Ik ben nu toch wel benieuwd naar de (overeenkomst tussen) de bronnen van je gekopieer. Je zegt: uit een 'document' enter't 'ie automatisch, maar uit je bericht (firefox neem ik aan) hierboven niet.
De documenten waarover ik het heb zijn mijn eigen (Writer-)documenten met tips, terminalcommando's, handleidingen enzovoort. Ik weet pertinent zeker dat ik daaruit commando's kopieer
zonder Enter, omdat ik vóór het kopiëren de verborgen lettertekens zichtbaar heb gemaakt toen jij opperde dat er misschien een Enter werd meegenomen bij het kopiëren.
Toen Gijsbert hierboven schreef dat hij het commando uit m'n vorige bericht had gekopieerd en geplakt, heb ik hetzelfde gedaan om te kijken wat dat opleverde.
wat gebeurt er als je een commando, dat 'automatisch' wordt uitgevoerd, daarna met 'pijl naar boven' terughaalt, selecteert, rechtermuis-kopiëren, regel leeg maken, rechter-muis plakken 'doet'?
Zelfgemaakt (Writer-)document geopend, dit keer het commando gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf
gekopieerd met Shift+pijltjestoets en in de terminal geplakt. Ogenblikkelijk verscheen een venster om m'n wachtwoord in te geven. Na typen van ww en Enter, opent xorg.conf
xorg.conf gesloten, commando in de terminal teruggehaald d.m.v. 'pijltjestoets omhoog', geselecteerd door slepen, gekopieerd met de rechtermuisknop, regel gewist, geplakt met rechtermuisknop.......... en de terminal houdt zich koest.
Maar........ wat gebeurde er net: ik plakte het commando gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf in de zin hierboven en de cursor ging naar de volgende regel. Alsof ik na het commando een Enter had gegeven, dus. Maar die Enter staat er in m'n document beslist
niet achter, kijk maar op de schermafdruk.
Terwijl er in het document géén Enter maar een spatie na het commando staat, die ik
niet meeneem tijdens het selecteren en kopiëren, gedraagt de terminal zich dus alsof die Enter er wél staat of gegeven wordt. Is dat logisch of is dat logisch?
Edit: overigens, ik kopieerde/plakte deze commando's in de terminal van 7.10 op dezelfde manier als nu met 8.04.1 In al die maanden nog nóóit meegemaakt dat er niet werd gewacht op een Enter.