@Vistaus: Zou je me echt een Kia adviseren?
Eerlijk gezegd wel ja. Ik ben een behoorlijke fan van Koreaanse auto's (serieus).
Nu nog verstand van auto's krijgen.
Iedereen weet dat je die niet moet hebben en dat je een Lada moet kopen. XD
Over de games, er zijn 3 soorten gamers.
1 de fanatiekeling.
2 de speler die goede games wil spelen maar niet al te fanatiek is en het puur doet om af en toe wat anders te doen.
3 de mijnen veger. Ofwel de persoon die simpele spelletjes speelt en het niet veel uit maakt en zich ook prima red op een telefoon of met de spelletjes die je standaard bij Windows en dergelijke krijgt.
1. Die stappen niet over naar Linux. Zij hebben de duurste systemen met de zwaarste videokaart en alles nog eens wat opgekrikt.
Rede, alles moet optimaal draaien en ze willen zo optimaal mogelijk alles laten draaien als ze kunnen.
Bij hun hoef je het niet eens te proberen om ze over te laten stappen.
2. Die groep is weer op te delen in wat voor spellen ze spelen en welke eisen ze aan een spel stellen.
Ja die zouden in Linux hun weg kunnen vinden maar niet allemaal.
Vooral niet als ze hun hardware moeten upgraden.
Een ander deel doet het niet omdat niet alles draait onder Linux.
Ze hebben meestal wat oudere of goedkopere systemen.
3. Die kunnen zonder probleem over stappen.
Groep 2 is heel groot en daar valt een deel te halen maar een deel ook niet.
Ja er draaien meer games onder Linux maar optimaal, nee dat niet.
Een deel wel maar helaas het merendeel draait slecht en je moet daarvoor zwaardere hardware hebben dan dat je voor Windows nodig hebt.
De lijst word wel groter maar de lijst met goed draaiende games is veel kleiner.
Tevens moet je bij een hoop games kunst grepen uitvoeren om het te laten draaien.
Het is niet zo dat als de lijst aan geeft dat het werkt, het ook goed werkt op jou systeem.
Bij Windows weet je wat de systeem eisen zijn en dan draait het ook in de meeste gevallen. Soms wat dingen aanpassen maar het draait.
De diehard gamer krijg je nooit over.
Ze hebben niet voor niets een duur systeem. Ik heb dat jaren lang gedaan en ik had de duurste systemen met de nieuwste hardware.
Zelfs mijn muis en toetsenbord was van belang.
Had je dat niet, dan had je het zwaar om in de top mee te draaien.
Ik liet toen iemand mijn muis proberen en die stond helemaal open dus op zijn snelst en daar schrok hij van. Toen begreep hij waarom ik sneller dan hem was met reageren en hij heeft toen ook een snellere muis gekocht maar geen game muis zoals ik had waardoor hij nog niet mee kon komen.
Na aankoop van een echte game muis, begon hij ook te winnen.
Verschil merk je niet als je gewoon aan het werk bent maar wel in games en vooral als je dagelijks 7 tot 8 uur games speelt.
Zo geld dat ook voor je systeem. Het lijkt overkill en voor een hoop games is dat ook zo maar ik heb op lan party's verschillende personen achter mijn pc laten zitten en er waren er meer met zo'n snel systeem die dat deden om te laten zien dat het geen cheaten was maar dat ze mede beter waren door hun systeem.
Alles draait om optimaal draaien en dat doet het niet in Linux. Althans niet bij alle games, er zijn games waar het wel zo is maar dat zijn er maar een paar en die enkeling die net zo goed draaien als in Windows zijn niet genoeg om een echte gamer over te halen naar Linux over te stappen.
Linux is geen game platform.