Ik heb een demo-pc. Pentium IV 2.4 Ghz met 2 Gb Ram geheugen, nvidia Geforce 6200 videokaart, wireless netwerkkaart (zal er ook 1 installeren voor vast netwerk). Heb er maar een harde schijfje in zitten van 20 gig, maar dacht dat is voor de demo genoeg. Kan ik daarna een grotere schijf erin zetten
. 10.04 werkt er ook goed op tot nu toe.
Weet niet of er nog speciale programma's op geïnstalleerd moeten worden? Of is de basic installatie goed?
Woon je in Tilburg? Kan je misschien wel ophalen, moet zelf ook de demo pc meenemen.
Goed bezig Denner, dat word idd wel een perfecte demo pc.
Als je er graag je favoriete of populaire applicaties in wilt installeren dan ga gerust je gang, des te meer kunnen we demonstreren

Socialdefect en ik wonen allebei in Tilburg.
@socialdefect: Ik ben door omstandigheden niet in staat geweest om dit weekend iets aan de presentatie te doen. Zet eventuele ideeën maar op de mail, als het demonstreerbaar is op de party kan het trouwens handig zijn om ook de bash-regels mee te geven als het een wat speciaal geval is (--> verder gaat dan een applicatie starten die een bepaald bestand dient te openen). Gewoon voor het geval dat, aangezien ik voorlopig alleen op de UvT internet heb (weet niet tot wanneer) en overleggen over een script niet zo geweldig gaat via de telefoon.
Ik heb nog wel wat ideeen maar daar gaat wel een hoop tijd in zitten, zal eens kijken of ik daar geen makkelijkere oplossing voor kan vinden.
Denk dat we t beste wat leuke voorbeelden kunnen bedenken bij de meest populaire toepassingen van RFID: beveiliging, task-automation en toegankelijkheid.
Denk dat we dan t beste met applicaties en filmpjes kunnen werken, bv; filmpje van een deur die je met een tag kan openen, pasjes met kinderfilms zodat kleuters zelf een film op kunnen zetten als papa op bed ligt. Kan de scripts hiervoor binnen no-time maken, alleen als ik met gimp ed. aan de slag moet gaat er behoorlijk wat tijd in zitten.
Ook heb ik al die scripts en presentaties van DoeVitrine nog, kan aan Gerrit en Milton vragen of we die ook mogen gebruiken (vast wel..) dan hebben we meteen die task-automation er ook in zitten.
Ook zijn er op youtube best veel filmpjes te vinden waarin de mogelijkheden en gevaren van RFID in getoond worden, zal proberen of ik deze met Miro binnen kan halen in redelijke kwaliteit.
Ik heb trouwens een plastic bakje waar tutti frutti in heeft gezeten (wel afgewassen natuurlijk) bewaard om te gebruiken als ding om de RFID-lezer eventueel in te doen. Ook heb ik een antistatische zak waar ooit een harddisk in heeft gezeten, die nu beschikbaar is voor dat doel.
Heel mooi, had er nog niets bruikbaars voor gevonden, nu nog ergens een electronica zaakje vinden waar ze de correcte bevestigings-voetjes hebben en dan is dat ook geregeld.
[/quote]
Weet je trouwens of en hoe het mogelijk is, d.m.v. het RFID scriptje van desktop te wisselen? Het gaat zich hierbij dus om de "wissel van desktop" opdracht.
Denk dat xautomation idd echt de enige mogelijkheid is in Gnome.
P.S.: Ik zal indien mogelijk ook nog wat muziek verzamelen, het ligt eraan wanner ik mijn in garantie-afhandeling geweest zijnde onderdelen weer terug en ingebouwd heb. Surfnet laat namelijk maximaal 1 pc toe (vastgelegd MAC-adres) en op de UvT dowloaden gaat wat lastig door de beperkte snelheid. Al ben ik sowieso wel van plan om mijn hele Jamendo-verzameling mee te nemen en dat is ook aardig wat.
Graag, ik ben nogal snel afgeleid dus download gemiddeld maar 4 albums per dag waarvan ik sommigen ook nog kwijtraak in mijn gigantische download folder :s