Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 90103 keer)

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #250 Gepost op: 2011/05/02, 11:02:51 »
Goh, zou er al een nieuwe versie van win8 zijn??? Misschien heeft jesse al een screenshot?

Ja, die is er:
http://www.askvg.com/windows-8-milestone-3-server-build-7959-leaked-available-for-download/

« Reactie #251 Gepost op: 2011/05/13, 20:55:30 »
Goh, zou er al een nieuwe versie van win8 zijn??? Misschien heeft jesse al een screenshot?
Niet als ze het op d'r pc probeert te zetten :D

Citaat van: Freak of the day
Hier heb ik dat niet, omdat ik mijn collega's Ubuntu al 30 keer heb laten zien.
Kreeg laatst op m'n beoordelingsgesprek te horen dat ik me af en toe ook wel mag verdiepen in andere besturingssystemen dan Linux ;)

Citaat
"het programma om de ov-chipkaart te kraken was al eerder beschikbaar voor het ingewikkeldere linux"
Probeer jij maar eens het programmaatje van de belastingdienst te installeren op een Linux-bak. De gemiddelde Windows-gebruiker weet niet eens dat er zoiets als een console bestaat, laat staan dat je daar woordjes in kan tikken om iets te doen. Jou lukt dat misschien nog, maar Windows-gebruikers zijn grafisch te verwend ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #252 Gepost op: 2011/05/13, 21:18:15 »
Dat is het imago van Linux.
Degene die het vaag kennen, denken dat het voor hackers is en dat het moeilijk is.

Dat statement geeft mij een vrijbrief, om al die windows gebruikertjes die ik zo regelmatig op verjaarpartijtjes e.d. tegenkom, om die nou net niet te hoeven helpen .. Sorry, windows ken ik niet :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

« Reactie #253 Gepost op: 2011/05/13, 21:45:44 »
"het programma om de ov-chipkaart te kraken was al eerder beschikbaar voor het ingewikkeldere linux"
Sorry, maar hier kreeg ik echt tranen van het lachen!
Ze konden beter zeggen "iets minder bekende Linux", in plaats van "ingewikkeldere Linux".

Ben het helemaal met je eens. Ubuntu is niet moeilijk (ook al ben ik een "computernerd")  als je iemand die nooit op een PC heeft gezeten Ubuntu, Mac en Windows laat testen denk ik dat Ubuntu nog wel het meest vriendelijke is samen met Mac. Trouwens is Linux een groot woord, ik vind het meer een onderdeel van een "besturingssysteem", de distributie waarvan Ubuntu natuurlijk de beste is  ;).  Installeer een programma in Windows en Mac dat is toch te ingewikkeld? Eerst moet je weten hoe het programma heet, daarna google je het download je het en installeer je het op een moeilijke wijze. Bij Mac is het iets makkelijker dan bij Windows. Toch zijn sommige configuratie's moeilijk maar die zijn toch niet voor die gebruikers. En ja het kan even wennen zijn bij een overstap van niet-linux naar linux, maar dat valt wel mee vind ik.

Ik weet niet wat ik moet vinden van Windows 8, zal het een verbetering zijn? Ik vond XP wel het beste, Vista vond ik in het begin erg mooi, maar was zo vreselijk traag op het eind (15 minuten opstarten, Ubuntu 40 seconden) En Windows 7 vind ik wel redelijk, maar teer op mijn computer, gebruik het om te gamen en natuurlijk de ondersteuning van DirectX 11.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/13, 21:52:38 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #254 Gepost op: 2011/05/14, 10:56:54 »
Installeer een programma in Windows en Mac dat is toch te ingewikkeld? Eerst moet je weten hoe het programma heet, daarna google je het download je het en installeer je het op een moeilijke wijze. Bij Mac is het iets makkelijker dan bij Windows. Toch zijn sommige configuratie's moeilijk maar die zijn toch niet voor die gebruikers. En ja het kan even wennen zijn bij een overstap van niet-linux naar linux, maar dat valt wel mee vind ik.
Daarmee ben ik het niet meer mee eens.
Als je dit 2 jaar geleden had gezegd, dan wel.
Mac OS X heeft dan wel een "sleep-en-klaar" installatie methode, maar er is nog een nieuwe bijgekomen, wat in Lion de standaard wordt: Mac OS X App Store.
Je klikt, logt in op je iTunes account, en de installatie begint.
Om eerlijk te zijn, veel sneller dan in Ubuntu (lees: Ubuntu Software Center, Apt-Get enzo zijn wel sneller dan App Store).
Voor de rest werkt het net zoals alle Ubuntu Software Installatie Apps, Android Market, en iOS App Store.

Kreeg laatst op m'n beoordelingsgesprek te horen dat ik me af en toe ook wel mag verdiepen in andere besturingssystemen dan Linux ;)
En jij bent zeker niet de enige.

« Reactie #255 Gepost op: 2011/05/14, 12:22:47 »
Citaat
Probeer jij maar eens het programmaatje van de belastingdienst te installeren op een Linux-bak. De gemiddelde Windows-gebruiker weet niet eens dat er zoiets als een console bestaat, laat staan dat je daar woordjes in kan tikken om iets te doen. Jou lukt dat misschien nog, maar Windows-gebruikers zijn grafisch te verwend ;)

Waar heb jij het nu weer over? Je download gewoon de autopackage-installatie van de Belastingdienst, rechtermuisklik>>>Is uitvoerbaar, dan laat je de installatie autopackage downloaden en installeren (gaat geheel automatisch) en dan installeert ie daarna Belastingdienst. Iedere Windows-gebruiker die ooit een programma heeft geïnstalleerd kan dit. Immers gaat het via autopackage gewoon grafisch.

« Reactie #256 Gepost op: 2011/05/14, 13:36:28 »
@femke: Dan snap ik niet wat jij verkeerd doet, want hier werkt de autopackage keurig en precies zoals ik het hierboven noemde.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #257 Gepost op: 2011/05/14, 13:52:10 »
wat een geluks vogel ben jij toch.. bij jou werkt echt altijd alles   XD

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #258 Gepost op: 2011/05/14, 14:21:30 »
Citaat

Waar heb jij het nu weer over? Je download gewoon de autopackage-installatie van de Belastingdienst, rechtermuisklik>>>Is uitvoerbaar, dan laat je de installatie autopackage downloaden en installeren (gaat geheel automatisch) en dan installeert ie daarna Belastingdienst. Iedere Windows-gebruiker die ooit een programma heeft geïnstalleerd kan dit. Immers gaat het via autopackage gewoon grafisch.

Het probleem is, is dat alle instructies er altijd bij staan voor Windows en bijna nooit voor Linux.
Tevens is bij instanties vaak alleen een Windows versie te krijgen en moet je als je het in Linux wilt draaien, het met Wine doen als dat al werkt.
Voor Windows is alles voorbereid en bij ieder product krijg je een handleiding voor Windows.
Iedereen gaat er ook uit van dat je Windows gebruikt maar dat is ook logisch ook als je ziet hoeveel Windows systemen er zijn.
Apple heeft dan 5% maar op al die systemen draait ook niet altijd alleen maar OSX.
Bij Linux net zo. Van alle Linux gebruikers heeft een deel dualboot er op zitten of ze draaien op een andere manier Windows.
De puur Linux gebruiker is minder dan 1% van de gebruikers.

Vergeet niet dat veel gebruikers buiten het internetten en het mailen, niet veel meer kunnen met een computer en dat bij een groep zelfs iets installeren al een onderneming is.
Ik zag dit al bij mijn moeder en ik zie het nog bij gebruikers waar ik de computer in orde maak.
Ze lezen uitgebreid de handleiding en doen alles netjes zoals het er staat en als het gelukt is dan zijn ze zeer blij want dan hebben ze voor hun doen een prestatie van formaat geleverd. Die mensen zijn niet dom maar hebben nooit wat met computers gedaan.
Vroeger had niet iedereen een computer en vele gebruikers zijn pas op latere leeftijd in aanraking gekomen met een computer.
Aangezien hun kinderen er altijd achter zaten en die altijd alles regelde, hebben ze het nooit geleerd en ze zijn dan ook bang dat het verkeerd gaat.
Linux voor die mensen is geen optie, ook niet als het grafisch is. Er is nog een gedeelte niet grafisch.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #259 Gepost op: 2011/05/14, 14:23:35 »
wat een geluks vogel ben jij toch.. bij jou werkt echt altijd alles   XD

Behalve zijn webcam met empathyXD

Sorry Vistaus maar ik kon het niet laten. ;) :D

« Reactie #260 Gepost op: 2011/05/14, 14:28:57 »
Citaat

Het probleem is, is dat alle instructies er altijd bij staan voor Windows en bijna nooit voor Linux.
Tevens is bij instanties vaak alleen een Windows versie te krijgen en moet je als je het in Linux wilt draaien, het met Wine doen als dat al werkt.
Voor Windows is alles voorbereid en bij ieder product krijg je een handleiding voor Windows.
Iedereen gaat er ook uit van dat je Windows gebruikt maar dat is ook logisch ook als je ziet hoeveel Windows systemen er zijn.
Apple heeft dan 5% maar op al die systemen draait ook niet altijd alleen maar OSX.
Bij Linux net zo. Van alle Linux gebruikers heeft een deel dualboot er op zitten of ze draaien op een andere manier Windows.
De puur Linux gebruiker is minder dan 1% van de gebruikers.

Vergeet niet dat veel gebruikers buiten het internetten en het mailen, niet veel meer kunnen met een computer en dat bij een groep zelfs iets installeren al een onderneming is.
Ik zag dit al bij mijn moeder en ik zie het nog bij gebruikers waar ik de computer in orde maak.
Ze lezen uitgebreid de handleiding en doen alles netjes zoals het er staat en als het gelukt is dan zijn ze zeer blij want dan hebben ze voor hun doen een prestatie van formaat geleverd. Die mensen zijn niet dom maar hebben nooit wat met computers gedaan.
Vroeger had niet iedereen een computer en vele gebruikers zijn pas op latere leeftijd in aanraking gekomen met een computer.
Aangezien hun kinderen er altijd achter zaten en die altijd alles regelde, hebben ze het nooit geleerd en ze zijn dan ook bang dat het verkeerd gaat.
Linux voor die mensen is geen optie, ook niet als het grafisch is. Er is nog een gedeelte niet grafisch.

Het is vooral een kwestie van willen, veel mensen willen er gewoon niets van weten en met Windows hoeven ze dat ook niet. Vroegah werkte de gemiddelde gebruiker toch ook gewoon met DOS? Toen hoorde ik er niemand over klagen dat de commandline zo moeilijk was.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #261 Gepost op: 2011/05/14, 14:39:11 »
[

Ok maar dat is ook best balen in Linux (heel linux niet alleen Ubuntu)  mijn huisdiertjes laten zien zoals op http://www.ww.com/Xarvaz (ik geef de link alleen maar omdat daar het probleem zit)  kan ik alleen in Windows, bij elkaar met zeker 15 cams een poging gedaan (cams van mijn werk natuurlijk ...) maar het lukt niet.. maar voor de rest lijkt Vistaus mij een zeer gelukkig gebruiker  :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #262 Gepost op: 2011/05/14, 15:24:30 »
[

Ok maar dat is ook best balen in Linux (heel linux niet alleen Ubuntu)  mijn huisdiertjes laten zien zoals op http://www.ww.com/Xarvaz (ik geef de link alleen maar omdat daar het probleem zit)  kan ik alleen in Windows, bij elkaar met zeker 15 cams een poging gedaan (cams van mijn werk natuurlijk ...) maar het lukt niet.. maar voor de rest lijkt Vistaus mij een zeer gelukkig gebruiker  :D

Ja dat is zo en dat is iets wat niet mee werkt aan de groei van Linux.

Leuke spin trouwens.

@erik1984, Het is niet alleen willen het is ook durven.
Als je kijkt hoeveel mensen een pc hadden toen ik mijn eigen pc kocht en ik vergelijk het met wie nu allemaal een pc heeft dan zit daar een heel groot verschil tussen.
Tevens de gebruiker van toen was een andere gebruiker dan die er nu in het algemeen is.
Er was maar een kleine groep gebruikers en velen hebben er nooit mee gewerkt.
Degene die een computer hadden, hadden dat omdat ze er op hun werk mee in aanraking kwamen of omdat ze er al langer mee bezig waren en er in gedesinteresseerd zijn.
Er waren toen niet zoveel gebruikers en veel van mijn leeftijd hebben pas later een pc thuis gekregen.
Kun je na gaan als je wat ouder bent, dan heb je waarschijnlijk op nog latere leeftijd een pc gehad.
Veel gebruikers hebben een pc aangeschaft omdat hun kinderen er 1 wilde.
Ik heb bij verschillende van die mensen een pc geleverd om te proberen en te kijken of ze het wel iets vonden.
De kinderen wilde het en zaten er dag en nacht achter dus kochten ze er een en ik hielp ze met hoe alles werkte maar zoals je al begrijpt hebben die ukken aan een half woord genoeg.

Zo veel hebben er niet met DOS gewerkt. Dat is minder dan de helft van de gebruikers die nu een computer heeft.

Je kunt de gebruiker van toen niet vergelijken met de gebruiker van nu.
Ze zetten nu muziek op hun pc en hun foto's en video's. Dat kon ik vroeger niet en toen ik een scanner had duurde het weet ik hoelang tot alles er op stond en waren de kleuren anders dan het origineel.
Mijn printer kon kleuren printen en de foto's zagen er goed uit maar iedereen ging met zijn rolletje naar de fotograaf om hem te ontwikkelen want dat kon je toen er nog niet gelijk op zetten.
tijden veranderen en gebruik van apparaten ook. Ze kunnen steeds meer en het word meer en meer klik en klaar en straks met een touchscreen waar dat nu nog niet is of met spraak.

Het word makkelijker maar het zorgt er ook voor dat de gebruiker er niets van hoeft te weten om bepaalde dingen te doen.
Verander alles weer terug naar DOS en kijk wie er nog mee kan werken en je zult zien dat, dat maar een enkeling is.

« Reactie #263 Gepost op: 2011/05/14, 16:20:03 »
@emiel: :D Is niet erg, je hebt gelijk namelijk. Cam doet het perfect in Skype, maar Empathy, ho maar.
@Xarvaz: Ja, ik ben een tevreden gebruiker :) Bijna niks wat het hier niet doet.
@femke: Ah, nu kom je ineens met die vinkjes. Daar heb ik het nooit over gehad. We hadden het over de installatie van dat belastingprogje, NIET over hoe het programma zelf is. Daar heb ik al eerder mijn mening over gegeven en dat is inderdaad bagger. Maar dat neemt niet weg dat de installatie makkelijk is.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #264 Gepost op: 2011/05/14, 17:03:18 »

Dank u vriendelijk (humor modus) ik ben begonnen met de PC met  59 jaren oud (sept 2006).
Had daarvoor nog nooit achter een PC gezeten ook niet bij iemand mee gekeken.
Heb toen tot mei 2007 Windows gebruikt XP ,toen kreeg ik een Computer maandblad met een CD rom met Feisty erop (7.04).
Geprobeerd vond het goed en meteen gekozen voor kies de gehele schijf gebruiken en voila.
Gebruik zins dien alleen Ubuntu ,goed Mint nu erbij.
Alhoewel ik met Windows zeer snel mijn weg wist te vinden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #265 Gepost op: 2011/05/14, 17:18:20 »

Dank u vriendelijk (humor modus) ik ben begonnen met de PC met  59 jaren oud (sept 2006).
Had daarvoor nog nooit achter een PC gezeten ook niet bij iemand mee gekeken.
Heb toen tot mei 2007 Windows gebruikt XP ,toen kreeg ik een Computer maandblad met een CD rom met Feisty erop (7.04).
Geprobeerd vond het goed en meteen gekozen voor kies de gehele schijf gebruiken en voila.
Gebruik zins dien alleen Ubuntu ,goed Mint nu erbij.
Alhoewel ik met Windows zeer snel mijn weg wist te vinden.

Sorry niet beledigend bedoeld. :D
Je bent iemand die er in is gedesinteresseerd maar dat is niet iedereen. Veel zijn al blij als ze kunnen mailen, internetten en hun foto's kunnen bekijken en uitprinten.
Jij hebt je in ieder geval niet af laten schrikken en gewoon verder gekeken naar de mogelijkheden.
Dat doet niet iedereen omdat ze bang zijn dat ze het stuk maken.
Als ik nu zie dat ze ukken van amper 2 achter een pc zetten en er mee laten spelen, dan is dat toch heel anders dan toen ik jong was.
De eerste keer dat er bij ons thuis een pc kwam te staan, mocht ik er naar kijken en liet mijn vader het systeem praten.
Dat was toen der tijd heel wat.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #266 Gepost op: 2011/05/14, 17:25:06 »
Ik zie hier toch een of ander insect voorbij komen, tenminste dat is het enige wat ik zie bewegen. (of wat is het eigenlijk??)

En nee Vista, de installatie ging ook niet van een leien dakje. Plus dat importeren van de gegevens die de belastingdienst al heeft, gaat ook niet lekker. Dus het is niet alleen die vinkjes.

Een 8 potig diertje.  =D

Op papier werkte het al niet goed dus zal het op de computer ook niet werken.
Ik hoefde dit jaar niets in te vullen omdat er de laatste jaren niets veranderd is.
Ik weet niet eens hoe het in Windows werkt laat dus staan hoe het in Linux werkt.
Maar ik geloof wel dat het beter in Windows werkt dan in Linux.

« Reactie #267 Gepost op: 2011/05/14, 17:36:01 »
Ik zie hier toch een of ander insect voorbij komen, tenminste dat is het enige wat ik zie bewegen. (of wat is het eigenlijk??)

En nee Vista, de installatie ging ook niet van een leien dakje. Plus dat importeren van de gegevens die de belastingdienst al heeft, gaat ook niet lekker. Dus het is niet alleen die vinkjes.

Dan heb jij toevallig pech, maar dat betekent niet dat het bij iedereen zo gaat. En dat geldt overigens voor elk probleem.
Ik had het trouwens niet alleen over die vinkjes, femke55.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #268 Gepost op: 2011/05/14, 18:09:48 »
Wat sprinkhanen. Zal wel zijn eten zijn denk ik.
Zijn mooie dieren die grote spinnen.
Ik houd het toch liever bij mijn grasparkiet.

Je moet kijken wat meer terug heeft gegeven, het geen uit Windows of het geen wat je in Linux heeft gedaan.
Als je terug gave lager was in Windows dan is Linux beter. XD

Is lang gelden dat ik het ingevuld heb. Vroeger deed mijn vader het allemaal en ik heb het wel eens gedaan maar altijd op papier.

Ik zit nu te denken wanneer ik mijn eerste pc had want toen ik internet kreeg was ik nog een student en was ik de enige in mijn klas die internet had.
Op mijn 12 weet ik wel dat wij een pc thuis kregen die van ons was en dus dan zal ik rond mijn 15de een eigen pc hebben gehad. Daarvoor hadden we een pc van mijn vader zijn werk thuis.
Mijn eerste pc ging later naar mijn oma zodat ze wat kon computeren. Later had ze zelfs internet en zat ze met een laptopje wat ze gekocht had op internet.
Ze zat zelfs op computer cursus en ze mailde en internetten wat en had haar foto's op cd laten zetten en die kon ze toen met haar tweeling broer online delen. Ze zat zelfs op msn.

Ik kreeg kort na ik mijn eigen pc had internet.
Daarvoor had ik internet op school. je kreeg bij inlevering van je studentenpas een harde schijf voor een systeem en dan kon je daarmee een systeem opstarten en kiezen tussen netscape en internet explorer.
Een van de eerste dingen die ik bekeek op internet was Hamsterdance. Dat was toen nog een website vol met geanimeerde hamsters en een irritant deuntje en meer niet. Heb toen wel geleerd dat internet een open poort voor van alles is en niet altijd het goede. Je had toen wel minder last van spam.
Google was er toen nog niet en buiten online wat spellen spelen en leren hoe je een website maakt en het onderhouden, deed ik niet veel meer met internet.
Zoek resultaten leverde toen ook niet zoveel op als het nu op levert.
Mailen werkte maar veel van mijn vrienden hadden geen internet en degene die internet hadden, hadden niet altijd de mogelijkheid om te mailen omdat ze de computer met de rest van de familie moesten delen en dan ook nog maar heel even op internet.
Toen dag en nacht internet aan laten staan was niet altijd mogelijk want anders deed je telefoon het niet. Was wel een oplossing voor maar dat had ook niet iedereen.

Er is veel veranderd in al die jaren.
Op school een computer met cassette bandjes. De gene die deden LBO kregen typ les op een typemachine.
Alleen al om het mens dat typ les gaf was ik al blij dat ik op de Mavo zat.
De pc's die de typemachines vervingen waren Tulips als ik me niet vergis.

jesse2314

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: 2011/05/14, 18:37:05 »
[Knip] ik word hier niet goed van!!
Elke keer weer de berichten  van femke98 vs vistaus.
Wanneer houd dit nou is op ???

Femke98@ jij vind het toch ook niet fijn als ik je met een anderen naam aanspreek? doe dat dan ook niet naar anderen leden zoals vistaus.

[Mod edit: Al heb je een punt, gaarne zelf ook op de gebezigde taal letten aub. En, zoals elders in een ander draadje ook al door een collega verwoord, femke98 heet femke98 en vistaus heet vistaus, spreekt elkander dan ook als zodanig aan. Een enkel geintje kan, maar dit ontdaalt dat niveau. En gaarne kappen met mekaar om de haverklap vliegen proberen af te vangen, daar wordt niemand wijzer van.
En gaarne weer OT.
]
« Laatst bewerkt op: 2011/05/14, 18:52:55 door asphyxia »

Offline MKe

• Lid
« Reactie #270 Gepost op: 2011/05/16, 07:28:07 »

Dat geldt net zo goed voor Windows. Ik werk nooit met Apple, dus ik weet niet hoe het daar is. Dat niet-grafische gedeelte is alleen nodig als je diep het systeem in moet duiken, ook dit geldt zowel voor Linux als voor Windows. Voor de standaard dingen kun je bij Ubuntu eigelijk alles grafisch doen.

« Reactie #271 Gepost op: 2011/05/16, 09:26:39 »
Wel degelijk:
FreakTop:~ freak$ ls -al /
total 37997
drwxrwxr-t   33 root       admin      1190 26 mrt 01:30 .
drwxrwxr-t   33 root       admin      1190 26 mrt 01:30 ..
-rw-r--r--@   1 freak  admin     15364 16 mei 09:19 .DS_Store
drwx------    3 root       admin       102 12 nov  2010 .Spotlight-V100
d-wx-wx-wt    2 root       admin        68 12 nov  2010 .Trashes
----------    1 root       admin         0  8 apr  2010 .file
drwx------  192 freak  staff      6528 16 mei 07:19 .fseventsd
-rw-------    1 root       wheel    720896 20 jan 17:17 .hotfiles.btree
drwxr-xr-x@   2 root       wheel        68 18 mei  2009 .vol
drwxrwxr-x+  70 root       admin      2380 14 mei 10:52 Applications
drwxrwxr-x@  17 root       admin       578 10 feb 09:31 Developer
lrwxr-xr-x    1 root       admin        60 20 jan 17:21 User Guides and Information -> /Library/Documentation/User Guides and Information.localized
drwxrwxr-t+  60 root       admin      2040 10 mei 11:39 Library
drwxr-xr-x@   2 root       wheel        68  8 apr  2010 Network
drwxr-xr-x    4 root       wheel       136 26 mrt 01:32 System
drwxr-xr-x    5 root       admin       170 20 jan 17:21 Users
drwxrwxrwt@   3 root       admin       102 15 mei 21:23 Volumes
drwxr-xr-x@  39 root       wheel      1326 26 mrt 01:30 bin
drwxrwxr-t@   2 root       admin        68  8 apr  2010 cores
dr-xr-xr-x    3 root       wheel      4124 14 mei 07:49 dev
drwxrwxr-x    7 root       admin       238 23 mrt 11:43 efi
lrwxr-xr-x@   1 root       wheel        11 12 nov  2010 etc -> private/etc
dr-xr-xr-x    3 root       wheel         2 14 mei 07:49 home
-rw-r--r--@   1 root       wheel  18694040 30 jan 00:18 mach_kernel
dr-xr-xr-x    2 root       wheel         1 14 mei 07:49 net
drwxr-xr-x    3 root       admin       102 26 jan 12:35 opt
drwxr-xr-x@   6 root       wheel       204 12 nov  2010 private
drwxr-xr-x@  67 root       wheel      2278 26 mrt 01:30 sbin
lrwxr-xr-x@   1 root       wheel        11 12 nov  2010 tmp -> private/tmp
drwxr-xr-x@  14 root       wheel       476 10 feb 09:28 usr
lrwxr-xr-x@   1 root       wheel        11 12 nov  2010 var -> private/var
FreakTop:~ freak$
De output in Terminal.
En in de Finder, zie ik alleen maar de volgende mappen:
Applications
Developer
Library
opt
System
User Guides and Information
Users
efi

Allebei staan in de map "/".

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #272 Gepost op: 2011/05/16, 15:42:54 »

Dat geldt net zo goed voor Windows. Ik werk nooit met Apple, dus ik weet niet hoe het daar is. Dat niet-grafische gedeelte is alleen nodig als je diep het systeem in moet duiken, ook dit geldt zowel voor Linux als voor Windows. Voor de standaard dingen kun je bij Ubuntu eigelijk alles grafisch doen.

Ja je kunt heel veel grafisch doen maar niet alle Linux spellen kun je installeren met je software centrum en dat geld ook nog voor een aantal programma's.
Bij Windows zijn er ook nog dingen ja maar die komen vrijwel nooit voor bij de gewone gebruiker.

Kijk maar eens wie er nog het DOS window gebruikt binnen Windows en vergelijk het eens met het gebruik van de terminal in Linux.

Ik zeg ook niet dat je het uit moet bannen maar voor een aantal dingen zoals programma's installeren zou het wel handig zijn.

Een ander ding wat mij op valt is, is dat veel gebruikers de terminal gebruiken waar dat niet nodig is.
Maar dat is hoe je Linux gebruikt en staat dus los van of je het wel of niet moet gebruiken.

« Reactie #273 Gepost op: 2011/05/16, 17:10:21 »
@emiel: De meeste spellen zijn .bin-bestanden en die kun je simpelweg installeren via rechtermuisklik>>>uitvoerbaar>>>Openen met...>>>/bin/sh -c
Goed, dat moet je net weten, maar het is niet moeilijk en al helemaal mooi dat je er geen terminal voor nodig hebt.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #274 Gepost op: 2011/05/16, 21:05:20 »

Bij Windows zijn er ook nog dingen ja maar die komen vrijwel nooit voor bij de gewone gebruiker.

Kijk maar eens wie er nog het DOS window gebruikt binnen Windows en vergelijk het eens met het gebruik van de terminal in Linux.

Ik zeg ook niet dat je het uit moet bannen maar voor een aantal dingen zoals programma's installeren zou het wel handig zijn.

Een ander ding wat mij op valt is, is dat veel gebruikers de terminal gebruiken waar dat niet nodig is.
Maar dat is hoe je Linux gebruikt en staat dus los van of je het wel of niet moet gebruiken.

Dat komt door het type gebruiker van de twee systemen. Linux wordt toch nog steeds overwegend gebruikt door de meer die-hard users met hun voorkeur voor terminal(niet iedereen natuurlijk, maar toch), je opmerking bewijst het: " dat veel gebruikers de terminal gebruiken waar dat niet nodig is" Windows wordt door jan-en-alleman gebruikt en die gebruiken dus overwegend de grafische tools. Dat wil niet zeggen dat die dingen in linux niet grafish kunnen.
Verder is het geven van een aantal commando's om te knippen/plakken een stuk handiger bij de hulp aan anderen op een forum dan "klik op menu zus en zo en dan..", als je begrijpt wat ik bedoel :D