Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 90271 keer)

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #275 Gepost op: 2011/05/16, 21:48:20 »
Mijn vader werkt anders zonder de terminal tenzij het écht nodig is. Maar dat is maar een enkele keer. Mijn moeder werkt op diezelfde computer geheel zonder terminal. Het kan dus wel degelijk.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #276 Gepost op: 2011/05/16, 22:21:21 »

Bij Windows zijn er ook nog dingen ja maar die komen vrijwel nooit voor bij de gewone gebruiker.

Kijk maar eens wie er nog het DOS window gebruikt binnen Windows en vergelijk het eens met het gebruik van de terminal in Linux.

Ik zeg ook niet dat je het uit moet bannen maar voor een aantal dingen zoals programma's installeren zou het wel handig zijn.

Een ander ding wat mij op valt is, is dat veel gebruikers de terminal gebruiken waar dat niet nodig is.
Maar dat is hoe je Linux gebruikt en staat dus los van of je het wel of niet moet gebruiken.

Dat komt door het type gebruiker van de twee systemen. Linux wordt toch nog steeds overwegend gebruikt door de meer die-hard users met hun voorkeur voor terminal(niet iedereen natuurlijk, maar toch), je opmerking bewijst het: " dat veel gebruikers de terminal gebruiken waar dat niet nodig is" Windows wordt door jan-en-alleman gebruikt en die gebruiken dus overwegend de grafische tools. Dat wil niet zeggen dat die dingen in linux niet grafish kunnen.
Verder is het geven van een aantal commando's om te knippen/plakken een stuk handiger bij de hulp aan anderen op een forum dan "klik op menu zus en zo en dan..", als je begrijpt wat ik bedoel :D

Ja dat klopt het is handiger dat te doen dan zeggen waar het zit.
Het schrikt wel mensen af terwijl de terminal niets voor stelt zoals je al zij is het puur knip en plak werk en meer niet.
Af en toe wat typen maar dat alleen om een map of zo aan te passen.
Zelf gebruik ik voor sommige dingen ook liever de terminal.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #277 Gepost op: 2011/05/26, 07:07:11 »

DarkEra

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: 2011/05/26, 07:11:48 »
Ik lig er totaal niet wakker van..... ik gebruik Linux (*buntu)100%.  =D

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #279 Gepost op: 2011/05/26, 07:41:36 »
ik lig er ook niet wakker van: Ik gebruik linux (*buntu)50%. =D Icm win xp dus ;)

« Reactie #280 Gepost op: 2011/05/26, 11:42:10 »
Update:

Windows 8 heet geen windows 8 en komt niet in 2012

Leuk artikel, en ik lees een ondertoon...
Men verwacht volgend jaar dus wat op het gebied van hardware en daar zal Microsoft op inspringen.
Kortom ideaal verkooppraatje om mensen alvast warm te maken voor een nieuwe versie.

Overigens een mooie foto van Steve bij het artikel.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #281 Gepost op: 2011/05/26, 15:32:08 »
Toch wel hé... Misschien uit het filmpje "Steve Ballmer going crazy"?

« Reactie #282 Gepost op: 2011/05/26, 18:44:51 »
Ik denk dat we dat niet meer meemaken wat meneer Balmer beweert, bij uitkomen van W8 vergaat de wereld. Maya's die met 8 tellen, etc.:evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #283 Gepost op: 2011/05/28, 21:20:24 »
Achja, Ik zit niet te wachten op w8. Windows 7 werkt best goed hier, en mijn iets of wat oudere pc's kan er ook wel mee overweg.
Mijn nieuwe pc, een Core i5 met 6 gb ram en een 2 GB nVidia kaartje en w7 64 bits, draait echt super :)
Een trotse linux-beginner!

« Reactie #284 Gepost op: 2011/05/28, 21:42:58 »
Ja de besturingssystemen worden al zwaarder en zwaarder. En mijn pentium 4 PCtje word alleen maar ouder  :| Zometeen word het puppy linux voor mij  :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #285 Gepost op: 2011/05/28, 21:54:32 »
Mijn Pentium 4tje begint ook moeite met Ubuntu te krijgen. Maar het gaat nog.
Een trotse linux-beginner!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #286 Gepost op: 2011/05/28, 22:00:08 »
Mijn Pentium 4tje begint ook moeite met Ubuntu te krijgen. Maar het gaat nog.
Xubuntu of Lubuntu heb je ook nog. Heb hier de daily-build van 11.10 maar heb de Xubuntu-desktop geïnstalleerd en dat werkt dus nog prima. (Is wel een iets nieuwere processor dan jouw Pen 4, moet dus dringend mijn nieuwe aanwinst, een Pen 4 namelijk, eens aansluiten om Ubuntu 11.04 te proberen.)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #287 Gepost op: 2011/05/28, 22:11:37 »
Ik heb nu ook op mijn p4 Xubuntu draaien en dat werkt perfect.
Daarnaast heb ik XP draaien en die 2 draaien bijde zeer soepel en snel voor een p4.

Ik kijk al uit naar een nieuwe pc en dan niet naar een i3 maar naar een i7 met minimaal 8 gig ram.
Die P4 is leuk maar mijn laptopje is een i3 met 6 gig ram en het ding draait Windows 7 en Xubuntu en dat werkt zoveel fijner dan mijn P4.

Mijn P4 word een servertje.

Ben benieuwd wat de nieuwe hardware inhoud die er aan komt.
Ik denk wel dat je Win 8 ook alleen op die nieuwe systemen moet zetten en straks niet meer op waar je nu Win7 bij krijgt.

« Reactie #288 Gepost op: 2011/06/02, 11:34:18 »
En er is inmiddels een voorproefje:

http://tweakers.net/nieuws/74821/computex-microsoft-toont-tabletinterface-van-windows-8.html

(Eerlijk gezegd ziet het er best goed uit hoor!)

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #289 Gepost op: 2011/06/02, 11:39:46 »
Iewl. Nja, die kleurtjes zijn wel leuk, maar het is net als met Windows Phone 7: te onoverzichtelijk.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #290 Gepost op: 2011/06/02, 16:19:02 »
Iewl. Nja, die kleurtjes zijn wel leuk, maar het is net als met Windows Phone 7: te onoverzichtelijk.

Die blokken niet overzichtelijk?
Ik heb de Windows Phone 7 kunnen proberen en ik was erg onder de indruk.
Het is juist overzichtelijk en ook de applicaties onder de tegels zijn zeer overzichtelijk.
Ik heb nu een MP3 speler op mijn telefoon die lijkt op de WP7 mp3 speler en die werkt zeer fijn. het is veel makkelijker om je nummers en artiesten terug te vinden.
Een kennis van mij heeft een i-phone en waar hij iedere keer lachte om WP7 was hij juist onder de indruk toen hij hem echt vast had en hem probeerde.
Hij stapt over naar een WP7. Ik heb nog geprobeerd om hem Android te laten nemen maar dat is lastig als je zelf ook onder de indruk bent en buiten het aantal apps er eigenlijk niets negatiefs is. Hij wacht op de Nokia met WP7.

Als ik nu in het filmpje zie hoe het eruit ziet dan ben ik aardig onder de indruk.
Geen onnodige dingen en als het net als de WP7 reageert dan is het een mooi systeem.

Microsoft is de enige op het moment die iets doet met onderzoeksresultaten.
Ze zijn de enige die hebben begrepen dan een lijst met iconen overzichtelijker is dan een veld van iconen.
De blokken hebben kleuren waardoor ze makkelijk van elkaar te onderscheiden zijn en door er maar een x aantal te laten zien, word het zeer overzichtelijk en zie je in 1 oogopslag waar het zit.

Slim dat ze een aantal vensters gebruiken die nu in Vista en Windows 7 zitten bij hun bestandsbeheer.

Ik ben onder de indruk en ik geloof dat ze het nog gaan doen ook.
Als het net zo soepel draait als hun WP7 dan word het een mooi systeem.
Nu ben ik benieuwd hoe ze het met hun desktop samen laten werken.
Ik denk dat ze dat ook goed zullen doen.
Ik denk dat het Microsoft nog zal lukken ook met hun WP7 en W8 systemen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2011/06/02, 16:42:32 »
Zal Nokia met zo'n tablet komen?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #292 Gepost op: 2011/06/02, 18:03:32 »
Ik denk niet dat nokia ooit met een tablet zal komen. Meego is ook niet echt doorontwikkeld, en naar mijn weten is er nooit een tablet van nokia uitgekomen, en gaat dat ook niet gebeuren. Maar ja, er kan nog van alles gebeuren :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #293 Gepost op: 2011/06/02, 18:19:02 »
Ik denk niet dat nokia ooit met een tablet zal komen. Meego is ook niet echt doorontwikkeld, en naar mijn weten is er nooit een tablet van nokia uitgekomen, en gaat dat ook niet gebeuren. Maar ja, er kan nog van alles gebeuren :D

Het leek mij vrij logisch aangezien ze met Microsoft samen werken.
Het zou ideaal zijn voor Microsoft om een partner te hebben op dat gebied.

« Reactie #294 Gepost op: 2011/06/02, 20:32:40 »

Die blokken niet overzichtelijk?

Ik heb het niet over de Live Tiles maa rm het systeem in geheel. Ik vind die Live Tiles erg fijn, ook op een telefoon. De mediaspeler ook nog wel, maar daar houdt het ook zo'n beetje op. De rest van die Metro-stijl op WP7 (en die nieuwe in W8 in het filmpje) vind ik te onoverzichtelijk.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #295 Gepost op: 2011/06/02, 21:30:16 »
Ik vond de WP7 zeer handig en ik kon alles heel makkelijk en snel vinden.
Het heeft op mij een goede indruk gemaakt en het beviel veel beter dan verwacht.

Die Tablet versie moet je in je handen hebben denk ik om te voelen hoe het is.
Tevens is het een filmpje waarin ze van alles wat laten zien. Het is dus meer om een indruk te krijgen.

Als het net zo is als WP7 dan is het zeer simpel en zul je er snel aan gewend zijn.

Maar ik ben meer benieuwd naar waar ze mee komen kwa opzet in de huidige structuur van systemen omdat ze eigenlijk alle platformen gelijk gaan trekken.
Aangezien Microsoft iedere keer heeft geroepen dat de i-pad en dergelijke te beperkt zijn, verwacht ik eigenlijk iets waarmee je al je systemen kunt bedienen zoals tv, xbox, pc en dergelijke.

« Reactie #296 Gepost op: 2011/06/02, 21:45:09 »
Alleen die tablet-interface komt dus ook op de desktop-versie. Dat is wat MS benadrukte en zelfs die man in dat filmpje.
Maar dan nog: ik kan zelf niet gewend raken aan WP7, behalve dan de launcher met Live Tiles die ik nu zelfs op mijn Android-phone heb draaien voor de test :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2011/06/02, 22:15:28 »
Als het precies zo word op de desktop dan is Unity en Gnome 3 toch niet zo'n grote vernieuwing.
Ik weet niet of het zal werken maar als ze wachten op nieuwe hardware die er aan komt dan zal waarschijnlijk ook hoe je, je desktop gaat gebruiken veranderen.

Wat is je probleem met de interface er onder?
Ik heb nu ook de wp7 launcher draaien en de mp3 speler van wp7.
De mp3 speler vind ik veel beter dan al die spelers die ik van android heb geprobeerd. Ik kan veel makkelijker mijn nummers terug vinden.
Het gaat bij mij niet zo om al die bling bling maar om functionaliteit.
Android ziet er goed uit en werkt fijn maar ik denk dat ze met W8 een stap maken op de tablet markt.
Die halve schermen zijn wel erg mooi en lijken mij erg fijn voor multitasking.

« Reactie #298 Gepost op: 2011/06/02, 22:29:09 »
Ik vind Unity ook geen grote vernieuwing. Dat heb je me ook nooit horen zeggen. Ik vind Unity erg fijn om te gebruiken en het is zeker wel moderner dan GNOME 2 en 3, maar vernieuwend? Dat niet zo zeer.

De interface eronder vind ik vervelend omdat het raar overlapt met die tekst boven dingen (bijv. settings, dan wireless en dat dus allemaal naast elkaar) en de boel zit wat rommelig in elkaar. Plus ik vind het vervelend dat je voor een hoop dingen steeds door moet klikken om iets te bereiken. Bijv. in dat foto-bekijk-gedeelte. Plus de camera is niet zo uitgebreid qua opties, maar goed, dat komt misschien nog dus dat is weer een ander verhaal.
Nee, WP7 wordt het voor mij niet. De Launcher met Live Tiles is zeer prettig, maar daar houdt het ook op (op de muziekspeler na dan).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #299 Gepost op: 2011/06/02, 23:43:41 »
Unity en gnome 3 zijn beide wel vernieuwend maar als ik dat wat ik in het filmpje zag op mijn desktop zou zien dan zou ik er niet zo blij mee zijn.
Ik ben denk ik wat conservatief maar dat soort dingen zoals Gnome 3, Unity en straks als W8 werkelijk zo word, dan is het niets voor mij.

Unity en Gnome 3 hebben beide nog wat van een desktop systeem maar als je een scherm met blokken voor je ziet dan denk ik dat er toch een aantal gebruikers zullen schrikken.
Het geen wat wel goed zal zijn bij Microsoft, zal de promotie zijn en de info die je krijgt voor het er werkelijk gelanceerd word.
Ze hebben dan ook wat meer geld om te promoten en ze zullen net als Apple wel gratis reclame krijgen doordat het in iedere krant zal komen te staan.

Maar Microsoft liet weten dat er vernieuwende hardware aan kwam en misschien dat het daar wel voor gaat werken.

Toch ben ik benieuwd hoe het gaat worden.