Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Open Computer Blad

Tof
Goed Initiatief
Kan beter
Slecht idee

Auteur Topic: Digitaal blad "Open Computer"  (gelezen 128835 keer)

Re: Digitaal blad "Open Computer"
« Reactie #125 Gepost op: 2009/05/22, 21:28:30 »
Citaat
Elke uitgave zullen er artikelen geschreven worden over Open Source. Dit zal per categorie gebeuren...

...En in een andere uitgave zal het over Grafisch gaan - waarbij te denken valt aan Gimp.
Andere categoriën kunnen Games, Multimedia, Internet en Ontwikkeling zijn.

Kunnen we niet beter in elke uitgave een paar of alle categorieën instoppen, zodat er elke 3 maanden een blad uitkomt wat voor iedereen gesckikt, als dit niet zo zijn, zouden we veel minder lezers omdat steeds een ander soort publiek het blad leest...

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #126 Gepost op: 2009/05/22, 22:02:05 »
Je hebt gelijke, bijna allebladen hebben een format zoals dat heet, die bestaat uit een aantal vaste rubrieken , en soms een rubriek waar steeds een onderwerp bij de kop wordt genomen.
VOORBEELD
redactioneel
beginners en overstappers
games
graviche
ontwikkeling
uitgelicht
lezers vragen
colofon
in het volgende nummer.

groetej van reekje

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #127 Gepost op: 2009/05/22, 22:27:17 »
Citaat
Elke uitgave zullen er artikelen geschreven worden over Open Source. Dit zal per categorie gebeuren...

...En in een andere uitgave zal het over Grafisch gaan - waarbij te denken valt aan Gimp.
Andere categoriën kunnen Games, Multimedia, Internet en Ontwikkeling zijn.

Kunnen we niet beter in elke uitgave een paar of alle categorieën instoppen, zodat er elke 3 maanden een blad uitkomt wat voor iedereen gesckikt, als dit niet zo zijn, zouden we veel minder lezers omdat steeds een ander soort publiek het blad leest...

Is ook een mogelijkheid, want zoals Reekje het beschrijft, het klopt inderdaad bladen vaak vast rubrieken hebben.
Is misschien ook wel beter.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2009/05/22, 22:46:21 »
Citaat
Als jullie een GIMP rubriek wat zouden vinden kunnen jullie me contacten op info -@- dutchgimpers.nl

Persoonlijk ben ik hier wel voor, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven. Wat vinden de anderen ervan, om elke uitgave een GIMP tutorial / handleiding te laten bevatten?

« Reactie #129 Gepost op: 2009/05/22, 23:35:08 »
Ik ben er eigenlijk ook wel voor...
... elke keer het zelfde is ook niet meer leuk, ook al zijn er nog zat andere painters waarvan GIMP een van de best functionerende is.   Maar het zou niet alleen over Gimp moeten gaan maar ook over andere photoshop vervangers zoals Tuxpaint

Je zou ook een klein galerijtje kunnen maken waarin lezers hun kunsten vertonen

Groet Dooitze

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2009/05/23, 01:40:27 »
Hoewel ik momenteel onder invloed ben, heb ik het idee dat er alsnog op dezelfde voet verder wordt gegaan. Kortom: directe focus op inhoud......
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline reekje

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2009/05/23, 09:55:39 »
ik voel we;l wat voor een grafische rubriek,
met daar in een turerial een bespreking van een programma

groetjes van reekje

« Reactie #132 Gepost op: 2009/05/23, 10:11:19 »
ik voel we;l wat voor een grafische rubriek,
met daar in een turerial een bespreking van een programma

groetjes van reekje

We hadden het er gisteren over gehad om met een Gimp community samen te werken (zie post van dvdmeer)

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2009/05/23, 14:44:51 »
Omtrent Gimp, naar mijn idee is dit dus naast de rubriek Grafisch.
In Grafisch worden de Open Source artikelen besproken. De Gimp tutorials komen in een eigen rubriek.

@reekje, nog bedankt voor je moeite voor de plaatjes. Ik zie het niet direct als plaatjes voor de voorpagina, maar die eerste kan wellicht wel in het blad gebruikt worden.

Voor het logo van de voorpagina zie ik zelf eigenlijk iets simpels voor me. Zal kijken of ik daar morgen een voorbeeldje van kan maken.

@stijnen,
inmiddels je kater weggespoeld? ;D
Gaat je bericht over de inhoud zoals die op dit moment op de wiki staat? Zoja, dit is slechts nog het begin van een opzet.

« Reactie #134 Gepost op: 2009/05/23, 17:08:49 »
Ik wil wel schrijven over KDE-applicaties.

« Reactie #135 Gepost op: 2009/05/23, 17:23:23 »
Wil je gewoon artikelen schrijven of wil je artikelen schrijven en redacteur zijn?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2009/05/23, 17:50:14 »
@stijnen,
inmiddels je kater weggespoeld? ;D
Gaat je bericht over de inhoud zoals die op dit moment op de wiki staat? Zoja, dit is slechts nog het begin van een opzet.

ja, die is weggespoeld. Had de aangepaste wiki nog niet gezien, dus nevermind..  ;)
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2009/05/23, 18:35:15 »
Ah gelukkig :) Als het maar gesmaakt heeft ;)

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2009/05/23, 18:39:36 »
Ah gelukkig :) Als het maar gesmaakt heeft ;)

Edit: om nog op Gimp in te gaan, voordat ik naar leendert een mail stuur wil ik eerst de reglementen opstellen. Paar regeltjes waaraan het moet voldoen. Hier zal ik morgen aan beginnen.

« Reactie #139 Gepost op: 2009/05/23, 18:48:02 »
Moet ik je daar dan ff bij helpe?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2009/05/23, 19:46:31 »
Morgen kijk ik er na. Voel me vandaag niet 100% (hoofdpijn, moe). Je (en ieder ander) bent altijd welkom voor aanvullingen.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 2009/05/23, 20:47:35 »
gebruik in de artiekelen zo veel mogelijk ABN, en leg voor de meeste Windows gebruikers onbekende termen uit, desnoods in een voetnood
Hout het netjes in woord en beeld, ze moeten ook voor strengelovigen geschikt zijn, net zogoed als voor mensen die dat niets uitmaakt.

groetjes van reekje

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2009/05/24, 01:49:35 »
gebruik in de artiekelen zo veel mogelijk ABN, en leg voor de meeste Windows gebruikers onbekende termen uit, desnoods in een voetnood
Hout het netjes in woord en beeld, ze moeten ook voor strengelovigen geschikt zijn, net zogoed als voor mensen die dat niets uitmaakt.

groetjes van reekje

Mag ik daaraan toevoegen: Niet te evangelisch bezig te zijn, Linux en Open Source is een alternatief, niet de oplossing.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 2009/05/24, 12:58:28 »
Heb het één en ander aangepast/ toegevoegd.
@Vistaus, ik heb software uitgesplitst, en daarbij overal je naam toegevoegd, wat je niet wilt, gewoon je naam weghalen :)

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2009/05/24, 13:37:03 »
Ik wil wel wat lezersvragen beantwoorden.
Enig idee hoe hoog dat niveau zal liggen?

« Reactie #145 Gepost op: 2009/05/24, 13:57:52 »
Wil je gewoon artikelen schrijven of wil je artikelen schrijven en redacteur zijn?
gewoon schijven en geen redacteur ;)

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2009/05/24, 14:08:10 »

Tja, is op voorhand niet te zeggen, maar het zal rond het niveau zijn van dit forum. Al moeten we natuurlijk afwachten of er zoiezo vragen binnenkomen.. juist omdat o.a. dit forum er is.

« Reactie #147 Gepost op: 2009/05/24, 15:16:35 »
gewoon schijven en geen redacteur ;)

Dan laten we jou het wel weten als we beginnen

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2009/05/24, 15:26:12 »

Tja, is op voorhand niet te zeggen, maar het zal rond het niveau zijn van dit forum. Al moeten we natuurlijk afwachten of er zoiezo vragen binnenkomen.. juist omdat o.a. dit forum er is.
Het is toch juist de bedoeling dat de mensen buiten het forum wat gaan vragen?
Juist die mensen die er wat minder actief mee bezig zijn, maar toch een vraag hebben.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2009/05/24, 16:56:05 »
Het is toch juist de bedoeling dat de mensen buiten het forum wat gaan vragen?
Juist die mensen die er wat minder actief mee bezig zijn, maar toch een vraag hebben.

Dat is wel de bedoeling, maar in het begin zal alleen het forum van het bestaan afweten. Vndaar.