Zo volledig is die controle ook weer niet, eenmaal Cydia er op knallen, en ze weten niks meer.
Mijn argument was ook niet gericht op het einde van de CD/DVD ja of nee, maar meer dat tegenwoordig alle bedrijven Apple volgen.
Eenmaal de iPhone op de markt brengen, en ieder andere bedrijf maakte een multitouch telefoon.
Eenmaal de iPad op de markt brengen, en iedereen maakte ineens toetsenbordloze Tablets.
Ook al bestaat er al jaren al Steam, ik vermoed toch dat ook Microsoft de digitale distributie zee inspringt.
Ze doen het allemaal, ze willen controle over alles hebben en dat word alleen maar erger en erger.
Lees de voorwaarden van Google en zo over de cloud.
Het Chromebook is een voorbeeld wat staat te wachten en wat alleen maar erger word.
Apple volgen? Volgens mij is Apple juist degene die een aantal dingen kopieert en het op de markt brengt, er patenten op knalt of ze van hun zijn en het daarna met een grote marketing campagne als iets nieuws op de markt brengen.
Multytouch komt niet van Apple maar van Microsoft.
De tablet brachten ze snel uit om iedereen voor te zijn en dan met name Microsoft voor te zijn. Ook daar waren ze niet de eerste mee trouwens, ook dat was Microsoft.
Dat ze het marketingtechnisch wat beter doen is wat anders maar het is geen uitvinding van Apple.
Apple volgt met zijn online gebeuren juist Google en andere bedrijven en niet andersom.
Ja nu kun je online de software kopen en niet meer op DVD maar dat is ook niets nieuws alleen dat heeft niets te maken met ontwikkeling maar met controle wat ze willen hebben.
Microsoft wil dat ook maar weet dat, dat nog niet kan omdat de pc markt opener is dan de gesloten Apple wereld waar Apple volle controle over heeft, net als Google straks over hun Chromebook en alles wat ze er nog bij doen.
Straks kies je voor een eilandje waar je gaat zitten en dan kies je voor of Apple, Microsoft, Google en dergelijke waar je gaat zitten.
Apple kan het nu al doen maar het is niets vernieuwend's en ook niet iets waar je blij mee moet zijn.
Als straks je Mac crashed, dan moet je naar de Apple winkel om het te laten fiksen.
Google gaat daarin nog verder en ik denk dat de google variant de toekomst is in nog ergere mate.
De toekomst ziet er niet roze kleurig uit met al die online dingen en ga er maar vanuit dat je straks alles online doet en je niets meer lokaal op kunt opslaan.
Een wereld waar alles online gaat en waar je geen controle meer over je systeem hebt en je alleen kunt doen wat word toegestaan en waar veel kennis verloren gaat omdat de thuis hobbyist zo de nek word omgedraaid.
Ik denk dat jij dat ook niet wilt en dan werken al die programma's niet meer waar je mee alles kunt blokken en anoniem kunt internetten en dergelijke.