Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: meer dan 100 dia's ??  (gelezen 5688 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #25 Gepost op: 2007/01/13, 01:45:26 »
Ik zal misschien ook nog een poging wagen, maar het is echt niet leuk om te werken met zo'n zware compilaties die al mijn RAM opeisen :) klein laptopje

Bartbes: Stedelijke Handelsschool Turnhout :) erg goede school met een fijne sfeer, en dat is veel gezegd van een school, want in het algemeen haat ik school ;) maar men vertrouwt erop dat we niet (teveel) op internet ronddwalen tijdens de lessen, netwerk staat gewoon constant aan, en we zitten met eigen laptops in school...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

meer dan 100 dia's ??
« Reactie #26 Gepost op: 2007/01/13, 02:52:31 »
Heb je geen gewone pc Profox ??

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline wutnubu

• Lid
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #27 Gepost op: 2007/01/13, 11:07:51 »
Citaat van: Bartbes
GELUKT!!

2e edit: ik heb de limiet met 1 verruimd :/
Wat heb je hiervoor gedaan dan...

Bartbes

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #28 Gepost op: 2007/01/13, 12:41:52 »
Ik heb de limiet van 99 naar 200 verschoven, maar de tabel die de afbeeldingen 'bezit' heeft maar 100 entry's oftewel, als je er meer dan 100 in zet crashed ie.

EDIT: Ik heb gezocht naar een declaratie van de tabel, met nbre_images, niks gevonden. Even doorzoeken naar 99 en 100.

Offline wutnubu

• Lid
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #29 Gepost op: 2007/01/13, 12:58:11 »
Alle 99 en 100 heb ik naar 9999 en 10000 gezet, dat geeft een goed resultaat en een film met 350 foto's.
Alles behalve de weergave in de balk is dan in orde.
Geprobeerd met een KDE C++ IDE tool e.e.a. te zien, maar daar weet ik niet genoeg van....

Groet

Bartbes

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #30 Gepost op: 2007/01/13, 13:07:41 »
Ik denk dat ik hem heb.
Ik zal even de source aanpassen vanaf een nieuwe download en dan zal ik even mijn aanpassingen posten.

Alleen komen er (nog) geen thumbnails na de 104. (Nog geen idee waar dat aan ligt.)

EDIT: Ben te vroeg af geweest.

Bartbes

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #31 Gepost op: 2007/01/13, 13:13:37 »
Regels aangepast:
Mainfrm.ui.h
4805
4834
6150
Mainfrm.ui:
27952
27953
27954

EDIT: Nou wil ik mn naam in de bron :P

EDIT2: Volgens Mainfrm.ui zijn er 136 image containers. Hoe kan het dan dat er maar 104 worden weergeven? Als het er 136 waren had ik ze zo aangepast hoor.

Bartbes

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/13, 15:05:16 »
Ik heb mijn versie staan op mijn site. Ik heb nog geen patch gemaakt, deze versie is aangepast voor 500 foto's.

Er zitten nog wel wat bugs in (waarschijnlijk), in ieder geval 1.
Namelijk dat (bij mij) de thumbails maar tot 104 gaan.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #33 Gepost op: 2007/01/13, 16:54:42 »
Gandyman: ik heb wel een gewone pc, maar die staat bijna nooit op, omdat die geen scherm meer heeft... ik kan hem dus wel gebruiken om te compileren etc. maar ik doe gewoon de moeite niet meer om hem op te starten. Ik moet eens dringend geld sparen voor een nieuw scherm (en een nieuwe laptop misschien ook) :P

Offline wutnubu

• Lid
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #34 Gepost op: 2007/01/14, 09:40:58 »
Citaat van: Bartbes
Ik heb mijn versie staan op mijn site. Ik heb nog geen patch gemaakt, deze versie is aangepast voor 500 foto's.

Er zitten nog wel wat bugs in (waarschijnlijk), in ieder geval 1.
Namelijk dat (bij mij) de thumbails maar tot 104 gaan.
Duhhh, had ik ook al......
Maar dan voor 10000 naaah...

Het nadeel van opensource is natuurlijk wel dat iedereen hetzelfde zit te doen....

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #35 Gepost op: 2007/01/14, 17:29:01 »
Ik heb mijn ouwe 512MB ram pc eens bovengehaald (of beter gezegd een ouderwets 14" scherm) en daar kan ik wel fatsoenlijk mee compileren.

Ik ben dus wat aan het prutsen geweest het voorbije uur en ik heb denk ik de oorzaak gevonden van die 104 thumbnails. Ik ben nu een nieuwe compilatie aan het doen om te zien of dat werkelijk het probleem vormt, en als dat zo is, dan is de code snel aangepast om een ongelimiteerd aantal dia's te kunnen hebben. Ik zal deze post editen wanneer de compilatie voltooid is :)

edit: oei, ingewikkelder dan ik dacht, maar ik zit op het goede spoor... alleen jammer dat dat compileren zo lang duurt! nu moet je elke keer 10 minuten wachten voordat je een kleine verandering kan testen

edit 2: (18:03) we maken vorderingen :) alle dia's heb ik zichtbaar gekregen in de tijdslijn, maar je kan niet rechtstreeks klikken op dia 102 of hoger, je kan wel via de QSpinBox een andere dia selecteren, en dan wordt wel de juiste dia geselecteerd in de tijdslijn. Dit ga ik nog oplossen; en ik ga de tijdslijn wat beter programmeren (dynamische resizing) zodat het (in theorie) werkt met een oneindig aantal dia's. En daarna hebben we een nieuwe ManDVD ;) Wish me luck

edit 3: (18:54) oke, je kan nu ook klikken op de dia's! :) maar het moet nog wat verder afgewerkt worden omdat er enkele dingen qua layout niet meer in orde zijn met mijn aanpassingen :) vandaag of morgen zal het wel af zijn denk ik

Offline Soul-Sing

• Lid
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #36 Gepost op: 2007/01/14, 18:26:31 »
Citaat
En daarna hebben we een nieuwe ManDVD wink Wish me luck
and good luck to you... :D

artvds2708

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #37 Gepost op: 2007/01/14, 18:35:18 »
Daar ik, nog, een leek ben, lees ik steeds met verbazing, wat jullie allemaal doen.
Ik dank jullie daarom ook allemaal van harte, die bereid zijn, om mijn probleem op te lossen.
Ga zo door.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #38 Gepost op: 2007/01/14, 19:54:17 »
Oké, het is nu bijna in orde! :) je kan nu tot 500 dia's invoegen en op de dia's klikken om ze te selecteren, of de QSpinBox gebruiken om van dia te verwisselen.

Wat is dan het probleem? Ik wil geen limiet van 500 dia's, dus ik wil eerst nog proberen om die limiet weg te halen. Ik vermoed dat w.hellinga en/of BartBes die mainfrm.ui hebben aangepast in een teksteditor ofzo en die limiet van 100 vergroot hebben naar 500? Wij moeten dus gewoon een array maken die zichzelf automatisch vergroot. Ik heb zoiets al eerder gedaan in Basic en Python, maar nog niet in Qt/C++, dus het wordt even naar de referenties kijken op de Qt website, maar ik hoop dat het zal lukken :)

Als de versie met 500 dia's gecompileerd is en werkt, dan zal ik die al on line gooien. Let op: ik heb wel reeds de check verwijderd in de code die nakijkt hoeveel dia's er zijn toegevoegd, dus als je meer dan 500 dia's wil toevoegen, dan kan het programma vastlopen! Ik heb dit gedaan omdat ik bezig ben met het programma een dynamische array te geven. Ik kan wel een versie compileren waar de controle terug inzit, maar dat doe ik alleen maar als ik te dom ben om die versie met dynamische array te maken :) dus dat probeer ik eerst.

edit: grrr, om de een of andere reden zijn er max. 260 zichtbare dia's, volgens mij heeft dit met beperkingen van breedte te maken van een widget, maar ik ben niet zeker, morgen maar eens onderzoeken

ohja, en ik krijg geen diashow gemaakt!! maar ook niet met de originele Mandvd die ik heb gedownload... ik heb volgens mij alle pakketten geïnstalleerd, de terminal geeft melding dat het .vob bestand ontbreekt en daarvoor kan ik na het aanmaken van de diashow al geen preview in Xine, dat stopt met een error..... vreemd..

Offline wutnubu

• Lid
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #39 Gepost op: 2007/01/15, 06:51:23 »
Citaat van: profoX
Ik ben dus wat aan het prutsen geweest het voorbije uur en ik heb denk ik de oorzaak gevonden van die 104 thumbnails.
Waar zit em dat in, geef eens de regelnummer(s) aan die dat bepalen.

Ken ik ff meekijken

Groet

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #40 Gepost op: 2007/01/15, 09:51:14 »
Citaat van: w.hellinga
Citaat van: profoX
Ik ben dus wat aan het prutsen geweest het voorbije uur en ik heb denk ik de oorzaak gevonden van die 104 thumbnails.
Waar zit em dat in, geef eens de regelnummer(s) aan die dat bepalen.

Ken ik ff meekijken

Groet
Zit momenteel op school, maar het heeft te maken met de lengte van het "timeline" object, zoek in de code naar de waarde 13500, want dat is denk ik de huidige waarde die overal wordt neergezet.. ik heb deze waarde standaard ingesteld op 1000 en bij het aanmaken van een nieuwe dia wordt de lengte dan aantal dia's * (breedte dia + nog wat) maar alleen als er meer dan 7 dia's zijn... om gewoon bij scrollen ofzo de waarde te behouden kan je in plaats van 13500 dan best timeline->width() gebruiken, werkt wel, maar wil niet verder dan 260 dia's, ik ga een andere keer nog eens uitzoeken waarom dat niet wil... misschien is er een limiet op de breedte van een widget?

edit: er bestaat wel een MaximumWidth eigenschap, vanavond eens kijken of dat de oorzaak is

Bartbes

• Gast
meer dan 100 dia's ??
« Reactie #41 Gepost op: 2007/01/15, 15:43:24 »