Ik moest even weg dus kon niet gelijk antwoorden.
Houd dat testje van Woteb ff in de gaten op het moment dat je dit probleem hebt.
We moeten proberen te isoleren waar het nu precies fout gaat..
Heel misschien ligt het wel aan de driver die gebruikt word

??
(ik hoop dit in het ergste geval, want dit word moeilijker op te lossen)
Goed het probleem.
Eerst ff wat info, en dan snap je ook waarom Woteb zijn testje met pingen zo belangrijk is.
Het netwerk word wel opgebouwd bij je maar je hebt geen internet.
Mooi, indien het testje slaagt en je hebt geen internet, dwz je kan het WWW niet op zit het probleem in het resolven van de URL.
Zodra jij een URL in je browser gooit bijv:
http://forum.ubuntu-nl.org/ en Fire Fox zegt dat er nix gevonden word dan is het duidelijk een DNS probleem.
De DNS zorgt er namelijk voor dat die naam word omgezet in een IP adres en die DNS zorgt ervoor dat jouw aanvraag word doorgestuurd naar die server.
ALLEEN de DNS weet waar die server is op het WWW.
Indien er geen DNS ip adressen in je /etc/resolv.conf staan kan je niet internetten.
Tuurlijk heb je wel verbinding met je eigen netwerk maar je vind nix op het WWW.
Dit kan 2 oorzaken hebben.
1. Ubuntu kan door 1 of andere reden niet de DNS IPadressen verkrijgen of kan ze niet vastleggen.
2. Jouw modem/router verdomd het om deze goed door te geven volgens het juiste TCP/IP protocol.
Daarom zij ik aldoor zet die DNS adressen hard in Ubuntu.
Je mag ze ook handmatig in de /etc/resolv.conf zetten.
Als je in Nederland woont pak je bijv. deze 2. zoals die ook in mijn /etc/resolv.conf staan.
Mijn /etc/resolv.conf ziet er zo uit:
# generated by NetworkManager, do not edit!
search local
nameserver 217.149.196.6
nameserver 213.211.129.21
En test nu nogmaals.
dus stap voor stap werken, dan komen we er wel uit.
morgen ben ik de hele dag weg dus kan pas op zijn vroegst na 22.00 uur antwoorden.
SCCS