Oké, het is nu bijna in orde!

je kan nu tot 500 dia's invoegen en op de dia's klikken om ze te selecteren, of de QSpinBox gebruiken om van dia te verwisselen.
Wat is dan het probleem? Ik wil geen limiet van 500 dia's, dus ik wil eerst nog proberen om die limiet weg te halen. Ik vermoed dat w.hellinga en/of BartBes die mainfrm.ui hebben aangepast in een teksteditor ofzo en die limiet van 100 vergroot hebben naar 500? Wij moeten dus gewoon een array maken die zichzelf automatisch vergroot. Ik heb zoiets al eerder gedaan in Basic en Python, maar nog niet in Qt/C++, dus het wordt even naar de referenties kijken op de Qt website, maar ik hoop dat het zal lukken
Als de versie met 500 dia's gecompileerd is en werkt, dan zal ik die al on line gooien. Let op: ik heb wel reeds de check verwijderd in de code die nakijkt hoeveel dia's er zijn toegevoegd,
dus als je meer dan 500 dia's wil toevoegen, dan kan het programma vastlopen! Ik heb dit gedaan omdat ik bezig ben met het programma een dynamische array te geven. Ik kan wel een versie compileren waar de controle terug inzit, maar dat doe ik alleen maar als ik te dom ben om die versie met dynamische array te maken

dus dat probeer ik eerst.
edit: grrr, om de een of andere reden zijn er max. 260 zichtbare dia's, volgens mij heeft dit met beperkingen van breedte te maken van een widget, maar ik ben niet zeker, morgen maar eens onderzoeken
ohja, en ik krijg geen diashow gemaakt!! maar ook niet met de originele Mandvd die ik heb gedownload... ik heb volgens mij alle pakketten geïnstalleerd, de terminal geeft melding dat het .vob bestand ontbreekt en daarvoor kan ik na het aanmaken van de diashow al geen preview in Xine, dat stopt met een error..... vreemd..