Hallo
Gisteren een voor Gambia begrippen best wel druk dagje gehad, gesprekken met 3 geïnteresseerden.
En dat op één dag met mensen uit wat diverse plaatsen, afstanden maken gewoon dat je moeilijk
dingen kunt plannen en doorlopend afwerken; 't zijn afstanden van niks, maar de erg vermoeide auto's
en instortende motoren en andere techniek aan boord nemen erg veel tijd. Volgende week na het feest
een gesprek met de laatste gegadigde.
Van de degenen die ik nu gesproken hebben, lijken er 2 heel capabel en de twee anderen willen wel
graag, maar hebben alleen wat basic skills; excel/words. Maar toch wil ik ze niet afserveren, om meerdere
redenen, als ze nu gewoon betrouwbaar blijken/blijven en goed gemotiveerd iets op willen pikken dan
is het voor hun een geweldige buitenkans, maar eens zien hoe men hier (men wenst een soort comité
van selectie te gaan samenstellen) dat gaat managen. Ik was al verbaasd in zo'n korte tijd dit bij elkaar te
krijgen; vorig jaar gevraagd naar slecht 1 ict-er die dan voor Go for Africa de honneurs zou moeten
waarnemen; kwam helemaal niet uit.
@joop13; dit zijn dus lokale ict-ers die eigenlijk opgeleid moeten worden; door wie? en wie gaat dat dan
betalen? De zaak moet nog in beweging gebracht worden, maar ik dacht al wel aan een ondersteuning van
deze mensen misschien vanuit het forum. Of die mensen van tijd tot tijd laten bezoeken door forumleden
die hun vakantie daarmee zouden willen combineren o.i.d. Aantal dingen gaan hier totaal anders en goed
communiceren is een must, rekening houden met lokale gevoeligheden ook dus; echte nerds are out of the
question

Daarbij zou het leuk zijn als er op wens dingen kunnen worden omgebogen in de desktop
werkomgeving of er extra activiteiten zouden kunnen worden bijgeplaatst in Gcompris (pythonbased open
framework) Ik heb bijv. een erg mooie malaria instructie flash ("geleend" van elearning for kids website/offline
disc; dat deel is open dus dat mag dan) die precies aansluit op wat hier nodig is in Afrika.
We hebben mijn kook avontuur overleefd, ook dat was flink improviseren, op aanraden van iemand hier ter plaatse
allerlei Indiase kruiden erin gemikt en dat pakte goed uit. Dames die hier laatst waren te koken hebben bijv.
een cup a soup zakje "misbruikt" als kruiden mixje in hun pasta; smaakte perfect.
Ga vandaag proberen iemand te bezoeken die onlangs 1 vinger is kwijtgeraakt en de andere had verbrijzeld in een
machine. Ze hebben zelfs die vinger nog weer weten terug te plaatsen (volgens een andere kennis; verkeerd om

)
dus dat wil ik vanuit technisch oogpunt eens gaan aanschouwen. Ik ken hem van de Go for Africa trainingen in het
GTTI .
Ik geloof dat na veel soebatten en onduidelijkheden het feest sinds gisteren 1 complete dag is verschoven
(datum=sqr(maanstand/imam^2*(laatstemoment/GMT))
Groeten Gerrit