Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 300307 keer)

Offline jules--p

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #175 Gepost op: 2010/10/21, 18:40:17 »
Maar zou graag de boardbeschrijving onder de boardnaam zien staan.

+1

Ik vind het zelf er heel goed uitzien. Maar idd toch nog iets wat te wit.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #176 Gepost op: 2010/10/21, 22:57:08 »
Ik heb vandaag weer aan 3 pagina's gewerkt

De homepage (uit vorige post)


De lijst met topic


De berichten in een topic


De code is in een aparte branch te vinden, omdat ik nogal wat omgegeooid heb, heb ik deze niet in de main branch gezet.
https://code.launchpad.net/~ronnie.vd.c/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme-min
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #177 Gepost op: 2010/10/22, 09:49:03 »
Als je wilt zou je deze dan per mail op willen sturen, zodat anderen het ook live kunnen zien.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline jules--p

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #178 Gepost op: 2010/10/22, 10:33:46 »
Heel mooi werk! Stukke beter. Wat mij betreft meteen online gooien :P.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #179 Gepost op: 2010/10/22, 11:17:10 »
Heel mooi werk! Stukke beter. Wat mij betreft meteen online gooien :P.

Nogmaals, dat kan niet. Het thema is voor SMF 2.

Het ziet er in ieder geval heel goed uit. Toch blijf ik erbij dat de omschrijvingen onder de boardnamen moeten staan. Alsook Topicnaam/gestart door, en laatste bericht door/wanneer.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #180 Gepost op: 2010/10/22, 11:56:44 »
Ziet er prima uit Ronnie!

Offline Stijnen

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #181 Gepost op: 2010/10/22, 12:46:40 »
Homepage:
-Beschrijving onder boardnaam (lettertype kleiner)
-Aparte kolom topics
-Aparte kolom posts

Topics:
-Topictitels kleiner
-Aparte kolom gelezen
-Aparte kolom berichten
-Laatste bericht kolom (jaar-dag-maand , uur-minuut door) met uitzonder voor berichten van vandaag en gisteren.

Berichten:
-Datum op de plek van titel, ipv titel in elk bericht weergeven
-Uitlijning datum met berichtblok (cel gebruikersinfo ->cel bericht en daar boven cel datum bericht)
-Berichtnummering beperken tot #2 #3 etc.
-Lettertypes te groot

My 2 cents, moet zeggen dat ik het een stuk aangenamer vindt om naar te kijken, nu het wit in ieder geval meer gebroken wordt. Toch blijf ik het smal vinden, vandaar het gebruik van meer kolommen.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #182 Gepost op: 2010/10/22, 13:52:38 »
Ik hoor meerdere keren dat het te smal is. Zelf ben ik voorstander van een totale breedte van het browserscherm. Dus dat de browser bepaalt hoe breed het forum wordt weergegeven, net zoals in het huidige thema.

Verder zie ik alweer een hoop verbeteringen. Het thema is inderdaad een stuk lichter, maar ik vind het niet te wit.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jules--p

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #183 Gepost op: 2010/10/31, 12:28:04 »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #184 Gepost op: 2010/11/08, 18:36:12 »
Er is weer een nieuwe update van de minimal theme.
 * Het admin dropdown menu (en alle andere menu's) werken goed
 * Support voor sub-boards werkt nu op de voorpagina
 * Het door elkaar lopen van teksten op de voorpagina is opgelost
 * De uitlijning en vormgeving van knoppen is aangepast en over het gehele thema gelijk

Ik zal de code binnenkort weer eens opsturen naar benjamnis. Wil je de code nu al bekijken
https://code.launchpad.net/~ronnie.vd.c/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme-min

Alle hulp is nog steeds welkom. Weet je niet wat je mee kunt helpen, neem dan met mij contact op via IRC.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #185 Gepost op: 2010/11/08, 21:16:54 »
Nieuwe thema: http://www.allesoverlinux.nl/ubuntu/

Deze staat ook in de eerste post van dit topic ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

jesse2314

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #186 Gepost op: 2010/11/08, 21:37:02 »
Ziet er netjes uit :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #187 Gepost op: 2010/11/08, 23:54:56 »
Hey Ronnie, ik heb wat kleine wijzigingen en een merge proposal gedaan. Het belangrijkste is een variabele breedte van het Board index, net zoals op het huidige forum. Het is nog niet veel, maar ik heb al wel weer nieuwe dingen gezien waar ik nog aan kan werken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #188 Gepost op: 2010/11/09, 00:56:24 »
Geef weer eens een link waar we het forum kunnen zien, anders moeten we alle pagina's weer af om te kijken waar die link nu weer staat.
(goed bedoeld dit)

Die is er nog niet. Zoals ik in mijn post beschreven heb, moet ik de code nog naar benjamins sturen, zodat deze online komt te staan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #189 Gepost op: 2010/11/09, 13:26:36 »
Staat er op.
De nieuwste is de standaard.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #190 Gepost op: 2010/11/09, 13:29:05 »
Hmm, ik zie nog steeds de oude. Kun je dit even nakijken?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #191 Gepost op: 2010/11/09, 13:37:53 »
Die ik gekregen heb van jou die staat er nu op.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #192 Gepost op: 2010/11/09, 14:54:41 »
Bij de merge van Wazzzaaa is er een vraagstuk ontstaan over de breedte van het forum

Op dit moment is de breedte van het huidige (oude) thema dynamisch. Dat wil zeggen dat die meeschaalt met de grootte van je scherm. Heb je een groot scherm, dan heb je een heel breed forum en heb je een klein scherm, dan heb je een smal forum.

Het internationale globale thema heeft een vaste breedte. Heb je daar een breed scherm, dan krijg je brede lege balken langs het forum en blijft het forum dezelfde breedte houden. Bij een smaller scherm worden deze lege balken smaller en bij hele smalle schermen zul je onder een scrollbalk krijgen.

Het nieuwe thema voor de Wiki zal ook een vaste breedte hebben en waarschijnlijk ook alle andere pagina's van Ubuntu-NL. Technisch is het goed op te lossen om het forum een dynamische breedte te geven, maar dan valt op dat het verschillend is met de rest van de site.

Nu is de vraag, welke van de 2 opties is voor het forum gewenst. Het Artwork team zal hierover de uiteindelijke beslissing nemen, maar omdat wij niet alle resoluties kunnen testen, bepaalde omstandigheden/voorkeuren kunnen overzien willen wij de mening van de community horen.

Meer informatie en screenshots + methodes om lokaal te testen zie de wiki:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Breedte
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #193 Gepost op: 2010/11/09, 15:00:59 »
Dat is duidelijk. Is het misschien verstandig om jou post naar een nieuw topic te verplaatsen? Zodat we daar alleen over de breedte kunnen discussiëren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #194 Gepost op: 2010/11/09, 15:08:02 »
Ik denk niet dat het nodig is, omdat dit vraagstuk niet al te veel tijd in beslag zal nemen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #195 Gepost op: 2010/11/09, 15:53:27 »
Ik heb geen bronnen, maar het is aan te raden om de breedte te beperken, omdat lange regels niet fijn zijn om te lezen.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #196 Gepost op: 2010/11/09, 15:58:35 »
Aangezien de hele website, wiki en forum toch dezelfde look krijgen, lijkt mij een fixed size het beste. Zo word alles 1 mooi geheel.

Ik zal eens de nieuwe thema's hier lokaal opzetten en kijken hoe het bevalt op 1920x1200.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #197 Gepost op: 2010/11/09, 16:36:05 »
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #198 Gepost op: 2010/11/09, 16:52:21 »
Volgens mij is er nog iets niet goed. Onderaan zie ik
Fatal error: Call to undefined method DateTime::setTimestamp() in /pad/naar/allesoverlinux.nl/public_html/ubuntu/Sources/Load.php(2083) : eval()'d code on line 432
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #199 Gepost op: 2010/11/09, 18:13:08 »
Volgens mij is er nog iets niet goed. Onderaan zie ik
Fatal error: Call to undefined method DateTime::setTimestamp() in /pad/naar/allesoverlinux.nl/public_html/ubuntu/Sources/Load.php(2083) : eval()'d code on line 432

Ben aan het werk. Dit is een eigen gemaakte functie, die een datum omzet naar een relatieve datum (bijv: 2 days ago). Misschien is een versieverschil van PHP het probleem.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal