Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 58729 keer)

Re: RIP Skype...
« Reactie #75 Gepost op: 2011/05/13, 00:25:46 »
En het grote nadeel van al die alternatieven is dat niemand het gebruikt.
Als 90% van je vriendenkring Skype gebruikt dan kan je er lastig omheen. (Als je zo'n programma gebruikt)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #76 Gepost op: 2011/05/13, 00:32:21 »
SIP is zeker een goed alternatief, al heb je dan wel altijd een gateway/server nodig :).

Google Talk is ook een mooie optie, en maakt gebruik van een open standaard.
Nou ja, Skype is een alles-in-een-oplossing, bellen, groepsgesprekken, videobellen, bellen naar vaste nummers, voicemail, sms, chat... Bij het SIP-protocol moet je al deze features zelf bijeen sprokkelen d.m.v. clients en je provider moet maar net ondersteuning bieden voor bellen naar vaste nummers.

Wie zegt dat? Ekiga kan precies wat Skype ook kan, alleen kan het niet via het Skype=protocol, maar qua features kan het exact hetzelfde.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2011/05/13, 00:47:13 »
Als het al werkt want veel van die software werkt niet al te goed en als het werkt, zitten er geen gebruikers op.

Voor iedereen nu overstapt omdat Microsoft Skype heeft gekocht, bedank ze eerst voor alles wat ze hebben gedaan voor de open software. Ja je leest het goed alles wat ze voor Linux en dergelijke hebben gedaan.
In tegenstelling tot wat de anti Microsoft boys je doen geloven heeft Microsoft juist veel voor linux betekend.
Oei weg reputatie van grote boeman die Linux tegenwerkt.
En dan heb ik het nog niet over de patenten gehad die Microsoft aan Linux heeft gegeven of open heeft gesteld voor Linux.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2011/05/13, 01:04:48 »
SIP is zeker een goed alternatief, al heb je dan wel altijd een gateway/server nodig :).

Nou ja, Skype is een alles-in-een-oplossing, bellen, groepsgesprekken, videobellen, bellen naar vaste nummers, voicemail, sms, chat... Bij het SIP-protocol moet je al deze features zelf bijeen sprokkelen d.m.v. clients en je provider moet maar net ondersteuning bieden voor bellen naar vaste nummers.

Wie zegt dat? Ekiga kan precies wat Skype ook kan, alleen kan het niet via het Skype=protocol, maar qua features kan het exact hetzelfde.

Er is niets wat zo werkt als Skype. Ja misschien kan het, het zelfde maar buiten dat het door bijna niemand gebruikt word, werkt het ook niet op alle systemen en dat is het sterke punt van Skype.
Je zou met het geen wat in Gmail zit kunnen gebruiken maar dan zit je er weer mee dat je een Gmail account moet hebben en dat je het vanuit je Gmail moet doen.
ook niet echt handig plus dat kan ook niet tippen aan Skype.

O je webcam werkt er goed mee maar niemand zal je zien want je zult de enige zijn binnen je vrienden groep die het gebruikt. ;)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #79 Gepost op: 2011/05/13, 07:28:20 »
Het is mooi om te zien dat er bij velen een onvoorwaardelijk vertrouwen in MS is dat het allemaal goed zal komen. Ja, een geloof in een betere wereld waarin we enkel positieve dingen zien is goed, dat is iets waar we allemaal naar zouden moeten streven.

Maar vertrouwen is goed, kijken en leren uit het verleden is beter.

Uit het recente verleden: in 2004 werd Virtual PC (soort van VMware/Virtualbox) overgenomen door MS van Connectix. In de Connectix-variant werd Linux als gast officieel ondersteund. Het eerste wat MS deed na de overname was de officiele ondersteuning voor Linux er uit slopen:

Citaat
Microsoft has removed Linux, BSD, Netware, and Solaris from the supported OS list for PC 2004. They may still work, but they are not officially supported. What a surprise!

Linux still works, at least to some extent but it is no longer supported. It will most likely not work at all with in a future version, it may even fail after applying the next bugfix/patch.
http://www.slashroot.org/Members/forumadmin/News_Item.Microsoft-Virtual-PC-2004-Removes-Linux-Support

Dat deze ontwikkeling zeer kritisch gevolgd mag worden, heeft wel degelijk een achtergrond, anders dan anderen denken. En daarbij kritisch bekijken != bashen en heeft zeer zeker niets te maken met haat oid. Het is te hopen dat het verleden zich niet herhaalt, maar er is altijd iets als vos, haren en streken en zo.

Het positieve van deze overname is wel dat we nu kunnen bekijken hoe het überhaupt zo ver heeft mogen komen: als Skype van meet af aan een open protocol geweest, dan hadden we deze discussie helemaal niet hoeven te voeren. In het verleden hebben we het over het gesloten karakter van Skype wel eens over gehad op dit forum en ik persoonlijk naar anderen toe, maar dat was meestal naar dovemansoren gericht, in de trant van, waar maken we ons druk over.

Dat we nu met nu met de neus op de feiten worden gedrukt leert ons nadenken wat de waarde is van openheid.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/13, 07:30:32 door markba »

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #80 Gepost op: 2011/05/13, 08:41:20 »

Er is niets wat zo werkt als Skype. Ja misschien kan het, het zelfde maar buiten dat het door bijna niemand gebruikt word, werkt het ook niet op alle systemen en dat is het sterke punt van Skype.
Je zou met het geen wat in Gmail zit kunnen gebruiken maar dan zit je er weer mee dat je een Gmail account moet hebben en dat je het vanuit je Gmail moet doen.

O je webcam werkt er goed mee maar niemand zal je zien want je zult de enige zijn binnen je vrienden groep die het gebruikt. ;)

Onzin, Google Talk werkt beter dan Skype. Er zijn desktop clients voor Windows/Mac/Linux en dit werkt allemaal out of the box.
Wie heeft er nou geen Gmail account :').

Bij mij gebruikt juist iedereen uit de omgeving Google Talk. Gewoon omdat ik ze er over verteld heb en het laten zien. :) hoop mensen weten niet eens dat het in Gmail zit en hoe goed het eigenlijk werkt. Nu bel ik dagelijks gratis over video, vanaf me telefoon naar me vriendin :-).

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #82 Gepost op: 2011/05/13, 12:09:21 »

Ik ben niet helemaal thuis in dat wereldje, maar over het laatste hoef ik niet te twijfelen.
Maar er bestaan hele mooie en goede SIP programma's die op Linux, Apple en Windows werken. Ik noemde eerder al 'Blink', de interface lijkt zelfs een beetje op Skype.
Veel aanbieders van SIP programma's bieden ook de service aan om je te registreren, dus dat is opzich niet moeilijker dan bij Skype. Wat betreft de vrienden die dit niet gebruiken, tja wie weet hebben ze nog Windows XP met Netmeeting.
Deze schijnt ook SIP te gebruiken.

Het is nog koffiedik kijken en wie weet valt het allemaal wel mee en maken we ons druk om niets. Aan de andere kant kunnen we ook niet kijken in de toekomst en gebruiken we over een paar jaar een ander programma.
Tenslotte tikken we nu onze brieven ook niet meer in Wordstar op een CP/M machine.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2011/05/13, 12:56:28 »
http://www.zdnet.com/blog/networking/how-skype-does-and-doesn-8217t-work/1051
Ze hebben dus slechte software gekocht !!! Gelukkig! Zo valt het niet uit de toon bij de rest  XD  XD

(Dát is pas echte MS bashing!)  :evil:

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2011/05/13, 15:59:56 »
Het is mooi om te zien dat er bij velen een onvoorwaardelijk vertrouwen in MS is dat het allemaal goed zal komen. Ja, een geloof in een betere wereld waarin we enkel positieve dingen zien is goed, dat is iets waar we allemaal naar zouden moeten streven.

Maar vertrouwen is goed, kijken en leren uit het verleden is beter.

Uit het recente verleden: in 2004 werd Virtual PC (soort van VMware/Virtualbox) overgenomen door MS van Connectix. In de Connectix-variant werd Linux als gast officieel ondersteund. Het eerste wat MS deed na de overname was de officiele ondersteuning voor Linux er uit slopen:

Citaat
Microsoft has removed Linux, BSD, Netware, and Solaris from the supported OS list for PC 2004. They may still work, but they are not officially supported. What a surprise!

Linux still works, at least to some extent but it is no longer supported. It will most likely not work at all with in a future version, it may even fail after applying the next bugfix/patch.
http://www.slashroot.org/Members/forumadmin/News_Item.Microsoft-Virtual-PC-2004-Removes-Linux-Support

Dat deze ontwikkeling zeer kritisch gevolgd mag worden, heeft wel degelijk een achtergrond, anders dan anderen denken. En daarbij kritisch bekijken != bashen en heeft zeer zeker niets te maken met haat oid. Het is te hopen dat het verleden zich niet herhaalt, maar er is altijd iets als vos, haren en streken en zo.

Het positieve van deze overname is wel dat we nu kunnen bekijken hoe het überhaupt zo ver heeft mogen komen: als Skype van meet af aan een open protocol geweest, dan hadden we deze discussie helemaal niet hoeven te voeren. In het verleden hebben we het over het gesloten karakter van Skype wel eens over gehad op dit forum en ik persoonlijk naar anderen toe, maar dat was meestal naar dovemansoren gericht, in de trant van, waar maken we ons druk over.

Dat we nu met nu met de neus op de feiten worden gedrukt leert ons nadenken wat de waarde is van openheid.

Dan moet je er wel rekening mee houden dat ze voorheen een soortgelijke actie waarbij ze binnen 1 dag heel veel gebruikers op Linux kwijt raakte de weken er naar virussen toegestuurd kregen.
Toen hebben ze zich terug getrokken van Linux en toen werd er ook geroepen zie je wel dat Microsoft Linux tegen werkt.
Daarna is hun beleid zo geworden dat alles wat ze overnemen en op Linux draait om dat gelijk er uit te halen.
Microsoft en Linux hebben jaren lang zo'n relatie gehad en dat lag niet aan Microsoft.

Theo ik ben 1 van de weinige die Gmail gebruikt in mijn vrienden groep.
Om 1 of andere rede hebben een aantal een hekel aan Google en gebruiken startpagina voor alles en zijn het MS fan boys.
Maar bij 1 weet ik dat het komt vanwege wat er vroeger gebeurd is en wat wij deden en waar we onbedoeld in beland zijn geraakt. Hij is niet blij dat ik Nu Linux draai en op Gmail zit.
Maar dat is wat anders.
Tevens bij mij werkt het niet echt goed. Vraag mij niet waarom maar ik heb het getest en Skype werkt beter.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2011/05/13, 17:57:08 »
http://www.zdnet.com/blog/networking/how-skype-does-and-doesn-8217t-work/1051
Ze hebben dus slechte software gekocht !!! Gelukkig! Zo valt het niet uit de toon bij de rest  XD  XD

(Dát is pas echte MS bashing!)  :evil:

Dat is het zeker want ik vraag mij af wat ze hadden gedaan als Apple of Google het had gekocht.
Dan was er waarschijnlijk nooit zo'n bericht geschreven.
Maar het is oud nieuws en het zal niets aan het feit veranderen dat Microsoft de rest te slim af is geweest.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #86 Gepost op: 2011/05/13, 18:32:13 »
Maar het is oud nieuws en het zal niets aan het feit veranderen dat Microsoft de rest te slim af is geweest.

Of het slim is, is maar de vraag.

Skype is in 2005 voor 3.1 mia verkocht aan Ebay, en die verkoopt het 6 jaar later voor 8.5 mia, bijna een verdriedubbeling. Ebay kan er dan ook zeer gelukkig mee zijn en die hebben het spel slim gespeeld. Ook Google heeft een duit in het zakje gedaan daar interesse te tonen (of in ieder geval te veinzen) waardoor het verkoopbedrag opgeschroefd kan worden. Voor Google is het voordeel dat een concurrent op dit gebied meer geld uitgeeft dan eigenlijk zou hoeven.

Als je het zo bekijkt zijn de echte slimmerds Ebay en Google. MS mogelijk veel te veel betaald voor ook nog eens matige software.

« Reactie #87 Gepost op: 2011/05/13, 19:49:30 »
Nou ja we zullen zien, overstappen op een andere provider doe ik niet snel want iedereen heeft skype, en als wij niet meer skype kunnen gebruiken moet ik windows gaan gebruiken. Misschien komt er nog iets als OpenSkype. Voor ons werkt skype prima behalve de interface(en het is engels? weet niet of iedereen dat heeft?), maar het gaat om de functionaliteit en de laatste versie heeft wel zelfde belangrijke functies, groepbellen enzovoort.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2011/05/13, 20:12:43 »
Google had interesse omdat Facebook het wou hebben.
Microsoft heeft zich juist heel de tijd op de achtergrond gehouden maar ze kunnen het geld missen.
Die hebben geld zat en ik ben het met je eens dat het veelte veel is voor het geen wat ze krijgen.

Alleen om je Skype er uit te doen omdat nu de eigenaar Microsoft is, is de grootste onzin.
Als je echt pro open bent en anti gesloten dan had je er niet eens naar gekeken en had je naar iets anders gezocht.

Ik ga ook iets maken en kijken of MS het wil kopen want voor 1% vind ik het ook al goed =D

« Reactie #89 Gepost op: 2011/05/13, 20:35:19 »
Google had interesse omdat Facebook het wou hebben.
Microsoft heeft zich juist heel de tijd op de achtergrond gehouden maar ze kunnen het geld missen.
Die hebben geld zat en ik ben het met je eens dat het veelte veel is voor het geen wat ze krijgen.

Alleen om je Skype er uit te doen omdat nu de eigenaar Microsoft is, is de grootste onzin.
Als je echt pro open bent en anti gesloten dan had je er niet eens naar gekeken en had je naar iets anders gezocht.

Ik ga ook iets maken en kijken of MS het wil kopen want voor 1% vind ik het ook al goed =D

Daar ben ik het dan weer van harte mee eens.

« Reactie #90 Gepost op: 2011/05/13, 20:55:39 »
Tja, het lijkt mij ook voorbarig om Skype er nu al uit te doen wegens de overname.
Als Microsoft straks de boel blijkt de verwaarlozen kan ik me het goed voorstellen maar voor nu is dat niet aan de orde.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2011/05/13, 21:07:29 »
Tja, het lijkt mij ook voorbarig om Skype er nu al uit te doen wegens de overname.
Als Microsoft straks de boel blijkt de verwaarlozen kan ik me het goed voorstellen maar voor nu is dat niet aan de orde.

+1

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #92 Gepost op: 2011/05/14, 09:53:59 »

Ik gebruik uit principe bepaalde merken gewoon niet. Niet alleen als het om mijn PC gaat. Ik denk dat iedereen lekker zelf moet weten om wat voor reden ze software wel of niet gebruiken. :).

Ik heb Skype per direct ge-deinstalleerd. Ik gebruik geen Microsoft producten, en zal dit ook nooit doen.

« Reactie #93 Gepost op: 2011/05/14, 11:06:44 »

Ik gebruik uit principe bepaalde merken gewoon niet. Niet alleen als het om mijn PC gaat. Ik denk dat iedereen lekker zelf moet weten om wat voor reden ze software wel of niet gebruiken. :).

Ik heb Skype per direct ge-deinstalleerd. Ik gebruik geen Microsoft producten, en zal dit ook nooit doen.

Ook die keuze valt te respecteren, zelf zou ik bepaalde dingen ook laten liggen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #94 Gepost op: 2011/05/14, 12:13:08 »

+1
Al moet ik Skype wel blijven gebruiken. Maar ben het eens dat ik bepaalde merken uit principe niet gebruik.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2011/05/14, 13:49:44 »
Als je bepaalde merken niet wilt dan snap ik dat want een aantal dingen komen er bij mij ook niet meer in en kwa software en hardware is dat het fruit mandje met een hap er uit.

Skype werkt nog steeds hier en tot nu toe heeft Microsoft nog niets veranderd aan het feit dat het op Linux werkt.
Het is niet verbeterd maar het is er ook niet slechter op geworden.

« Reactie #96 Gepost op: 2011/05/14, 16:26:11 »
en kwa software en hardware is dat het fruit mandje met een hap er uit.

=D
Leuke zin :D

« Reactie #97 Gepost op: 2011/05/15, 15:36:49 »
Op zich geen slechte zaak dat ze overgekocht zijn door MS, ik hoop dat de ontwikkeling sneller gaat dan. Maar ik vrees een beetje voor skype for linux.

Want die 2.2 beta werkt bij mij toch niet zoals het hoort.

Zijn er alternatieven? Waarmee ik met mensen kan voipen die skype gebruiken?

Werkt prima hier. Enige bug is dat ie soms NL en soms Engels is, maar ach. En dat Show myself view niet werkt als je aan het bellen bent, maar goed dat doet verder niet af aan de functionaliteit.

Bij mij werkt die show myself wel, maar het verbinden van webcam kan soms heel lang duren. Ik zie de webcam van de andere persoon onmiddellijk, maar zij ziet mijn webcam soms eens onmiddellijk, soms pas na 40 minuten, daarvoor ziet ze heel de tijd zo'n loading cirkeltje.

« Reactie #98 Gepost op: 2011/05/16, 10:04:25 »

Bij mij werkt die show myself wel, maar het verbinden van webcam kan soms heel lang duren. Ik zie de webcam van de andere persoon onmiddellijk, maar zij ziet mijn webcam soms eens onmiddellijk, soms pas na 40 minuten, daarvoor ziet ze heel de tijd zo'n loading cirkeltje.

Dat ligt niet aan het proggie zelf, maar aan de netwerk verbindingen en de ingestelde MTU van de computers en de modem/routers.
In sommige gevallen ligt het aan de router waarop eventueel een poort geopend moet worden omdat die dit niet goed automatisch kan doen.

In jouw geval denk ik dat jij eens alles moet nalopen bij je apparaten omdat het hier met de upload te maken heeft.

Je ziet dit fenomeen ook altijd bij een remote desktop die zwart blijft als de instellingen/MTU niet goed ingesteld is.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #99 Gepost op: 2011/05/16, 11:14:54 »
Ik heb anders niks in mijn router ingesteld en toch heb ik niet de problemen die Carharttguy heeft. Dus om uit te sluiten dat het aan Skype ligt, vind ik niet helemaal correct.