Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 401725 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #450 Gepost op: 2009/03/03, 19:47:43 »
Heeft iemand al aMSN gezegd? O0

« Reactie #451 Gepost op: 2009/03/03, 20:18:29 »
Heeft iemand al aMSN gezegd? O0

Nee, maar ik heb wel KMess gezegd ;)

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #452 Gepost op: 2009/03/05, 11:17:03 »
Is aMSN de enige, behalve skype, met videochat?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #453 Gepost op: 2009/03/05, 11:24:07 »
Mijn fav progjes :)

emesene - msn ( maar heb Amsn 2.0 gezien, ziet er goed uit alleen lang tijd stil)
Cairo-dock
OpenFTD
Hellanzb
Nero Linux
Gnome Do
Gnome shutdown (handig als je pc op bepaalde tijd uit wilt laten zetten)
Mozille Thunderbird
Rhytmbox

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #454 Gepost op: 2009/03/05, 11:25:46 »
@glupper68
Ekiga
Banter: http://calvinrg.blogspot.com/2007/06/banter-video-chat-brady-and-i-stayed-up.html

Via wine: Yahoo! Messenger
GoogleTalk
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 11:27:54 door leoquant »

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #455 Gepost op: 2009/03/05, 12:41:12 »
okay, bedankt Leoquant,  maar ik zocht meer iets anders om MSN te gebruiken.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

« Reactie #456 Gepost op: 2009/03/05, 20:16:25 »
KMess 2.1 krijgt ook videochat mee, echter gaat nu eerst 2.0 uitkomen dit jaar en daarna pas 2.1

« Reactie #457 Gepost op: 2009/03/08, 18:01:43 »
okay, bedankt Leoquant,  maar ik zocht meer iets anders om MSN te gebruiken.

Ik zelf gebruik Amsn met windows live messenger als skin. Hij is heel erg goed.

Deadangel

• Gast
« Reactie #458 Gepost op: 2009/03/08, 18:41:58 »
Kopete, amai, zoiets handig

« Reactie #459 Gepost op: 2009/03/21, 19:10:14 »
smplayer (goeie media player kan alleen niet zoveel afspelen als vlc maar deze vind ik mooier werken)
mozilla firefox
mozilla thunderbird
pan (handig voor het downloaden van nzbtjes :p)
open ftd (een goed post programma er word per dag meer dan 100 posts op gezet en je hoeft niet te betalen nadeel = kan maar 1 acount per ip:'()
gimp (een uitgebreid foto bewerkings programma)
Amsn (goeie msn manager)

« Reactie #460 Gepost op: 2009/03/21, 19:27:12 »
open ftd (een goed post programma er word per dag meer dan 100 posts op gezet en je hoeft niet te betalen nadeel = kan maar 1 acount per ip:'()
Wat is ftd? Op zowel de website van openftd en die van ftd ontbreekt deze, volgens mij toch wel essentiele info. 'post programma'?

« Reactie #461 Gepost op: 2009/03/21, 20:04:12 »
Wat is ftd? Op zowel de website van openftd en die van ftd ontbreekt deze, volgens mij toch wel essentiele info. 'post programma'?

het is een programma voor het posten van films games muziek posters en nog veel meer
kijk als je bijvoorbeeld een film upload (wat ilegaal is) kan je daar een post van maken.
het is ongeveer hetzelfde als een forum i.p.v een vraag zet je er een film of een game neer in de juiste categorie die je geupload hebt of ergens gezien op een nzb site (waar je alle nzbtjes kan downloaden) ik gebruik www.binsearch.info daar download je een nzb en die open je met pan en zo krijg je een hele film of game binnen maar goed het is dus een soort forum je zet je film neer met de eigenschappen (ondertiteling etc.) en ook een klein teksteje waar de film over gaat en natuurlijk de naam waarmee je de film kan zoeken op zo'n nzb site.

snap je het een beetje??

« Reactie #462 Gepost op: 2009/03/21, 20:48:19 »
het is een programma voor het posten van films games muziek posters en nog veel meer
(,,,)

Het is me duidelijk. Een tool voor uploaden naar alt-binary usenet nieuwsgroepen dus eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/21, 20:59:36 door AptlyNamed »

« Reactie #463 Gepost op: 2009/03/22, 08:37:35 »
ja,
een soort reclame over dingen die je geupload hebt en is dus erg handig als je film download etc.

« Reactie #464 Gepost op: 2009/03/22, 11:29:06 »
Even totaal iets anders.
Je pc nog verder opschonen ?
Kijk eens op deze pagina :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=140920&page=15
You gotta be hungry !

« Reactie #465 Gepost op: 2009/03/22, 11:52:51 »
hoe krijg je dat geinstaleerd dan  ???

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #466 Gepost op: 2009/03/22, 13:08:36 »
Emesene natuurlijk =D

« Reactie #467 Gepost op: 2009/03/23, 17:20:59 »
Staat hier waarschijnlijk al ergens, maar voor de zekerheid toch maar even noemen. Ik kwam de commandlinetool convert tegen. Onderdeel van het imagemagick pakket geloof ik. Superhandig, kan je alle soorten plaatjes geloof ik wel mee omzetten. Bijvoorbeeld:
convert -density 400 document.pdf document.jpgDit commando leest een pdf in met naar ik meen 400 dpi, en zet deze vervolgens om in een jpg. Veel eenvoudiger kan het niet worden toch?

« Reactie #468 Gepost op: 2009/03/23, 18:11:10 »
Staat hier waarschijnlijk al ergens, maar voor de zekerheid toch maar even noemen. Ik kwam de commandlinetool convert tegen. Onderdeel van het imagemagick pakket geloof ik. Superhandig, kan je alle soorten plaatjes geloof ik wel mee omzetten. Bijvoorbeeld:
convert -density 400 document.pdf document.jpgDit commando leest een pdf in met naar ik meen 400 dpi, en zet deze vervolgens om in een jpg. Veel eenvoudiger kan het niet worden toch?

jawel je kan het pdfje ook gewoon in okular openen ;)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #469 Gepost op: 2009/03/23, 18:12:42 »
Er zijn veel programma's die pdf kunnen lezen... maar kunnen die het ook snel omzetten naar jpg?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #470 Gepost op: 2009/03/24, 11:07:09 »
Wisten jullie dit ook , heb zelfs mijn Tunderbird niet meer in mijn paneel staan , alleen mijn starter voor mijn Gmail notifier op te starten

U kunt ook Uw  bv  pop3  account opgeven in gmail .... dan komt al Uw post naar gmail.com  wat  oa  het voordeel geeft  >

>  dat Uw  Trash map en Uw Spam Map ( junk )  leeg blijven , en niet vol lopen kunnen ( spaart plaats nietwaar ).

Wat U in bv Thunderbird als Spam aangeduidt heeft  komt ook in Uw gmail in het Spam mapje.

Gmail  -  instellingen  -  account en de rest wijst zich vanzelf. ( wel Uw wachtwoord klaar hebben die U van de Provider gekregen heeft ).

Qua veiligheid al Uw mails en bijlage´s  die U ontvangt  van Gmail of pop3 worden gescant op virussen door Google. ( is top)

De webinterface van Gmail heeft er een handige nieuwe functie bijgekregen. Voortaan kunt u voor e-mails meerdere bijlagen tegelijk selecteren, waardoor het doorsturen van foto's of andere bestanden een stuk vlotter verloopt.

Bij het toevoegen van een bijlage opent Gmail een nieuw venster. Door de Control-toets ingedrukt te houden, selecteert u meerdere bestanden. Tijdens het uploaden krijgt u een statusbalk te zien die aangeeft hoever het uploaden gevorderd is. In totaal kan elke e-mail tot 20 megabyte groot zijn.

Selecteer meerdere bestanden in Gmail.
De uitbreiding voor bijlagen is op elke Gmail-account automatisch aanwezig. Ook adressen die zijn ingesteld in het Nederlands, hebben die functie.   
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

vdvorst

• Gast
« Reactie #471 Gepost op: 2009/03/24, 18:22:10 »
Tot 20MB? het was altijd 10, dus zou wel ideaal zijn!!! 8) 8)

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #472 Gepost op: 2009/03/24, 18:48:35 »
In welke browser zou dat moeten werken Wanda? In mijn FF, prism,koquerer en opera is het allemaal niet mogelijk.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #473 Gepost op: 2009/03/24, 20:11:50 »
Ik heb gewoon Firefox 3.0.7 en Hardy 8.04.2
Ik gebruik ook geen Google als zoekmachine.
Heb gewoon Gmail notifier via synaptic pakket beheer.
Natuurlijk moet u eerst een Gmail account maken bij Google , maar dat begreep U wel.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

vdvorst

• Gast
« Reactie #474 Gepost op: 2009/03/24, 20:54:10 »
Ehm.. bij mij werkt het inderdaad ook niet

Ik heb uiteraard een gmail acount,
Firefox 3.07 staat hier ook op, maar dan met kubuntu 8.10.

Ik heb overigens geen notifier, dat ga ik nu testen ;)