Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bijgewerkte Steunpuntenkaart  (gelezen 18722 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Bijgewerkte Steunpuntenkaart
« Reactie #25 Gepost op: 2010/02/13, 10:24:07 »
Ach laten we er maar met z'n allen een punt achter zetten en hopen dat we leren uit de lessen uit het verleden.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2010/02/13, 10:33:36 »
Ik begrijp de commotie niet helemaal.Het probleem was de ¨vervuiling¨ steunpuntenkaart (een doorn in het oog),dat wordt door deze auto wipe-off aangepakt.

Je opnieuw aanmelden als steunpunt in je profiel is een kleine moeite,die auto wipe-off zal zich om de 2 maanden herhalen dit om de steunpuntenkaart zoveel mogelijk ¨schoon¨te houden.

En een vooraankondiging had misschien netter geweest,maar door praktische redenen (lees vertraging opschoonactie en de spamregels) is daar niet voor gekozen.

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/13, 10:50:56 »
Citaat
Maak ik hier nu uit op dat de steunpunten zelf via IRC-notulen er achter dienen te komen dat ze niet meer als steunpunt geregistreerd staan? Niet ieder steunpunt is actief op het forum, en van die categorie die wél actief is, leest niet iedereen de notulen.
Zie de Ubuntu gemeenschap als een zeer grote groep vrijwilligers en als een soort vereniging.
Wanneer je daaraan wilt meewerken, lijkt het mij logisch, dat je ook op de hoogte wilt blijven.
Dit kan via IRC, via het forum en via de verslagen op de wiki.
Niet op de hoogte zijn, nergens je stem laten horen en dan achteraf klagen over een al dan niet verkeerde beslissing vind ik vreemd.

Dit is geen persoonlijke aanval op wie dan ook, maar mijn (persoonlijke) kijk op de kritiek.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/13, 10:53:06 »
Ik begrijp de commotie hier om wel, wat is er nou makkelijker om alleen al even een sticky op het forum te maken dat dit staat te gebeuren.
Volgens is dat het minste wat je hoeft te doen, verder ben ik het met Harry,janssen eens ieder steunpunt wil contact voor hulp dus een berichtje als dit kan ook zeker geen kwaad.

=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
« Reactie #29 Gepost op: 2010/02/13, 10:57:02 »
nu staat er ook bij dat je mails over de steunpunten wil ontvangen. Daardoor mogen we straks wel mails sturen.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline markba

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/02/13, 11:05:31 »
Ik weet niet of het toeval is, maar mijn status als steunpunt is, as-we-speak veranderd naar niet-steunpunt!!!
Nou ja, maar weer aangepast, ik ben de beroerste niet.

nu staat er ook bij dat je mails over de steunpunten wil ontvangen. Daardoor mogen we straks wel mails sturen.

Dat was al eerder gemeld, maar ik kan nog niet ontdekken waar dat staat. Omdat ik me net weer als steunpunt heb aangemeld heb ik specifiek op dit punt gelet, maar niets gezien (of ik kijk niet goed).

Ik begrijp de commotie niet helemaal.

De commotie is:
- er als steunpunt er op-een-of-andere manier achterkomen dat je niet meer als steunpunt geregistreerd staat
- er achterkomen dat er een site is opgericht, met daarop allerlei steunpunten waar 'jij' dan niet bijstaat
- geen enkel steunpunt wordt hier actief over geinformeerd, zowel niet over het verwijderen van de oude kaart, als het toevoegen op de nieuwe kaart

Als iemand zich verplaatst in een steunpunt die dit overkomen is, lijkt me duidelijk dat de commotie terecht is.

Je opnieuw aanmelden als steunpunt in je profiel is een kleine moeite,die auto wipe-off zal zich om de 2 maanden herhalen dit om de steunpuntenkaart zoveel mogelijk ¨schoon¨te houden.

Aanmelden is idd een kleine moeite, heb ik ook gedaan.

Maar als die auto wipe-off doorgaat, is het wel de laatste keer dat ik dat doe: ik ben gekkie henkie niet om me iedere keer aan te melden. Waarom periodiek niet de vraag of men nog wel als steunpunt geregistreerd wil staan? Lijkt me niet zo moeilijk, toch?

En een vooraankondiging had misschien netter geweest,maar door praktische redenen (lees vertraging opschoonactie en de spamregels) is daar niet voor gekozen.

En dat is de crux: als de steunpunten geinformeerd waren, was deze commotie niet ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/13, 11:13:03 door markba »

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/13, 11:16:43 »
Citaat van: markba
Maar als die auto wipe-off doorgaat, is het wel de laatste keer dat ik dat doe: ik ben gekkie henkie niet om me iedere keer aan te melden. Waarom periodiek niet de vraag of men nog wel als steunpunt geregistreerd wil staan? Lijkt me niet zo moeilijk, toch?
Vergeten te melden geldt alleen als je 2 maanden niet actief bent geweest op het Forum,dus is voor jouw niet van toepassing toch  =D
En dat is de crux: als de steunpunten geinformeerd waren, was deze commotie niet ontstaan.
Dat zou ¨bijna¨een onmogelijke opdracht zijn geweest,oke de actieve leden zijn te bereiken door een Pb of iets dergelijks,maar de niet actieve leden word al lastiger (spamregels).
Ooit weleens de ¨ledenlijst¨bekeken om die door te spitten wie nu wel/niet actief is en steunpunt is dat is gewoon niet te doen.

Offline markba

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/13, 11:36:52 »
Vergeten te melden geldt alleen als je 2 maanden niet actief bent geweest op het Forum,dus is voor jouw niet van toepassing toch  =D

OK, duidelijk, lijkt me een goed compromis.

Dat zou ¨bijna¨een onmogelijke opdracht zijn geweest,oke de actieve leden zijn te bereiken door een Pb of iets dergelijks,maar de niet actieve leden word al lastiger (spamregels).
Ooit weleens de ¨ledenlijst¨bekeken om die door te spitten wie nu wel/niet actief is en steunpunt is dat is gewoon niet te doen.

Maar er is toch een lijst van steunpunten (= subset van leden)? Die hadden toch eenvoudig aangeschreven kunnen worden?
Maar goed, later we eerst kijken hoe de kaart in de nieuwe opzet werkt.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/02/13, 12:51:37 »
Ik voel me wel degelijk aangesproken.. Dat het spam zou zijn als alle steunpunten zouden worden aangeschreven, is regelrechte kul. Dan zou geen enkele vereniging zijn/haar leden meer mogen aanschrijven!
En dat ik IRC verslagen niet lees en daardoor niet op de hoogte ben, gaat ook nergens over. Immers, ik ben gewoon lid en heb geen enkele intentie bestuurslid te worden. Waarom zou ik dan bestuursverslagen gaan lezen? Ik mag van mijn -overigens ondemocratisch tot stand gekomen- bestuur verwachten, dat het mij informeert over de dingen die mij aan gaan. Niets meer en niets minder. Een draadje op het forum over de steunpunten heb ik wel gevolgd. Vandaar dat ik ook weet dat er al een poosje gezeverd wordt over steunpunten die wel of niet meer actief zouden zijn.
Nou, wat let je dan om de steunpunten aan te schrijven? Dit loopt al een poosje en er had heel gemakkelijk een mailtje uit kunnen gaan naar die 30 steunpunten die op de lijst stonden. Kwestie van een mailtje maken en 30 keer knipen en plakken. Kan ook met Ubuntu... En is vanwege de gerichtheid niet als spam aan te merken.
En of iemand wel of niet op het forum actief is, en hoe vaak dan wel, en hoe vaak hij een antwoord op een vraag geeft, is slechts een arbitrair gegeven. Daaraan kan je toch niet afmeten of iemand wel of niet actief is als steunpunt?

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #34 Gepost op: 2010/02/13, 15:04:27 »
Ik voel me wel degelijk aangesproken.. Dat het spam zou zijn als alle steunpunten zouden worden aangeschreven, is regelrechte kul. Dan zou geen enkele vereniging zijn/haar leden meer mogen aanschrijven!
En dat ik IRC verslagen niet lees en daardoor niet op de hoogte ben, gaat ook nergens over. Immers, ik ben gewoon lid en heb geen enkele intentie bestuurslid te worden. Waarom zou ik dan bestuursverslagen gaan lezen? Ik mag van mijn -overigens ondemocratisch tot stand gekomen- bestuur verwachten, dat het mij informeert over de dingen die mij aan gaan. Niets meer en niets minder. Een draadje op het forum over de steunpunten heb ik wel gevolgd. Vandaar dat ik ook weet dat er al een poosje gezeverd wordt over steunpunten die wel of niet meer actief zouden zijn.
Nou, wat let je dan om de steunpunten aan te schrijven? Dit loopt al een poosje en er had heel gemakkelijk een mailtje uit kunnen gaan naar die 30 steunpunten die op de lijst stonden. Kwestie van een mailtje maken en 30 keer knipen en plakken. Kan ook met Ubuntu... En is vanwege de gerichtheid niet als spam aan te merken.
En of iemand wel of niet op het forum actief is, en hoe vaak dan wel, en hoe vaak hij een antwoord op een vraag geeft, is slechts een arbitrair gegeven. Daaraan kan je toch niet afmeten of iemand wel of niet actief is als steunpunt?

Volledig mee eens.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #35 Gepost op: 2010/02/13, 22:57:05 »
Ik ben niet actief meer op het forum maar heb geen zin om iedere 2 maanden me weer aan te melden als steunpunt. Kan het niet op een andere manier gecheckt worden? Anders ben ik steunpunt af. En dan vraag je je misschien af waarom post je gewoon niet wat om de zo veel tijd, maar ik wil hier gewoon niet meer rondhangen omdat ik hier niks meer te zoeken heb en me het liefst ook niet meer wil associëren met het Ubuntu-NL forum.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #36 Gepost op: 2010/02/13, 23:52:51 »
Meerdere, zo niet zelfs veel, steunpunten hadden een een verborgen e-mail adres en (alleen) bereikbaar via een "Persoonlijk Bericht".

Merk op dat als iemand bij de registratie aangeeft dat zijn e-mail adres verborgen is, dit niet gebruikt kan worden door het Ubuntu-NL team.

Eens. De vraag is hoe er een steunpuntenkaart komt met (hoofdzakelijk/werkelijk) actieve steunpunten. En wat is een acceptabele responstijd om "actief" te zijn.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Tom

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/02/13, 23:57:01 »
Ik persoonlijk vind om de zes maand b.v bij elke release wissel april en okt.
Zo een gedacht. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #38 Gepost op: 2010/02/14, 01:11:29 »
Pffffff...

Ik ben allang blij dat dit item voortvarend wordt opgepakt.

Ik begrijp sommige reacties wel. @Jan E. heeft best een punt imho. Een soort van vooraankondiging was wellicht handiger geweest (dan was de gebruikelijke Brede Maatschappelijke Discussie ook gevoerd, maar ja). Maareehh, kunnen we nu verder? Een tijdsinterval van 6 maanden zoals @Wanda voorstelt lijkt me best aan de maat. Als we daar een praktisch optimum in vinden, zijn we weer een stapje verder.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2010/02/14, 02:24:35 »
Wie is er met de Belgische steunpuntenkaart bezig ? : http://map.ubuntu-be.org/
Want blijkbaar is daar nog niks veranderd ... :rolleyes:
Ubuntu België werkt momenteel aan een nieuwe steunpuntenkaart die zal integreren in de ubuntu-be.org website.  De oude codebasis bevat geen mogelijkheid om de activiteit van steunpunten te testen, maar de nieuwe zal via een regelmatige mail (vb. elke 6 maanden, maar dat is nog niet beslist) de mensen vragen om hun keuze om een steunpunt te zijn te bevestigen.

Om zo goed mogelijk in de website te integreren wordt de nieuwe steunpuntenkaart een Drupal-module.  Wie zin heeft om daaraan mee te helpen kan de huidige code vinden op Launchpad: https://launchpad.net/support.points.map
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

« Reactie #40 Gepost op: 2010/02/14, 08:54:30 »
Hopelijk blijven die 3 onderstaande keuzemogelijkheden ter beschikking op de Belgische kaart want die mis ik op de Nederlandse kaart en daarom zet ik me er voorlopig ook niet terug op.

Waar vind ik
 - een gratis Ubuntu-installatieset
 - een gratis Ubuntu-demonstratie
 - gratis hulp bij mijn eerste installatie
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Tom

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2010/02/14, 10:56:43 »
http://map.ubuntu-be.org/

Je kunt je daar 100 keer registreren dan krijg je 100 keer een valid bericht , dus de boom in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #42 Gepost op: 2010/02/14, 16:06:48 »

Naar mijn beste weten is er op dit moment geen auto wipe functie ingevoerd? Er is binnen het team een discussiedraad waarin verschillende voorstellen worden gedaan om de steunpuntenkaart in de toekomst ook schoon te houden. Waaronder het voorstel om de steunpunten een email te sturen met een link waarmee ze hun activiteit kunnen bevestigen door erop te klikken. Gebeurt dit niet binnen een zekere periode na het verzenden van de mail dan wordt het steunpunt verwijderd. Dit lijkt mij persoonlijk een prima manier om dit te doen.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2010/02/14, 16:36:12 »
Of ik ben verkeerd geïnformeerd maar voordat er weer allerlei vervelende opmerkingen onze kant opkomen.
Die steunpuntenkaart is ¨gewiped¨ en naar mijn weten is die Auto-Wipe functie doorgevoerd

@Thomas even ¨feedback ¨in het team-gedeelte graag  ???
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 16:40:47 door Drummies »

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #44 Gepost op: 2010/02/14, 16:42:02 »
Weten jullie het zelf nog wel  XD
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #45 Gepost op: 2010/02/14, 16:57:43 »
Nee Bas, ik weet het niet zeker, dat geef ik toch duidelijk aan.

Naar mijn beste weten is er op dit moment geen auto wipe functie ingevoerd?

Ik snap niet waarom je er plezier aan beleeft dat wij iets niet zeker zouden weten? Dat is heel normaal hoor, niks om je voor te schamen mocht je dat soms denken.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #46 Gepost op: 2010/02/14, 17:02:03 »
Waarom ik er plezier aan beleef, het is gewoon erg grappig om te lezen hoe jullie elkaar tegen spreken.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #47 Gepost op: 2010/02/14, 17:04:50 »
bas ga toch eens lekker ergens anders lopen klagen en zeuren, je zet jezelf steeds weer te kakken en doet werkelijk niemand een plezier met je opmerkingen.

« Reactie #48 Gepost op: 2010/02/14, 18:12:20 »
Mijn beste weten is niet zo best gebleken. :D De autowipe functie na twee maanden is inderdaad geactiveerd. Mocht er een betere oplossing beschikbaar komen kan dit eenvoudig worden aangepast heb ik begrepen.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 18:14:01 door Thomas de Graaff »

Offline markba

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2010/02/14, 19:36:52 »
Mijn beste weten is niet zo best gebleken. :D De autowipe functie na twee maanden is inderdaad geactiveerd.

Dat zei ik al: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/bijwerken-steunpuntenkaart/msg556031/#msg556031
Maar daar reageerde niemand op.  :( ???