Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 68034 keer)

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #150 Gepost op: 2008/05/05, 09:50:15 »
Citaat van: martijnfc
Mijn kubus draait maar over één as (de verticale as) Een echte 3d kubus is het dus niet. Ik heb alle instellingen in de settings manager geprobeerd. Alles werkt verder goed. In Gutsy werkte het ook prima maar sinds mijn overstap naar een schone installatie van Hardy krijg ik het niet goed. Weet iemand raad?
Martijn.
Hoeveel werkbladen heb je geactiveerd?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline martijnfc

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2008/05/05, 19:33:08 »
Ik heb de aanwijzigingen gevolgd zoals op deze link omschreven en inderdaad 4 werkbladen.
http://forlong.blogage.de/article/2007/8/29/How-to-set-up-Compiz-Fusion

Zou het zinvol zijn compiz te de- en herinstalleren?

Bonger1901

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 2008/05/06, 13:28:39 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Citaat van: Bonger1901
Op een Mac heb je zo'n leuke feature dat als je met de muis in een zelf te bepalen hoek gaat, alle geopende vensters in het klein boven en onder en langs elkaar komen te staan. Zit dit ook in Compiz? Volgens mij heet het Expo bij Mac OSX, maar bij Compiz is dat iets anders.
Ja, het zit in compiz, maar het heet -  trouwens ook niet in Mac - geen Expo maar Exposé. Volgens mij vindt je het onder de scale plugin.
Gevonden, bedankt. :)

« Reactie #153 Gepost op: 2008/05/06, 17:20:11 »
als ik compiz fusion in hardy wil installeren, moet ik dan enkel die settings manager installeren? of nog iets meer?
Mvg Desert_Eagle

Mightya

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: 2008/05/06, 17:52:15 »
Citaat van: Desert_Eagle1988
als ik compiz fusion in hardy wil installeren, moet ik dan enkel die settings manager installeren? of nog iets meer?
Enkel de setting manager, en als je extra plugins wil moet je die downloaden maar lijkt mij onnodig.

Groetjes mightya

Offline kriekske

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2008/05/10, 19:08:18 »
Bestaat er ergens een site met uitleg over alle mogelijkheden die er zijn, want ik zie door het bos de bomen niet meer met alle instellingen en mogelijkheden.

« Reactie #156 Gepost op: 2008/05/10, 20:04:47 »
De setting manager heeft goede tool-tips hoor... Gewoon met je muis even blijven staan boven een plugin in de setting manager

Offline kriekske

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2008/05/11, 22:01:49 »
Klopt, maar niet bij alle dingen.
Ook de vele mogelijkheden die je hebt bij elke plugin zijn soms nogal uitgebreid.

« Reactie #158 Gepost op: 2008/05/25, 09:08:34 »
Vreemd probleem!
Ik kan geen nieuw topic maken dus moet ik binnen dit draadje blijven.
Mjin 3d effecten doen het niet meer. Ik heb binnen de Compiz-settings de zaken wel goed ingesteld, maar ik krijg geen draaiende cubus meer. Ik heb de settings al eens gereset, en alles weer wat nodig is aangevinkt, maar nada.  Vreemde verschijnselen:
1 Ik krijg telkens een wallpaper terug die ik al echt verwijderd heb via Werkbladachtergrond
2 Ik " Verlies' regelmatig mijn keuze voor Uiterlijk->Visuele effecten->Keuze Extra.
Als ik na een tijdje weer kijk, is er niets meer aangevinkt, Hardy bewaart mijn keuze niet lang ???
3 Standaard blijkt ineens onder Compuz Bureaublad Muur ingesteld staan, terwijl ik toch echt voor de Cubus gekozen had. Telkens vervalt het dus weer.
4 Ook na de instelling voor Cubus werkt dat effect overigens niet, en dat heeft die wel altijd gedaan..

Ikke nie begrijp ??
Heeft iemand een gouden tip ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

« Reactie #159 Gepost op: 2008/06/10, 09:41:19 »
probeer ander opnieuw te begiinen:
verwijder via synaptic je compiz config en ga dan naar je home map.
Druk in je home map ctrl-h zodat je de verborgen mappen vind.
zoek .compiz en verwijder die. installeer daarna alles weer
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline kederur

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2008/06/15, 13:52:17 »
Kan er mij iemand zeggen waar ik de sphere plugin kan vinden. Op deze manier kan je van de kubus een balvormig object maken.

Offline lacer

• Lid
    • dDbJn3Y
« Reactie #161 Gepost op: 2008/06/15, 23:16:32 »
De meeste standaart effecten werken ook met m'n becheiden laptop grafischkaartje ATI X300  :)
1* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (1)
2* Ubuntu Mate 24.04 op Dell E5540 (2)
3* Ubuntu Mate 24.04 op test pc Dell E5550
4* Ubuntu Mate 24.04 op Toshiba P70-B

« Reactie #162 Gepost op: 2008/06/15, 23:26:25 »
Kederur, Sphere http://www.xs4all.nl/~mgj1/compiz_git.htm  met dank aan Shappie

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline kederur

• Lid
« Reactie #163 Gepost op: 2008/06/17, 15:42:51 »
Gijsbert

Merci voor de intressante link. Maar voorlopig heb ik compiz-git opnieuw moeten verwijderen. De pictogrammen in de titelbalk voor het venster te sluiten, minimaliseren en maximaliseren verdwenen en de venster deden raar.

Toch bedankt!

Offline shappie

• Lid
« Reactie #164 Gepost op: 2008/06/17, 18:58:32 »
Citaat van: Gijsbert
Kederur, Sphere http://www.xs4all.nl/~mgj1/compiz_git.htm  met dank aan Shappie

Met vriendelijke groet,

Gijs
Is niet mijn site hoor.... Ben de link ooit tegengekomen hier ergens.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #165 Gepost op: 2008/06/17, 19:33:18 »
Daar ging het niet om, ik zet het er altijd bij als ik van iemand wat te weten kom, een link, commando o.i.d.
In dit geval de credits voor jou Shappie

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #166 Gepost op: 2008/06/17, 20:03:44 »
Citaat van: kederur
Gijsbert

Merci voor de intressante link. Maar voorlopig heb ik compiz-git opnieuw moeten verwijderen. De pictogrammen in de titelbalk voor het venster te sluiten, minimaliseren en maximaliseren verdwenen en de venster deden raar.

Toch bedankt!
ja dat heb ik ook. er zit wel emerald bij, maar volges mij werkt die niet
weet iemand hier een oplossing voor?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2008/06/23, 23:54:45 »
Moin,

Iemand enig idee hoe je als je bijvoorbeeld 4 programmas (4 vensters) open hebt staan dat je deze naast elkaar krijgt op 1 bureaublad. Ik had het wel, maar ben weer overgestapt weer naar gnome en weet niet meer welke optie het was. MacOS heeft deze functie ook.

------------------

Haha hoezo ik ben scheel stond boven aan de pagina.... scale moest het wezen.

:)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2008/06/24, 00:00:12 »
rechte Windows toets en dan e
of bedoelde je dat niet

« Reactie #169 Gepost op: 2008/07/02, 17:44:55 »
Leuk al die verhalen over cubes. Ik heb er ook een filmpje van gezien op you tube. Ik heb het ook geprobeerd, cube aangezet onder advanced desktop settings en wat geprobeerd....... maar helaas, geen cubes bij mij, maar hardy liep wel volledig vast. Mijn desktop werd zo'n 20% kleiner, terwijl het klikken van buttons op de oude plaatsen moest plaatsvinden. Ben uren aan het puzzelen geweest om het weer in oude glorie te herstellen.
Ligt dat aan mij?  Doe ik iets verkeerds? Ik heb ook geen cube gezien. Iemand een idee?

Toshiba laptopbreedbeeld dual core (2x 1666 mhz intel 500 mb ram, 79 gb schijfruimte
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

« Reactie #170 Gepost op: 2008/07/02, 18:30:51 »
Heb je de Desktop Cube en de Rotate Cube aangevinkt? Eventueel de Kleur Deksels aanvinken. Als je met je muis scroll wieltje ingedrukt op het bureau blad, de muis heen en weer schuift zal de kubus draaien. Voor eventuele sneltoetsen moet je in het menu kijken van Rotate Cube, hier kan je ook zelf de sneltoetsen bepalen.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #171 Gepost op: 2008/07/02, 19:34:49 »
ja heb ik gedaan, zodra ik rdesktop cube aanklik, loopt de boel vast en kan ik niet meer zien waar mijn knoppen zitten, en kan ik vrijwel niets meer doen....
Heeft dit mogelijk met de videocard  te maken (Atheros) met een restricted driver?

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

« Reactie #172 Gepost op: 2008/07/03, 13:03:06 »
Het kan heel goed mogelijk zijn dat je videokaart het niet aan kan. Ik ken het merk Atheros niet. Ik weet ook niet wat de prestaties zijn. Welk type heb je, lshw in de terminal, en weet je de prestaties t.o.v. Nvidia of Ati?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #173 Gepost op: 2008/07/03, 15:39:55 »
Atheros maakt helemaal geen videokaarten. Atheros is een fabrikant van chips voor draadloos netwerk.

« Reactie #174 Gepost op: 2008/07/03, 16:08:00 »
Citaat van: Johanvd
Atheros maakt helemaal geen videokaarten. Atheros is een fabrikant van chips voor draadloos netwerk.
en als er alleen maar atheros staat bij systeem=>beheer=>hardware drivers, dan is het hopen dat ge een intel kaart hebt, anders kunt ge geen compiz draaien.