Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sad but true  (gelezen 32900 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: sad but true
« Reactie #50 Gepost op: 2011/06/27, 14:33:24 »
Dat zeker en als Linux dan groeit en er blijkt uit de verkoop dat het goed werkt in Linux dan zullen de grote spellen ook komen.
Alleen tot nu toe heeft ook voor Apple het er nog niet voor gezorgd dat ze allemaal spellen voor de Mac maken.

Maar zorg ook dat Linux groeit, dan word het nog makkelijker.

En paypal zou echt heel fijn zijn.

« Reactie #51 Gepost op: 2011/06/27, 15:56:33 »
Maar toch wordt het aanbod voor Mac groter. 2 jaar geleden kocht je bij de Bart Smit een game en dan werkte ie op Windows. Nu staat op veel spellen bij de Bart Smit dat ze ook Mac-compatibel zijn. Dus dat verbetert wel degelijk.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #52 Gepost op: 2011/06/28, 10:17:10 »
Maar toch wordt het aanbod voor Mac groter. 2 jaar geleden kocht je bij de Bart Smit een game en dan werkte ie op Windows. Nu staat op veel spellen bij de Bart Smit dat ze ook Mac-compatibel zijn. Dus dat verbetert wel degelijk.

zo is portal 2 te spelen op zowel windows als mac (en met playonlinux doet hij het ook in ubuntu)

« Reactie #53 Gepost op: 2011/06/28, 13:00:02 »
Je zult op korte termijn geen games voor de Mac meer in de winkel zien, omdat Mac OS X Lion nu helemaal overgaat op de Mac App Store.
Nu moet je zelfs via de App Store upgraden van Snow Leopard naar Lion, en een fysiek schijfje bestaat niet meer. ><

« Reactie #54 Gepost op: 2011/06/28, 13:17:35 »
Je zult op korte termijn geen games voor de Mac meer in de winkel zien, omdat Mac OS X Lion nu helemaal overgaat op de Mac App Store.
Nu moet je zelfs via de App Store upgraden van Snow Leopard naar Lion, en een fysiek schijfje bestaat niet meer. ><

Bedoel je dat CD-installaties gewoon helemaal niet meer mogelijk zijn dan?

« Reactie #55 Gepost op: 2011/06/28, 13:26:24 »
De CD's zijn er al sinds Leopard niet meer (vervangen door DL DVD).
En de installatie DL DVD's zijn inderdaad verleden tijd bij Mac OS X, dat geldt ook voor iOS apparaten (iPad, iPod Touch, iPhone), die vanaf iOS 5 geen iTunes meer gebruiken, maar OTA updates.
Of in andere woorden, van Apple hoef je nooit meer de deur uit (of te kloten met USB kabels).

In andere woorden:
Ja, DVD installaties zijn niet meer mogelijk, je koopt dus een nieuwe Mac met Lion, of je upgrade je 'oude' Snow Leopard Mac naar Lion via de App Store.

« Reactie #56 Gepost op: 2011/06/28, 13:36:50 »
De CD's zijn er al sinds Leopard niet meer (vervangen door DL DVD).
En de installatie DL DVD's zijn inderdaad verleden tijd bij Mac OS X, dat geldt ook voor iOS apparaten (iPad, iPod Touch, iPhone), die vanaf iOS 5 geen iTunes meer gebruiken, maar OTA updates.
Of in andere woorden, van Apple hoef je nooit meer de deur uit (of te kloten met USB kabels).

In andere woorden:
Ja, DVD installaties zijn niet meer mogelijk, je koopt dus een nieuwe Mac met Lion, of je upgrade je 'oude' Snow Leopard Mac naar Lion via de App Store.

Er is zeker wat voor te zeggen. Bij Linux is dat eigenlijk ook al het geval. Er is uberhaupt bijna geen software die je op CD koopt met Linux installer dus het leeuwendeel (woordgrap onbedoeld) ging al via de repos of anders via een pakket of binary die je van het net plukt. Zelfs Windows gaat denk ik die kant op met Market Place en natuurlijk met gamediensten als Steam.

« Reactie #57 Gepost op: 2011/06/28, 15:04:47 »
Het verschil is: Linux kan je nog altijd op CD branden, maar OS X kan je binnen 1 maand niet meer op DVD kopen.
Nog effe en de generatie na de volgende generatie game consoles, film spelers, etc. gaan ook volledig OTA.
Kan jij je dan zomaar voorstellen: een game voor de opvolger van de 3DS is straks alleen via de eShop te koop, en de cartridge slot verdwijnt, hetzelfde geldt met de opvolgers van de PSVita, Wii U, PS4, en de nieuwe XBOX.
Ook films gaat voortaan alleen maar via Netflix.

Voordelen: Je hoeft niet steeds naar de winkel te gaan, geen gezeik meer met te kort aan CD/DVD/Blu-Ray's, geen verzendtijden/kosten meer, direct binnen, etc.
Nadelen: Alle sociale vaardigheden komen niet ten goede, het is ook niet geschikt voor alle soorten mensen (mensen zonder internet, zwaar gehandicapten, etc.), en meer.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2011/06/28, 15:31:09 »
Het verschil is: Linux kan je nog altijd op CD branden, maar OS X kan je binnen 1 maand niet meer op DVD kopen.
Nog effe en de generatie na de volgende generatie game consoles, film spelers, etc. gaan ook volledig OTA.
Kan jij je dan zomaar voorstellen: een game voor de opvolger van de 3DS is straks alleen via de eShop te koop, en de cartridge slot verdwijnt, hetzelfde geldt met de opvolgers van de PSVita, Wii U, PS4, en de nieuwe XBOX.
Ook films gaat voortaan alleen maar via Netflix.

Voordelen: Je hoeft niet steeds naar de winkel te gaan, geen gezeik meer met te kort aan CD/DVD/Blu-Ray's, geen verzendtijden/kosten meer, direct binnen, etc.
Nadelen: Alle sociale vaardigheden komen niet ten goede, het is ook niet geschikt voor alle soorten mensen (mensen zonder internet, zwaar gehandicapten, etc.), en meer.

Tot je het zelfde krijgt met wat ik met 1 van mijn Mac's had en het ding niet meer wou werken en ik van alles heb moeten doen om het weer werkend te krijgen en toen was de cd wel erg handig.
Tevens wil ik graag nog een dvd of cd hebben en brand ik altijd een versie van iets als ik het heb gekocht online en het is alleen digitaal. Ik ben daar niet de enige in.

Apple wil de dvd/cd speler eruit wilt halen uit zijn systemen.
Ze willen dat je voortaan alles op je HDD zet, in de cloud van hun, op externe media zoals de i-pod en op usb sticks. De USB sticks hebben ook niet zijn voorkeur, liever ziet hij het dat je het in de cloud zet.

Rede van Apple om dit te doen is niet omdat Steve Jobs de cd/dvd speler verouderd vind, maar om meer controle over alles te krijgen. Dat doen ze al met hun i-pod en dergelijke die alleen goed werken op een Mac, en iTunes en ze doen er alles aan om het voor anderen lastig te maken zodat je iTunes moet gebruiken.
Zo hopen ze ook dat er geen Hackentosches meer komen. Die leveren namelijk geen cent op maar kunnen wel alles wat je met een Mac kunt en voor een veel lagere prijs.
Een ander voordeel is, is dat ze controle hebben over alles wat je doet en wat je aanschaft. Ze weten dan precies wat je koopt en wat je gebruikt omdat alles via de appstore gaat. Zo kunnen ze de volle winst opstrijken en alles weg te trekken uit de Winkels.
Alles draait om controle wat ze willen hebben over het systeem wat je thuis hebt staan, wat je koopt en wat je er mee doet.
Vrije software is er niet want Steve bepaald wat je straks op je Mac kunt draaien, net als op je i-pad, i-phone en i-pod.
Zo zie je dat al met iTunes waar Steve bepaald dat je niet in de top 10 van de verkopen komt als je niet precies doet, wat hij wil.
Het heeft dus niets met einde van de DVD/CD te maken, maar met de controle die hij over jou Apple producten wil hebben en over wat hij vind wat goed voor jou is.

« Reactie #59 Gepost op: 2011/06/28, 15:48:13 »
Zo volledig is die controle ook weer niet, eenmaal Cydia er op knallen, en ze weten niks meer.
Mijn argument was ook niet gericht op het einde van de CD/DVD ja of nee, maar meer dat tegenwoordig alle bedrijven Apple volgen.
Eenmaal de iPhone op de markt brengen, en ieder andere bedrijf maakte een multitouch telefoon.
Eenmaal de iPad op de markt brengen, en iedereen maakte ineens toetsenbordloze Tablets.
Ook al bestaat er al jaren al Steam, ik vermoed toch dat ook Microsoft de digitale distributie zee inspringt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2011/06/28, 16:13:11 »
Zo volledig is die controle ook weer niet, eenmaal Cydia er op knallen, en ze weten niks meer.
Mijn argument was ook niet gericht op het einde van de CD/DVD ja of nee, maar meer dat tegenwoordig alle bedrijven Apple volgen.
Eenmaal de iPhone op de markt brengen, en ieder andere bedrijf maakte een multitouch telefoon.
Eenmaal de iPad op de markt brengen, en iedereen maakte ineens toetsenbordloze Tablets.
Ook al bestaat er al jaren al Steam, ik vermoed toch dat ook Microsoft de digitale distributie zee inspringt.

Ze doen het allemaal, ze willen controle over alles hebben en dat word alleen maar erger en erger.
Lees de voorwaarden van Google en zo over de cloud.
Het Chromebook is een voorbeeld wat staat te wachten en wat alleen maar erger word.

Apple volgen? Volgens mij is Apple juist degene die een aantal dingen kopieert en het op de markt brengt, er patenten op knalt of ze van hun zijn en het daarna met een grote marketing campagne als iets nieuws op de markt brengen.
Multytouch komt niet van Apple maar van Microsoft.
De tablet brachten ze snel uit om iedereen voor te zijn en dan met name Microsoft voor te zijn. Ook daar waren ze niet de eerste mee trouwens, ook dat was Microsoft.
Dat ze het marketingtechnisch wat beter doen is wat anders maar het is geen uitvinding van Apple.

Apple volgt met zijn online gebeuren juist Google en andere bedrijven en niet andersom.
Ja nu kun je online de software kopen en niet meer op DVD maar dat is ook niets nieuws alleen dat heeft niets te maken met ontwikkeling maar met controle wat ze willen hebben.
Microsoft wil dat ook maar weet dat, dat nog niet kan omdat de pc markt opener is dan de gesloten Apple wereld waar Apple volle controle over heeft, net als Google straks over hun Chromebook en alles wat ze er nog bij doen.

Straks kies je voor een eilandje waar je gaat zitten en dan kies je voor of Apple, Microsoft, Google en dergelijke waar je gaat zitten.
Apple kan het nu al doen maar het is niets vernieuwend's en ook niet iets waar je blij mee moet zijn.
Als straks je Mac crashed, dan moet je naar de Apple winkel om het te laten fiksen.
Google gaat daarin nog verder en ik denk dat de google variant de toekomst is in nog ergere mate.

De toekomst ziet er niet roze kleurig uit met al die online dingen en ga er maar vanuit dat je straks alles online doet en je niets meer lokaal op kunt opslaan.
Een wereld waar alles online gaat en waar je geen controle meer over je systeem hebt en je alleen kunt doen wat word toegestaan en waar veel kennis verloren gaat omdat de thuis hobbyist zo de nek word omgedraaid.
Ik denk dat jij dat ook niet wilt en dan werken al die programma's niet meer waar je mee alles kunt blokken en anoniem kunt internetten en dergelijke.

« Reactie #61 Gepost op: 2011/06/28, 16:54:53 »

De toekomst ziet er niet roze kleurig uit met al die online dingen en ga er maar vanuit dat je straks alles online doet en je niets meer lokaal op kunt opslaan.
Een wereld waar alles online gaat en waar je geen controle meer over je systeem hebt en je alleen kunt doen wat word toegestaan en waar veel kennis verloren gaat omdat de thuis hobbyist zo de nek word omgedraaid.
Ik denk dat jij dat ook niet wilt en dan werken al die programma's niet meer waar je mee alles kunt blokken en anoniem kunt internetten en dergelijke.

Dit is een schrikbeeld waar ik serieus bang voor ben. Daarom weiger ik pertinent om cloud applicaties te gebruiken, hoe makkelijk het ook kan zijn. 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #62 Gepost op: 2011/06/28, 16:59:29 »
Bang ben ik er niet voor, maar gebruiken doe ik het ook niet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #63 Gepost op: 2011/06/28, 17:29:00 »
@freak: Netflix gaat het niet maken als filmvervanger want Netflix is niet cross-platform.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/06/28, 20:19:29 »
Het is inderdaad een schrikbeeld voor mensen zoals ons. Helaas heeft de grootste groep gebruikers niet eens inde gaten wat er gaat gebeuren en wat dat voor gevolgen heeft.
Ik zal dus zodra dat komt, heel lang met mijn pc's doen en ik vertik het om over te stappen.
Linux is dan het antwoord en het enige wat dan nog vrijheid geeft.

1 optie om dat tegen te gaan, is om er voor te zorgen dat tegen die tijd iedereen het niet wil hebben.
Maar die kans is zeer klein.

Microsoft kijkt nu naar Google en Apple om te zien of mensen erin trappen en zijn ondertussen zelf ook bezig.
Straks kun je er alleen onderuit met een eigen server en die ben ik nu aan het maken.
1 probleem, ik heb 0,0 ervaring met Linux servers en aangezien alles vanuit de terminal gaat, is het voor mij vrij lastig.
Maar ik bouw mijn eigen cloud.

Het zijn niet alleen de bedrijven die het graag zien, ook de overheid roept nu wel over die cookies maar als alles online staat, dan kunnen ze nog makkelijker bij je kijken om te zien waar je mee bezig bent.
Het gebeurt nu al en al die programma's die zeggen dat je ongemerkt kunt internetten en je data veilig kunt versturen, werken daar niet tegen.
Vooral niet meer als straks alles in de cloud is omdat je dan niets meer te kiezen hebt en alles word geregeld.
Wil je een programma, dan koop je dat online en installeer je het online, altans je koopt het en je krijcht inlog gegevens.

@Vistaus, Hahaha niet op Linux of op Apple?
Maakt niet uit, als ze Windows hebben, hebben ze vrijwel heel de markt.
Kijk eens hoeveel van de Mac gebruikers ook Windows draaien en hoeveel van de Linux gebruikers dat doen.
Als je dan naar het marktaandeel van Linux kijkt, dan groeit het nog meer.

Ze hebben die andere platformen niet nodig.

« Reactie #65 Gepost op: 2011/06/28, 20:43:07 »
@emiel: Netflix werkt wel op Apple, maar niet op Linux.
Ik zei ook niet dat ze persé Linux moeten ondersteunen. Alleen Freak zei dat Netflix de toekomst voor films is. Maar iets kan geen toekomst zijn als het niet cross-platform is. Dus óf Netflix gaat Moonlight gebruiken om ook Linux te kunnen ondersteunen óf ze dumpen gewoon die Silverlight-troep en gaan op naar iets als Flash met DRM ofzo. Niet dat Flash nu zo top is, maar het is tenminste wel cross-platform.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2011/06/28, 21:30:19 »
Ik zei ook niet dat ze persé Linux moeten ondersteunen. Alleen Freak zei dat Netflix de toekomst voor films is. Maar iets kan geen toekomst zijn als het niet cross-platform is. Dus óf Netflix gaat Moonlight gebruiken om ook Linux te kunnen ondersteunen óf ze dumpen gewoon die Silverlight-troep en gaan op naar iets als Flash met DRM ofzo. Niet dat Flash nu zo top is, maar het is tenminste wel cross-platform.

Het kan de toekomst zijn zonder crosplatform te zijn.
Kijk naar hoe groot Linux is en hoe groot de rest, kijk naar wie er dualboot draait en netflix heeft meer dan 99% van de computer gebruikers.

Voor linux is het niet de oplossing maar dat betekend niet dat het niet de toekomst kan zijn.

« Reactie #67 Gepost op: 2011/06/29, 11:27:42 »
Apple volgen? Volgens mij is Apple juist degene die een aantal dingen kopieert en het op de markt brengt, er patenten op knalt of ze van hun zijn en het daarna met een grote marketing campagne als iets nieuws op de markt brengen.
...
Apple volgt met zijn online gebeuren juist Google en andere bedrijven en niet andersom.
En hoe vaak verstaan we elkaar dan niet?
Ik zei niet dat Apple alles heeft bedacht, maar dat Apple er voor zorgt dat alle andere mensen dat ook doen.
Ik snap dat smartphones al sinds 1992 al bestaan, maar het was nooit zo succesvol, totdat de iPhone uitkwam.
Tablets bestaan ook al jaaaaaaaaaren, maar werd pas een hit nadat de iPad uitkwam.

Anders gezegd, het gaat me niet om wie iets heeft uitgevonden, maar wie met een rage is begonnen.

@freak: Netflix gaat het niet maken als filmvervanger want Netflix is niet cross-platform.
Dat snap ik, maar inmiddels moet je ook de wereld snappen: alles gaat digitaal, compatible of niet.
En Flash cross platform? Lol!
Flash applicaties moet je steeds apart compileren, en wat echt cross platform van hetzelfde bedrijf is? Adobe Air.

« Reactie #68 Gepost op: 2011/06/29, 13:18:54 »
En hoe vaak verstaan we elkaar dan niet?
Ik zei niet dat Apple alles heeft bedacht, maar dat Apple er voor zorgt dat alle andere mensen dat ook doen.
Ik snap dat smartphones al sinds 1992 al bestaan, maar het was nooit zo succesvol, totdat de iPhone uitkwam.
Tablets bestaan ook al jaaaaaaaaaren, maar werd pas een hit nadat de iPad uitkwam.

Een kleine kanttekening hierbij is dat de smartphone al populair aan het worden was voordat Apple met een IPhone kwam.
Geen celeb kon zonder Blackberry, deze zette de trend. Apple haakte hier slechts op in.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #69 Gepost op: 2011/06/30, 14:51:21 »
@Freak: Aangaande Flash: ik had het over de eindgebruiker.

« Reactie #70 Gepost op: 2011/06/30, 14:52:17 »

Het kan de toekomst zijn zonder crosplatform te zijn.
Kijk naar hoe groot Linux is en hoe groot de rest, kijk naar wie er dualboot draait en netflix heeft meer dan 99% van de computer gebruikers.

Voor linux is het niet de oplossing maar dat betekend niet dat het niet de toekomst kan zijn.

Dan nog is Netflix niet de toekomst, want Netflix werkt alleen in de USA.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2011/06/30, 21:02:16 »
Er word aan gewerkt om het naar de rest van de wereld te krijgen maar dat is lastig met rechten en dergelijke.

« Reactie #72 Gepost op: 2011/07/01, 13:09:00 »
En daar zijn ze nu al een paar jaar mee bezig. En zolang ze niet verder komen dan de USA, is het zeker niet de toekomst, want dan kunnen alleen Amerikanen ervan genieten.

Heb je trouwens nu Prey geprobeerd en zo ja, wat vind je ervan? En die Ops-dinges? :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #73 Gepost op: 2011/07/01, 16:44:08 »
En daar zijn ze nu al een paar jaar mee bezig. En zolang ze niet verder komen dan de USA, is het zeker niet de toekomst, want dan kunnen alleen Amerikanen ervan genieten.

Heb je trouwens nu Prey geprobeerd en zo ja, wat vind je ervan? En die Ops-dinges? :)

Ik hoef die andere niet te proberen want alles wat onder wine draait, draait bij mij zeer slecht.
Vooral Unreal 2004 als het al wil werken.

Dan andere ga ik nu proberen.

Het wil niet eens opstarten dus ik zal van de week nog eens kijken om het opnieuw erop te zetten.

« Reactie #74 Gepost op: 2011/07/07, 10:07:13 »
Dan nog is Netflix niet de toekomst, want Netflix werkt alleen in de USA.
Citaat van: Wikipedo
Netflix, Inc., (NASDAQ: NFLX) is an American provider of on-demand internet streaming video in the United States and Canada, and flat rate DVD-by-mail in the United States. The company was established in 1997 and is headquartered in Los Gatos, California. It started its subscription service in 1999 and by 2009 it was offering a collection of 100,000 titles on DVD, surpassing 10 million subscribers. On February 25, 2007, Netflix announced the billionth DVD delivery. In April 2011, Netflix announced 23.6 million subscribers. In summer 2011, Netflix announced they will expand into the international market, starting in Spain by 2012.

In theorie kan ik al genieten van Netflix, aangezien ik ook Linux servers in de US heb staan.
Ik hoef alleen de SOCKS Proxy in te stellen en op SSH in te loggen (niet op de juiste volgorde).
« Laatst bewerkt op: 2011/07/07, 10:09:01 door Freak of the Day »