De beste oplossing: helemaal geen Cloud!
Als er een lompe idioot alles perongeluk of expres formateert... Ja, leg dat maar es uit.
Daar hoef je niet bang voor te zijn, want als ze het goed doen hebben ze meerdere backups van alles.
Het probleem is privacy.
Een ander ding waar ik van verwacht dat gaat komen, is dat je straks vrijwel alles vanuit de cloud doet en je daar alles hebt staan en dat je programma's alleen opstarten als je een verificatie vanuit je cloud hebt gehad.
Een ander ding wat ik zeker verwacht, is dat je straks een abonnement moet hebben voor je cloud en het gratis gedeelte vol met reclames zit en als je daar dus vanaf wilt, je moet gaan betalen.
Ik had het hier pas geleden nog over met iemand en die voorziet net als mij dat straks alles online gaat en al je apparaten in verbinding staan met het internet, zodat alles gelijk naar de server gaan.
Een voorbeeld, je neemt een foto met je digitale camera en je foto komt niet op een SD kaartje of iets maar het word gelijk doorgestuurd naar je cloud.
Films, muziek en alles wat je maar kunt bedenken staat straks allemaal op een externe server waar je naar kunt kijken maar verder niets meer mee kunt.
Dit om illegale praktijken te voorkomen, abonnementen op te strijken en controle over alles te hebben.
Ze kunnen dan precies zien wat je doet, waar je zit, waar je van houd en nog veel meer.
Ze kunnen dan nog beter de reclame op je afstellen en zo nog meer geld aan je verdienen.
Het gevecht is al begonnen en zal alleen nog maar heviger worden. Kijk naar wat Apple doet met hun cloud en wat ze nu al zeggen over cd's en dvd's en zij zijn niet de enige. Microsoft doet het nu anders maar dat gaat ook veranderen. Zij hebben wat meer moeite om te wisselen omdat voor hun de markt anders is maar Google daarin tegen zet nu al van alles in de cloud en richt zich zeer op het online opslaan van je bestanden.
Doel van die jongens is straks om alles online te hebben en als je iets wilt delen met iemand, dan kun je dat doorsturen en kunnen zij precies zien waar het om gaat en zo kunnen ze voorkomen dat je software verspreid.
Je hebt straks apparaten zonder opslag mogelijkheden maar met een snelle internetverbinding en Wifi.
Je communiceert straks ook via die apparaten en de tablets en die nieuwe telefoons zijn daar de voorloper van samen met het Chromebook.
Ik wil het niet maar ga er maar vanuit dat het gaat gebeuren en vooral nu het internet sneller en sneller word en nog meer verspreid word, komt het alleen maar dichter bij.