Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting  (gelezen 52037 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Support Ubuntu.nl
« Reactie #75 Gepost op: 2008/12/08, 10:28:49 »
Wat mij betreft kan dit prima op de open meeting besproken worden.
Als iemand het op de agenda wil zetten: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081213

Verder is er ook een voorstel gedaan voor de releaseparty's door ThomasDeGraaff:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasePartyOrganisatieVoorstel
Alleen die PDF is niet handig, want die kunnen we niet bewerken. Misschien is er een vrijwilliger met wat wiki-kennis die het in normale wiki-opmaak op de wiki kan zetten?

zij het met een vraagje richting Ubuntu-NL:
Dat is humor Jan, want die bestaat dus niet :lol:
Je zult de vraag moeten voorleggen aan Dennis, Sebastiaan of .........

De leiding van Ubuntu-NL bestaat wel degelijk, dat zijn de vertegenwoordigers op deze pagina:
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/organisatie

Verder ben ik blij dat er zoveel mensen zijn die meedenken en die mee willen helpen. Ik hoop dat dit door een gemotiveerd groepje opgepakt kan worden en dat er eindelijk spijkers met koppen geslagen kunnen worden :)

Offline Double12

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2008/12/08, 11:17:14 »
Bedenk wel dat ze in Duitsland voor elke scheet een rechtspersoon oprichten. Ze zijn echt doodsbang voor aansprakelijkheid daar: en terecht.

Je ziet dat heel veel uit Duitsland stammende open source projecten een e.V. hebben opgericht, zoals sidux en KDE.

« Reactie #77 Gepost op: 2008/12/08, 11:45:29 »
Dan komen we toch weer uit bij de vraag: Wie willen er in het werkgroepje zitten om dit voor te bereiden?

In dit draadje zijn al heel wat suggesties en aandachtspunten naar voren gekomen en als we nog langer doorgaan komen we volgens mij uit bij een herhaling van zetten.

Wie o wie?

Als er nog plek is in het groepje wil ik ook wel meedoen.

« Reactie #78 Gepost op: 2008/12/08, 11:49:20 »
Verder is er ook een voorstel gedaan voor de releaseparty's door ThomasDeGraaff:
Alleen die PDF is niet handig, want die kunnen we niet bewerken. Misschien is er een vrijwilliger met wat wiki-kennis die het in normale wiki-opmaak op de wiki kan zetten?

Ik wil het wel in normaal wiki-opmaak op de wiki zetten. Het plaatje gaat misschien wat lastiger in wiki format. Deze kan ik plaatsen, en een link naar een odt bestand bijvoegen.

Edit: is gebeurd. Hier is de wiki:

« Laatst bewerkt op: 2008/12/08, 12:59:23 door tommie74 »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #79 Gepost op: 2008/12/08, 11:52:45 »

Een plaatje kan je gewoon uploaden en in de tekst voegen. Eventueel is er ook van alles mogelijk met tabellen, maar het maken van het plaatje met een tabel is niet zo makkelijk denk ik.

Verder is een odt dan niet nodig neem ik aan.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2008/12/08, 16:49:29 »
Ik vind het ook een prima idee zoiets, je kan altijd wat exclusieve zaken voor betalende leden regelen zoals ik zeg maar wat een eigen ubuntu emailadres.
Ik heb weinig verstand van zoiets maar ben best bereid mee te werken waar nodig ook al ben ik pas sinds kort ubuntu gebruiker in combinatie met windows nog.

Offline lcup

• Lid
« Reactie #81 Gepost op: 2008/12/08, 19:14:19 »
Na alles nog zo mjn gedachten;

Hoe komt het forum er dan uit te zien; op dit moment is het enige verschil tussen registreren of niet, het zelf kunnen stellen van vragen. Worden die verschillen dan groter?
De toevallige surfer mag niet het gevoel krijgen dat Linux gratis is, maar het gebruik ervan niet. Zeker de beginner is aangewezen op forums als dit. Hoe dan ook moet ook het gebruik goedkoper blijven dan dat van andere systemen.
Er is al een algemene donatiemogelijkheid op de wiki. Kan Ubuntu-nl daar niet (méér) gebruik van maken?
Donaties zijn vrijwillig, contributie bij een jaarlijks lidmaatschap in principe niet (voor zover ik weet). Komt er dan een soort jaaroverzicht. In geval van een jaarlijks lidmaatschapsgeld zou dit, met de ruim 14000 leden van nu, €350.000,- opleveren. Nogal wat dus.

Het zal een heel moeilijke afweging worden; donaties zijn het vriendelijkst maar leveren het minste op, contributie levert veel meer op maar verhoogt de drempel. Ik denk dat we dan veel langer moeten wachten op het 15000ste lid.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #82 Gepost op: 2008/12/08, 20:00:30 »
Veel lager, wanneer het een stichting is.
Het aannemen van sponsoring van (grote) bedrijven kon weleens meer opleveren.
Bovendien zitten er een hoop jongeren te spelen met Ubuntu, die hebben niet veel geld.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

« Reactie #83 Gepost op: 2008/12/08, 20:04:48 »
Op deze pagina staan een aantal verschillen tussen de verschillende mogelijkheden samengevat:
http://www.caminada-not.nl/brochures/brochure.asp?id=43&chapter=370

« Reactie #84 Gepost op: 2008/12/08, 20:11:44 »
Ik denk dat we die twee zaken meer uit elkaar moeten houden. Aan de ene kant is er behoefte aan een rechtspersoon die (a) middelen kan verkrijgen en beheren en (b) aansprakelijkheid kan dragen bij activiteiten (plus nog een paar zaken die in beeld komen).

Daarnaast bestaat de vraag hoe die middelen binnen komen. Canonical/ Ubuntu werkt zeer drempelverlagend en dat zie je bijvoorbeeld ook aan ShipIt, waardoor iedereen die dat wil met Ubuntu kan beginnen. In beginsel moet de nieuwe rechtspersoon mijns inziens dan geen nieuwe drempels gaan opwerpen en de bestaande hulp en informatie 'afsluiten' voor hetzij donateurs, hetzij betalende leden.

De basisgedachte was ook niet om twee soorten Ubunteros te creëren, namelijk de betalenden en niet-betalenden, maar om degenen die dat willen de mogelijkheid te hebben een financiële vertaling te geven aan hun voorkeur en ondersteuning. Die ruimte is er nu niet. Volgens mij moeten we voorkomen dat we met de huidige discussie wel de kant opgaan van twee klassen Ubunteros. Op de korte termijn zal dat nog geen problemen opleveren, maar in de (nabije) toekomst wel. Ik zie al hele nare discussies ontstaan.

Eerlijk gezegd zou ik er persoonlijk ook geen voorstander van zijn om donateurs of leden 'iets extra's' te geven voor hun bijdrage. Wat zouden we anders moeten geven? Meer inspraak bij de koers van Ubuntu-NL? Een t-shirt? Een eigen webpagina op de server? Een preferente plaats op Planet Ubuntu? Waarom zou je nog iets extra's moeten krijgen. Immers, we hebben al op voorhand, zonder dat er een tegenprestatie werd gevraagd, kosteloos een compleet OS, een vergaarbak aan software en een ondersteunende gemeenschap gekregen. De financiële bijdrage die we dan kunnen geven vormt dan een stukje terugbetaling en verschaft een financiële basis waarmee de release parties nog beter kunnen worden, de promotie op betere leest kan worden geschoeid en vrijwilligers op de release parties netjes verzekerd rond kunnen lopen.

Offline lcup

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2008/12/08, 20:25:28 »
In geval van een jaarlijks lidmaatschapsgeld zou dit, met de ruim 14000 leden van nu, €350.000,- opleveren. Nogal wat dus.
dan ga je er van uit dat iedereen lid wil worden a €25. ik denk niet dat iedereen dat wil, het bedrag zou ook lager kunnen.

Daar ben ik om een of andere reden idd van uit gegaan, ja. Het is intussen een hele draad geworden en daar vond ik ergens een bedrag van €20. Persoonlijk lijkt me dit ook nog te hoog.
Zelf ben ik nu toch voor lidmaatschapsgeld. Geeft de meest duidelijkheid en zekerheid voor de vereniging (of wat het ook zal worden).

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #86 Gepost op: 2008/12/08, 20:31:31 »
Mijn idee is (en blijft voorlopig) dat het enige dat een betalend lid (vereniging) of donateur (stichting) kan krijgen een geforward email adres is.
Alle andere dingen, zoals b.v. ondersteuning door de gemeenschap moet gratis zijn en blijven (forum / wiki enz.)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline lcup

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2008/12/08, 20:41:45 »
De basisgedachte was ook niet om twee soorten Ubunteros te creëren, namelijk de betalenden en niet-betalenden, maar om degenen die dat willen de mogelijkheid te hebben een financiële vertaling te geven aan hun voorkeur en ondersteuning. Die ruimte is er nu niet. Volgens mij moeten we voorkomen dat we met de huidige discussie wel de kant opgaan van twee klassen Ubunteros. Op de korte termijn zal dat nog geen problemen opleveren, maar in de (nabije) toekomst wel. Ik zie al hele nare discussies ontstaan.

Dat weet ik niet of ik het goed begrijp. Zoals ik het nu zie kunnen er (als het contributie wordt) straks geen niet-betalende leden zijn.

« Reactie #88 Gepost op: 2008/12/08, 20:50:47 »
Dat weet ik niet of ik het goed begrijp. Zoals ik het nu zie kunnen er (als het contributie wordt) straks geen niet-betalende leden zijn.

Even kijken of ik het snap, want ik zie hier een dubbele ontkenning staan.

Het mag volgens mij nooit zo zijn dat de voorzieningen van Ubuntu-NL alleen nog maar beschikbaar zijn voor betalende leden of danateurs.

Offline lcup

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2008/12/08, 21:03:17 »

Even kijken of ik het snap, want ik zie hier een dubbele ontkenning staan.

Het mag volgens mij nooit zo zijn dat de voorzieningen van Ubuntu-NL alleen nog maar beschikbaar zijn voor betalende leden of danateurs.

Helemaal mee eens.
Donaties zijn vrijwillig. Contributie is dat niet. Dus iemand die het lidmaatschapsgeld van een club (in dit geval Ubuntu-nl) of van een tijdschrijft niet betaald is daardoor ook geen lid meer.

Ik heb het mss een beetje te cryptisch omschreven :)

Offline BitMapper

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2008/12/08, 21:08:39 »
Mijn idee is (en blijft voorlopig) dat het enige dat een betalend lid (vereniging) of donateur (stichting) kan krijgen een geforward email adres is.
Alle andere dingen, zoals b.v. ondersteuning door de gemeenschap moet gratis zijn en blijven (forum / wiki enz.)

Linux heeft het nu al moeilijk om echt door te breken omdat er zoveel mensen een andere distributie gebruiken. Nu nog 2 soorten Ubunteros, dat maakt de boel helemaal gedoemd om te mislukken. Gewoon een paypal knopje zal wel volstaan. Zoveel kosten zijn er toch ook weer niet?

« Reactie #91 Gepost op: 2008/12/08, 21:47:05 »
Eerlijk gezegd zou ik er persoonlijk ook geen voorstander van zijn om donateurs of leden 'iets extra's' te geven voor hun bijdrage.

Dat betekend volgens mij dan dat de stichting de meest voor de hand liggende vorm is. Het voornaamste onderscheid tussen een stichting en een vereniging dat mij relevant lijkt, is toch het wel of niet hebben van leden. Kenmerkend voor leden is dat deze andere rechten en plichten hebben dan niet leden. Als je dit verschil terug brengt tot de plicht aan het bijdragen van contributie kan je volgens mij net zo goed een stichting oprichten.

Afhankelijk zijn van donaties betekend namelijk niet per definitie dat er ergens achteraf een potje staat waar de verstokte liefhebber iets in kan gooien. Het is ook mogelijk om als organisatie initiatief te ontplooien bij het werven van donaties. Hierbij zou kunnen worden gedacht aan een jaarlijks terugkerend persoonlijk verzoek tot een bepaalde donatie aan de individuele communityleden zodat de kosten van de activiteiten van Ubuntu-NL van het aankomende jaar gedekt kunnen worden. Een andere mogelijkheid om enige inkomsten zekerheid te verkrijgen via donaties is het aanbieden van de mogelijkheid gebruik te maken van automatische periodieke incasso om de donaties te voldoen. Volgens mij maken veel stichtingen hier ook gebruik van.

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van actieve fondsenwerving, maar misschien dat het wel kan bijdragen aan het verruimen van de mogelijkheden van Ubuntu-NL. Ik zou eerst afwachten of passieve fondsenwerving voldoende middelen oplevert.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/08, 21:55:23 door tommie74 »

Offline Double12

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2008/12/08, 22:05:39 »
Eerlijk gezegd zou ik er persoonlijk ook geen voorstander van zijn om donateurs of leden 'iets extra's' te geven voor hun bijdrage.

Dat betekend volgens mij dan dat de stichting de meest voor de hand liggende vorm is. Het voornaamste onderscheid tussen een stichting en een vereniging dat mij relevant lijkt, is toch het wel of niet hebben van leden. Kenmerkend voor leden is dat deze andere rechten en plichten hebben dan niet leden. Als je dit verschil terug brengt tot de plicht aan het bijdragen van contributie kan je volgens mij net zo goed een stichting oprichten.

Afhankelijk zijn van donaties betekend namelijk niet per definitie dat er ergens achteraf een potje staat waar de verstokte liefhebber iets in kan gooien. Het is ook mogelijk om als organisatie initiatief te ontplooien bij het werven van donaties. Hierbij zou kunnen worden gedacht aan een jaarlijks terugkerend persoonlijk verzoek tot een bepaalde donatie aan de individuele communityleden zodat de kosten van de activiteiten van Ubuntu-NL van het aankomende jaar gedekt kunnen worden. Een andere mogelijkheid om enige inkomsten zekerheid te verkrijgen via donaties is het aanbieden van de mogelijkheid gebruik te maken van automatische periodieke incasso om de donaties te voldoen. Volgens mij maken veel stichtingen hier ook gebruik van.

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van actieve fondsenwerving, maar misschien dat het wel kan bijdragen aan het verruimen van de mogelijkheden van Ubuntu-NL. Ik zou eerst afwachten of passieve fondsenwerving voldoende middelen oplevert.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Ik vind dat we de rechtspersoon niet gelijk moeten trekken met de community, maar de community faciliteren in geld en aansprakelijkheid. Het moet niet zo zijn dat, in het geval je een vereniging hebt, sommige community-leden ook lid zijn van de vereniging en sommige niet, en dat je dat dan terugziet in de community.
Het lijkt me beter op de volgende manier: iedereen is gewoon lid van de community, en je geeft geld aan de rechtspersoon (waarschijnlijk stichting) als je Ubuntu-NL graag van financiële middelen wilt voorzien. Dat heeft echter geen gevolgen voor jouw plek in de community.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #93 Gepost op: 2008/12/08, 22:12:12 »
voor zover ik mijn mening mag geven als nieuw lid van dit forum/deze gemeenschap lijkt me rons idee wel een hele goede,
een kleine stimulans voor de toekomstige donateur en ook om de naamsbekendheid van ubuntu te verspreiden,,
mensen gaan toch vragen indien ze het niet kennen. [@ubuntu.nl].

« Reactie #94 Gepost op: 2008/12/08, 22:35:12 »
voor zover ik mijn mening mag geven als nieuw lid van dit forum/deze gemeenschap lijkt me rons idee wel een hele goede,
een kleine stimulans voor de toekomstige donateur en ook om de naamsbekendheid van ubuntu te verspreiden,,
mensen gaan toch vragen indien ze het niet kennen. [@ubuntu.nl].

Uiteraard mag je als lid, hoe nieuw ook ;) , een mening geven.

Hou er wel rekening mee dat we straks een officiële rechtspersoon hebben die van het domein ubuntu.nl gebruik gaat maken. Deze adressen zijn nu ook al deel van het officiële tintje van de Ubuntu gemeenschappen en dat zal straks nog duidelijker worden.

Vergelijk het maar met donaties die mensen nu aan tal van goede doelen of politieke partijen geven. Daar krijg je dan toch ook niet een nieuw e-mailadres bij?

Enne.... dan krijg je er het beheer van een steviger webserver bij met een fors toegenomen volume aan spam, want we willen ons ubuntu.nl e-mail adres zo veel mogelijk gebruiken vanwege de promotie. Lijkt me niet prettig.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2008/12/08, 22:39:01 »

+1 is absoluut niet de bedoeling de de leden in twee kampen worden verdeeld,de betalende en de niet betalende zou niet fair zijn en ongepast (de basis moet vrijwillig zijn en blijven) er mag nooit een situatie ontstaan waarbij een betalend lid denkt het recht te hebben om iets extra op te eisen

Citaat van: Jan Stedehouder
Eerlijk gezegd zou ik er persoonlijk ook geen voorstander van zijn om donateurs of leden 'iets extra's' te geven voor hun bijdrage. Wat zouden we anders moeten geven? Meer inspraak bij de koers van Ubuntu-NL? Een t-shirt? Een eigen webpagina op de server? Een preferente plaats op Planet Ubuntu? Waarom zou je nog iets extra's moeten krijgen. Immers, we hebben al op voorhand, zonder dat er een tegenprestatie werd gevraagd, kosteloos een compleet OS, een vergaarbak aan software en een ondersteunende gemeenschap gekregen.

het enigste wat ik me hierbij evt zou kunnen voorstellen is , dat er bv in je profiel een marker verschijnt dat je ubuntu-nl support,ben zelf ook betalende supporter van HowtoForge,op hun forum is deze marker dan zichtbaar,houdt niet in dat je meer rechten heb of een voorkeurs behandelings krijgt,geeft alleen aan dat je een betalende supporter ben,niets meer of minder
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Double12

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2008/12/08, 22:41:11 »
Klopt. Het @ubuntu-nl.org domein moet juist vertrouwen uitstralen: je wilt laten zien dat de persoon die met dat adres mail verzendt, ook echt een functie heeft binnen de community/rechtspersoon.
Als je het zomaar weggeeft, wordt het net als een Gmail adresje. Bij een Gmail adresje denk je niet: dat is een medewerker van Google. Je denkt: dat is iemand met een gratis e-mailadres.

Het is trouwens ubuntu-nl en niet ubuntu.nl

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #97 Gepost op: 2008/12/08, 22:46:20 »
okay mybad :)    leek me op zich wel een goed promotie idee,, maar idd er kleven nadelen aan zoals een server etc.

maar medewerker,, nee zo wil ik het noemen,, eerder een symphatisant van de comunity.

en mischien trap ik een open deur in maar mail forwarden ipv een mail account,, vergt dat net zoveel serverkracht?
zo niet zou een mailforward een idee zijn,, het is maar voortbreijen op ideeën he.

tja en gratis is het dan dus niet,, van je ondersteunt de gemeenschap,,dus niet net als google of hotmail [waar ik me trouwens groen en geel aan erger als ik weer een collega installateur zie met het mail adres cv-monteur@hetemeel.kom,, maar dat terzijde].

maar voorlopig hou ik het in dit topic weer bij lezen,, en afwachten wat de toekomst gaat brengen :)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #98 Gepost op: 2008/12/09, 07:46:49 »
Linux heeft het nu al moeilijk om echt door te breken omdat er zoveel mensen een andere distributie gebruiken. Nu nog 2 soorten Ubunteros, dat maakt de boel helemaal gedoemd om te mislukken. Gewoon een paypal knopje zal wel volstaan. Zoveel kosten zijn er toch ook weer niet?
+1, geen gezever over e-mail forwards en andere stuff.. je doneert wanneer je dat zelf wil doen en anders doe je dat niet.. je krijgt er niets voor in ruil, behalve mss wat respect en een vermelding op één of andere donatiepagina, en zo hoort het ook.. e-mailforwards van de vorm ubuntu-nl.org ofwel aan iedereen uitdelen, ofwel enkel aan teamleden of leden die zich hebben bewezen maar niet in het team zitten ofzo, in ieder geval niet geven aan mensen die willen doneren als 'vergoeding'
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2008/12/09, 12:12:14 »
Ik denk dat we die twee zaken meer uit elkaar moeten houden. Aan de ene kant is er behoefte aan een rechtspersoon die (a) middelen kan verkrijgen en beheren en (b) aansprakelijkheid kan dragen bij activiteiten (plus nog een paar zaken die in beeld komen).

Daarnaast bestaat de vraag hoe die middelen binnen komen. Canonical/ Ubuntu werkt zeer drempelverlagend en dat zie je bijvoorbeeld ook aan ShipIt, waardoor iedereen die dat wil met Ubuntu kan beginnen. In beginsel moet de nieuwe rechtspersoon mijns inziens dan geen nieuwe drempels gaan opwerpen en de bestaande hulp en informatie 'afsluiten' voor hetzij donateurs, hetzij betalende leden.

Eerlijk gezegd zou ik er persoonlijk ook geen voorstander van zijn om donateurs of leden 'iets extra's' te geven voor hun bijdrage. Wat zouden we anders moeten geven? Meer inspraak bij de koers van Ubuntu-NL? Een t-shirt? Een eigen webpagina op de server? Een preferente plaats op Planet Ubuntu? Waarom zou je nog iets extra's moeten krijgen. Immers, we hebben al op voorhand, zonder dat er een tegenprestatie werd gevraagd, kosteloos een compleet OS, een vergaarbak aan software en een ondersteunende gemeenschap gekregen. De financiële bijdrage die we dan kunnen geven vormt dan een stukje terugbetaling en verschaft een financiële basis waarmee de release parties nog beter kunnen worden, de promotie op betere leest kan worden geschoeid en vrijwilligers op de release parties netjes verzekerd rond kunnen lopen.

+1
Hier staat alles goed beschreven.
Ik zie hier enkele mensen die van deze vereniging of stichting iets speciaals willen maken.
De bedoeling lijkt mij toch dat de vrijwilligers die het vele werk doen dus NIET persoonlijk aansprakelijk kunnen gesteld worden in geval van een ongeluk of iets dergelijks. Bij zo'n evenementen kan men toch niet verwachten dat men dit uit eigen zak allemaal gaat betalen, dus moet men een verzekering kunnen afsluiten en zoals ik zelf weet van de v.z.w. waar ik als vrijwilliger decorbouwer bij een amateurtoneel zat, alles veel geld kost (zaal, elektriciteit, vervoer, administratie,affiches, materiaal voor allerlei zaken, enz...) en men dus ook evt. goede sponsors moet vinden, kan dat het beste via een officiele groep, wat een sponsor ook verwacht of liever heeft (factuur, belastingaftrek, subsidie van de staat) . Meer is dit niet. Er moeten dus niet persé leden zijn, tenzij de vrijwilligers om wettelijke redenen als lid genoteerd moeten staan om verzekerd te zijn tijdens hun taak.

Het enige wat ik wil is iets bij te kunnen dragen op vrijwillige basis. Tenslotte krijgen we zoals jan reeds zei een volledig OS en al die progjes en al die gratis ondersteuning en begeleiding. En dat vanuit onze luie zetel. Wat wil je nog meer. Ik zou bijna zeggen dat ik me daar schuldig bij voel.
Het gaat hier om de plaatselijke promotie en evenementen die men overal in Nederland en België verder wil zetten en dat deze op een zo ordentellijk mogelijke manier kunnen verlopen.
Wat ik wel zou willen zien (als dit nog niet al voorzien is) is een gewoon rekeningnummer waar ik kan storten. Ik ben niet zo zot van al die electronische betalingen, ook voor mensen die helemaal geen kaart hebben (of jongeren) is dit makkelijker. Dan kan men wanneer dan ook een bijdrage leveren.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/09, 13:41:43 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu