Je "test.txt" toont duidelijk dat elk plakje een enter aan het eind heeft (die er niet hoord).
Nu moet jij uitzoeken waar die vandaan komt. Heb je soms tóch een enter te veel gepakt ?
Dat kán toch helemaal niet als ik verborgen tekens laat tonen en echt, heus waar, enkel en alleen maar

de lettertekens van het commando selecteer?

Kijk hierboven eens hoe ik dat commando aan het eind van een bestaand document heb getypt met daarna een rij spaties om te voorkomen dat ik een Enter mee zou nemen. Verborgen tekens tonen, cursor pál achter het commando en selecteren vanaf de laatste letter tot en met de eerste. Hoe kan op die manier kopiëren/plakken dan nu opeens onder 8.04.1 anders gaan dan onder 7.10?
De hardware is dezelfde als onder 7.10, de manier van kopiëren/plakken is dezelfde als onder 7.10. Ik snap hier dus geen fluit van.
Als je hetzelfde per gedit in een leeg bestand dumpt, leverd dat ook 4 regels ? Zo ja is het blijkbaar geen probleem van de terminal maar wel van copieren en plakken.
glxinfo weer even aan het eind van een bestaand document getypt, rij spaties gegeven, op dezelfde manier gekopieerd/geplakt maar nu in een leeg Gedit bestand. Elke glxinfo komt op een nieuwe regel.
Je hebt dus 100% gelijk dat er ergens toch een Enter moet worden meegenomen. Maar waar......?
En hoe kan het dat deze zelfde manier van een commando in de terminal plakken onder 7.10 géén problemen gaf?