Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Python-RandR  (gelezen 100219 keer)

Python-RandR
« Reactie #100 Gepost op: 2008/08/29, 16:09:10 »
Citaat van: dvdmeer
Over die video met kloon, dat kan een fout zijn in de radeon driver zelf. Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je geen xv maar x11 gebruikt.
Heb nu in VLC het volgende gedaan met succes :) : Instellingen - Preferences - Video - Uitvoer modules - X11 video uitvoer kiezen en ik heb film op beide schermen.
Wat zouden we zonder dit forum toch zijn ;)

Ik ga in de toekomst op mijn andere laptop (met een Mobility Radeon X700 kaart) een extra test Ubuntu op installeren en dan zorgen dat ik daar niet de fabrieksdriver gebruik, dan kan ik daar ook al deze testen met Python-randr op uitproberen.
Momenteel gebruikt deze wel de fabrieksdriver maar ik wil daar niet al deze testen op uitvoeren want dat is eigenlijk mijn "heilige" laptop.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Python-RandR
« Reactie #101 Gepost op: 2008/08/29, 16:31:46 »
Begin maar een nieuw vakje, want hier werk ik wel even aan:
Heb hier een "echte" Powerpoint-presentatie, gemaakt met Windows.
OOo speelt die "standaard" presentatie mooi af, maar hoewel ik op mijn laptopscherm links en rechts zwarte banden heb, heb ik op de projectie links géén zwarte van ( :) ), maar rechts verspeel ik toch een klein stukje ( :( )
Nu proberen iets aan de instellingen van de presentatie te doen:
Met "venster " wordt de presentatie niet full-screen gegeven en toont de beamer dus nog altijd de panelen en zo. Dit is geen goede optie.
Heb ook even gezocht bij de extensies van Impress, maar degene die er mij interessant uiziet: Sun Expres Controller, werkt alleen met de bèta van OOo 3.0
Edit: die heb ik onder "Overige".  Eens proberen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Python-RandR
« Reactie #102 Gepost op: 2008/08/29, 16:51:52 »
Citaat van: asilnevs
# Virtual 1824 768  #TV
Virtual 2048 768  #Philips VGA
EndSubSection
EndSection
Ik constateer dat ik alleen de hoogste Virtual size nodig heb, hiermee kan ik of de Tv of het VGA scherm mee gebruiken.
Eigenlijk was dat logisch, stom van me :)
Lol, heb er zelf ook niet aan gedacht :P

Over die video met kloon, dat kan een fout zijn in de radeon driver zelf. Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je geen xv maar x11 gebruikt.
Heb nu in VLC het volgende gedaan met succes :) : Instellingen - Preferences - Video - Uitvoer modules - X11 video uitvoer kiezen en ik heb film op beide schermen.
Wat zouden we zonder dit forum toch zijn ;)

Ik ga in de toekomst op mijn andere laptop (met een Mobility Radeon X700 kaart) een extra test Ubuntu op installeren en dan zorgen dat ik daar niet de fabrieksdriver gebruik, dan kan ik daar ook al deze testen met Python-randr op uitproberen.
Momenteel gebruikt deze wel de fabrieksdriver maar ik wil daar niet al deze testen op uitvoeren want dat is eigenlijk mijn "heilige" laptop.
Mooi dat het met X11 werkt.

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #103 Gepost op: 2008/08/29, 16:54:18 »
Citaat van: Prosper
OK, ik heb nu in die radeonhd.plg bij VGA-scherm de aanduiding VGA_1 vervangen door DVI-I_1/analog
Er verandert (natuurlijk ?) niks aan de uitkomst van xrandr --prop.
Nee, dat klopt, aan xrandr --prop veranderd niks.

Citaat
Wat doe ik nu: programma starten, kiezen voor LCD+VGA en zien wat ik kan instellen ?

Edit: heb dat nu gedaan: het beeld op de beamer verandert: ik krijg nu mooi de linkerbovenhoek van mijn 1280x800 scherm: daar zie ik (gefundeerde schatting) 1024x768 van...
Het beeld verschuift niet als ik met de muis beweeg.
Op zich kan ik hier al mee leven: dan moet ik er "alleen" voor zorgen dat hetgeen ik wil projecteren ook op dat deel van mijn laptopscherm staat.  Zal daar alvast over nadenken, maar echt ideaal is het nog niet...
Zal eens zoeken naar een Powerpointpresentatie...
Wat als je nu je laptop scherm instelt op 1024x768, net zoals de vga (beamer).

Python-RandR
« Reactie #104 Gepost op: 2008/08/29, 19:15:55 »
Wat als je nu je laptop scherm instelt op 1024x768, net zoals de vga (beamer).
Ik ben ongeveer zeker dat hij dan op beide schermen evenveel zal laten zien, met als nadeel dat het er op m'n scherm niet meer mooi uitziet, want vertekend.
Kan het nu direct niet proberen, misschien later vannacht nog, momenteel wordt hier TV gekeken en dan stoort dat licht van die beamer.
Ik heb net nog even xrandr --prop gedraaid en het enige, maar belangrijke verschil is nu dat voor het DVI-scherm er nu een sterretje staat na de juiste resolutie: 1024x768.
Wat ik het meest zinnige vind, is om te proberen twee schermen naast elkaar te krijgen, maar dus met verschillende resolutie, zodat ik het venster van het te projecteren programma kan slepen naar het rechtse (projectie)scherm en daar maximaliseren.
Eigenlijk zoek ik naar het ideale scenario: op mijn laptopscherm een programma hebben en een onderdeel daarvan (een willekeurig venster eigenlijk) maximaliseren op het projectiescherm... Maar dat ligt (voorlopig ?) nog niet binnen de mogelijkheden. Heel misschien zou zoiets kunnen met twee videokaarten ??
Enfin, laat ons ons concentreren op dat uitbreiden.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Python-RandR
« Reactie #105 Gepost op: 2008/08/29, 19:27:29 »
Haha, uitbreiden naar een 2de scherm en dan Compiz....kubus laten draaien, dan zie je die 2 schermen naast mekaar op 1 vlak van de kubus :cool:
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html

Python-RandR
« Reactie #106 Gepost op: 2008/08/29, 19:54:22 »
:( Compiz draait niet goed met deze driver voor mijn kaart... Ik krijg wel een kubus, maar m'n bureaublad is wit. Moet dus in het wilde weg klikken en vasthouden om een kubus te krijgen, waarop dan wel een bureaublad is...
Maar soit, het nuttige (beamer) is belangrijker dan het aangename (compiz)

Python-RandR
« Reactie #107 Gepost op: 2008/08/29, 21:29:18 »
Ben er nu mee bezig.  Heb eerst bij de instellingen gekozen voor "uitbreiden". Dan gebeurde er natuurlijk nog niks. Dan weer geklikt op LCD+VGA en ik kreeg de waarschuwing dat ik mijn xorg.conf moest aanpassen èn (mooi detail) hij gaf zelf aan welke virtual size (2304x800) ik moest zetten...
Even op de site gekeken, stukje bijgevoegd in Section "screen"
X-server geherstart en nu krijg ik op het projectiescherm weer dezelfde situatie als helemaal in het begin: Ik zie het linkse deel van het scherm, met bovenaan een beetje en onderaan het hele paneel minder.

Python-randr opgestart, muisaanwijzer op het juiste vakje gezet (LCD+VGA) omkijken naar het scherm (door de geometrie van de plaats waar ik nu zit, projecteer ik achter mij...) Klikken en ... jawel: twee schermen.  Mijn muisaanwijzer verschijnt op de muur als ik er rechts mee buiten het laptopscherm ga.  De achtergrond van het bureaublad is natuurlijk "uitgestrekt" :)
Efkens gespeeld met Voorkeuren-->Uiterlijk, tabblad "Achtergrond", een breedbeeldachtergrond (BorderSkirmish, iets met ruimetetuigen a la Star Wars) gekozen en dat ziet er weer behoorlijk uit. :)

Nu even de "resolutie testen", ttz: wat gebeurt er als ik daar een venster maximaliseer ???
Tekenprogramma voor geometrische constructies gekozen (Kig), venster gedemaximaliseerd. Verslepen naar rechtse scherm.  Nu weer mikken op dat vergrootvierkantje...
Ah ja, dat is nu wel gemakkelijker, want dat is allemaal voor mijn neus op de muur. Als ik me omdraai tenminste :P

En GELUKT: hij maximaliseert mooi binnen de 1024x768, en de vierkantjes van het raster zien er ook nog echt vierkant uit !!!  Rap een cirkel tekenen...
YES YES YES !  Het is dus een cirkel en geen ellips !!
Dat is alvast één van de grootste punten opgelost (tot voor dit programma kreeg ik de beste resultaten met klonen en de resolutie op mijn laptopscherm verknallen naar 1024x768 waardoor ikzelf ellipsen zag en mijn leerlingen cirkels...)

Nu nog eens naar die Powerpoint kijken (letterlijk dan).
Eerst weer demaximaliseren (deed ik dat niet, dan valt er op het rechtse scherm een stuk van het beeld als ik dat daar naartoe sleep... Nochthans met dat tekenprogramma (heb ik gemerkt) wordt het venster "automatisch" gedemaximaliseerd als je het van het ene naar het andere scherm sleept. Dus: Impress gemaximaliseerd op het rechtse scherm, met een PPT open, klikken op presentatie... Dat opent op mijn laptopscherm ...???
Vermits dat net het omgekeerde is van wat ik eigenlijk wil, ligt het voor de hand dat ik nu het volgende probeer: venster van Impress naar het laptopscherm brengen en dan "Presentatie" klikken...
:(  :(  Noppes, toch nog altijd de dia's op het laptopscherm...

Maar blijkbaar is dat wel een instelling van Impress, of is er toch nog iets ergens in te stellen aan Python-Randr ?

dvdmeer,

ik hoop dat je m'n telegrafisch verslag duidelijk genoeg vindt.  Ik heb het dus echt tussenin zitten typen omdat ik vreesde dingen te vergeten.  De hele opstelling is voor de moment dus al zeer goed bruikbaar, want dat tekenprogramma is zéééér belangrijk voor me.  Ik ga het nu wat laten rusten, morgen test ik nog video's en dergelijke uit.  Zal ook eens wat zoeken/googlen in de instellingen van Impress.
Alvast wreed bedankt voor jouw onschatbare bijdrage.

Prosper

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #108 Gepost op: 2008/08/29, 21:40:50 »
Dag prosper,

bedankt voor je verslag. Zo te lezen gaat het aardig goed naar wens.

Alleen is het nog zo dat de presentatie steevast op je laptopscherm komt in plaats van op de beamer.
Ik zal morgen na het werken eens kijken hoe dat bij mij is (dan wel extend naar tv), en kijken hoe het zich dan gedraagt met mijn intel kaart.

Gr,
dvdmeer

Edit:

straks als mn prog een stuk verder is wil ik ook het "About scherm" gaan aanpassen, en als jullie het goed vinden wil ik daar een dank kopje hebben met in ieder geval Prosper, asilnevs, en de community van dit forum. Indien jullie dit goed vinden, tenminste.

Python-RandR
« Reactie #109 Gepost op: 2008/08/29, 21:48:14 »
Te veel eer...
Maar een beetje ijdelheid mag wel, dus mijn naam mag je daar zetten, hoor :)  Al vind ik persoonlijk dat asilnevs als eerste proefkonijn een veel grotere bijdrage heeft gemaakt.

PS: je samenvatting van mijn resterend probleem is de nagel op de kop.

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #110 Gepost op: 2008/08/29, 21:52:00 »
Te veel eer...
Maar een beetje ijdelheid mag wel, dus mijn naam mag je daar zetten, hoor :)  Al vind ik persoonlijk dat asilnevs als eerste proefkonijn een veel grotere bijdrage heeft gemaakt.
Haha,

we kijken wel tegen die tijd :P Asilnevs heeft inderdaad veel werk verricht, maar dan met de radeon kaart, en jij nu met de radeonHD kaart.. maar goed. Komt wel een keertje.

Eerst hoop ik in het weekend een nieuwe versie te releasen (waarbij onder andere het bestandje resolutions.plg komt te vervallen, dit wordt automatisch gedetecteerd, zoals je in een eerder bericht noemde).

Na het weekend begint school weer, al ga ik die donderdagnacht wel weer op vakantie naar Bulgarije :) Dus dan zal de ontwikkeling wat langzamer gaan.

Python-RandR
« Reactie #111 Gepost op: 2008/08/29, 22:06:12 »
straks als mn prog een stuk verder is wil ik ook het "About scherm" gaan aanpassen, en als jullie het goed vinden wil ik daar een dank kopje hebben met in ieder geval Prosper, asilnevs, en de community van dit forum. Indien jullie dit goed vinden, tenminste.
Waaw, hopelijk word het lijstje nog iets langer als je nog andere slachtoffers vind voor die andere drivers :)

Python-RandR
« Reactie #112 Gepost op: 2008/08/29, 22:49:48 »
Ik heb het gevonden: het is eigenlijk zo eenvoudig dat de functie nauwelijks staat beschreven.
Als je bij Impress klikt op Presentatie in de Taakbalk, kun je kiezen voor instellingen. Helemaal onderaan in het kader dat je daar krijgt, kun je kiezen op welke monitor het terechtkomt.  Als ik daar kies 2e monitor en ik heb Impress open op m'n laptopscherm, komt de presentatie op het projectiescherm terecht; Precies zoals  ik het altijd al heb gewild !

Dat ik het niet eerder vond, is omdat de presentatie die ik gebruikte een MS ppt-file was... De optie was dan "uitgegrijsd". Ik heb zelf even een presentatie gegenereerd vanaf sjabloon en dan geprobeerd met die instellingen.  Bingo dus.
Net ook even gecontroleerd: als ik die ppt save as odp (formaat van OOo Impress) dan is die keuze wel mogelijk.  Ik speel hier nu op dit moment diezelfde presentatie af: nu wel op de muur en mooi met alles erop en niks eraf.

:)  :)   :)   :lol:

Python-RandR
« Reactie #113 Gepost op: 2008/08/29, 22:59:06 »
Precies zoals  ik het altijd al heb gewild !
:)  :)   :)   :lol:
Zoals je ziet, alles komt altijd goed ;)

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #114 Gepost op: 2008/08/29, 23:22:51 »
Erg leuk om te horen Prosper, ben er blij om dat het gelukt is!

Overigens nog een vraagje, bij jou werd door xrandr --prop geen s-video weergegeven, maar heb je eigenlijk wel die aansluiting op je laptop? Als die er niet op zit, logisch dat het dan niet wordt weergegeven. Ik hoor van je.

Gr,

Python-RandR
« Reactie #115 Gepost op: 2008/08/30, 00:09:11 »
Voor zover ik weet, is er inderdaad geen S-Video:  Lees hier het Data Sheet

Morgen ga ik nog wat proberen met het afspelen van video's...

Python-RandR
« Reactie #116 Gepost op: 2008/08/30, 08:28:40 »
Voor zover ik weet, is er inderdaad geen S-Video...
Schijnbaar toch wel:
I/O interfaces: 1 x S-video out

Python-RandR
« Reactie #117 Gepost op: 2008/08/30, 11:19:43 »
Heb nog eens in de handleiding gekeken: dat zou dan dat rond geel "stopcontact" moeten zijn net naast de DVI ?? Ongeveer een centimeter in doormeter, een klein vierkant gat bovenaan, een iets groter rechthoekig onderaan en dan nog vier kleine ronde op de omtrek ...
Heb dat nooit gebruikt, en zou niet weten wat ik daarop kan aansluiten... :(

Python-RandR
« Reactie #118 Gepost op: 2008/08/30, 12:44:04 »

Python-RandR
« Reactie #119 Gepost op: 2008/08/30, 13:00:04 »
Dank,
ik heb dus een 4-pins S-video uitgang.
Moet dan maar eens kijken wat er aan de achterkant van de TV (of de HD-recorder) zit.  Als ik dan ergens een kabeltje vindt dat die twee met elkaar verbindt, kunnen we eens zien wat dat zegt.  Is bij mij echter geen prioriteit, dus ik ga nu niet direct alles afzoeken... :)
Maar het maakt me wel nieuwsgierig... ;)

EDIT: waarom komt die S-video dan niet tevoorschijn bij xrandr --prop ??

Python-RandR
« Reactie #120 Gepost op: 2008/08/30, 18:17:07 »
Dat was dus voor een gekloond scherm. Overigens moet je wel "geavanceerde opties" aanvinken om zover te geraken.
Ik heb hier nu een uitgebreid scherm, waarbij de rechterhelft van de beamer is.
Als ik in VLC hetzelfde doe als jij, heb ik (uiteraard) nog steeds alleen beeld op het laptopscherm. Maar het leuke is, dat je in dat linkerlijstje  uitvoermodules kunt "uitklappen" door op het driehoekje te klikken en dan kan je kiezen voor de X11 die je daarnet hebt ingesteld als uitvoermodule. Op dat instellingsmenu kan je kiezen: "Screen for fullscreen mode". Staat standaard op 0 (nul), dus het laptopscherm.  Verhoog naar 1. Klik op "Opslaan"
Ga nu in de menubalk van VLC naar Video, kies voor "Volledig Scherm" en FLOEP: op het laptopscherm blijft alleen nog het kadertje met alle knoppen en zo staan van VLC, maar op het projectiescherm verschijnt de film in FULLSCREEN.  :)  :lol:
Als dat niet handig is, dan weet ik het niet meer.  Ovderigens hoef je de instelling maar één keer te doen, hij onthoudt het ook voor de volgende keer.
Ik heb ook nog SMPlayer (frontend voor MPlayer) getest: Geen aparte instelling te vinden, maar kan wel vlot slepen naar rechts en daar kiezen voor "Volledig Scherm", net zoals bij Totem.
Er zijn er vast nog andere geïnstalleerd op m'n systeem, maar ik gebruik die nooit.  Gebruik vooral VLC, dus dat komt mooi uit dat die de meest professionele indruk maakt wanneer ik iets moet projecteren (educatieve film): de leerlingen zien dan eigenlijk alleen de rechterhelft van de bureaubladachtergrond (afhankelijk van het publiek kies ik iets toepasselijk) zonder panelen (vind dat overigens juist heel goed) en dan floep, start er een film. Niks geen gesleur met venster en een muisaanwijzer die over het scherm moet bewegen... Mooi vind ik dat, heel mooi...

Een gelukkige Prosper.

EDIT: ik ben blijkbaar een stuk tekst kwijtgeraakt over Totem. Daar kan ik, net als bij SMPlayer het venster naar rechts slepen en dan fullscreen zetten.

Python-RandR
« Reactie #121 Gepost op: 2008/08/31, 06:08:49 »
Goed, toch maar een nieuw kadertje beginnen, want ik speel met een andere computer: een Compaq Deskpro EN K500/10 uit de jaren stillekes, met een PentiumIII en een mini-gnome blokkendoos.
Bij de aansluitingen zie ik nergens een tweede video-uitgang, enkel de blauwe "rechthoekige" uitgang waar het CRT-scherm aanhangt. Hier de uitkomsten van

cat /var/log/Xorg.0.log | grep -i driver | grep .so
Citaat
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//ati_drv.so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//mach64_drv.so
en van
xrandr --prop
Citaat
Screen 0: minimum 320 x 175, current 1024 x 768, maximum 1280 x 960
default connected 1024x768+0+0 0mm x 0mm
   1280x960       60.0  
   1280x800       60.0  
   1152x864       75.0  
   1280x768       60.0  
   1152x768       55.0  
   1024x768       85.0     75.0     70.0     60.0*    87.0  
   832x624        75.0  
   800x600       100.0     85.0     75.0     72.0     60.0     56.0  
   840x525        60.0  
   700x525        60.0  
   640x512        60.0  
   720x450        60.0  
   640x480       120.0     85.0     75.0     73.0     67.0     60.0  
   720x400        70.0     85.0  
   640x400        85.0     60.0  
   576x432        75.0  
   640x384        60.0  
   640x350        85.0  
   576x384        55.0  
   512x384        85.0     75.0     70.0     60.0     87.0  
   416x312        75.0  
   400x300        85.0     75.0     72.0     60.0     56.0  
   320x240        85.0     75.0     73.0     60.0  
   360x200        85.0  
   320x200        85.0  
   320x175        85.0
Dat ziet er niet veelbelovend uit... :(
Omdat ik al direct denk aan een (zeer) goedkoop vieuw videokaartje, ook maar ineens de uitkomst van
lspci
Citaat
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03)
00:0d.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82557/8/9/0/1 Ethernet Pro 100 (rev 08)
00:14.0 ISA bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02)
00:14.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
00:14.2 USB Controller: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01)
00:14.3 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 02)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage Pro AGP 1X/2X (rev 5c)
EDIT: als ik het CRT-scherm afkoppel en er de beamer aanhang, veranderen de uitkomsten van deze commando's niet. Overigens heb ik een volkomen normaal beeld op de beamer (heeft dezelfde resolutie (1024x768) als de CRT-monitor) dus het is wel "bruikbaar".
Het nadeel is esthetisch/pedagogisch: ofwel verwissel ik constant van stekker/scherm ofwel zien de toeschouwers alles wat ik op de computer voorbereid... Het lijkt niet professioneel en daarom leidt het af, dus is het eigenlijk pedagogisch niet verantwoord. :(
Iemand een ideetje voor een zeer goedkoop videokaartje (AGP) ? Met twee uitgangen ?

RE-EDIT: dit Nvidia-kaartje lijkt me wel wat: XFX 6200 A

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #122 Gepost op: 2008/08/31, 10:15:47 »
Eerst, de s-video van je radeonhd laptop,

Ik had al nagevraagd omtrent tv ondersteuning van de radeonhd driver, zie hier:
http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?t=12313

Het zit er dus wel aan te komen, maar de moet nog geduld hebben, mits je die s-video wilt gebruiken.

Over je andere post, daar blijk je een mach64 driver te gebruiken (onderdeel van de ati wrapper). Deze ondersteunt helaas geen xrandr.

Maar je noemt dan de nvidia, als je de proprietary driver gaat gebruiken, deze bieden oook geen ondersteuning aan xrandr. Tenzij je de nv opensource driver gebruikt, maar ik weet niet in hoeverre die kaart enxrandr ondersteund.

Python-RandR
« Reactie #123 Gepost op: 2008/08/31, 11:12:34 »
Voor een paar euro meer, dan eerder een ATI-kaartje kopen ?
Overigens kan ik dat kaartje, als het niet lukt op de PIII, ook nog gebruiken in m'n desktop: die is wel recenter, maar heeft een SIS-kaart. Daarmee wil ik echter voorlopig toch nog niks doen, al zou die wel als mediaserver kunnen gaan dienen als ik ooit nog een nieuwe koop. In afwachting is hij wel traag bij de spellekes, dus een klein grafisch kaartje zou daar allicht verbetering in kunnen brengen.

(voor de Belgen: die PC is gelukkig niet ziek, dus die SISkaart heb ik niet nodig... En dan de uitleg voor de Noorderburen: een Belgische SIS-kaart ziet er net uit als een bankkaart en dient voor de sociale zekerheid en ziekteverzekering)

Offline dvdmeer

• Lid
Python-RandR
« Reactie #124 Gepost op: 2008/08/31, 13:38:23 »
Dat kaartje wordt ondersteund door de radeonHD driver :) Zelfde dus die je gebruikt waar we mee testen.