Een voorbeeldje hoe Unity het ons "makkelijk" maakt:
Stel, ik wil een terminalvenster openen. Via het menu, en alleen door de muis te gebruiken, dus geen zoektermen.
Dan zet je het toch op een launcher. Dan heb je 1 klik nodig.
Ja dat kan maar als dat se bedoeling is om het makkelijker te maken, dan snap ik niet waarom ze standaard er niet alles in zetten.
Tevens als je er veel in hebt staan dan is het niet altijd 1 klik. Unity maakt dan onderaan het scherm een stapeltje en dan moet je er door scrollen.
Het is dan niet echt overzichtelijk.
Kunnen ze beter een dok onderaan zetten. Dan past er meer op zonder het begint te stapelen.
Die onzin met dit hebben we ook nog in ons download centrum is leuk maar zeer irritant op een desktop pc.
Ze stappen van alles in dat menu en dat maakt het meer tot een zooitje dan een georganiseerd geheel.
Het puldown menu daarin is niet fijn. Had gelijk onder die knop moeten zitten.
Rechter muis knop om dat op een icoon te zien, is nou niet iets wat handig is.
Iemand die het niet weet, zal het niet door hebben dat het kan.
Tevens kun je die iconen niet verplaatsen. Die had ik juist graag boven aan willen zetten en dan vast zetten.
Dan al die dingen in de boven balk. Weet niet of het zo de bedoeling is maar bij mij verdwijnt een gedeelte boven in de balk. De ene keer zie ik wel bestand en dergelijke maar de andere keer is het weer weg terwijl het programma nog wel actief is.
Heb persoonlijk liever dat ik daar mijn eigen dingen in kan zetten.
Tevens blijf ik de desktop wisselaar missen. Ik weet dat daar zo'n icoon voor is maar ik heb liever zo'n balkje met daarop de desktop's die je gelijk aan kunt klikken. Scheelt weer 1 klik.
Gnome 3 nog niet draaien maar ben benieuwd wat het op het moment is.
Unity is het niet en als ze niet van die menu structuur af stappen, dan zal het voor mij ook nooit iets worden.
Ik weet niet of Gnome 3 veel beter is. Maar we zien wel.
Ben blij dat Gnome 2 er nog is.
l