Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mods die problemen hebben met offtopic  (gelezen 31468 keer)

Offline Thijsg

• Lid
Re: Mods die problemen hebben met offtopic
« Reactie #100 Gepost op: 2010/07/11, 15:06:34 »
Offtopic is leuk voor de ongein, voor loltrappen of even uit de sleur te zijn of met je ubuntu vrienden ouwekletsen over het weer of andere zaken. Dat moet gewoon blijven.
+1, dit is een hechte groep.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2010/07/11, 15:30:21 »
@Gijsbert: deze discussie is er nog niet lang en het is nog helemaal niet duidelijk wat iedereen vindt wat er nu moet gedaan worden.

Knopen doorhakken is allemaal goed en wel, maar we kunnen beter goed nadenken over zo'n beslissingen zodat we geen fouten maken, en niet gewoon na twee dagen met een discussie waar nog niet eens duidelijk is wie wat wilt bereiken een knoop doorhakken om dan later uit te vinden dat we een grote vergissing zijn begaan.

Voor de rest vind ik als mijn idee wordt doorgevoerd dat in Offtopic qua onzin alles mag geplaatst worden, zolang het niet kwetsend of kindvriendelijk is. Als dit wordt overtreden, moet er actie worden ondernomen. Ik ben voor een gewone moderator, en niet de topicstarter, als moderator over een topic in Offtopic, omdat een gewone moderator zijn / haar macht niet zal misbruiken. En ik vind het ook meer als normaal dat een moderator - vrijwilliger of niet - ook topics modereert die hij maar niks vindt. Het spijt me, maar dat hoort nu eenmaal bij het werk van een moderator volgens mij.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2010/07/11, 15:33:08 »
Voor de rest vind ik als mijn idee wordt doorgevoerd dat in Offtopic qua onzin alles mag geplaatst worden, zolang het niet kwetsend of kindvriendelijk is.
Daar ben ik ook voor. XD

Wat mij betreft mag alles zo blijven als het nu is.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #103 Gepost op: 2010/07/11, 15:35:00 »
@Gijsbert: deze discussie is er nog niet lang en het is nog helemaal niet duidelijk wat iedereen vindt wat er nu moet gedaan worden.

deze discussie is er al veels te lang,, in deze of andere vorm maar besluiten blijven uit.

Wat mij betreft mag alles zo blijven als het nu is.

mee eens.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2010/07/11, 15:38:43 »
Citaat van: chris.
deze discussie is er al veels te lang,, in deze of andere vorm maar besluiten blijven uit.
Dat komt ook een stuk omdat er van ons, de mensen die niet in het Ubuntu-NL team zitten, geen besluit komt. Voeg bijvoorbeeld aan dit topic een poll ( ik bedoel dit serieus ) toe, zodat we een overzicht krijgen van wat men de beste oplossing vindt.

Dan kan er iets gedaan is waar de meesten zich in kunnen vinden.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2010/07/11, 15:41:47 »
Citaat van: chris.
Dat komt ook een stuk omdat er van ons, de mensen die niet in het Ubuntu-NL team zitten, geen besluit komt. Voeg bijvoorbeeld aan dit topic een poll ( ik bedoel dit serieus ) toe, zodat we een overzicht krijgen van wat men de beste oplossing vindt.

Dan kan er iets gedaan is waar de meesten zich in kunnen vinden.
Zoiets schijnt op IRC te moeten. Dan komt er weer een puntje op de wiki enzovoort. Ik sluit mij hier bij aan en stem voor een poll. Dat is veel overzichtelijker en er zijn meer mensen die een kans hebben om te stemmen.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2010/07/11, 16:13:03 »
Nee, de meeting van het Ubuntu-NL team gaat door op IRC. Maar daar krijgen we dus niet de mening van de gebruikers van dit forum mee, waarmee we een goed besluit kunnen trekken.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #107 Gepost op: 2010/07/11, 19:06:07 »
nomko

ik bedoel niet zozeer dat de starter berichten gaat verwijderen maar dat de starter hulp van een mod inroept als hij van mening is dat zijn draadje verkloot wordt en niemand anders, en dat een mod zonder dat verzoek zich niet druk om dat draadje maakt (natuurlijk blijft de bewaking van normen en waarden bij de mod)

kan een mod tenminste zonder 7 tabs met klachten online komen

(nog iets)

je zou offtopic draadjes een beperkte levensduur kunnen gegeven met andere woorden laat rustig verzanden na XX dagen valt het doek toch wel

Dat systeem van een mod inschakelen bestaat al via die meldingslink bij elke posting.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2010/07/11, 19:07:47 »
Ik voel ook wel iets voor het idee van xarvaz. De TS zelf verantwoordelijk maken voor zijn off-topic draadje, inclusief het recht om bijdragen te knippen. Als dat technisch haalbaar is, tenminste...
Zal moeilijk worden. Dan zou de admin vreselijk druk zijn om rechten toe te kennen. Wie wel rechten en wat voor, wie niet. Hoe lang of hoe kort.

Dat kan denk ik wel gewoon ingesteld worden in de software. Iemand die een topic start wordt standaard de adminrechten over zijn/haar eigen topic gegeven. Geen enkele mod/admin die zich hier dan nog druk over hoeft te maken.
Linux user number 515471
----------------------

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #109 Gepost op: 2010/07/11, 19:59:48 »
Ik ben bang dat het niet zo simpel is als het lijkt Nomko. Maar misschien dat iemand dat ons kan vertellen.
Zo simpel is het niet, dat betekend ook ingrijpen in de code van het forum, waardoor mogelijke updates niet meer werken.
Verder loop je dan ook het risico, dat mensen die elkaar niet mogen, elkaars berichten in hun topic gaan verwijderen.
Volgens mij geen goed idee dus ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #110 Gepost op: 2010/07/11, 21:03:14 »
@Ron: Nee hoor, niks ingrijpen in de code. Kwestie van lid selecteren en de rechten goed zetten.
Maar het risico wat je noemt, ja daar heb je gelijk in.
En femke ook dat het alleen maar meer werk voor de admins.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #111 Gepost op: 2010/07/11, 21:29:16 »
hoewel het me eigenlijk te warm is zal ik nog eens uitleggen wat ik bedoel  XD

Het enige wat ik in gedachte had is dat de topicstarter uitmaakt hoever men buiten de lijn mag en alleen hij kan een mod vragen in te grijpen, iedereen die verder leest of plaatst kan niets melden, in offtopic zou je de knop melden dus gewoon weg kunnen halen zo ligt de verantwoording  bij de starter en verder kan niemand gaan miepen naar de mods, de starter kan dus zelf geen berichten verwijderen

dus geen extra rechten gewoon een knopje minder in het offtopic forum.

nu terug naar voetbal...ik haat het maar kijk toch  :rolleyes:

« Reactie #112 Gepost op: 2010/07/11, 21:31:01 »
Dit lijkt me eigenlijk nog veel ingewikkelder...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #113 Gepost op: 2010/07/11, 21:31:17 »
Vistaus, zit jij om werk verlegen ?
Ieder topic wat daar aangemaakt wordt iemand moderator rechten geven ?
Dan moet er wel een administrator zijn, die nooit slaapt en niet werkt :lol:

Het klinkt leuk, maar is niet praktisch .........

« Reactie #114 Gepost op: 2010/07/11, 21:40:44 »
Je kunt ook iemand een aanvraag laten indienen om een onderwerp te mogen openen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #115 Gepost op: 2010/07/11, 21:44:52 »
Vistaus, zit jij om werk verlegen ?
Ieder topic wat daar aangemaakt wordt iemand moderator rechten geven ?
Dan moet er wel een administrator zijn, die nooit slaapt en niet werkt :lol:

Het klinkt leuk, maar is niet praktisch .........

Volgens mij begrijp je me verkeerd, want ik heb nergens gezegd dat ik dat wil doen. Ik ben juist tegen. Ik zeg alleen dat het makkelijk is om die rechten te geven terwijl jij zegt van niet, maar dat wil niet zeggen dat ik voor het plan ben.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #116 Gepost op: 2010/07/11, 21:52:36 »
Ik ben juist tegen
We zijn het eens, maar wisten het (nog) niet........ :lol:

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2010/07/11, 22:15:12 »
Citaat
Het enige wat ik in gedachte had is dat de topicstarter uitmaakt hoever men buiten de lijn mag en alleen hij kan een mod vragen in te grijpen, iedereen die verder leest of plaatst kan niets melden, in offtopic zou je de knop melden dus gewoon weg kunnen halen zo ligt de verantwoording  bij de starter en verder kan niemand gaan miepen naar de mods, de starter kan dus zelf geen berichten verwijderen

dus geen extra rechten gewoon een knopje minder in het offtopic forum.
Maar wat dan met een scheldpartij waarbij de topicstarter partij kiest ? Dan kan hij / zij in principe toelaten dat een persoon wordt vernederd, en dat willen we juist niet.

En zoals eerder al aangegeven is dit praktisch gewoon niet te doen. Er moet een administrator zijn die daar de tijd voor heeft, maar zij hebben waarschijnlijk al hun handen vol met hun werk, privéleven en overig onderhoud aan deze website.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #118 Gepost op: 2010/07/12, 00:07:53 »
Deel van het probleem is, dat het bestaan van Off Topic de ruimte geeft aan forum [knip]: mensen die alleen in het niet-relevante deel van Off Topic posten (het deel dat niets met Linux te maken heeft), en nooit eens iemand anders helpen met Ubuntuvragen. Vaak zijn juist die parasieten ook probleemveroorzakers, die extra werk veroorzaken voor de moderatoren.

Waar doen we het eigenlijk allemaal voor, zullen sommige moderatoren zich misschien afvragen....

Het gaat in dit geval nadrukkelijk niet alleen om de wens van de gewone forumleden, zoals ik, want die hebben er geen werk aan. In deze kwestie mag de wens van degenen die het werk doen, de moderatoren dus, zwaarder wegen. Vind ik tenminste.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 12:47:25 door Wanda »

Offline timosha

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2010/07/12, 11:49:37 »
De definitie van parasieten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parasieten

Ik ben bang dat de leden die jij bedoelde zich niet kunnen vinden in deze definitie  :rolleyes:
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline nomko

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2010/07/12, 12:21:16 »
Deel van het probleem is, dat het bestaan van Off Topic de ruimte geeft aan forumparasieten: mensen.....

Houden we het wel ff netjes en beleefd hier Pjotr! Leden uitmaken voor parasieten is geen middel om met je mede forumgebruikers om te gaan! En van jou had ik dit echt niet verwacht aangezien jij iedereen hier ook op hun taalgebruik wijst!!

Waarom moeten we elke keer zo lopen te zeuren over de mod's? Zij trachten toch zeker wel hier goed werk te verrichten. We lopen hun verantwoordelijk te houden voor zaken waar wijzelf verantwoordelijk voor zijn. Is het niet dat wij die onzinnige dingen posten in het off-topic rubriek? Is het niet wij die de problemen veroorzaken door sommige topics uit te laten monden in ordinaire "scheld en vloek" wedstrijden? Is het niet aan onszelf om na te denken over wat we willen posten? Of hebben we de mod's ook nodig om voor ons het denkwerk te doen die door onszelf gedaan moet worden??

Wil je de off-topic rubriek aanpakken, pak dan de mensen als eerste aan door ze bewust te maken van hun (post)gedrag. Maak ze bewust ervan dat onnodig posten extra belasting geeft op de server, dat het extra werk betekend voor de mod's, dat het reacties en discussies uitlokt die je niet wilt hebben op deze forum. Zullen we dan eerst eens beginnen met onszelf en kijken waar we onszelf kunnen verbeteren voordat we weer es ordinair tegen de mod's aan lopen te trappen?? Lijkt me toch beter.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/12, 12:26:59 door nomko »
Linux user number 515471
----------------------

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #121 Gepost op: 2010/07/12, 12:26:08 »
Deel van het probleem is, dat het bestaan van Off Topic de ruimte geeft aan forumparasieten: mensen.....

Houden we het wel ff netjes en beleefd hier Pjotr! Leden uitmaken voor parasieten is geen middel om met je mede forumgebruikers om te gaan! En van jou had ik dit echt niet verwacht aangezien jij iedereen hier ook op hun taalgebruik wijst!!

Voel je je soms aangesproken?

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2010/07/12, 12:26:57 »
ik wel :]

Offline nomko

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2010/07/12, 12:28:54 »

Voel je je soms aangesproken?

Niet provoceren en op de man spelen Pjotr! Hoort ook niet zo.
Linux user number 515471
----------------------

Offline Double12

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2010/07/12, 12:39:02 »
Zullen we het even gezellig houden? :) "Parasieten" lijkt me niet zo'n positieve benaming voor mensen die alleen in off-topic posten. Die mensen mogen er ook best zijn, zolang ze geen problemen veroorzaken is daar weinig mis mee. Ik moet bekennen dat het alweer maanden geleden is dat ik voor het laatst iets in het ondersteuningsgedeelte heb gepost.

Maar laten we de onenigheid over deze benaming verder achter ons laten en gewoon constructief verderdiscussiëren over dit onderwerp.