Mjah, dat ding vraagt erg veel van deze oude laptop tijdens compileren, maar het was me gelukt (na het opnieuw genereren van een .pro file, want die andere deed het niet bij mij)
Jammer genoeg, heb ik iets over het hoofd gezien.
En dat is ook de oorzaak van die 100 dia limiet.
Er zijn volgens mij 100 hardgecodeerde buttons (een array van buttons) om 100 verschillende dia's te bewerken, maar dat is niet dynamisch. Het zou beter geweest zijn om te beginnen met een array van 1 button en die dan uit te breiden als er meer buttons nodig zijn, oneindig veel als je wil (en als je ram geheugen dat toelaat)
Jammer genoeg kan ik dit niet vlekkeloos in C++/Qt, ik wil het wel eens bekijken, maar mijn hardware hier is echt niet fijn om serieus mee te werken/compileren. Misschien dat iemand anders wat met deze opmerkingen is? (dynamische array) Ik ga er waarschijnlijk nog wel een keer naar kijken wanneer ik me verveel, maar ik beloof niets. (En ik ben ook maar een C++ beginner!)
edit: ik heb net de sourcecode nog ff opengedaan en ik zit verkeerd met mijn opmerking

die button99 is gewoon een sluitknop, ik had de code eigenlijk nog niet in detail bekeken. Ik was veel te snel met mijn conclusie.