Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mini Lucid release party in Tilburg.  (gelezen 33638 keer)

Offline mrGee

• Lid
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #100 Gepost op: 2010/04/28, 09:04:19 »
Hallo

@socialdefect, hoef je niet te vragen, mag je zondermeer gebruiken, zo spannend waren
die scriptjes al niet en ondanks dat ik er geen officiële licentie bladiebla aan heb hangen,
zijn ze gewoon opensource.

Moet binnenkort trouwens eens deftig bezig, met het sprekend prikbord van Milton en heb via
familie van Milton, een verzoek tot een opensource AFIS database (voor opslaan en
terugvinden van vingerafdrukken) gekregen. Kijken of dat voorhanden is en ook werkt
(liefst in linux natuurlijk)

Leuk dat jullie zelf weer offspin toepassingen aan RFID weten te hangen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #101 Gepost op: 2010/04/28, 12:19:57 »
@Peter; komt wel goed hoor.... mijn demo pc is een beetje een problemo pc dus hoop vanavond of morgen tijd te hebben voor de presentatie.

@
Hallo

@socialdefect, hoef je niet te vragen, mag je zondermeer gebruiken, zo spannend waren
die scriptjes al niet en ondanks dat ik er geen officiële licentie bladiebla aan heb hangen,
zijn ze gewoon opensource.

Thanx, scheelt ons weer een hoop last-minute werk ;)

Citaat
Moet binnenkort trouwens eens deftig bezig, met het sprekend prikbord van Milton en heb via
familie van Milton, een verzoek tot een opensource AFIS database (voor opslaan en
terugvinden van vingerafdrukken) gekregen. Kijken of dat voorhanden is en ook werkt
(liefst in linux natuurlijk)

Heb mijn vriendin ook al aan het werk gezet voor ons, die is ondertussen geswitched op school van media design naar technology/software engeneering en is dus vollop aan het spelen met haar atmel usb microcontroller en C/C#. Heb haar nu de opdracht gegeven om een GUI die ik met QTcreator heb gemaakt werkend te krijgen, als dat lukt hebben we een interface (iig voor Unix) om tags in te lezen en te koppellen aan een script of opdracht :), dat kan natuurlijk ook gemakkelijk geadopteerd worden in het prikbord e.d. :)

ps: als je nog een stagaire kan gebruiken houd ze zich aanbevolen...

Citaat
Leuk dat jullie zelf weer offspin toepassingen aan RFID weten te hangen.

we zitten vooral niet stil hoor (was het maar zo....), nou nog eens tijd overhouden om met mn rfid speelgoedje te spelen, en nu ook al een microcontroller in huis...... pffffffffffff........
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #102 Gepost op: 2010/04/29, 20:57:34 »
Morgen heb ik bijna de hele dag om te werken aan de presentatie, dus dan maak ik het script in orde en houd ik me bezig met de Impress-presentatie.
Hoe groot is de muziek-pc waar je het over had trouwens? Ik heb hier een grote boodschappentas van de Harense Smid, dus een mATX (minitoren) pc moet daar nog wel in passen. Ieder een hengsel beetnemen en het moet lukken. Kunnen we tevens even de boel op functioneren testen als het gaat om de RFID-zaken, dus zaterdagochtend kan ik wel naar je toe komen.
Als Ronnie met de auto de zaak kan vervoeren is dit ook prima, dit is immers vlotter dan met de pc, mijn laptop en allerlei spullen naar LD lopen.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #103 Gepost op: 2010/04/29, 21:37:24 »
Morgen heb ik bijna de hele dag om te werken aan de presentatie, dus dan maak ik het script in orde en houd ik me bezig met de Impress-presentatie.
Hoe groot is de muziek-pc waar je het over had trouwens? Ik heb hier een grote boodschappentas van de Harense Smid, dus een mATX (minitoren) pc moet daar nog wel in passen. Ieder een hengsel beetnemen en het moet lukken. Kunnen we tevens even de boel op functioneren testen als het gaat om de RFID-zaken, dus zaterdagochtend kan ik wel naar je toe komen.
Als Ronnie met de auto de zaak kan vervoeren is dit ook prima, dit is immers vlotter dan met de pc, mijn laptop en allerlei spullen naar LD lopen.

Ik rij wel een keer op en neer. Wat is het gemakkelijkst voor jou, samenkomen bij LD en dan op en neer rijden of dat ik jou thuis op kom halen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #104 Gepost op: 2010/04/29, 22:19:59 »

Ik ben vandaag bezig geweest met het verbouwen van het script van Gerrit, veel trail&error met die card tags, heb de reader nu maar in een lege cd spindel gestopt, nu is de afstand tussen tag en reader goed genoeg om er een uniek deel uit te filteren.
Ik heb de 7 presentaties teruggedrongen naar 3 en een tag om de presentatie te onderbreken.
Ik heb het zooitje al gezipped en in mijn Dropbox gezet.

Citaat

Zaterdag ochtend lijkt me idd nog wel even slim om de presentatie nog even door te lopen en te debuggen indien nodig.

Ik heb inmiddels de pc maar ingeruild voor een laptop gezien deze een stuk sneller is en dat is toch wel prettig als je er cd's mee wilt branden en wilt demonstreren.. Ben alleen niet echt meer toegekomenaan het downloaden van muziek, via rythmbox krijg ik alleen maar torrents zonder seeders en tijd om alles los van Jamendo te trekken heb ik nog niet gehad. Blijkbaar heb ik maar 35 CC albums in mijn collectie.

Morgen ga ik nog even langs Little Devil voor de laatste details en dan is het al weer zo ver..........

Ik rij wel een keer op en neer. Wat is het gemakkelijkst voor jou, samenkomen bij LD en dan op en neer rijden of dat ik jou thuis op kom halen.

Zonder pc en monitor valt mijn bagage best mee, die paar laptops passen wel in mijn rugzak hoor.

(edit)
Ik heb vandaag de iso's van de install cd's aan het draaien geweest (Ubuntu en Kubuntu zijn klaar en netbook moet alleen nog een iso gemaakt worden), alleen kwam ik er toen achter dat ik geen lege dvd's meer heb, ook weet ik niet of ik morgen of zaterdag al weer kan pinnen om deze te halen dus kunnen jullie voor de zekerheid zelf een (of een paar) lege dvd's meenemen voor de installatie media???
« Laatst bewerkt op: 2010/04/29, 22:27:41 door socialdefect »

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #105 Gepost op: 2010/04/30, 11:20:10 »
Die ISO bestanden voor de installatie van Ubuntu en Kubuntu kunnen toch ook op een brandbare CD?
Brandbare cd's heb ik nog een hele spindel waar ik bijna niks mee doe.
Die wil ik wel meenemen.

Heb op de Demo-pc ook de iso bestanden van Ubuntu en Kubuntu gezet.
Zo kunnen mensen het eventueel ook zelf branden.
Moet alleen nog ff vanavond de brander in die pc uittesten ;).

Zelf weet ik eigenlijk echt niet wat ik er van kan verwachten.
Weten jullie misschien wat we er van kunnen verwachten?
Zijn er hier in de regio mensen die geinteresseerd zijn in Ubuntu?

« Reactie #106 Gepost op: 2010/04/30, 13:56:07 »
Die ISO bestanden voor de installatie van Ubuntu en Kubuntu kunnen toch ook op een brandbare CD?
Die wil ik wel meenemen.

Ik heb de iso's aangepast en er de laatste updates, nl taalpakketten, remastersys en multimedia ondersteuning aan toegevoegd zodat we dit niet hoeven te downloaden op de party, de iso's zijn hierdoor wel tussen de 800 en 1000 MB geworden.

Ik zal vandaag nog even de apt cache van mijn demo-pc op USB stick zetten zodat dat ook weer een hoop downloaden scheelt.

Citaat

Ik heb hiervoor snelkoppelingen gemaakt op het bureaublad zodat mensen met een klik kunnen branden.
brasero -i /lokatie/van/image.iso
Citaat

Ubuntero's zitten overal, geinteresseerden in Linux ook...... maar of ze ook gaan komen weet je nooit, das altijd maar afwachten....

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #107 Gepost op: 2010/04/30, 18:25:59 »
Die wil ik wel meenemen.

Citaat
Ik heb de iso's aangepast en er de laatste updates, nl taalpakketten, remastersys en multimedia ondersteuning aan toegevoegd zodat we dit niet hoeven te downloaden op de party, de iso's zijn hierdoor wel tussen de 800 en 1000 MB geworden.

Ik zal vandaag nog even de apt cache van mijn demo-pc op USB stick zetten zodat dat ook weer een hoop downloaden scheelt.

Oh ja dat zou ik zo niet weten hoe ik dat zou moeten doen, heb de gewone iso's op bureaublad gezet.
Zal dan wel een spindel met dvd's en cd's meenemen.

Citaat

Citaat
Ik heb hiervoor snelkoppelingen gemaakt op het bureaublad zodat mensen met een klik kunnen branden.
brasero -i /lokatie/van/image.iso

Kun je me dat morgen ff uitleggen ;), ben nogal leek hahaha.
De brander werkt in ieder geval, kan cd's en dvd's.

Citaat

Ubuntero's zitten overal, geinteresseerden in Linux ook...... maar of ze ook gaan komen weet je nooit, das altijd maar afwachten....

Ben in ieder geval benieuwd morgen, zal er rond 2 uur zijn.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #108 Gepost op: 2010/04/30, 20:40:58 »

Zaterdag ochtend lijkt me idd nog wel even slim om de presentatie nog even door te lopen en te debuggen indien nodig.

Ik heb inmiddels de pc maar ingeruild voor een laptop gezien deze een stuk sneller is en dat is toch wel prettig als je er cd's mee wilt branden en wilt demonstreren.. Ben alleen niet echt meer toegekomenaan het downloaden van muziek, via rythmbox krijg ik alleen maar torrents zonder seeders en tijd om alles los van Jamendo te trekken heb ik nog niet gehad. Blijkbaar heb ik maar 35 CC albums in mijn collectie.

Ik ben ergens tussen 10 en 11 bij jou, ok? Dan hebben we redelijk ruim de tijd en kunnen we nog een beetje bijschaven aan het geheel.

Aan muziek dl-en ben ik ook niet meer toegekomen aangezien ik mijn hoofd pc nog steeds niet kan gebruiken. Op de UvT is ook niet echt praktisch, bovendien heb ik achter gelegen op schema met studie-perikelen dus ik ben nog niet zo ver gekomen met de presentatie. Vanavond nog maar doen wat ik kan zonder internet. Aangezien het koninginnedag is, is de UvT dus nu (eerder) dicht en moet ik buiten zittend de accu leegtrekken. Dus ik doe maar wat kan binnen de beperkte mogelijkheden die ik nu heb, morgenochtend zetten we bij jou de puntjes op de i.

« Reactie #109 Gepost op: 2010/04/30, 20:51:52 »
Citaat van: Denner
Kun je me dat morgen ff uitleggen Wink, ben nogal leek hahaha.
De brander werkt in ieder geval, kan cd's en dvd's.

Komt helemaal goed Denner ;) dan zullen we hem meteen nog even hufter-proof maken :)

Ik ben vanmiddag bij Little Devil geweest voor de laatste details en heb meteen de zaal al wat klaargemaakt en alle apperatuur klaar gezet zodat we dat morgen niet meer hoeven te doen.
Ook is onze setup uitgebreid met een USB mengpaneeltje + compleet nieuwe PA installatie :):p:) dus ik zal me iig wel vermaken.

Alleen is er een klein tekort aan tafels en zullen we morgen nog wel even het podium wat moeten verbouwen om onze demo hoek te bouwen, ik heb al wel een installatie bar klaar gezet.

Ook heb ik mijn apperatuur nog even nagelopen en als er nog iemand een hoofdtelefoon heeft voor de media pc dan hebben we het allemaal compleet :)

Voor last minute vragen en/of opmerkingen ben ik bereikbaar op zo niet dan zien we elkaar morgen om 14:00 bij Little Devil :)
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 21:12:39 door socialdefect »

« Reactie #110 Gepost op: 2010/04/30, 21:11:54 »
Ik ben ergens tussen 10 en 11 bij jou, ok? Dan hebben we redelijk ruim de tijd en kunnen we nog een beetje bijschaven aan het geheel.

Aan muziek dl-en ben ik ook niet meer toegekomen aangezien ik mijn hoofd pc nog steeds niet kan gebruiken. Op de UvT is ook niet echt praktisch, bovendien heb ik achter gelegen op schema met studie-perikelen dus ik ben nog niet zo ver gekomen met de presentatie. Vanavond nog maar doen wat ik kan zonder internet. Aangezien het koninginnedag is, is de UvT dus nu (eerder) dicht en moet ik buiten zittend de accu leegtrekken. Dus ik doe maar wat kan binnen de beperkte mogelijkheden die ik nu heb, morgenochtend zetten we bij jou de puntjes op de i.

Zullen we er 11 uur van maken..... wij zijn niet echt van die ochtend mensen.....

Voor de presentatie hebben we iig de presentaties van doevitrine, daar valt al wel een leuk verhaal omheen te knopen, ik heb alleen helaas geen tijd gehad om hier nog veel meer aan te doen, heb wel een "leuke" commercial van IBM over RFID in de toekomst, ook zouden we een verhaaltje over de OV chipkaart kunnen ophangen dan hoeven we alleen wat foto's e.d. te downloaden.

Ik heb vandaag nog wat extra muziek gedownload, we hebben nu zo'n 50 albums van klassiek tot jazz-metal (erg vet :o) en zal proberen om er nog wat bij te downloaden maar ben ook nog druk bezig met de laatste iso draaien van de netbook remix (vergeten....) en wil nog stickers maken om ons wat herkenbaarder te maken en moet nog wat mails versturen voor de zekerheid dus zal nog wel even bezig zijn......

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #111 Gepost op: 2010/04/30, 21:13:34 »
heren ik ga jullie een heel geweldige dag toewensen en ben heel benieuwd naar de foto's natuurlijk :)

ik hoop dat het een groot succes gaat worden en jullie veel mensen mogen laten kennis maken en vertrouwd maken met de nieuwe LTS.

top initiatief en respect om dit met beperkte middelen op te zetten,
veel plezier morgen :)

btw een vraag uit een ander topic:

Citaat

O, nog een vraagje, komt er nog een aangepaste iso? Met Ubuntu-restricted-extras etc?

ik had begrepen dat jullie dit ook zouden voorbereiden?
is dat nog gereed gekomen mbt een remastersys cd?

en kan deze online gegooid worden ergens zodat we deze kunnen gebruiken straks in Ede?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 21:26:44 door chris. »

« Reactie #112 Gepost op: 2010/04/30, 22:55:00 »
heren ik ga jullie een heel geweldige dag toewensen en ben heel benieuwd naar de foto's natuurlijk :)

ik hoop dat het een groot succes gaat worden en jullie veel mensen mogen laten kennis maken en vertrouwd maken met de nieuwe LTS.

Thanx en zal idd nog even wat batterijen bij elkaar gaan zoeken voor mijn camera voor de foto's

Citaat

O, nog een vraagje, komt er nog een aangepaste iso? Met Ubuntu-restricted-extras etc?

en kan deze online gegooid worden ergens zodat we deze kunnen gebruiken straks in Ede?
[/quote]

Ik heb zojuist de laatste iso gedraaid en heb nu Ubuntu desktop + netbook en Kubuntu compleet met nl-taalpakketten, restricted extras en laatste updates, samen zijn ze ongeveer 2,6 GB +/- 850MB pst. Ik heb hiervoor al een gratis dropbox account van 2GB aangemaakt en zal nog wat referal links posten om de resterende ruimte te bemachtigen, +250MB per referal max tot 3 GB dus voldoende voor onze iso's :)
Ik bewaar de VM's waarin ik ze heb gemaakt tot de party in Ede en zal ze ongeveer een week van tevoren nog eens updaten en nieuwe iso's draaien en deze online zetten zodat we dan niet met zijn allen moeten updaten.

« Reactie #113 Gepost op: 2010/04/30, 22:55:50 »

Thanx en zal idd nog even wat batterijen bij elkaar gaan zoeken voor mijn camera voor de foto's

Citaat

Citaat

Ik heb zojuist de laatste iso gedraaid en heb nu Ubuntu desktop + netbook en Kubuntu compleet met nl-taalpakketten, restricted extras en laatste updates, samen zijn ze ongeveer 2,6 GB +/- 850MB pst. Ik heb hiervoor al een gratis dropbox account van 2GB aangemaakt en zal nog wat referal links posten om de resterende ruimte te bemachtigen, +250MB per referal max tot 3 GB dus voldoende voor onze iso's :)
Ik bewaar de VM's waarin ik ze heb gemaakt tot de party in Ede en zal ze ongeveer een week van tevoren nog eens updaten en nieuwe iso's draaien en deze online zetten zodat we dan niet met zijn allen moeten updaten.
De updates van de laatste week kunnen we daar wel sharen via NFS oid.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 22:57:45 door socialdefect »

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #114 Gepost op: 2010/04/30, 22:59:06 »
bedankt voor het samenstellen en up to date houden, dit scheelt ook ons weer een klap werk op de party :)

je bent een toppertje =D

« Reactie #115 Gepost op: 2010/04/30, 23:29:15 »
bedankt voor het samenstellen en up to date houden, dit scheelt ook ons weer een klap werk op de party :)

je bent een toppertje =D

Ach ja... kleine moeite en het scheelt een hele hoop werk en wachten op de party ;)

« Reactie #116 Gepost op: 2010/05/01, 00:21:32 »
Als iemand nog een paar korte LAN kabels heeft dan mag je die morgen graag meenemen, ik heb er nl maar 1 en de rest is 10 of 15 meter, beetje overbodig voor afstanden van max 2 meter......

Dus LAN kabels en hoofdtelefoon voor de media pc zijn nog gewenst......

Heb helaas wel een probleempje met de respin van de netbook remix en heb geen zin meer om dat nu nog te gaan fixen dus ben nog even een USB stick aan het maken met de officiele release, daarna word het bedtijd......

tot vanmiddag....

(update)

Heb om alles te testen onze eeepc nog maar even geupdate, de usb stick werkt en alle benodigde pakketten staan nu zo'n beetje op USB zodat we deze niet meer hoeven te downloaden tijdens de party :)
Nu is het echt bedtijd  :o
« Laatst bewerkt op: 2010/05/01, 02:31:29 door socialdefect »

Offline PeterM

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2010/05/01, 09:34:34 »
Als iemand nog een paar korte LAN kabels heeft dan mag je die morgen graag meenemen, ik heb er nl maar 1 en de rest is 10 of 15 meter, beetje overbodig voor afstanden van max 2 meter......

tot vanmiddag....

Ik heb er nog 1 van een meter en 1 van 2 meter. Zal ze vanmiddag meebrengen. Ik zal er op tijd zijn.

Peter

« Reactie #118 Gepost op: 2010/05/01, 10:24:39 »
Ik heb er nog 1 van een meter en 1 van 2 meter. Zal ze vanmiddag meebrengen. Ik zal er op tijd zijn.

Peter

Thanx :)

Offline PeterM

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2010/05/01, 10:51:49 »

Peter

Thanx :)

Ik neem de trein van 14:05 naar de stad vanuit de Reeshof.

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #120 Gepost op: 2010/05/01, 13:11:11 »
Ik heb ook alleen een lange kabel, zal hem in ieder geval wel meenemen. Beter iets dan niets ;).
Dadelijk ff de computer in de auto stoppen. Het is wel een vrij kale installatie, maarja kijken we dadelijk wel ff.
Zal mijn laptop ook meenemen. .... ook nog kale installatie, net pas gedaan hahahaha.

« Reactie #121 Gepost op: 2010/05/01, 22:41:34 »
Het zit er weer op voor de mini party, helaas was het niet druk maar daarom zeker niet minder gezellig :)

Allemaal nog heel erg bedankt voor de hulp en de gezelligheid, hopelijk is het de volgende keer wat drukker...
Over de volgende keer; Ik ga eerst even een hoop achterstallig werk inhalen voor de NLLGG (heb hier in mijn eerste maand als bestuurslid nl hooguit 4 mails voor beantwoord) en dan ga ik eens aan de slag met een nieuw projectje in de Little Devil waarin naast Linux en open source software ook muziek en muziek productie/opname centraal zullen staan.
Vanuit de NLLGG ben ik bezig met het opstarten van een nieuwe special interest group waarmee we vooral open source en Linux willen promoten dmv het pronken met voornamelijk de eindresultaten ipv de software en dit in creatieve zin inpassen in populaire concepten als muziek events en exposities voor digitale kunst. Met deze SIG zullen we dus vaak soortgelijke party's gaan verzorgen onder de slogan "Meer muziek, minder geek" dus als je geinteresserd bent om hieraan mee te helpen of deze party's wil bezoeken kijk dan even op Deze tijdelijke site om je aan te melden of "up to date" te blijven.

Nogmaals bedankt voor de hulp en tot 29 mei in Ede :)

O ja..... Ik zag vanmiddag iemand met een camera (wie is me ontgaan)....... zou diegene de foto's miss ergens online kunnen gooien ben mijn camera natuurlijk vergeten (of ben vergeten foto's te maken) :)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/02, 13:02:55 door socialdefect »

Offline Double12

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2010/05/01, 22:52:49 »
Klinkt als een geslaagde party! En die opzet van pronken met eindresultaten lijkt me ook een goede. :)

« Reactie #123 Gepost op: 2010/05/01, 23:03:22 »
Vind het erg knap wat jullie daar neergezet hebben,dat het dan wel niet zo druk is geweest maakt niet uit.De volgende keer weten de mensen de weg naar jullie wel te vinden. :)
En ik blijf het een leuke locatie vinden,dat Little Devil ;)
Kubuntu 20.04

Offline Els

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2010/05/01, 23:11:41 »
Jullie hadden het goed voor elkaar vanmiddag! Ik was er nogal laat dus viel midden in de presentatie van Thomas. Jammer dat de enige persoon die ik over heb kunnen halen om te komen al een overtuigd Ubuntu-gebruiker is, juist die presentatie had nieuwelingen kunnen overtuigen. Goed verhaal Thomas! Het was goed te zien dat jullie veel tijd in de voorbereiding hebben gestoken, petje af.

Little Devil is een prima kroeg, maar het kan zijn dat een hardrockcafé misschien toch een iets te hoge drempel is voor de 'gewone mens' ;) Over drempel gesproken, dat er geen ongelukken zijn gebeurd met die afstap net na de deur is me een raadsel :o

@socialdefect: degene met de camera was Jack, weet niet of hij dit leest dus ik zal hem het verzoek doorgeven.

PS De link naar je tijdelijke site klopt niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/01, 23:14:33 door Els »