Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?  (gelezen 68191 keer)

Offline mrGee

• Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #150 Gepost op: 2011/11/05, 09:29:37 »
Hallo

Ik zit nu aan mijn ontbijtje en heb een pot home made papaya jam gescoord, die is een paar keren
goedkoper dan die andere chemische prut die ze jam noemen en smaakt ook nog eens 10 keer beter.
Wel staat op het etiket geprint dat het tradionally mad jam is (typo), dus ik hoop geen gekke jam ziekte
op te lopen hier.
Gisteren mijn eerste interview gehad met een ict gegadigde voor het project en ik het er vandaag ook nog
2 of 3 te gaan. Ligt er een beetje aan of het vervoer blijft werken, gisteren steeds vanaf een externe
accu die ik keer op keer uit de auto moest halen, de auto steeds weten te starten, andere accu is rot,
deze is en geleend en past er niet in dussss.

De boel ligt hier straks op zijn gat vanwege het tobaski feest, dus dan is er een aantal dagen ook niemand
meer te bereiken. Ik kon een tokaski ram winnen via wat acties van africell de gsm provider alhier, maar helaas;
kwam er vanmorgen achter dat ik mijn bok mis ben gelopen :'(  Gisterenmorgen heel vroeg, had ik een telefoontje
gemist en ik dacht; daar gaat mijn bok, bleek dat iemand per ongeluk mijn nummer had gedraaid.

Foto's; ik heb er nu nog maar een paar, veel had ik al in mijn verzameling van vorige keren en dit lijkt een rustig
evenement te gaan worden. Dus, yep bloederige foto's en potten jam gaat het voornamelijk worden =D, temeer
omdat tijdens het tobaski feest talloze bokken en geiten het leven laten; het is een offerfeest waarbij de armen
het één en ander krijgen uitgedeeld. Nu is zo'n bok best wel duur; 3500 a 4000 dallasi met een koers van 38 dallasi
op een euro reken maar uit (ben nog een beetje duf, was nogal laat vannacht) Mensen doen van alles om aan geld
te komen; bijv. onze stoelen stelen van het tuin zit arrangement, de tafel is nog wel blijven staan.
Ik ga straks nog een maagdelijk blanke usb stick die ik gisteren maar eens in een internet cafe heb ingestoken,
testen, dit om eens te zien hoe snel je wordt besmet en om de eigenaar in te lichten of ie still safe is.
Daarna het feest maar eens meemaken, komen vast wel mooie foto's uitrollen, dames zijn al een paar dagen
flink bezig met hun haar, het merendeel herken ik intussen dan ook niet meer.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/11/13, 08:39:47 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #151 Gepost op: 2011/11/05, 11:20:18 »
Geen bok geschoten, dus ... XD
Bij je terugkomst moet je al die foto's maar ergens online zetten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop13

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2011/11/05, 15:36:53 »
Geweldig verslag weer, Gerrit. Zijn die andere ICT-ers ook te interesseren om samen met jou meer van dit soort acties te doen?

Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2011/11/06, 09:53:31 »
Hallo

Gisteren een voor Gambia begrippen best wel druk dagje gehad, gesprekken met 3 geïnteresseerden.
En dat op één dag met mensen uit wat diverse plaatsen, afstanden maken gewoon dat je moeilijk
dingen kunt plannen en doorlopend afwerken; 't zijn afstanden van niks, maar de erg vermoeide auto's
en instortende motoren en andere techniek aan boord nemen erg veel tijd. Volgende week na het feest
een gesprek met de laatste gegadigde.
Van de degenen die ik nu gesproken hebben, lijken er 2 heel capabel en de twee anderen willen wel
graag, maar hebben alleen wat basic skills; excel/words. Maar toch wil ik ze niet afserveren, om meerdere
redenen, als ze nu gewoon betrouwbaar blijken/blijven en goed gemotiveerd iets op willen pikken dan
is het voor hun een geweldige buitenkans, maar eens zien hoe men hier (men wenst een soort comité
van selectie te gaan samenstellen) dat gaat managen. Ik was al verbaasd in zo'n korte tijd dit bij elkaar te
krijgen; vorig jaar gevraagd naar slecht 1 ict-er die dan voor Go for Africa de honneurs zou moeten
waarnemen; kwam helemaal niet uit.

@joop13; dit zijn dus lokale ict-ers die eigenlijk opgeleid moeten worden; door wie? en wie gaat dat dan
betalen? De zaak moet nog in beweging gebracht worden, maar ik dacht al wel aan een ondersteuning van
deze mensen misschien vanuit het forum. Of die mensen van tijd tot tijd laten bezoeken door forumleden
die hun vakantie daarmee zouden willen combineren o.i.d. Aantal dingen gaan hier totaal anders en goed
communiceren is een must, rekening houden met lokale gevoeligheden ook dus; echte nerds are out of the
question  ;) Daarbij zou het leuk zijn als er op wens dingen kunnen worden omgebogen in de desktop
werkomgeving of er extra activiteiten zouden kunnen worden bijgeplaatst in Gcompris (pythonbased open
framework) Ik heb bijv. een erg mooie malaria instructie flash ("geleend" van elearning for kids website/offline
disc; dat deel is open dus dat mag dan) die precies aansluit op wat hier nodig is in Afrika.

We hebben mijn kook avontuur overleefd, ook dat was flink improviseren, op aanraden van iemand hier ter plaatse
allerlei Indiase kruiden erin gemikt en dat pakte goed uit. Dames die hier laatst waren te koken hebben bijv.
een cup a soup zakje "misbruikt" als kruiden mixje in hun pasta; smaakte perfect.

Ga vandaag proberen iemand te bezoeken die onlangs 1 vinger is kwijtgeraakt en de andere had verbrijzeld in een
machine. Ze hebben zelfs die vinger nog weer weten terug te plaatsen (volgens een andere kennis; verkeerd om :o)
dus dat wil ik vanuit technisch oogpunt eens gaan aanschouwen. Ik ken hem van de Go for Africa trainingen in het
GTTI .

Ik geloof dat na veel soebatten en onduidelijkheden het feest sinds gisteren 1 complete dag is verschoven
(datum=sqr(maanstand/imam^2*(laatstemoment/GMT))

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 06:33:20 door mrGee »

« Reactie #154 Gepost op: 2011/11/06, 10:42:27 »
Citaat
datum=sqr(maanstand/imam^2*(laatstemoment/GMT)

XD

Afrika op zijn best. Doe niet vandaag wat je morgen door een ander kunt laten doen.
Probeer een fotootje te maken van die verkeerd-om vinger. Kunnen we griezelen...

OT: Mooi werk, Gerrit. Hopelijk krijg je wat gemotiveerde mensen bij elkaar.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2011/11/07, 08:53:37 »
Leuk verhaal Gerrit. Ben wel benieuwd wat jij de mensen daar hebt voorgeschoteld!
En ben ook benieuwd naar een afbeelding van die vinger.

Succes.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2011/11/07, 17:19:47 »
Hallo,

Goed, de verkeerd om vinger houden jullie nog tegoed, gisteren nl. uitgenodigd in een compound om tobaski daar
te vieren. Dat hield onder meer in dat we uiteindelijk onze lifter op hebben moeten eten :o. De meegebrachte
geit zat nl. achterin, had geen last van wagenziekte maar moest wel erg nodig urineren, volgens Alhagie had
ie het daarom al gewoon verdiend om opgegeten te worden. Na wat ogenblikken van weinig getreuzel was de
geit gereduceerd tot een bouwpakket en gaat zijn vel als djembe skin dienst doen. Bovenstaande klinkt nogal
laconiek en is nou niet echt voor de fijnbesnaarde mens, maar hier zie je waar je eten vandaan komt (nee vlees
komt niet uit de diepvries; 't was ooit een dier) Daarbij heb ik de eerste jaren van leven op een boerderij door
gebracht dus heb ik hem na afloop gewoon lekker opgepeuzeld. Ik weet nou niet of ik de foto's hiervan ga
presenteren op een ubuntu treffen.
Vandaag kon ik eigenlijk niet geld wisselen maar stiekem toch wel, tijdje gepraat met een andere Fula dame,
die en passant aan mij werd gekoppeld door haar mannelijk collega security officer, net een soort koehandel waar
de 'koe' bij staat en kennelijk niets heeft te vertellen en ogenschijnlijk zonder veel problemen de nieuwe 'vriendin
van' wordt.
In het huis in Brusubi waar ik nu zit; 2 deuren hersteld en een deel van een schakel unit af gekoppeld vanwege
barbecue gevaar en zit onder mijn net opgerichte parasol. Vanavond evaluatie gesprek en etentje en later deze
week ga ik nog iemand ontmoeten die iets met solar doet en mensen zoekt in die richting.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/11/13, 08:42:27 door mrGee »

« Reactie #157 Gepost op: 2011/11/07, 21:06:43 »
Het blijft behelpen met die elektrische bedrading daar. XD XD XD
Kubuntu 20.04

« Reactie #158 Gepost op: 2011/11/08, 13:53:37 »
Geweldig, enorm genoten van je verhaal.  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2011/11/08, 19:08:43 »
Hallo

Na een etentje gisteravond gaan we eens serieus bekijken of ik niet deels in Afrika kan/ga werken
waarbij ik eerst eens flink wat zaken op een rij moet zien te krijgen o.a. het kosten aspect.
Ik wil wel één  been in Europa houden om techniek bij te kunnen houden, of dingen aan te kunnen
sturen, neem alleen al onze dikke internet pijp waarover allerlei interessante software valt te
downloaden (in Afrika eigenlijk onmogelijk; te dun bedraad van buitenaf) en het feit dat ebay (hongkong )
al die leuke (relatief goedkope) gadgets die hier nou net zo van pas komen, niet levert, of pas na
maanden en dan komt de plaatselijke douane weer om de hoek kijken. Ik heb al heel wat harddisk data
kunnen redden met zo'n universeel harddisk/pata/sata naar usb converter.

Ben nu bezig een andere soort van "koehandel" op te zetten; in ruil voor de meegebrachte medical ebooks
en de eventuele reparatie van hun röntgen apparaat en de afgifte van wat kaartjes malarone (ik heb er natuurlijk altijd extra)
wil een capabel ziekenhuis in mijn buurt zien of ze niet een ernstig ziek jochie kunnen redden, zonder dat
er nu veel geld aan te pas komt. Hij heeft astma (is hier nogal veel) en is intussen al 6 keer ergens anders
 met vliegende vaart (voor zover mogelijk dan) naar toe gebracht om hem aan de zuurstof te hangen en dergelijke.
En aangezien onze schoonmaakster (moeder van dat jochie) dat nauwelijks op kan brengen is dat misschien
een mogelijkheid. Het ziekenhuisje is ook nog eens in haar buurt en ik ken het van vorige bezoeken (ik heb me
toen met virussen en de redding van hun patiënten database bezig gehouden) Ben benieuwd, ik heb al wel gezien
dat de door hun afgekeurde diode, een zogenaamde schottky is en dus waarschijnlijk gewoon goed is. Gelukkig is de
volledige schemawinkel aanwezig en heb ik nog toegang tot een container met computervoedingen; kijken wat er gaat.

Laatste Ict-er nu ook gesproken; ze krijgen allemaal nog een praktijktestje en de rest hangt van andere personen/
budget/maanstand af. Wel ga ik sommigen, waarbij ik zelf nu bij aan ben geweest, weer ergens anders uitnodigen
om eens te zien wat ze er voor over hebben.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 15:32:19 door mrGee »

« Reactie #160 Gepost op: 2011/11/08, 19:30:48 »
Je bent weer geweldig bezig Gerrit, petje af. Ook geweldig, zo snel  al je reisverslagen hier op het forum. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2011/11/08, 19:37:12 »
Je bent weer geweldig bezig Gerrit, petje af. Ook geweldig, zo snel  al je reisverslagen hier op het forum. :)
+1

En nu komt de vraag: Hoe kunnen we Gerrit helpen om in Africa te blijven, kent iemand een subsidie/bedrijf/ander potje om dit te kunnen financieren?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Offline PureFox

• Lid
    • Ter leering en de vermaecke
« Reactie #162 Gepost op: 2011/11/10, 16:16:38 »
Goed werk weer.
Mooie verhalen Gerrit. En je schrijft nog steeds zoals je praat  =D

Je moet wel van de Veluwe komen om de zin: "Wel ga ik sommigen, waarbij ik zelf nu bij aan ben geweest, weer ergens anders uitnodigen
om eens te zien wat ze er voor over hebben."

Te kunnen begrijpen

Ik heb een lijntje uitstaan voor meer medicatie. Ziet er goed uit
Groetjes/
______/Rein

--- Just flip the bits when you are negative ---

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #163 Gepost op: 2011/11/11, 23:01:24 »
Hallo

Ik ben weer in Brusubi (ik weet intussen dat het een samentrekking is van Brufut, Sukota en Bijilo; omringende
stadsdelen) Wel een beetje gefrustreerd, na ook nog eens flink kwaad te zijn geweest. Ik was nl. nog wat verder
gegaan met die röntgen apparatuur (er bleken er zelfs twee stuk te zijn). Van de ene weet ik dat het accupack
defect is (moet 120V/60A leveren) maar de lader heb ik wel weten te herstellen. Van de andere vond ik na een
lange zoektocht een keramische onstoor condensator defect. Die zat op een derde door gekoppeld printje, met een
vijftigtal indrukwekkend uitziende ic's. Ik was al helemaal blij, een ding van kwartje had een zekering opgeblazen,
dat moest lukken.
Vanmiddag dus shoppen; de drukke markt in Serrekunda had hem ook zo niet (ik wilde hem gewoon  van een sloopprint
hebben, nieuw is ie hier gewoonweg niet) en uiteindelijk na een dwaaltocht met een bumster (zo'n onguur irritant typje)
het ding bij zijn oom uit een televisie print gelicht. Bumster na een ruzie (you are wasting my time, no it is you that is
wasting my time etc. etc.) weten te lozen. Nog een kwartiertje voordat Lamien X-ray (zo staat ie ook in mijn telefoon)
weg zou gaan uit het ziekenhuis, er mee bezig geweest; helaas; voeding hikt en doet verder niet zoveel, de zogenaamde
expert van hier had nl. een draadje over de zekering gelegd en dat zal veel meer schade aangericht hebben, eeuwig zonde.
Morgen laatste kans voor dit ding, de rest maar via Nederland zien te regelen. Jochie krijgt in ieder geval een gratis consult
voor al mijn inspanningen.

Vanmorgen op Gambia college de ict-er daar, die op allerlei manieren door virussen werd geplaagd, kunnen overtuigen van het
nut van Linux. Door te booten van stick en zijn data over te pompen. Hij komt vanavond zijn laptop brengen dat een scherm
probleem heeft. Van de hardware die ik had willen gebruiken om de (mijn) studenten te trainen werkt echt helemaal niets
en delen van de  server liggen gebroederlijk naast wat andere slachtoffers ter observatie in de kliniek; alias mijn slaapkamer.
Gelukkig heb ik de sleutel en leest de dame waar ik bij in woon, vast dit draadje niet  ;)
Maandagmiddag eerste sessie maar bij ons thuis doen, dan mogen ze kijken of ze de test laptop kapot kunnen
maken en de remastering er weer op kunnen zetten.

@Rein (PureFox) alvast bedankt, het jochie is net een kuurtje bij een plaatselijke marabu aan het volgen, maar
moeders gaat hem daar vervroegd weghalen. Vaak is het een baat het niet schaad het niet gebeuren; poedertje
snuiven, drie rondjes counterclockwise en dan ben je genezen. Maar ik zie hem liever tijdig bij dokter Musa, dit
neemt natuurlijk niet weg, dat een hele reeks marabu middeltjes uitstekend werken; pure medicijnen uit de natuur.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 15:34:28 door mrGee »

« Reactie #164 Gepost op: 2011/11/11, 23:10:00 »
Ups and downs, in dit verhaal...

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2011/11/13, 09:07:54 »
Hallo

Eindelijk weer eens weer wat sneller internet van de gamtell stick, hier dus een volgend berichtje. Gisteren min of meer de laatste hand aan het röntgen apparaat gelegd; gebleken is dat het misschien gaat meevallen, maar dat domweg het onderdeel er niet is, ga ik bestellen en hier naartoe zien te krijgen. Een dit keer, zeer capabele, Gambiaan gaat hem inzetten en ik heb wat
instructies achtergelaten. Komende week een bepaalde belichtings tafel zien netjes horizontaal te krijgen, men heeft het met een stapeltje bakstenen geprobeerd te kantelen, maar hij wijkt nog steeds flink af. Ik heb dit keer de fiets van de watchman daar (vorige keer zijn radio hersteld) gerepareerd. Mbv. olijfolie zijn fietsventiel (zo'n nieuw type) weer gangbaar en daardoor afdichtend gemaakt en met een plastic boodschappen tasje, de niet passende klem van de fietspomp (frans ventiel) opgevuld, zodat hij kon worden opgepompt. Als dank heb ik  zijn ataja opgedronken (ik heb de voorraad ataja/suiker wel weer aangevuld) Ik ga vandaag kijken of ik zo'n comfoortje en theepot voor de ataja op de markt in Serrekunda kan scoren. Men vind het altijd erg leuk als je wat van de lokale gewoontes overneemt en als je dat dan ook deelt, ataja is relatief goedkoop en ik heb altijd wel pakjes en wat suiker bij mij (eigenlijk flink wat suiker, want dat hier niet in klontjes maar in
bulkverpakkingen  ;) ) Ik loop met een chewing stick op zak; dat zijn hun tandenborstels gemaakt van afgesneden twijgjes van een bepaalde struik, zo probeer ik tezamen met mijn eigen tandenborstel en een mondspoel middel met chloorhexidine, te voorkomen dat een zwak punt
in mijn gebit, de te pret hier gaat bederven, tot op heden succesvol. Typisch is wel, dat men hier soms een uur lang tand voor tand met die chewing stick reinigt,  maar dan overal zulke belachelijk grote hoeveelheden suiker in kiepert.
Ik ben bezig geweest met wat solardingen en dan met name de inverters die daar aan hangen (die inverters dat zijn apparaten, die vanuit de accu's weer netspanning maken of als de gewone netspanning aanwezig is de accu's ook kunnen laden.) Deze waren getroffen door bliksem
inslag dus veel kan ik er nog niet aan doen, eerst maar eens rapportjes daar van opgesteld. Bij dit bedrijf zijn een 30tal mensen in dienst, waaronder dus ook die capabele Gambiaan.
Vanmiddag ga ik dan eindelijk naar die Gambiaan met zijn aangezette en verbrijzelde vinger, na wat kennissen en vrienden te hebben gesproken, blijkt dat hij zeker niet verkeerd om is aangezet; kennelijk een verschil van inzicht afhankelijk van de inhalering van bepaalde sigaretten met een zekere hoeveelheid ganja aan boord O0.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 06:41:53 door mrGee »

« Reactie #166 Gepost op: 2011/11/13, 11:10:12 »
Je moet ook alles kunnen...

Offline PureFox

• Lid
    • Ter leering en de vermaecke
« Reactie #167 Gepost op: 2011/11/14, 20:11:14 »
Bedoelen ze dat met home sweet home. (Alleen als er voldoende suiker inzit)  O0
Ataja? wasdat? soort Thee?

Maar goed dat je bij Lourens ook kunt oefenen in de meest vreemde klusjes. Komt je inventiviteit ten goede.
Maar....... wanneer je fietspompen, banden, en komfoortjes maakt..... Kom je dan nog wel aan het eigenlijke doel van je bezoek toe?  ???
Groetjes/
______/Rein

--- Just flip the bits when you are negative ---

« Reactie #168 Gepost op: 2011/11/14, 23:41:26 »
Dat noemen ze networking....

En ik bedoel dat eigenlijk niet om te lachen. Ik heb jàren in den Afriek gewerkt en weet waarover ik klap...
Met die klusjes kweekt Gerrit goodwill en wordt hij meer en meer voor een expert aangezien. Wanneer hij dan iets zegt over computers geloven ze hem terstond.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2011/11/16, 08:39:36 »
Hallo

Ik heb gemerkt dat ik alleen 's morgens nog voldoende bandbreedte heb, vandaar wat dagen van
radiostilte.

De verkeerd om vinger ziet er goed uit; hij zit dus niet verkeerd om, alleen moet hij er flink mee oefenen
om hem weer flexibel te krijgen. En passant op zijn compound nog een generator hersteld. De externe
harddisk die hij 2 jaar geleden had gekregen is helaas gaan hemelen, maar eens kijken of de prijzen intussen
weer iets gaan zakken als ik thuis ben.
Over thuis gesproken; ik probeer mijn verblijf te extenden, dingen beginnen nu heel erg leuk op zijn plaats
te vallen en het zou zonde zijn, dat deels af te moeten kappen omdat ik eigenlijk 21 nov. weer zou terugvliegen.
Ik probeer een weekje langer en hoor vandaag of dat lukt en wat dat dan kost. Ik moet alleen ergens malaria
tabletten zien te scoren.
Gistermorgen in het psychiatrische ziekenhuis geweest in Tanka Tanka, men was daar bezig om een
patiënten registratie opnieuw op te zetten en dat OpenEmr komt net op tijd, zoals kennelijk veel dingen
hier. Dan gaat het van; " he wat hadden het net over jou en nu sta je al onaangekondigd hier" Of ik ben
ergens bezig en we hebben het over die zelfgemaakte jam. Er wordt gezegd, dat ze degene persoonlijk kent
die dat maakt, prompt wordt ze opgebeld door de jam maakster. Na afloop in dat ziekenhuis waren ze wat
medische boeken en dat systeem rijker en ik wat virussen (ik heb een quarantaine stick, speciaal daarvoor)
Het jochie en zijn moeder naar het ziekenhuis gehad; goed nieuws, het lijkt op een goed te behandelen vorm
van astma. Die is te behandelen  met in eerste instantie wat setjes goedkope medicijnen. Het consult en de
medicijnen en wat vervolg dingetjes kregen we gratis, ik ben nu daar in gedeeld als staff/volunteer om de administratie
kloppend te maken. Vanmiddag gaan we een röntgenfoto laten maken in een ander ziekenhuis.

Wat Prosper zegt klopt geheel, hier heb je te maken met allerlei zaken die meespelen die niets met je doel te
maken lijken te hebben. Als je ze nalaat of gewoonweg negeert, heb je er ook nog eens last van. En in deze
community kennen erg veel mensen elkaar, toen ik gister die vrouw begeleide in dat ziekenhuis, bleek dat
de watchman (van de radio/fiets etc.) en zij bijna familie waren.
"Mijn" groepje van studenten over de vloer gehad en dat ging erg leuk, ik moet nog wel flink aanpassen
(mezelf dan), want ik ga al gauw veel te snel, men is hier ook veel meer visueel ingesteld, niet auditief en
ze lezen niet erg graag boeken. Ook de It-er in Gambia college lijkt nu om, hij is al bezig om geld te
verdienen met een multiboot tool stick die ik gisteren in elkaar heb gezet. Ik kwam daar ook al een leraar
tegen die een onderdeel van de groep gaat vormen, die draait Linux in een virtual box, hij is dus voor een
niet techneut,daar al erg leuk mee bezig.

@ PureFox; ataja is een heel erg sterke thee met flink wat suiker en sinds ik een eigen comfoortje en keteltje heb
(piepklein) kan ik het ook zelf maken. Het doel is in mijn ogen al wel bereikt, nu nog uitwerken en terugkoppelen
oa. naar Nederland. En deze actie is voor de begrippen hier, razendsnel nu in beweging aan het komen. Normaal
kan dit maar zo een jaar nemen en dan ebt het misschien weer weg. En alles gaat hier in een rustig tempo, door
 hele lange dagen te maken kan ik alles wel bijsloffen, zonder nu oververmoeid te raken (tenminste dat hoop ik)

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 15:37:02 door mrGee »

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2011/11/16, 09:25:32 »
(weer) een mooi verhaal Gerrit, de hele club hier en ik, zijn apetrots op jou!!!

Succes, jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline joop13

• Lid
« Reactie #171 Gepost op: 2011/11/16, 10:51:49 »
(weer) een mooi verhaal Gerrit, de hele club hier en ik, zijn apetrots op jou!!!

Succes, jabuca
+1

Keep up the good work!

« Reactie #172 Gepost op: 2011/11/16, 14:28:29 »
'k Wist dat je het helemaal doorhad, Gerrit. Die watchman bewaakt die fiets en die radio nu met zijn leven...
'k Wou dat ik meer voor je kon doen dan alleen maar wat aanmoedigen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #173 Gepost op: 2011/11/16, 15:08:22 »
Kunnen we Gerrit geen ere lid maken van Ubuntu-nl ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2011/11/16, 15:39:34 »
Kunnen we Gerrit geen ere lid maken van Ubuntu-nl ?

Hear, hear!

Goed idee, Ron, maar hebben we daar een regeling voor??