Moet je ze eens een win xp setup voorschotelen XD
Ook dat valt mee.
Heb ik mijn zoon laten doen toen hij 10 was, gek genoeg was dat de Windows-installatie die het langst heel bleef.
Tja, toen kreeg pap achteraf te horen dat hij een prutser was, dus dat was niet zo'n slimme zet. 
Dat was niet slim van je.
Wel een voordeel, kun je hem je XP laten installeren en hoef je er zelf niet bij te zitten tot het klaar is. XD
Zoals Wanda al zij, zijn mensen gewoonte dieren en zullen ze niet snel overstappen.
De meeste blijven hangen en kun je alleen naar Linux trekken door ze er mee in aanraking te laten komen, dan heb je een grotere kans dat ze over gaan.
Maar waar komen ze in aanraking met Linux? Niet in winkels en als ze een pc met Linux treffen, dan is er geen hulp om te laten zien hoe het werkt.
Dus op een enkele dokus na die zo gek is om alles te proberen en degene die door een Linux gebruiker in aanraking ermee is gekomen, zal verder niemand zo maar over stappen.
XP moeilijker dan Linux te installeren? Raar want op ieder systeem staat het al en hoef je de eerste keer alleen maar te zeggen wie je bent, of je een viruscanner wilt registreren en of je de licentie wil van office die je nog eens een boel geld kost.
Dat geld ook voor Windows 7.
Het stelt echt niets voor, het duurt alleen wat langer en je krijgt er een hoop meuk bij die je niet wilt hebben.
Mocht XP er opnieuw op gezet moeten worden dan is dat ook geen probleem en die manier komt denk ik bij meer van jullie bekend voor.
Bel Emiel en die komt het wel even in orde maken. Hoezo moeilijk?
Het is juist heel makkelijk, schenk een glas Cola in en geef een koekje en klaar.
Je hoeft er geen verstand van computers voor te hebben. XD
En met Linux is dat niet anders. Ik heb gisteren nog iemand verteld dat hij het zijn zon kan laten doen, die kan het en die heeft precies gedaan wat ik hem geleerd had. Hij heeft eerst gekeken of alles werkte en toen op een aparte partitie Xubuntu erop gezet.
Pa belde nog of het wel mogelijk was dat zijn zoon binnen een half uurtje alles erop gezet had.
Nu hebben alle pc's bij hun in huis Linux + Windows en die riepen eerst dat Windows prima was en het niet nodig was om Linux erop te zetten. Zoon deed het wel en zo kwam pa in aanraking met Linux en leerde hij het via zijn zoon beter kennen, waardoor hij op een gegeven moment meer achter de pc van zijn kinderen zat dan die jong zelf.
Tja kan raar lopen maar daaruit blijkt maar weer dat ze in aanraking met linux moeten komen en dat dan de rest vanzelf gaat.