Het makkelijkste is om effe bij de ontwikkelaar in z'n nek te hijgen, totdat hij realiseert dat er ook onder Linux prima gegamed kan worden.
Dat heeft weinig nut zolang Linux zo klein is als het nu is.
Kijk naar Apple, die hebben ook niet alle spellen op hun platform omdat ze veelte klein zijn om er iets aan te verdienen. Vooral nu die game consoles zo groot zijn en er minder voor de pc verkocht wordt, is het minder aantrekkelijk om spellen naar een platform te brengen waar het marktaandeel zeer klein van is.
Het makkelijkste is om effe bij de ontwikkelaar in z'n nek te hijgen, totdat hij realiseert dat er ook onder Linux prima gegamed kan worden.
Ze zien me al aankomen bij Activision en EA Games.
Ontwikkelaar: "Linux? Ja, dat ondersteunen we al. Je kunt prima een server opzetten met onze server-client op Linux."
Ik: "Ik bedoelde op de desktop."
Ontwikkelaar: "Kun je het ook op de desktop gebruiken dan?"
Hahaha ze zien je al aankomen ja.
Denken ze van o daar heb je Vistaus, snel achter de bank gaan zitten misschien ziet hij ons niet. XD
precies! hoe moeilijk kan het zijn om dat ding nog een keer door de compiler heen te halen? alleen dan met winelib in plaats van de standaard windows-bibliotheek.
Blijkbaar kost dat toch zoveel geld dat het niet de moeite is om te doen.
Zoals ik al in deze reactie plaatste, is het marktaandeel veel te klein en dan heb ik nog niet gesproken over het aantal gamers in Linux. Dat is nog kleiner
@niekn, niet alle pc's draaien even goed met games in Linux via Wine.
Veel spellen hebben zwaardere specs nodig in Linux dan in Windows waardoor niet alle spellen even goed draaien op iedere pc.
Tevens dat je van alles moet doen om problemen op te lossen, is een teken dat Linux niet bestemd is voor die spellen.
Je moet Linux niet zien als game platform want dat is het niet. Dat je spellen kunt spelen op Linux is zeer mooi maar het is er niet voor gemaakt.
Heb je een pc met wat hogere specs dan kun je wat meer maar leg je er bij neer dat Windows het game platform is.