 Gepost op: 2011/09/19, 22:44:46 »
Okee, Win8 geïnstalleerd. Conclusie? Helft van de lettertypes schijnt niet te werken, IE zit in zo'n onmogelijke toestand dat zelfs Firefox installeren niet gaat. Gevolgd door een heftige discussie over welke Linuxdistributie beter is op het #windows-kanaal (Ja, Win8 is zo slecht dat men zelfs Linux wil gaan gebruiken! ;) )

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2011/09/20, 00:24:37 »
@crashit, Het is bij mij heel dubbel, van de ene kant vind ik het 3x niets en van de andere kant vind ik het heel mooi.
Die tegels zijn goed alleen wat je zegt klopt ook. Ze hebben niet alle tegels even goed uitgevoerd waardoor het nog niet zo goed werkt als dat zou moeten.
Wel kun je verschillende groepen maken zodat het overzichtelijker word.
Ik ben ook benieuwd hoe het word als er meer op staat om te zien of het dan nog zo goed werkt.
Het uiterlijk bevalt mij ook niet echt omdat ik het niet echt mooi vind. Dat is op Android veel beter.
Desondanks hoor ik van vrienden veel positieve geluiden maar niet iedereen heeft dezelfde smaak en een aantal kijken er niet eens naar.

Het is nog afwachten wat het word.
Dat het nu nog niet in 10 seconden opstart komt ook door de versie die het nu is. Het is een andere versie dan die ze zelf draaide om te laten zien hoe het werkt.
Het zal per pc verschillen maar het is in ieder geval beter dan het was.

@SeySayux, Het werkt denk ik nog niet goed op een Mac.
Bij vrienden van mij werkt het prima en ik heb nog geen klachten gehoord maar ik waag het nog niet om het op mijn HDD te zetten.
Het is een vroege versie en ik ga er vanuit dat het nog vol bugs zit en dat het nog niet is zoals het zou moeten zijn.
Dan Windows gebruikers overstappen naar Linux is toch mooi. Dan doet Microsoft precies wat de Linux gebruiker wilt.

@Vistaus, Als jij een vis was dan was je al heel vaak gevangen. XD

« Reactie #94 Gepost op: 2011/09/20, 09:00:44 »
Okee, Win8 geïnstalleerd. Conclusie? Helft van de lettertypes schijnt niet te werken, IE zit in zo'n onmogelijke toestand dat zelfs Firefox installeren niet gaat. Gevolgd door een heftige discussie over welke Linuxdistributie beter is op het #windows-kanaal (Ja, Win8 is zo slecht dat men zelfs Linux wil gaan gebruiken! ;) )

- SeySayux
oh nee ???

raar....

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline MKe

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2011/09/20, 09:17:30 »
Hier ook alleen foutmeldingen tijdens het installeren.

« Reactie #96 Gepost op: 2011/09/20, 10:41:23 »
Het is nog een bèta eh .... , maar ik denk dat er veel gaan overstappen op linux het is gewoon té tja hoe zeg je dat nu respectvol ???

Soit zoals ik al zei het is een bèta, dus mag je er niet te veel van verwachten eh.

In VirtualBox toch vele problemen en foutmeldingen (zelfs niet willen installeren een paar keer).

Ik ga er in geen geval Euro's voor neerleggen, dat staat vast. Zeker als het alternatief (Ubuntu met Unity) bekijk en vergelijk.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/20, 10:43:16 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #97 Gepost op: 2011/09/20, 10:45:28 »
@crashit:
"zoals het totaal de weg kwijtraken in alle geopende vensters op de taakbalk"
Dat is inderdaad een probleem, maar vreemd genoeg (en nee, ik weet ook niet hoe dat komt), heb ik dat alleen op Windows. Ubuntu Unity is sowieso al een andere manier van tussen vensters schakelen, maar ook op E17 ervaar ik niet dat ik de weg kwijtraak in de taakbalk.

« Reactie #98 Gepost op: 2011/09/20, 13:31:17 »
Het is nog een bèta eh .... , maar ik denk dat er veel gaan overstappen op linux het is gewoon té tja hoe zeg je dat nu respectvol ???
...

Ik denk het niet. Volgens mij wordt bij elke nieuwe Windows verwacht dat veel mensen nu gaan overstappen op een Linux maar zie het gewoon niet gebeuren.

« Reactie #99 Gepost op: 2011/09/20, 13:53:04 »
...

Ik denk het niet. Volgens mij wordt bij elke nieuwe Windows verwacht dat veel mensen nu gaan overstappen op een Linux maar zie het gewoon niet gebeuren.

Maar aangezien er in #windows8 op IRC nu over Linux gepraat wordt, kan dat best een grote groep worden die erbij komt. Daarbij moeten we ervan uitgaan dat de meesten niet nu zullen komen maar wanneer Win 8 OEM gaat. Welke *buntu-versie zitten we dan? Ik denk 12.04.