Bedankt Bartek voor je ideeen,
het lijkt erop dat ik toch wel een grotere sukkel ben dan dat ik zelf gedacht had. Heb 2 schijven in de Pc (13 gB en 30 gB) en heb geprobeerd (zo'n 25 keer...) Ubunti op de 13 gB schijf te krijgen. Gaat dus niet, wel op de 30 gB schijf, waarschijnlijk heeft Ubuntu tijdens installatie nogal wat extra, tijdelijke, ruimte nodig.
Installatie is nu running (Ubuntu Studio), maar...
De helft is in Engels, de helft in Nederlands (bijv menu balk boven is Engels, de drop downs zijn Nederlands, Mozilla en Open Office zijn ook Engels...). Verder krijg ik bij toevoegen van programma's (bijv onderdelen van Open Office) de melding:
OpenOffice.org Rekenblad cannot be installed on your computer type (i386)
Either the application requires special hardware features or the vendor decided to not support your computer type.
Ik weet toch bijna zeker dat ik eerst (zie vorige melding) een complete Open Office heb gezien. Misschien dat je hier ook iets op kunt verzinnen??? ;-)
Ik heb iets op je site gelezen van video drivers, ik had geprobeerd om voor mijn kaart ook iets te installeren, nou toen kon ik dus weer mooi helemaal opnieuw beginnen, zwart scherm. Is de installatie van zoiets nog terug te draaien als het niet werkt???
Tot slot: tijdens installeren heb ik per ongeluk de maximum schermresolutie op 1024x768 laten staan, ik kan nu niet meer hoger. Is dit ook nog ergens te herstellen???
Voor de rest: Systeem start goed op, leuke en ook nuttige tools / programma's, goede lay-out!
Ik hoop hier nog veel plezier van te hebben...
Gr,
Pieterjan