Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 115583 keer)

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #275 Gepost op: 2008/10/25, 11:25:50 »
Citaat van: Double12
Ik zag trouwens dat jullie ook al met een kort berichtje in de krant hebben gestaan.
Weet je nig in welke krant?

Offline Double12

• Lid
« Reactie #276 Gepost op: 2008/10/25, 13:30:10 »
Apeldoorn Stadsblad, 21 oktober. Waarschijnlijk heeft computerclub Pegasus dat voor jullie geregeld.
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/oktober/21/gratis_alternatief_voor_windows

« Reactie #277 Gepost op: 2008/10/25, 14:45:57 »
Apeldoorn Stadsblad, 21 oktober. Waarschijnlijk heeft computerclub Pegasus dat voor jullie geregeld.
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/oktober/21/gratis_alternatief_voor_windows
en hier staat dan weer wel 10 uur,, we moeten zorgen dat we om 10 uur al klaar staan voor alles :)

« Reactie #278 Gepost op: 2008/10/25, 15:05:13 »
@ Tumie: idd, om 10 uur maar klaar staan.. voor de zekerheid!

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #279 Gepost op: 2008/10/25, 17:10:42 »
Citaat van: lordnoid
Citaat
Houdt voor een installatie ongeveer 10 GB schijfruimte open
Het moet zijn: Houd ....
zonder t.. is gebiedende wijs ;)
Ik had er gewoon "houd" van kunnen maken. Maar "houdt" is wel grammaticaal correct, het is gebiedende wijs meervoud.
meervoud? nu verzin je echt wat :P "Houd" is correct. Maarja, nu staat het er al, maakt niet zoveel uit ;)

« Reactie #280 Gepost op: 2008/10/25, 17:19:48 »
Citaat van: arie
opereren??? afhakken en dichtschroeien :)
Beste oplossing en niet belastend voor ons zorgstelsel. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #281 Gepost op: 2008/10/25, 17:56:56 »
Het moet zijn: Houd ....
zonder t.. is gebiedende wijs ;)
Ik had er gewoon "houd" van kunnen maken. Maar "houdt" is wel grammaticaal correct, het is gebiedende wijs meervoud.
meervoud? nu verzin je echt wat :P "Houd" is correct. Maarja, nu staat het er al, maakt niet zoveel uit ;)
Ja, "houd" is zeker correct. Maar "houdt" is ook correct.

Verzinnen? Leren op school zul je bedoelen. Dat jij dat nou niet doet. ;)
Dit vertelt genoeg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebiedende_wijs

Let vooral op het volgende geval:
"Vermijdt het spitsuur, vertrek op tijd"
Het tweede deel van deze zin is fout, maar het eerste deel van de zin laat een soortgelijke situatie zien als bij "houdt  schijfruimte open".

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #282 Gepost op: 2008/10/25, 18:29:04 »
Let vooral op het volgende geval:
"Vermijdt het spitsuur, vertrek op tijd"
Het tweede deel van deze zin is fout, maar het eerste deel van de zin laat een soortgelijke situatie zien als bij "houdt  schijfruimte open".
Met een -t is onjuist. Vroeger deden ze dat, nu niet meer. Geloof mij nou maar :P En bovendien zegt jouw wikipedia-pagina ook dat "Vermijdt het spitsuur, vertrek op tijd" onjuist is...
maargoed, we dwalen een beetje af.

« Reactie #283 Gepost op: 2008/10/25, 19:59:56 »
Gij drinkt altijd thee..
Daarom zou vermijdt met -dt juist zijn (gebiedende wijs), maar dan moet vertrek ook wel met een -t...
Moderner is in elk geval om ze allebei zonder -t te schrijven. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #284 Gepost op: 2008/10/25, 22:38:13 »
opereren??? afhakken en dichtschroeien :)
uuh, dat doe maar niet, het is de grote teen, die is belangrijk voor evenwicht tijdens het lopen :P

maar we gaan waarschijnlijk de operatie in de kerstvakantie plannen, aangezien ik nu een hele week extra vakantie heb gekre.. uuh,, school heb gemist :P

« Reactie #285 Gepost op: 2008/10/25, 23:00:41 »
Citaat van: Prosper
Gij drinkt altijd thee..
Daarom zou vermijdt met -dt juist zijn (gebiedende wijs), maar dan moet vertrek ook wel met een -t...
Moderner is in elk geval om ze allebei zonder -t te schrijven. :)
Prosper, aangezien België meestal wint met Tien voor Taal, gunnen we jou het voordeel van de twijfel. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jespdj

• Lid
« Reactie #286 Gepost op: 2008/10/25, 23:12:13 »
Citaat van: laacque
Citaat van: jespdj
Hee! Waarom staan de release parties in België en Nederland nog niet op deze pagina?

https://wiki.ubuntu.com/IntrepidReleaseParties
Goede vraag. We mogen tenslotte ook wel laten zien wat we aan het doen zijn. Zodra ik alle plaatsen en data hebben zetten we het op de wiki.
Ik heb de release parties in Den Haag en Apeldoorn nu zelf maar even toegevoegd aan die pagina.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

Offline rja

• Lid
« Reactie #287 Gepost op: 2008/10/26, 13:42:00 »
Citaat van: Maarten123
@ lordnoid:  ik reageer maar even zo; kun je de begin tijd nog aanpassen... we kunnen pas om 10.00 u. naar binnen. Dus een aanvangstijd van 11.00 u. lijkt me beter!
@ reekje: nog niet  gaan afdrukken en verspreiden! de begintijd moet nog aangepast worden.

@ iedereen die in Apeldoorn komt helpen: deze week neem ik via mail contact op. We kunnen dan aan het einde van de week het definitieve programma vast stellen.
Heb je nog hulp nodig ?

Ik zou die zaterdag wel kunnen helpen.

Alleen neem ik geen computers mee.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #288 Gepost op: 2008/10/26, 19:40:21 »
oeps, ik heb er al heel wat rondgedeeld
maar daar is de begin tijd wel al 11 uur, hopelijk is dat goed.
reekje

« Reactie #289 Gepost op: 2008/10/26, 20:46:28 »
@rja: natuurlijk mag je helpen.... stuur mij maar even mailtje! Kun je installeren?

@ Reekje: is niet erg hoor.. of ze nou om 10.00 of om 11.00 u komen.. !

Ciska

• Gast
« Reactie #290 Gepost op: 2008/10/26, 22:07:28 »
Ik hoop die zaterdag de 15e te kunnen komen in Den-Haag, maar ik zit met een hoop verjaardagen in die maand dus moet nog even kijken. :)

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #291 Gepost op: 2008/10/27, 17:37:30 »
Citaat van: Maarten123
@rja: natuurlijk mag je helpen.... stuur mij maar even mailtje! Kun je installeren?

@ Reekje: is niet erg hoor.. of ze nou om 10.00 of om 11.00 u komen.. !
oke dan ga ik door met verspreiden

reekje

« Reactie #292 Gepost op: 2008/10/29, 20:45:18 »
Misschien is het beter als we de releaseparty in Dronten cancelen. We zijn nog geen stap verder dan een maand geleden. Ik denk dat het beter is als we naar een andere releaseparty gaan in de buurt en daar meehelpen.

Offline e27182

• Lid
« Reactie #293 Gepost op: 2008/10/29, 21:02:46 »
Ik kan in Apeldoorn die zaterdag ook helpen. En als iemand een beeldscherm over heeft en dat mee kan brengen, heb ik wel een pc (muis, toetsenbord) waarop kan worden geinstalleerd. Maar een monitor is lastig :-(

Ik zal in ieder geval oefenen met de installatie van Intrepid. Daar is VirtualBox heel nuttig voor.

« Reactie #294 Gepost op: 2008/10/30, 19:23:41 »
Citaat van: floyo
Jongens, Sorry maar ik weet nog niks van Solcon. Iemand anders kan het wellicht nog wat proberen bij Solcon want ik heb het te druk om alles rond te brijen. Het spijt me maar ik heb andere dingen te doen :(. Misschien dat ik later nog wat kan doen :)
ik zal morgenochtend eens met ze bellen, als er tenminste iemand is die de organisatie voor Dronten wil doen. tis voor mij iets te ver weg. meehelpen op de dag zelf vind ik evt geen probleem
Heb je dit al gedaan?
Ik ben zelf helaas een tijdje in-actief geweest..
Ik kan helpen bij regelen en heb redelijk wat vrije tijd dus kan waarschijnlijk de hele party bijwonen voor ondersteuning en opzetten etc, ook kan ik mischien mijn PC meenemen als demo PC als dat nodig is. maar ik ben niet het persoon om telefonisch contact te zoeken met solcon (mischien wel via e-mail)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #295 Gepost op: 2008/10/30, 19:54:14 »
Kllinkt mischien een beetje als een domme vraag maar wat versta je precies over 'de organisatie doen'
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

« Reactie #296 Gepost op: 2008/10/30, 20:16:19 »
Ik neem sowieso 3 demo-pc's mee naar Dronten, als ik tenminste vervoer ervoor kan regelen. Laptop is niet moeilijk maar 2 gewone PC's wel. En misschien neem ik beeldscherm mee...

Maar ik wil best helpen met de organisatie, maar ook ik ben niet de persoon om telefonisch contact te zoeken met Solcon.

« Reactie #297 Gepost op: 2008/10/30, 20:21:37 »
Ok dat vind ik een goede deal, maar leg dan nog wel even aan slorg uit wat de organisatie doen precies inhoudt ;)

« Reactie #298 Gepost op: 2008/10/30, 20:30:17 »
Oke, ik hoop snel wat te horen...
Een vriend van me zou trouwens eventueel ook wel mee willen helpen ;)

« Reactie #299 Gepost op: 2008/10/30, 20:40:26 »
Ok mooi zo. Dan hebben we sowieso al 3 organisatoren, 3 demo-pc's waarvan 1 laptop en misschien een ruimte :D