Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 401935 keer)

deKeijzer

• Gast
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #425 Gepost op: 2009/02/11, 23:04:09 »
Zelfs dat niet, geloof ik...
Heb kubuntu er pas een week of wat zo opstaan, en verder geen grafische programma's gedownload. Enkel dingen als emesene etc...

Dus ik geloof dat het standaard is :P

Dan zal je wel KDE 4 hebben. Daar zit het wel standaard in :)
Ubuntu (zonder K) kan dezelfde effecten krijgen d.m.v. compiz fusion. Echter is compiz veel uitgebreider dan wat KDE op dit moment biedt.

« Reactie #426 Gepost op: 2009/02/12, 17:19:37 »
Zelfs dat niet, geloof ik...
Heb kubuntu er pas een week of wat zo opstaan, en verder geen grafische programma's gedownload. Enkel dingen als emesene etc...

Dus ik geloof dat het standaard is :P

Dan zal je wel KDE 4 hebben. Daar zit het wel standaard in :)
Ubuntu (zonder K) kan dezelfde effecten krijgen d.m.v. compiz fusion. Echter is compiz veel uitgebreider dan wat KDE op dit moment biedt.

Even voor de duidelijkheid:

Ubuntu zonder effecten: Metacity
Kubuntu zonder effecten: KWin
Ubuntu met effecten: Compiz Fusion
Kubuntu met effecten: KWin met Compiz effecten

Inderdaad is de vernsterwisselaar standaard op KDE 4. En overigens kun je die niet met Compiz Fusion op Ubuntu krijgen, dat is een andere vensterwisselaar ;)

« Reactie #427 Gepost op: 2009/02/14, 12:07:38 »
klein "trucje" voor mensen die graag met toetsenbord werken ipv de muis , als je naar een map wil van op het bureaublad
tik eens ctrl + l in .. je krijgt venster te zien en kunt direct het gewenste aderes intypen

Eider

• Gast
« Reactie #428 Gepost op: 2009/02/14, 16:45:05 »
Leuke tip! Wist ik nog niet :P

« Reactie #429 Gepost op: 2009/02/14, 18:11:10 »
En hij vult zelfs automatisch bij vanaf dat de benamingen uniek zijn. dit is best handig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #430 Gepost op: 2009/02/14, 19:06:55 »
Leuke tip! Wist ik nog niet :P

ik ook niet tot deze morgen , was eigenlijk per ongeluk ik gebruik die combinatie in firefox om mijn url in te tikken ... maar vind hem wel handig zal hem nog veel gebruiken :)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #431 Gepost op: 2009/02/15, 10:39:51 »
Zeker leuke tip :)

« Reactie #432 Gepost op: 2009/02/15, 13:25:05 »
klein "trucje" voor mensen die graag met toetsenbord werken ipv de muis , als je naar een map wil van op het bureaublad
tik eens ctrl + l in .. je krijgt venster te zien en kunt direct het gewenste aderes intypen
Handig, kan ik zeker af en toe gebruiken... ;D

« Reactie #433 Gepost op: 2009/02/15, 13:28:53 »
Handig, kan ik zeker af en toe gebruiken... ;D

ben blij dat ik er mensen kan mee helpen :)

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #434 Gepost op: 2009/02/15, 15:43:52 »
weet iemand misschien een goede dockbar voor ubuntu (zo een als bij mac)
ik vind simdock namelijk maar niks, kan dr niet mee werken!

Eider

• Gast
« Reactie #435 Gepost op: 2009/02/15, 16:03:03 »

Offline psylover

• Lid
« Reactie #436 Gepost op: 2009/02/16, 12:43:23 »
Ben zelf helemaal wild van Cairo Dock... De standaard instellingen bevallen niet echt maar na ff wat tijd geven, werkt het precies hoe jij wilt!

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #437 Gepost op: 2009/02/16, 15:43:56 »
heb nu AWN, (avant window navigator)
heeft wel leuke dingen zoals de mac os X stack gadget (mappen in een stapel weergeven) en leuke effecten
alleen jammer dat hij niet werkt als ik compiz uitzet (doe ik meestal als k ga gamen, vaak dus)

« Reactie #438 Gepost op: 2009/02/16, 16:40:56 »
Cairo-Dock is echt de beste :)

vdvorst

• Gast
« Reactie #439 Gepost op: 2009/02/16, 18:55:12 »
heb nu AWN, (avant window navigator)
heeft wel leuke dingen zoals de mac os X stack gadget (mappen in een stapel weergeven) en leuke effecten
alleen jammer dat hij niet werkt als ik compiz uitzet (doe ik meestal als k ga gamen, vaak dus)

Hoe krijg jij dat stapel weergeven aan dan?
Ik kan het nergens vinden.. ???

« Reactie #440 Gepost op: 2009/02/17, 13:37:18 »
Ik ben nog niet zo lang onder Ubuntu maar voor mij zijn een aantal programmatjes essentieel!
- Cairo Dock
- The Gimp
- Sketchup
- Compiz Fusion met Desklets
- VLC
- Picassa

Helaas nog geen fatsoenlijk CAD-programma draaien dus als iemand een suggestie heeft?!
Ubuntu 8.10 64bit
Fujitsu-Siemens Amilo: 2.0GHz Core™2 Duo, 3GB DDR2, Intel GM45 Chipset (grafisch geheugen gedeelt).
Liefde voor Ubuntu moet groeien, maar als het er is, blijft de liefde je boeien!

« Reactie #442 Gepost op: 2009/02/17, 14:44:00 »
Ik zal ze is proberen maar het ziet er allemaal een beetje minimaal uit. Nu laat ik de betaalde voor wat ze zijn en kijk ik naar de gratis applicaties. Ik werk nu met Autodesk Software en dat is wel uitgebreid. Voorlopig weet ik dat AutoCAD 2000 goed draait maar dat is al weer zo veel functies geleden. Maar volgens mij is dat een andere discussie  =D
Ubuntu 8.10 64bit
Fujitsu-Siemens Amilo: 2.0GHz Core™2 Duo, 3GB DDR2, Intel GM45 Chipset (grafisch geheugen gedeelt).
Liefde voor Ubuntu moet groeien, maar als het er is, blijft de liefde je boeien!

« Reactie #443 Gepost op: 2009/02/17, 15:07:21 »
Een geweldig programma is GNOME Do, vooral nu 0.8 een Dokcy thema heeft, waarmee je het als dock kunt gebruiken. Het heeft mijn onderste paneel vervangen!

Gnome Do 0.8 zit nog niet in 8.10, maar als je he al wilt gebruiken kan je deze PPA gebruiken: https://launchpad.net/~do-core/+archive/ppa
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #444 Gepost op: 2009/02/18, 14:28:41 »
misschien ligt het aan mij, maar dat gnome do doet het voor mij niet... (pun intended)
hij hapert, is niet makkelijk aan te passen, en ik vind het gewoon niet moois :S
doe mij maar awn...

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #445 Gepost op: 2009/02/18, 16:43:52 »
als je in synaptic awn-applets-c-core en awn-applets-python-core installeert kun je die stack docklet gewoon via awn-manager openen

« Reactie #446 Gepost op: 2009/02/22, 17:29:51 »
Als alternatief voor sharen of ftp kun je op deze manier snel een webservertje starten die de map waar je in zit bereikbaar maakt via het web (alleen lezen).
cd /pad/naar/de/map 
python -m SimpleHTTPServer 8080
De map is dan bereikbaar op je thuisnetwerk via http://je-thuisnetwerk-ip-adres:8080 . Als je de router instelt om poort 80 via portmapping met http://je-thuisnetwerk-ip-adres:8080 te verbinden dan is het ook via het internet bereikbaar.Let wel: dit is zonder versleuteling dus gebruik het niet voor privacygevoelige informatie.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/22, 18:04:50 door AptlyNamed »

baskie

• Gast
« Reactie #447 Gepost op: 2009/03/03, 12:31:35 »
CrossOver Linux allows you to install many popular Windows productivity applications, plugins and games in Linux, without needing a Microsoft Operating System license. CrossOver includes an easy to use, single click interface, which makes installing a Windows application simple and fast. Once installed, your application integrate seamlessly with your Gnome or KDE environment. Just click and run your application, exactly as you would in Windows, but with the full freedom of Linux.

CrossOver Linux lets you use many Windows plugins directly from your Linux browser. Plugins work on any x86 based Linux distribution and will integrate with most browsers including Firefox 1.x, Netscape 6.x, Konqueror, Mozilla, and Opera. CrossOver also integrates with Gnome and KDE to let you transparently open any Word, Excel or PowerPoint file. But even better, you can open these attachment types directly from any mail client.

Code:
knip
Gebruik in de plaats volgende link
http://www.codeweavers.com/products/

Toch wel één van de beste programma's...   O0

Ik zit te wachten op Adobe om eindelijk hun CS3 of CS4 onder linux te laten draaien.

We kick vista!

moderator edit: link verwijderd en aangepast in link naar de site van het product zelf
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 17:02:39 door siegi »

Offline Catharina

• Lid
    • http://www.mingos.nl
« Reactie #448 Gepost op: 2009/03/03, 13:41:16 »
Een geweldig programma is GNOME Do, vooral nu 0.8 een Dokcy thema heeft, waarmee je het als dock kunt gebruiken. Het heeft mijn onderste paneel vervangen!

Gnome Do 0.8 zit nog niet in 8.10, maar als je he al wilt gebruiken kan je deze PPA gebruiken: https://launchpad.net/~do-core/+archive/ppa

Alleen jammer dat het mono afhankelijk is.. Wat mij betreft een showstopper.

« Reactie #449 Gepost op: 2009/03/03, 16:30:47 »
CrossOver Linux allows you to install many popular Windows productivity applications, plugins and games in Linux, without needing a Microsoft Operating System license. CrossOver includes an easy to use, single click interface, which makes installing a Windows application simple and fast. Once installed, your application integrate seamlessly with your Gnome or KDE environment. Just click and run your application, exactly as you would in Windows, but with the full freedom of Linux.

CrossOver Linux lets you use many Windows plugins directly from your Linux browser. Plugins work on any x86 based Linux distribution and will integrate with most browsers including Firefox 1.x, Netscape 6.x, Konqueror, Mozilla, and Opera. CrossOver also integrates with Gnome and KDE to let you transparently open any Word, Excel or PowerPoint file. But even better, you can open these attachment types directly from any mail client.

Code:
knip

Toch wel één van de beste programma's...   O0

Ik zit te wachten op Adobe om eindelijk hun CS3 of CS4 onder linux te laten draaien.

We kick vista!

Ik ben het wel met je eens, maar je mag geen links naar illegale software plaatsen hier.

moderator edit: ook hier de link verwijdert.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 17:30:40 door Vistaus »