Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mini Lucid release party in Tilburg.  (gelezen 33655 keer)

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: Mini Lucid release party in Tilburg.
« Reactie #75 Gepost op: 2010/04/11, 16:43:34 »
Had ik niet al eens gezegd dat "open source muziek" echt niet kan? Maak er liever "Copyleft muziek" van, want Open Source is een term die echt alleen maar bij software kan (muziek heeft geen broncode).

Eventueel nog de "blur"-tool (vervagen in "vervagen en versherpen") gebruiken over de randjes van de lynxen om het "plakeffect" te verminderen (wil ik wel doen eventueel).

« Reactie #76 Gepost op: 2010/04/11, 18:10:15 »
Had ik niet al eens gezegd dat "open source muziek" echt niet kan? Maak er liever "Copyleft muziek" van, want Open Source is een term die echt alleen maar bij software kan (muziek heeft geen broncode).

De term "open source" word niet alleen gebruikt om software aan te duiden, source betekend "bron", niet broncode.
Ook heeft muziek wel degelijk een broncode, hoe wil je bladmuziek (of midi files) anders noemen, deze kunnen ook worden vrijgegeven zodat er wel gesproken kan worden over muziek (of geluiden) met een open bron.

Echter in dit geval heb je wel gelijk gezien we met mp3's (ogg) gaan werken waarvan niet altijd de bron is vrijgegeven.
Alleen vind ik de term copyleft ook niet erg n00b-vriendelijk, heb dit zelf nog op moeten zoeken op wikipedia omdat ik deze term nog nooit eerder had gehoord terwijl ik met toch wel degelijk bezig houd met open source en muziek.

In de termen "vrij" of "gratis" zag ik ook weinig potentie......

Citaat
Eventueel nog de "blur"-tool (vervagen in "vervagen en versherpen") gebruiken over de randjes van de lynxen om het "plakeffect" te verminderen (wil ik wel doen eventueel).

word nog druk aan gewerkt
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 18:12:08 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

« Reactie #77 Gepost op: 2010/04/11, 18:45:23 »
En dan nog de flyer versie (A5)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #78 Gepost op: 2010/04/11, 19:54:05 »
Even een paar opmerkingen/verbetertips

1. Ik zou de titel "Ubuntu Release Party Lucid Lynx" een tikje kleiner maken, nu zit deze regel zo tegen de rand te duwen.
2. De lynx mag een tikje naar links toe, omdat nu ook de neus tegen/in de rand zit
# Je kunt ook het binnenste kader wat breder maken

3. De paars aan de onderkant vind ik wat te 'flets' worden. Ik zou het verschil in overgang iets minder maken. De kleur boven ziet er strak en fris uit.
4. Vermeld ergens het woord computer, zodat mensen weten dat het een computer activiteit is. Bijvoorbeeld: "Gratis Ubuntu op uw computer laten installeren"
5. Ik zou de kleur van de tekst (oranje), dezelfde oranje maken als die van het logo. Alhoewel ik de kleur van de tekst wat frisser vind, ziet het er wel inconsistent uit.
6. De ruimte tussen het logorondje en de inkeping in het kader vind ik te groot. Als het niet te veel werk is, zou ik deze kleiner maken. Bij de poster vind ik het wel een goede verhouding.

P.S. Ik zie net dat de poster ook is aangepast. Even kijken of ik daar ook nog wat opmerkingen heb.

EDIT: een paar kleine wijzigingen voor de Poster:
1. Tekstkleur -> zie comment 5 flyer
2. Ik zou de ruimte tussen de kaders "activiteiten" en "presentaties" een paar pixels groter maken.
3. Het ubuntu logo (net boven de lynx), vind ik net te groot. de b komt boven te dicht bij de www. De afstand die de 't' van ubuntu heeft, vind ik beter.

De onderkant van de poster vind ik weer niet te 'flets' alhoewel deze dezelfde zal zijn als de flyer. Ik denk dat de lynx'en dit effect verbeteren.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 20:00:08 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #79 Gepost op: 2010/04/12, 14:36:54 »
Helaas heeft mijn vriendin geen tijd meer om nog in de flyer te steken gezien ze druk bezig is met haar tentamen week op school.
Ik zal vanavond als ik de scribus files heb proberen om het nog wat aan te passen maar ook ik heb niet alle tijd van de wereld en het word ook wel echt tijd om ze te gaan verspreiden gezien het anders echt te laat word.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 14:40:06 door socialdefect »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #80 Gepost op: 2010/04/12, 16:01:58 »
Tja, aangezien de tijd voort krap is, vind ik verspreiden geen slecht idee.

De poster en flyer zien er goed genoeg uit, alleen ben ik een perfectionist ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #81 Gepost op: 2010/04/13, 22:05:32 »
Mogen we de Flyer en poster gewoon gebruiken?
Hoop alleen dat de nieuwe Ubuntu snel uit komt, anders wordt het krap voor 1 mei ;).

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #82 Gepost op: 2010/04/14, 20:09:46 »
Ik zal spoedig bellen, socialdefect, om een afspraak te maken om eens rond de tafel te gaan zitten omdat we nog de RFID presentatie moeten voorbereiden. o.a. het testen van de apparatuur en het maken van leuke dingen voor real-life demonstraties moet ook nog gebeuren. Verder lijkt het me handig om eens te brainstormen over de presentatie (deelonderwerpen en last but not least, hoe houden we het ook voor "niet-geeks" boeiend?). Ik denk dat dinsdagmiddag of donderdag mij het beste uitkomen en tevens nog ruim genoeg op tijd zijn.

En even voor de duidelijkheid: ik denk dat dat filmpje niet veel gaat worden. We kunnen onze tijd beter in de real-life demo's steken (ik denk dat we die op een "speelse" manier dienen te mengen met de presentatie zelf). Maar ik laat nog van me horen.

« Reactie #83 Gepost op: 2010/04/17, 15:02:52 »
Ik heb het even erg druk gehad met offline gedoe........... zal vandaag de laatste aanpassingen doen aan de flyer zodat die verspreid kan worden.

@Peter: Heb je as maandag tijd?? dat zou voor mij het beste uitkomen...

Mogen we de Flyer en poster gewoon gebruiken?
Hoop alleen dat de nieuwe Ubuntu snel uit komt, anders wordt het krap voor 1 mei ;).

Wachten ??? daar houden we niet van hoor...... gewoon installeren en iedere dag netjes 2x updaten :) Download Lucid Lynx beta2

PS: bespaar jezelf heeel veel tijd en gebruik de netinstall cd (mini.iso) dat scheelt weer een hele berg updates en daaruit voortkomende foutjes en ergernissen.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 18:11:14 door socialdefect »

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #84 Gepost op: 2010/04/17, 15:36:19 »
maandag is oké, ik bel je vandaag of morgen even om een tijd en plaats af te spreken. We hebben trouwen mazzel dat een deadline voor een opdracht is verschoven, waardoor de maandag is vrijgekomen. :)

« Reactie #85 Gepost op: 2010/04/17, 18:27:17 »
maandag is oké, ik bel je vandaag of morgen even om een tijd en plaats af te spreken. We hebben trouwen mazzel dat een deadline voor een opdracht is verschoven, waardoor de maandag is vrijgekomen. :)

Komt goed uit dus.... mooi..... nu eens kijken hoe we RFID interessant gaan maken voor iedereen...... maar dat zal voor ons vast geen probleem gaan worden :)

« Reactie #86 Gepost op: 2010/04/17, 20:54:54 »
De flyers zijn inmiddels nog wat geupdate en te downloaden uit Deze Map, in het zip archief vind je alle posters en flyers als pdf en in het 7zip archief zitten alle gebruikte afbeeldingen en bestanden + de scribus files voor de liefhebbers.

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #87 Gepost op: 2010/04/20, 10:32:39 »
Hahahaha dan zal ik niet wachten en ben nu op de Demo-PC Ubuntu 10.04 aan het installeren ;).
We gaan er vanuit dat het goed werkt :P.

Kunnen wij eerder aanwezig zijn als 15.00 om alles neer te zetten op 1 mei?
Is daar al iets over afgesproken?

Moet ik rekening houden met bekabeld internet of wireless internet?

« Reactie #88 Gepost op: 2010/04/21, 13:18:21 »
Hahahaha dan zal ik niet wachten en ben nu op de Demo-PC Ubuntu 10.04 aan het installeren ;).
We gaan er vanuit dat het goed werkt :P.

Hij werkt al redelijk hoor, heb hier ook al ubuntu en kubuntu draaien, er zijn nog wel gigantisch veel updates, vaak rond de 100 per dag (bij kubuntu dan)

Citaat
Kunnen wij eerder aanwezig zijn als 15.00 om alles neer te zetten op 1 mei?
Is daar al iets over afgesproken?

We kunnen vanaf 14:00 beginnen met alles klaarzetten, dat leek me lang genoeg gezien we alleen een paar tafels op hun plek hoeven te schuiven en 2 pc's en wat laptops aan hoeven te zetten, ook heb ik nog nooit iets georganiseerd waar het rond de openingstijd al druk was dus vast dat we wel tijd genoeg hebben ;)

Citaat
Moet ik rekening houden met bekabeld internet of wireless internet?

Er is wireless maar dat schijnt niet altijd even goed te werken in de zaal dus komt er ook een kabel, ik heb nog wel een 4 poorts switch en een router met wireless en 2 lan ports, dit moet wel voldoende zijn denk ik, ook gezien we alle updates, language packs en multimedia ondersteuning al op dvd hebben staan en deze dus niet meer hoeven te downloaden ;)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #89 Gepost op: 2010/04/22, 17:25:23 »
Mijn zoon Ion, die een running-demo zou verzorgen, zal dat niet in Tilburg doen, maar in Utrecht op de RP aldaar. Daar ben ik gevraagd om iets te doen, en Ion gaat met me mee, dus helaas.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #90 Gepost op: 2010/04/23, 16:57:38 »
Ik ben nu op de UvT en heb reeds op een paar strategische plaatsen posters opgehangen en flyers neergelegd (uiteraard op plekken waar dit is toegestaan).

« Reactie #91 Gepost op: 2010/04/25, 16:21:46 »
zijn er ook live-cd te koop???
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #92 Gepost op: 2010/04/25, 17:29:27 »
nog niet, na de officiele release wel in de canonical store.

http://shop.ubuntu.com/

« Reactie #93 Gepost op: 2010/04/26, 14:00:31 »
Ik heb het weer even druk gehad maar ga vandaag en morgen de resterende zaakjes nog even afwerken....

Vandaag wil ik de demo/muziek/cd-brand pc gaan afwerken alleen had ik me hier nog niet bij bedacht dat deze ook vervoerd zal moeten worden, is er iemand met een auto en tijd en zin om mijn spulletjes zaterdag op en neer te rijden??

Hoe staat het verder met de presentaties en de demo pc ??? is er iemand die hier nog iets bij nodig heeft ???

@Peter: heb je nog hulp nodig bij de RFID presentatie of heb ik een scriptje gemaakt wat blijft werken??

Offline Denner

• Lid
    • D & D Computers
« Reactie #94 Gepost op: 2010/04/26, 19:54:42 »
Ik heb een demo-pc. Pentium IV 2.4 Ghz met 2 Gb Ram geheugen, nvidia Geforce 6200 videokaart, wireless netwerkkaart (zal er ook 1 installeren voor vast netwerk). Heb er maar een harde schijfje in zitten van 20 gig, maar dacht dat is voor de demo genoeg. Kan ik daarna een grotere schijf erin zetten ;). 10.04 werkt er ook goed op tot nu toe.
Weet niet of er nog speciale programma's op geïnstalleerd moeten worden? Of is de basic installatie goed?

Woon je in Tilburg? Kan je misschien wel ophalen, moet zelf ook de demo pc meenemen.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #95 Gepost op: 2010/04/26, 20:40:30 »
Socialdefect en ik wonen allebei in Tilburg.

@socialdefect: Ik ben door omstandigheden niet in staat geweest om dit weekend iets aan de presentatie te doen. Zet eventuele ideeën maar op de mail, als het demonstreerbaar is op de party kan het trouwens handig zijn om ook de bash-regels mee te geven als het een wat speciaal geval is (--> verder gaat dan een applicatie starten die een bepaald bestand dient te openen). Gewoon voor het geval dat, aangezien ik voorlopig alleen op de UvT internet heb (weet niet tot wanneer) en overleggen over een script niet zo geweldig gaat via de telefoon.

Ik heb trouwens een plastic bakje waar tutti frutti in heeft gezeten (wel afgewassen natuurlijk) bewaard om te gebruiken als ding om de RFID-lezer eventueel in te doen. Ook heb ik een antistatische zak waar ooit een harddisk in heeft gezeten, die nu beschikbaar is voor dat doel.

Weet je trouwens of en hoe het mogelijk is, d.m.v. het RFID scriptje van desktop te wisselen? Het gaat zich hierbij dus om de "wissel van desktop" opdracht.

P.S.: Ik zal indien mogelijk ook nog wat muziek verzamelen, het ligt eraan wanner ik mijn in garantie-afhandeling geweest zijnde onderdelen weer terug en ingebouwd heb. Surfnet laat namelijk maximaal 1 pc toe (vastgelegd MAC-adres) en op de UvT dowloaden gaat wat lastig door de beperkte snelheid. Al ben ik sowieso wel van plan om mijn hele Jamendo-verzameling mee te nemen en dat is ook aardig wat.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/26, 21:01:18 door Peter »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #96 Gepost op: 2010/04/26, 23:04:20 »
...

Weet je trouwens of en hoe het mogelijk is, d.m.v. het RFID scriptje van desktop te wisselen? Het gaat zich hierbij dus om de "wissel van desktop" opdracht.
...

Ik had verwacht dat even googlen genoeg was om dit commando boven tafel te krijgen. Het zoeken duurde wat langer dan ik verwachtte, maar na een half uur het gewenste resultaat.

Een commando om te wisselen is onmogelijk, maar de keyboard input kan gefaked worden. Hiervoor is het programma xautomation nodig
sudo apt-get install xautomation
/usr/bin/xte "keydown Control_L" "keydown Alt_L" "keydown Shift_L" "key Left" "keyup Control_L" "keyup Alt_L" "keyup Shift_L"
/usr/bin/xte "keydown Control_L" "keydown Alt_L" "keydown Shift_L" "key Right" "keyup Control_L" "keyup Alt_L" "keyup Shift_L"
Bron:
http://www.linuxquestions.org/questions/slackware-14/how-to-change-workspace-by-command-line-216512/page2.html#post3836354
en
http://linux.die.net/man/1/xte

Documentatie Terminal

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2010/04/27, 07:50:55 »
Nog een nabrander: in deze link staat ook een scriptje dat de thema's wisselt. Misschien valt dit wel om te schrijven naar de bureaubladachtergrond.

« Reactie #98 Gepost op: 2010/04/27, 12:42:05 »
Ik heb een demo-pc. Pentium IV 2.4 Ghz met 2 Gb Ram geheugen, nvidia Geforce 6200 videokaart, wireless netwerkkaart (zal er ook 1 installeren voor vast netwerk). Heb er maar een harde schijfje in zitten van 20 gig, maar dacht dat is voor de demo genoeg. Kan ik daarna een grotere schijf erin zetten ;). 10.04 werkt er ook goed op tot nu toe.
Weet niet of er nog speciale programma's op geïnstalleerd moeten worden? Of is de basic installatie goed?

Woon je in Tilburg? Kan je misschien wel ophalen, moet zelf ook de demo pc meenemen.

Goed bezig Denner, dat word idd wel een perfecte demo pc.
Als je er graag je favoriete of populaire applicaties in wilt installeren dan ga gerust je gang, des te meer kunnen we demonstreren :)

Socialdefect en ik wonen allebei in Tilburg.

@socialdefect: Ik ben door omstandigheden niet in staat geweest om dit weekend iets aan de presentatie te doen. Zet eventuele ideeën maar op de mail, als het demonstreerbaar is op de party kan het trouwens handig zijn om ook de bash-regels mee te geven als het een wat speciaal geval is (--> verder gaat dan een applicatie starten die een bepaald bestand dient te openen). Gewoon voor het geval dat, aangezien ik voorlopig alleen op de UvT internet heb (weet niet tot wanneer) en overleggen over een script niet zo geweldig gaat via de telefoon.

Ik heb nog wel wat ideeen maar daar gaat wel een hoop tijd in zitten, zal eens kijken of ik daar geen makkelijkere oplossing voor kan vinden.
Denk dat we t beste wat leuke voorbeelden kunnen bedenken bij de meest populaire toepassingen van RFID: beveiliging, task-automation en toegankelijkheid.
Denk dat we dan t beste met applicaties en filmpjes kunnen werken, bv; filmpje van een deur die je met een tag kan openen, pasjes met kinderfilms zodat kleuters zelf een film op kunnen zetten als papa op bed ligt. Kan de scripts hiervoor binnen no-time maken, alleen als ik met gimp ed. aan de slag moet gaat er behoorlijk wat tijd in zitten.
Ook heb ik al die scripts en presentaties van DoeVitrine nog, kan aan Gerrit en Milton vragen of we die ook mogen gebruiken (vast wel..) dan hebben we meteen die task-automation er ook in zitten.

Ook zijn er op youtube best veel filmpjes te vinden waarin de mogelijkheden en gevaren van RFID in getoond worden, zal proberen of ik deze met Miro binnen kan halen in redelijke kwaliteit.

Citaat
Ik heb trouwens een plastic bakje waar tutti frutti in heeft gezeten (wel afgewassen natuurlijk) bewaard om te gebruiken als ding om de RFID-lezer eventueel in te doen. Ook heb ik een antistatische zak waar ooit een harddisk in heeft gezeten, die nu beschikbaar is voor dat doel.

Heel mooi, had er nog niets bruikbaars voor gevonden, nu nog ergens een electronica zaakje vinden waar ze de correcte bevestigings-voetjes hebben en dan is dat ook geregeld.

[/quote]
Citaat

Denk dat xautomation idd echt de enige mogelijkheid is in Gnome.

Citaat
P.S.: Ik zal indien mogelijk ook nog wat muziek verzamelen, het ligt eraan wanner ik mijn in garantie-afhandeling geweest zijnde onderdelen weer terug en ingebouwd heb. Surfnet laat namelijk maximaal 1 pc toe (vastgelegd MAC-adres) en op de UvT dowloaden gaat wat lastig door de beperkte snelheid. Al ben ik sowieso wel van plan om mijn hele Jamendo-verzameling mee te nemen en dat is ook aardig wat.

Graag, ik ben nogal snel afgeleid dus download gemiddeld maar 4 albums per dag waarvan ik sommigen ook nog kwijtraak in mijn gigantische download folder :s

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #99 Gepost op: 2010/04/27, 18:47:26 »
youtube filmpjes komen in /tmp te staan in de maximaal aangeboden kwaliteit. Hetzelfde geldt geloof ik voor flash bestanden van dailymotion (yt is ook flash maar dat wist je waarschijnlijk al). Dus gewoon daaruit kopiëren en hernoemen.

Ik zal vanavond, na het werken aan studie-spul, eens goed ervoor gaan zitten als het gaat om RFID. Brainstormen.

@Ronnie hartstikke bedankt voor je post, eens kijken of het daarmee lukt (om een "geintje" in de presentatie te stoppen).
@Thijsg: het ging zich om het wisselen tussen de werkbladen, dat is toch iets anders dan de uiterlijk-gerelateerde zaken. Maar toch bedankt. :)