Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 58692 keer)

Offline Alver1

• Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #125 Gepost op: 2011/05/26, 16:48:52 »
Skype is nu officieel een Microsoftproduct... het werkt niet meer! De client én de website liggen plat. :-)
Ik heb net hetzelfde fenomeen, Skype onder U 10.10 werd plots zonder verdere redenen afgesloten. Het programma kan niet meer worden opgestart, ook herinstalleren werkt niet. Ik heb een dual boot met W7 en daar werkt Skype zonder morren.

Alver
[/quote
Ik heb Skype intussen terug aan de praat gekregen door het bestand shared.xml in de map ./Skype te verwijderen. Bij opstarten wordt het terug aangemaakt en zie ... Skype functioneert weer.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #126 Gepost op: 2011/05/26, 16:50:26 »
Skype is nu officieel een Microsoftproduct... het werkt niet meer! De client én de website liggen plat. :-)

LOL
Ik heb niets gezegd :-X

« Reactie #127 Gepost op: 2011/05/26, 17:06:47 »
En dan nog een blije smiley erbij? Sorry hoor, maar sommige mensen gebruiken het wel!

Hoe laat je Skype weer werken?

1. Sluit Skype helemaal af. Rechtermuisknop op het Skype icoon en klik op afsluiten. Eventueel het commando "killall skype" in de terminal uitvoeren die je snel kunt openen met CTRL+ALT+T

2. Open je home map en navigeer naar de map .Skype. Als u deze map niet ziet drukt u op CTRL+H.

3. Verwijder het bestand genaamd "shared.xml"

4. Start Skype

5. Geef aan dat u de voorwaarden accepteert

6. Log in en vink het vinkje aan bij "start skype automaticly"

7. Selecteer de gebruiker die u wilt "skypen" en druk op het telefoonicoon

8. Blah Blah Blah....
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #128 Gepost op: 2011/05/26, 18:48:21 »
Mijn skype werkt gewoon. Niets aan het handje.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2011/05/26, 19:03:44 »
Bij mij werkt het in Windows en Linux.
Geen problemen hier.

Moet zelfs zeggen dat het de laatste paar weken Skype bij mij zeer goed werkt.

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2011/05/26, 21:15:09 »
Het is alweer gefikst, vanmiddag kon er helemaal niemand op tenzij je die shared.xml verwijderde.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2011/05/26, 22:08:18 »
Het is alweer gefikst, vanmiddag kon er helemaal niemand op tenzij je die shared.xml verwijderde.

Dat klopt niet helemaal. Ik heb heel de middag op Skype gezeten en ik heb geen seconden een probleem gehad.
In Linux niet en ook in Windows 7 niet en ik heb daar niets voor hoeven doen en ik was niet de enige.

Moet ik niet te hard roepen want dan krijg ik niets als ze weer eens iets gaan rondstrooien kwa gratis bel minuten en zo. XD

« Reactie #132 Gepost op: 2011/05/27, 13:10:20 »

Ik heb shared.xml verwijderd.. maar zodraa ik me aanmeld krijg ik de melding skype werkt niet meerr..

Hoe kan ik oplossenn??

« Reactie #133 Gepost op: 2011/05/27, 13:24:18 »

dit is de melding die ik krijg:

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #134 Gepost op: 2011/05/27, 15:27:41 »
Al geüpdatet?

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/05/27, 16:22:25 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2011/05/27, 16:57:09 »
Wel grappig dat bij mij Skype het beter doet na de overname door Microsoft.
Ik wacht lekker af wat er gaat gebeuren.
Ik kan mij er niet druk om maken en als ik het bericht lees dan blijft het nog wazig wat er nou precies gaat gebeuren want al zou Microsoft het aanpassen, dan nog hoeft het niet te betekenen dat het van Linux zal verdwijnen.
En anders peg, dan stap ik wel over op iets anders.
Er is genoeg keus.
Microsoft snijd zich dan zelf in de vingers want dan verdwijnt Skype ook uit Windows bij mij en niet alleen bij mij maar mijn vrienden hebben al aangegeven het zelfde te doen.

Ik heb gisteren geen problemen gehad maar mocht ik er wel problemen mee hebben, dan had ik gisteren al andere software gebruikt.

« Reactie #137 Gepost op: 2011/05/27, 20:29:00 »
Het was te verwachten dat er meer ontwikkeling zou komen. Tenslotte is MS een enorm bedrijf en het bedrijf van Skype was niet eens zo heel groot. Groter bedrijf erachter=meer geld=meer mensen=meer ontwikkeling :)

« Reactie #138 Gepost op: 2011/05/27, 21:51:15 »
Het was te verwachten dat er meer ontwikkeling zou komen. Tenslotte is MS een enorm bedrijf en het bedrijf van Skype was niet eens zo heel groot. Groter bedrijf erachter=meer geld=meer mensen=meer ontwikkeling :)

Yup, voor Windows 7 ja...
Simpelbuntu

« Reactie #139 Gepost op: 2011/05/28, 08:31:19 »
Skype werkt bij mij perfect, zelfs wanneer iedereen op aarde storing had bij Skype, werkte Skype nog steeds als een tierelier.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #140 Gepost op: 2011/05/28, 10:16:45 »
Skype werkt bij mij perfect, zelfs wanneer iedereen op aarde storing had bij Skype, werkte Skype nog steeds als een tierelier.

hier ook geen enkel probleem gehad maar bedenk wel dat voor iedere 100 probleem meldingen 99 MS bashers verantwoordelijk zijn die Skype waarschijnlijk niet eens gebruiken, de huidige problemen zijn al 2 keer eerder voor gekomen maar ook hier lezen de mensen daar liever overheen, MS bashen is veel leuker nietwaar

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #141 Gepost op: 2011/05/29, 08:12:09 »

hier ook geen enkel probleem gehad maar bedenk wel dat voor iedere 100 probleem meldingen 99 MS bashers verantwoordelijk zijn die Skype waarschijnlijk niet eens gebruiken, de huidige problemen zijn al 2 keer eerder voor gekomen maar ook hier lezen de mensen daar liever overheen, MS bashen is veel leuker nietwaar

Ja toch, ms is een groot bedrijf dat ook nóóit open-source technieken gebruikt :rolleyes:

Als ze echt tegen open-source waren, was linux er niet meer geweest, niet waar? ;)

En die 'probleempje' die draait op windows en heeft problemen, dus niet alleen linux skype geeft problemen ;)

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #142 Gepost op: 2011/05/29, 08:32:02 »
eigenlijk ... heb ik geen idee waar je het over hebt  ???

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #143 Gepost op: 2011/05/29, 08:38:28 »
Over het feit dat we eigenlijk het niveau 'ms-bash' toch wel voorbij moeten zijn ;)

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #144 Gepost op: 2011/05/29, 09:37:58 »
Wat ik eigenlijk niet begrijp aan de skype problemen is de @ random problemen. Sommigen hebben totaal geen last en bij anderen werkt het absoluut niet meer. Ik hoor zelf gelukkig bij de groep totaal geen last...

« Reactie #145 Gepost op: 2011/05/29, 19:26:29 »
Ik denk dat als je niet (geprobeerd) online bent te zijn op het moment van problemen is het volgens mij gewoon goed gebleven.  ???
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/05/29, 20:33:06 »
Ik ben online geweest en heb mijn systeem opnieuw opgestart en toen in Windows weer online gegaan.
0 problemen.

@Xarvaz, Voor sommigen is MS bashen een hobby.
Iedereen mag doen en laten wat ze willen maar zodra MS iets doet dan moet het bashen beginnen.

« Reactie #147 Gepost op: 2011/06/16, 13:15:56 »
Wat ik een probleem vind bij de ontwikkeling van Skype is de achterstalligheid van de ontwikkelaars. Ik snap ook wel dat ze niet zoveel ontwikkelaars voor Linux hebben, maar bijv. het probleem dat ik heb is dat Skype zo nu en dan gewoon blijft hangen of random crasht (al is dat hangen meer voorkomend). Lezende op het Skype voor Linux-forum hebben tientallen mensen dit probleem, al wekenlang. Geen woord van de ontwikkelaars. Al was het maar: we werken eraan. Maar nee, het blijft angstvallig stil. Vind het niet kunnen dat als tientallen mensen een probleem melden dat er gewoon niks aan gedaan wordt.

« Reactie #148 Gepost op: 2011/10/17, 10:55:49 »
Ik ben online geweest en heb mijn systeem opnieuw opgestart en toen in Windows weer online gegaan.
0 problemen.

@Xarvaz, Voor sommigen is MS bashen een hobby.
Iedereen mag doen en laten wat ze willen maar zodra MS iets doet dan moet het bashen beginnen.
Misschien moet dit even iets duidelijker worden neergezet. Natuurlijk zijn er voordelen aan MS, zeker W7 loopt. Wat mij echter irriteert is dat je er wel een virusscanner op moet zetten, dat je wel de boel moet laten schoonmaken omdat steevast na enige de boel volloopt, dat er veel meer en met iedere versie steeds meer ruimte nodig is voor W7 in dit voorbeeld alleen al, naast alles wat je erbij moet kopen om dat te kunnen doen wat je wilt doen, let wel: kopen! Natuurlijk is er ook freeware, maar dat is dan van origine wel afkomstig uit de Linux hoek. Dan, wanneer je naast W7 iets wilt installeren dan wordt dat aan alle kanten tegengehouden. Ze zijn ooit begonnen als "alleenheerser" en eerlijk is eerlijk we hebben veel aan ze te  danken. Maar denken dat je de wereld kunt blijven beheersen is een foute gedachte, naast het feit dat er voor de wereld geen voordeel, slechts nadelen aan zit. Dat is wat mij tegenstaat, naast het feit dat het dagen kan duren voordat een geopperd probleem is opgelost. Wat bij Linux niet het geval is. Door al die vrijwilligers, die "nerds" ;) die hun tijd voor niets geven. Waarom is dat bij MS niet zo? Denk daar maar eens over na. Eiinde bijdrage, ik ga hier verder niet over in discussie, dan mail je me maar.
Izi(going)     
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #149 Gepost op: 2011/10/18, 11:22:17 »
De eerste stap van MS:
http://www.security.nl/artikel/38860/1/Microsoft_verwijdert_Google_Toolbar_uit_Skype.html

Je gaat tenslotte niet je concullega helpen, dat moeten we niet willen.  ;)

Maar afgezien daarvan, is het maar goed om die onzin-toolbars maar niet meer te installeren. Wat dat betreft ben ik blij dat je die rotzooi bij Ubuntu niet tegenkomt: even niet opletten bij een installatie op dat andere OS en je hebt al snel zoveel toolbars en andere rotzooi dat je precies 20 pixels over hebt om te browsen (ja, je komt wel eens bij mensen die dit hebben en het nog eens erg vinden...).