"Nog iets wat je niet leuk zult vinden om te horen Vistaus, het start sneller op dan Linux"
Nu, ik weet dat Ubuntu niet snel opstart nee. Maar Bodhi start in 15 seconden op hier. Doet Win 8 dat dan sneller dan 15 seconden?
"en er zijn er bij die een nieuw scherm willen met touch en ze willen ook de tablet."
Ja, daar heeft Windows inderdaad een voorsprong in. Maar weet je ook waarom? Omdat er nog geen fatsoenlijke Ubuntu-tablets zijn. Eerlijk is eerlijk, Unity is wel gemaakt voor touchscreens. Dus daar geef ik toe dat ze nu een voorsprong hebben.
"waardoor je dus niet kunt zeggen dat ze iets hebben overgenomen in de interface."
Oke, wacht even hoor. Hier ga ik wel even op in. En zeer belangrijk bij dit punt: als je me niet gelooft, kijk het zelf maar na. Op Win 8:
-Zijbalk in IE: overgenomen (of in ieder geval afgekeken van) Dolphin HD op Android.
Windows 8 IE:

Dolphin HD op Android:

-Die tabbladen met previews aan de bovenkant in IE: Opera.

-Het uiterlijk van IE op Win 8: Eve (E17 prototype webbrowser). Niet helemaal hetzelfde, maar wel duidelijk geïnspireerd door Eve.
Tuurlijk kopieert Linux ook dingen en daar ben ik me van bewust, maar toch hebben ze dus wel een paar onoriginele dingen erin.
En nu kun je er nog wel tegenin gaan, maar je kunt duidelijk op de screenshots zien dat bepaalde dingetjes niet origineel zijn. Het bureaublad en werking enzo is wel origineel, dat geef ik toe.