Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 383514 keer)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #150 Gepost op: 2010/09/11, 09:42:09 »
Helemaal goed! Beter dan beide bovenaan  :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2010/09/11, 09:59:08 »
Ok, dan gaan we voor c. :)

Wat vind je van deze als icoon met slotje en sticky?

Mooi. Heeft een duidelijk verschil met het gewone ronde icoon zodat je in één opslag kan zien dat het sticky en/of op slot is.

Mooie icoontjes trouwens!
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #152 Gepost op: 2010/09/15, 13:41:41 »
Hoe groot moeten de icoontjes die de topics aangeven worden? De nieuwe icoontjes zijn iets minder duidelijk (maar 1 kleur gebruikt, en in een rondje) dan de orginele, dus misschien moeten ze iets groter? De orginele icoontjes voor topics zijn zo'n 20x20. Ik wil graag voordat ik alle icoontjes ga opslaan weten hoe groot ze moeten worden, anders doe ik werk voor niks. :)

20x20

25x25

30x30

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #153 Gepost op: 2010/09/15, 13:45:31 »
20x20 vind ik duidelijk genoeg. Dat het verschil tussen een middelmatig bezocht topic of een druk topic wat minder duidelijk is, maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #154 Gepost op: 2010/09/15, 21:08:32 »
Ik heb de nieuwe icoontjes online gezet. Ik ben alleen niet tevreden over de kwaliteit ervan. Ik maak de icoontjes in inkscape, svg. Daar kan ik ze eenvoudig exporteren naar png. De png's zien er goed uit. Dan converteer is ze met imagemagick (mogrify -format gif *.png) naar gif. De kwaliteit van de gif's is echter slechter. De randen worden brokkelig. Iemand tips hoe dat beter te doen?

Hier staan de icoontjes:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Iconen?action=AttachFile&do=get&target=icons.tar.gz

Overzicht:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Iconen

Hier een screenshot van het nieuwe forum met de icoontjes. Het is duidelijk dat er nog het e.e.a. beter moet. :)

« Laatst bewerkt op: 2010/09/15, 21:11:14 door Thomas de Graaff »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #155 Gepost op: 2010/10/01, 20:10:58 »
Het design team heeft een eerste draft van emoticons klaar:
http://design.canonical.com/2010/10/ubuntu-emoticons/

Deze kunnen goed in dit thema verwerkt worden

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2010/10/01, 21:08:53 »
Vind ze in het klein erg onduidelijk...

jesse2314

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: 2010/10/01, 21:31:38 »
Vind ze in het klein erg onduidelijk...
Ik vind van niet!
ik vind ze mooi!

jesse2314

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 2010/10/16, 13:09:29 »
Oke even een vraag.
wanneer word het oude thema vervangen door thema 2 ???

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2010/10/16, 13:17:06 »
Bij Ubuntu 10.11.

(haha, snap je 'm, die bestaat niet dus het thema komt nooit ;D)

jesse2314

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 2010/10/16, 13:23:20 »
Even zonder geintjes, komt het nieuwe thema nooit ???

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #161 Gepost op: 2010/10/16, 13:48:19 »
Oke even een vraag.
wanneer word het oude thema vervangen door thema 2 ???

Als het thema af is.

Wanneer is het thema dan af?
Dat hangt totaal af van het aantal vrijwillegers mee wil helpen. De animo is op dit moment laag, waarschijnlijk omdat ik de laatste tijd niet meer actief aan het pushen ben. Maar dat pushen zou eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn, zodra er genoeg enthousisme bij de mensen in zit.

Als je wilt dat het thema sneller klaar is, dan kun je zelf ook meehelpen. Dat kan bijvoorbeeld door de code aan te vullen, of door andere mensen te motiveren weer aan het thema te gaan werken. Dus je hebt het ook zelf in de hand!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #162 Gepost op: 2010/10/16, 13:53:04 »
Kunnen we het thema niet online zetten voor zo ver het al af is? Als alternatief thema wat je kunt kiezen in je profiel? Voor wat ik heb gezien is het thema al bijna af en kun je er prima mee werken..?

« Reactie #163 Gepost op: 2010/10/16, 14:40:36 »
Het nieuwe thema is voor SMF2, dus neen.

Om het toch al te testen, staat in de eerste post een link.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #164 Gepost op: 2010/10/18, 20:39:30 »
Zijn er nog mensen die mee willen helpen? We zijn al een heel eind (volgens mij is dat vooral Ronnie, dus alvast props voor hem, en de rest). Ik heb even gekeken en iets dat sowieso nog moet gebeuren is het overzicht van berichten in een topic. Zo ziet het er nu uit: http://www.allesoverlinux.nl/ubuntu/index.php?topic=2.msg6

Iemand met een beetje gevoel voor ontwerp die dit wilt verbeteren? Ik kan wel technische ondersteuning bieden indien nodig. Als het te lastig is om dat hele gebeuren lokaal op te zetten laat dat weten! Ik kan wel helpen, of desnoods de code doorvoeren. Alleen een betere HTML versie van die pagina die ik gaf is al een hele verbetering :).

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #165 Gepost op: 2010/10/19, 11:53:41 »
Wordt het een forum met zo'n opzet?
Tuurlijk niet! Dit was juist een voorbeeld van mij waar nog heel veel aan moet gebeuren.

Als iemand denkt hier iets aan bij te kunnen dragen in wat voor een vorm dan ook. Laat het weten.

« Reactie #166 Gepost op: 2010/10/19, 16:49:09 »
@Femke98

Als ik het goed heb begrepen wordt het zoals dit:
http://www.allesoverlinux.nl/ubuntu/ (Link staat in de 1e post van dit topic)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2010/10/20, 11:14:04 »
Niet dat het direct hulp is, maar toch een aantal opmerkingen. In eerste instantie ben ik wel tevreden over de 'minimale' look van het forum. Echter heb ik toch het idee dat het wit wat meer gebroken dient te worden. Dit is eventueel te bewerkstelligen met het gebruik van grijze lijnen (1px) die elk forum onderdeel onderscheidt (wellicht zelfs een kader weergeven)

Tweede punt is dat het er 'smal' uitziet, wellicht een idee om topics en posts in apaprte kolommen weer te geven.

Derde punt is dat het lettertype (wellicht mijn browserinstellingen) voor de forumonderdelen nogal 'lomp' overkomen. In het kader van minimaal zou ik dan ook kiezen voor de grootte consistent te houden en eerder te kiezen voor dikgedrukt plus andere kleur.

Vierde punt is dat de iconen voor elk forumonderdeel niet passen in het thema, zowel kleur als grootte. Wederom in het kader van minimalisme zou ik hier kiezen voor iets anders (kleiner en eenvoudiger).

Wat betreft de pagina waar de daadwerkelijk berichten staan, gelden eigenlijk soortgelijke opmerkingen. Naast het feit dat de gebruikersinformatie vanzelfsprekend naast het bericht uitgelijnd dient te zijn.

Maar goed, het is aan jullie of je daar iets mee doet of niet. Succes verder iig.

EDIT:
Ik heb hier en daar wat rond gekeken naar forums, wat het best mijn commentaar visueel weergeeft: https://bbs.archlinux.org/index.php
Niet dat je dit na dient te maken, maar ook hier zie je een erg minimale look, wellicht kun je er ideeen uit halen.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/20, 11:18:49 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Mauritso

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2010/10/20, 19:40:33 »

jesse2314

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 2010/10/20, 19:50:46 »
http://ubuntu-apeldoorn.nl/smf/

Posted by phreak :+

Die website ziet er echt goed uit :)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2010/10/20, 21:15:59 »
Okee! Ziet er top uit, alle functionaliteit zit er in, kortom; upgraden naar SMF2 en installeren maarrrrrrrrrrr ;D

« Reactie #171 Gepost op: 2010/10/20, 21:21:38 »
http://ubuntu-apeldoorn.nl/smf/

Posted by phreak :+
Ook deze vind ik onduidelijk tussen de 2 berichten in. Misschien een dikkere lijn er tussen en het wit mag iets minder wit.

ook ... dat vind ik ook en tussen de info van de gebruiker en het berichtje mag ook een verschil zitten
voor de rest mooi thema

Offline Dave

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2010/10/20, 21:53:37 »
Vind het maar vreselijk allemaal.
Zie liever zoals nu, standaard theme met de eigen kleuren er in.
Simpel te updaten ook, enkel de oude css aanpassing behouden.
En zelfs dat valt nog niet te behappen hier.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #173 Gepost op: 2010/10/21, 18:28:07 »
Ik heb de homepage eens flink onder handen genomen. Er is nu veel wit verdwenen en het is een stuk compacter geworden. Er is nog beneden wel een klein probleempje met te lange board beschrijvingen.

Laat weten wat jullie ervan vinden!

Documentatie Terminal

« Reactie #174 Gepost op: 2010/10/21, 18:38:52 »
Ik vind het er eigenlijk heel goed uitzien (niet te wit). Maar zou graag de boardbeschrijving onder de boardnaam zien staan.