Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 401658 keer)

Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #500 Gepost op: 2009/05/13, 20:02:05 »
http://www. laat ik in ff al jaren vallen hij vult ze toch aan ... en met de "nieuwe"aderessenbalk is het dan ook nog makkelijk adressen te vinden

Offline DroKZ

• Lid
« Reactie #501 Gepost op: 2009/05/14, 22:27:40 »
Pidgin met facebookplugin
Pidgin is leuk (maar crasht soms). Heb de facebook plugin ook geinstalleerd maar als ik deze enable crasht pidgin echt enorm vaak

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #502 Gepost op: 2009/05/15, 15:31:29 »
Een nuttige tip:

In Firefox can je automatisch .com, .net & .org URL's vervolledigen d.m.v. sneltoetsen. Om "www." en ".com" toe te voegen aan je domeinnaam druk je Ctrl + Enter, voor "www." en ".net" druk je Shift + Enter en voor "www." en ".org" druk je Ctrl + Shift + Enter. Dus eerst woord in het adres bar intypen, de gewenste sneltoets combinatie gebruiken en de pagina begint te laden :)!

kan handig zijn, maar ik typ die eigenlijk sowieso bijna nooit. firefox vult het namelijk zelf wel aan. als je bijvoorbeeld gewoon 'ubuntu nl forum' in je adresblak tiept, bedenkt hij zelf dat je wel forum.ubuntu-nl.org zult bedoelen...
tiep je alleen ubuntu forum, is het te breed en gaat ie automatisch naar google, met die zoekopdracht.
vind ik persoonlijk makkelijker als sneltoetsen...

Ik vind dat dat langer duurt dan de sneltoetsen te gebruiken. Voor andere TLD's kan dit misschien handig zijn maar voor deze 3 vind ik dat de sneltoetsen het snelst zijn.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #503 Gepost op: 2009/05/15, 15:35:59 »
http://www. laat ik in ff al jaren vallen hij vult ze toch aan ... en met de "nieuwe"aderessenbalk is het dan ook nog makkelijk adressen te vinden

Ja, zelf typ ik het ook niet als het niet nodig is maar soms kom ik wel van die websites tegen die door een amateur DNS admin worden onderhouden en die verplichten van je url te beginnen met "www.", m.n. belgacom.be en belgacom.com en er zijn er nog veel Belgische...
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #504 Gepost op: 2009/05/23, 23:05:25 »
Een nieuwe Firefox tip die ik zojuist te weten ben gekomen:

Om een enkel lnik uit je geschiedenis te verwijderen typ je eerst het trefwoord in de adres balk en selecteer je de link (niet klikken) en druk je op Shift + Delete en weg is kees! :-)
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline SNWBRDR

• Lid
« Reactie #505 Gepost op: 2009/05/23, 23:10:17 »
Waarom wil jij een bepaalde link uit je geschiedenis hebben?  ^-^

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #506 Gepost op: 2009/05/23, 23:13:02 »

Als je een keer een tikfout gemaakt hebt. Bijvoorbeeld ubuntu-nl.ogr ipv .org
Als je die fout niet weghaalt, dan zit die alleen maar in de weg als je weer even snel naar het forum wil ;)

shift-delete is niet eens nodig, gewoon met je muis boven de foute link hangen en op delete drukken werkt ook.

« Reactie #507 Gepost op: 2009/05/24, 00:04:34 »
Hij bedoelt eerder een bladwijzer.
Heb hier net even gepoogd na te doen en begrijp nu wat hij bedoelt. De "intelligente bladwijzers" verschijnen vanaf dat je enkele letters tikt. Vaak zitten daar een hoop bladwijzers bij die je eigenlijk niet meer nodig hebt, en dan is het omslachtig om eerst dat sterretje aan te klikken en dan te selecteren "Bladwijzer verwijderen". Het gaat effectief vééél sneller door gewoon met je muis de betreffende regel te laten oplichten en dan Shift+Delete en hij is ook weg. Zo kan je snel tussendoor een hoop overbodige bladwijzers wegdoen.

Best handig, dank.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

van_zwier

• Gast
« Reactie #508 Gepost op: 2009/05/24, 08:56:29 »
Om te voorkomen dat "ze" erachter komen dat ie iets weet/gevonden heeft?

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #509 Gepost op: 2009/05/24, 09:49:37 »
Zeg dat nu niet!. XD
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #510 Gepost op: 2009/05/24, 14:13:58 »

Om mijn geschiedenis op te ruimen en om de belangrijkste resultaten eerst te laten zien?
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #511 Gepost op: 2009/05/24, 14:15:59 »
Hij bedoelt eerder een bladwijzer.
Heb hier net even gepoogd na te doen en begrijp nu wat hij bedoelt. De "intelligente bladwijzers" verschijnen vanaf dat je enkele letters tikt. Vaak zitten daar een hoop bladwijzers bij die je eigenlijk niet meer nodig hebt, en dan is het omslachtig om eerst dat sterretje aan te klikken en dan te selecteren "Bladwijzer verwijderen". Het gaat effectief vééél sneller door gewoon met je muis de betreffende regel te laten oplichten en dan Shift+Delete en hij is ook weg. Zo kan je snel tussendoor een hoop overbodige bladwijzers wegdoen.

Best handig, dank.

Neen, ik had het over de geschiedenis.
Geen Dropbox maar Wuala!

« Reactie #512 Gepost op: 2009/05/24, 22:33:29 »
OK; dat werkt dus ook, maar die geschiedenis laat ik zowiezo altijd verwijderen bij het afsluiten...
Voor de bladwijzers is het anders best handig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #513 Gepost op: 2009/05/24, 22:42:55 »
Nog véél meer handiger (om het met een slechte zinsconstructie te zeggen): ook de geschiedenis van ingevulde documentvelden kun je zo stukken in wissen. Ik weet natuurlijk wel dat je dat via Locaties -->Recente Documenten --> Recente Documenten wissen ook kunt doen, maar dan is ALLES gewist, en dat is meestal niet handig. Met dit truukje kun je d'r gewoon die slechte tussenuit halen: foutief gespelde inlognamen, die ene keer dat je je wachtwoord tikte in het invoerveld van de naam... enz. Dit is SUPER handig. XD  XD

« Reactie #514 Gepost op: 2009/05/25, 14:57:46 »
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #515 Gepost op: 2009/05/25, 15:35:58 »
Foxit PDF Reader nu ook voor Linux:

http://www.foxitsoftware.com/pdf/desklinux/download.html

Ik vraag me meteen af, wat heb je daar nu weer aan :P

« Reactie #516 Gepost op: 2009/05/25, 15:42:56 »
Foxit PDF Reader nu ook voor Linux:

http://www.foxitsoftware.com/pdf/desklinux/download.html

Ik vraag me meteen af, wat heb je daar nu weer aan :P

Wij niet zo veel waarschijnlijk. Maar het is weer software die crossplatform is. Op windows raad ik iedereen deze PDF-reader aan.

« Reactie #517 Gepost op: 2009/05/25, 15:44:49 »
Inderdaad wel goed voor het Linux-softwareaanbod, maar ik gebruik liever de reader die bij mijn desktop komt (Evince/Okular) ;)

« Reactie #518 Gepost op: 2009/05/25, 15:46:45 »
Natuurlijk, ik ben ook heel tevreden over de standaard reader. Maar er zijn er altijd die bij de overstap hetzelfde willen als in windows, geen probleem in dit geval dus :).

Offline EarthMind

• Lid
« Reactie #519 Gepost op: 2009/05/25, 17:25:45 »
Ik gebruik de officiële PDF reader omdat deze ook de beste ondersteuning heeft en ook omdat er een browser plugin bij is inbegrepen. Maar ik heb wel opgemerkt dat de meegeleverde reader sneller is dan Adobe Reader.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/25, 17:29:20 door EarthMind »
Geen Dropbox maar Wuala!

« Reactie #520 Gepost op: 2009/05/25, 18:42:15 »
Natuurlijk, ik ben ook heel tevreden over de standaard reader. Maar er zijn er altijd die bij de overstap hetzelfde willen als in windows, geen probleem in dit geval dus :).
Even waarschuwen, deze foxit is niet hetzelfde als de windows versie. Ik draai de windowsversie onder wine, en deze heeft veel meer mogelijkheden (aantekeningen maken, highlighten). Daarnaast is de kwaliteit van de weergave van de windows foxit onder wine een stuk beter dan de native linux foxit.

« Reactie #521 Gepost op: 2009/05/25, 20:24:17 »
Foxit onder Windows is heerlijk :) Op Ubuntu gebruikte ik Evince en nu op Kubuntu Okular :)

« Reactie #522 Gepost op: 2009/05/25, 21:22:18 »
Ik gebruik de standaard document viewer onder ubuntu,maar foxit heb ik op de windows pc's staan,erg fijn programma.
Kubuntu 20.04

« Reactie #523 Gepost op: 2009/05/26, 10:26:47 »
Ook Evince dus :)

« Reactie #524 Gepost op: 2009/06/22, 20:36:45 »
Tip, voor mij echt inmiddels een MUST have: fantaaaastische set bloedmooie icons!;
http://gnome-look.org/content/show.php/Cryo64-Mixed?content=107287

Ik heb deze inmiddels op mijn machine staan, smaak is uiteraard erg persoonlijk maar kijk er eens naar. Ik vind het stuk voor stuk kleine kunstwerkjes, vooral het icon dat mijn home map weergeeft, bijna in 3d !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb