Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 297412 keer)

Offline heir4c

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #125 Gepost op: 2010/09/08, 15:53:08 »
Het knopje: "Voer uit" staat daar niets te doen. Als je een ander onderdeel selecteert gaat hij er rechtstreeks naartoe zonder dat je dat knopje moet indrukken. zie bijlage.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #126 Gepost op: 2010/09/08, 16:06:04 »
@heir4c, waarschijnlijk is dat knopje voor browsers die javascript niet goed ondersteunen


Herhaling:
Nunslaughter en ik zijn tot conclusie gekomen dat een meeting tussen de leden die meehelpen met het nieuwe thema wenselijk is. Zo proberen we te voorkomen dat er werk wordt gedaan, dat daarna afgekeurd wordt.

Wil iedereen die aanwezig wil zijn doorgeven of ze de volgende 2 data beschikbaar zijn
wo 15 sept - 20:30 - 21:30
do 16 sept - 20:30 - 21:30

Ronnie: Beide
Nunslaughter: Beide
Thomas de Graaff: Beide
« Laatst bewerkt op: 2010/09/08, 16:30:42 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal


Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #128 Gepost op: 2010/09/08, 18:52:51 »
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #129 Gepost op: 2010/09/08, 19:59:03 »
Goed bezig benjamins!

Zelfs openID is geactiveerd. Voor de leden die dit eens willen uitproberen, ga je gang!

Feedback is trouwens ook nog steeds welkom :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #130 Gepost op: 2010/09/08, 20:33:46 »
Ik vind de icoontjes wat dicht op de tekst staan (off.png - tekst forumonderdelen).

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #131 Gepost op: 2010/09/08, 20:36:42 »
Fix daarvoor staat in mijn branch, maar heb nog geen merge proposal gedaan.

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #132 Gepost op: 2010/09/08, 20:40:03 »
even aangemeld met open ID op dit forum
even vraagje ... is het misscien mogelijk sommige icoontjes andere plaatsen te geven
vb waar nu de afbeelding van de gebruiker staat

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #133 Gepost op: 2010/09/08, 21:39:09 »
@verhelsttje
Dat deel van het forum heeft nog geen restyling gehad, er gaat nog een hoop veranderen.

Op dit moment is de index pagina al een redelijk eind, en een begin is gemaakt voor de boardindex.

@Thomas,
Dat probleem had ik ook al ontdekt en overgespeeld naar Nunslaughter. Zo te horen is dit inmiddels gefixed en komt binnenkort naar de main branch
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #134 Gepost op: 2010/09/08, 21:40:06 »
Ik probeer via mijn launchpad account in te loggen, wanneer ik terug naar het forum wordt gestuurd vanuit launchpad krijg ik
Citaat
Er is een fout opgetreden!
De server retourneerde niet de juiste informatie.

Zie bijlage.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #135 Gepost op: 2010/09/08, 21:49:07 »
Zelfde fout hier met openid. Maar ook via de inlogpagina en met een ander Thema! (lees: niet de schuld van het Thema).

Ik heb hiervoor alleen een vinkje geplaatst bij "Sta gebruikers toe te registreren middels OpenID". Is dit voldoende?

Klik links bovenin op Documentatie

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #136 Gepost op: 2010/09/08, 21:50:22 »
Zelfde fout hier met openid. Maar ook via de inlogpagina en met een ander Thema! (lees: niet de schuld van het Thema).
Ook launchpad?

even aangemeld met open ID op dit forum
Welke ID provider heb jij gebruikt?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #137 Gepost op: 2010/09/08, 21:53:43 »
Die melding krijg ik ook wel eens, opnieuw proberen in te loggen helpt dan bij mij.

Als OpenID url gebruik ik: https://launchpad.net/~ronnie.vd.c
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #138 Gepost op: 2010/09/08, 22:09:18 »
Ik moest mij eerst even registreren, eventjes niet aan gedacht (was me ook niet super duidelijk). Eenmaal geregistreerd en ge-activeerd kon ik nog steeds een tijdje niet inloggen. Misschien duurt het ff... Nu ben ik inmiddels ingelogd :D

Krijg je dat "wel eens" met dit nieuwe forum, of uberhaupt met launchpad?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #140 Gepost op: 2010/09/09, 12:57:16 »
Wederom goed bezig Thomas!

Mijn feedback
 - *_post.gif: De bovenste variant vind ik het mooist
 - normal_post.gif: Ziet er wat te vierkant uit.
 - hot/veryhot: Er zit bij beide een te witte pixel in, die er te veel uit springt is dit een render probleem?
 - quick_lock: Het slotje is denk ik een tikje te groot
 - quick_sticky: icoontje lijkt me net wat te smal
 - normal_poll: Niets op aan te merken !!
 - Recycled.gif: Pijltjes mogen een tikje dikker
 - Lamp: Bolletje mag een tikje groter
 - Moved is mij niet geheel duidelijk, misschien een groter wit vlak, met een oranje pijl daarin?

Nog wat over de grootte van de rondjes. Ik denk dat het beter is om de iconen in de map topic allemaal even groot te maken (16x16 of 20x20). Bij de oude variant maakt het niet uit, omdat er geen vast element is. Bij de nieuwe variant zie je overal rondjes voor de topic staan. Ik denk dat het dan storend is als de grootte varieert
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #141 Gepost op: 2010/09/09, 13:45:43 »
Wederom goed bezig Thomas!

Mijn feedback
 - hot/veryhot: Er zit bij beide een te witte pixel in, die er te veel uit springt is dit een render probleem?
Ik denk het, ik heb niet op pixelniveau gewerkt.
Citaat
Ik denk dat het beter is om de iconen in de map topic allemaal even groot te maken (16x16 of 20x20).
edit: Ow, de map topic, daar moet ik nog naar kijken. ;)

Nieuwe update met tips erin verwerkt staat op de wiki.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 13:50:10 door Thomas de Graaff »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #142 Gepost op: 2010/09/09, 14:13:08 »
Erg snel Thomas!

Erg goede verbeteringen, vooral de move ziet er nu super uit

De vorige keer ben ik het icoontje 'last_post' vergeten. Ook deze mag een verandering ondergaan. Misschien iets als  '->|'  of '->)'
Het sticky icoon, mag een wat dunnere hals hebben in het midden
Van de keuze uit de info icoontjes, vind ik de bovenste het mooiste. Zelf heb ik ook nog verschillende combi's geprobeerd, maar ik kan die niet overtreffen,
Over het lampje ben ik nog niet helemaal tevreden (ja, dat ben ik nog niet zo snel ;)), misschien nog iets groter en heel misschien de lichtstralen een weglaten.

Verder denk ik dat de icoontjes allemaal minimaal 16px groot moeten zijn. De grotere varianten 20 en 32px. Ik denk dat je niet meer verschillende groottes moet proberen.

Ronnie had nooit verwacht dat we (thomas) een geheel eigen iconen set gingen designen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #143 Gepost op: 2010/09/09, 19:59:00 »
De topic icoontjes kennen een aantal typen: normaal, eigen topic, locked en sticky, en een mix hiervan. Dus er moeten voor alle combo's icoontjes gemaakt worden. Ik heb dat op twee manieren gedaan. Een eigen topic is oranje, en de overige topics grijs. Een sticky of slotje wordt bij de eerste manier aangegeven met aparte icoontjes onder het hoofdicoon. Bij de tweede manier wordt een topic dat op slot is aangegeven door een schuine streep door het icoontje, en een sticky, door een rondje in het midden van het icoontje.

Graag feedback weer:

http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Iconen

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #144 Gepost op: 2010/09/09, 21:35:39 »
Hier een mockup van mij
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #145 Gepost op: 2010/09/10, 08:59:55 »
Goed idee. Ik heb 'm toegevoegd. Ik twijfel zelf tussen oplossing b en c om gesloten en sticky topics aan te geven. Optie b vind ik geloof ik iets mooier omdat het rondje gewoon rond blijft.


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #146 Gepost op: 2010/09/10, 11:34:00 »
Ik heb nog even een paar combi's toegevoegd

B vind ik wel mooi, maar het is lastig met het thema, omdat dan de iconen niet overal even groot zijn. De streep erdoorheen als slotje vind ik wel mooi, maar het puntje in het midden vind ik niet duidelijk.

Het valt me op dat je in C de iconen hebt omgedraaid, zodat het effect van de punaise dan weg is. Een scherpe hoek bij de punaise kan mooi zijn, maar dat moet dan niet in beide hoeken tegelijk.

Een combinatie zoals hieronder weergegeven, waar de streep van het slotje en de punaise is gebruik is misschien een betere optie.

Hiervan heb ik 3 varianten gemaakt.
1. Oranje punaise met wit achtervlak
2. Witte punaise met oranje hoekje en oranje rand om de punaise
3. Witte punaise met oranje hoekje, randje

EDIT:
En nog een hele serie met de punaise wat verder rechtsboven in de hoek


@Thomas, als je het svg bestand nodig hebt, dan pm maar even
« Laatst bewerkt op: 2010/09/10, 11:52:17 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #147 Gepost op: 2010/09/10, 14:11:15 »
De streep als slotje vind ik persoonlijk een minder goede optie omdat deze het orginele icoon veel 'aantast'. Dat was eigenlijk mijn grootste bezwaar tegen variant a. Met een schuine streep, en een sticky in de bovenhoek is het grootste deel van het orginele icoon niet meer goed te zien. Uiteindelijk vind ik functionaliteit belangrijker dan hoe mooi een icoontje is, het moet wel duidelijk blijven. Twee scherpe kanten bij slotje en sticky vind ik persoonlijk trouwens niet lelijk, en zo vaak komt dat geloof ik ook niet voor (kan me niet heugen op dit forum ooit een sticky met een slotje erop gezien te hebben). Mijn voorkeur heeft geloof ik nog steeds c dan (met het sticky dan prikkend naar het midden).

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #148 Gepost op: 2010/09/11, 00:01:56 »
C is prima. Ik denk dat het mooist is dat zowel het slotje als de punaise aan de rechterbovenkant staan. Zodra het een combi van deze 2 is (wat praktisch niet voorkomt) kunnen we ook alleen het slotje gebruiken. De punaise heeft wat mij betreft geen toegevoegde waarde als er al een slotje op staat. Als alternatief kunnen we ook dan een links/rechts combi maken. Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit.

Mijn feedback voor de andere icoontjes ben ik trouwens nog vergeten. Wat mij betreft zijn ze allemaal goed!  O0
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #149 Gepost op: 2010/09/11, 09:35:58 »
Ok, dan gaan we voor c. :)

Wat vind je van deze als icoon met slotje en sticky?