Offtopic:
Misschien ligt het aan mij en interpreteer ik opmerkingen gewoon niet goed. Ik bedoel opmerkingen als hieronder:
in dit huishouden wil die oplossing zeggen: ok dan betalen we wel 200 Euro voor een besturingssysteem dat wel werkt.
en ik die dacht dat Linux een multi-user systeem was... zucht.
geen volledige herstart van de computer dus, zoals bij Control Alt Delete??? Welk OS is dat? MSDOS?
Op mijn werklaptop, meldt ik misschien 1 keer om de 2 maanden af. De Windows XP hier thuis ook, maar omdat we die met 5 delen en die maar 1GB geheugen heeft vragen we soms wel eens iemand af te melden.
Zelf vind ik afmelden met de huidige hardware/software volledig overbodig en tijdverlies.
Ik heb echter de indruk dat in X-windows die veiligheden niet zo proper geïmplementeerd zijn dan in bv de Windows grafische omgeving (waar je door een Control Alt Delete altijd terug naar de desktop gaat, hoe fout de toepassing die je draait zich ook gedraagt).
mmm; klinkt alsof men in de linux wereld gekozen heeft voor snelheid ipv dataintegriteit? Bij mijn weten kan je in de windows wereld dit ook volledig configureren (hoe dikwijls je iets naar disk schrijft). En dan afhankelijk van de toepassing optimaliseer je (een webserver die alleen leest van disk, maak je cache maximaal, die mag lang wachten met schrijven.
en ja thomas ik val daar ook over.
ik bespeur een enige arrogantie bij de topicstarter waar ik al vrij snel door geirriteerd raakte.
maar dat komt bij mij voort uit een systeembeheerder op het werk die net zo erg bezig is als de topicstarter.
op mijn werk heb ik al aangegeven dat die man vervangen moet worden omdat er gewoon weg niet mee valt samen te werken.
zou deze meneer bij het zelfde bedrijf werken als ict-er?
uit mijn verleden heb ik geleerd dat ik het niet zo mag spelen en ik heb dan ook meer problemen met de vastberadenheid.
als je via een mooi knopje software matig een pc moet uitzetten, en elke ict-er weet dat (denk ik), dan moet je m ook zo uit zetten en niet anders (dit bedoelde ik met de handleiding).
op de manier als topicstarter bezig is dan denk ik dat er geen O.S. bestand is tegen deze praktijken.
als ik het mij goed herinner dan vind zelfs een betaalde O.S. het niet leuk dat je het zo uit zet en ook die O.S. zal waarschijnlijk een system check doen.
dat er bij red hat gezegd wordt dat het niet nodig is dat er een check nodig is dan vindt ik het goed van ubuntu dat ze dat wel doen.
omdat ik winterbanden onder mijn auto heb liggen, betekend niet dat ik dan harder door kan rijden onder gevaarlijke omstandigheden, wat TS in deze slechte vergelijking wel zou willen doen.(mijn interpretatie, niet de zijne)
toch hoop ik dat zijn probleem opgelost wordt