Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 68018 keer)

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #100 Gepost op: 2008/03/19, 19:41:01 »
Dit moet je bij compiz activeren in de compiz-settings. Normaal gezien moet je dan super+tab drukken om te switchen.
Zie hier voor een schermafdruk:

Trouwens de annimatie is toch net iets anders. Bij windows flipt het voorste venster achter het laatste venster.
Bij compiz is het meer roteren. Tja ieder zijn smaak. Persoonlijk vind ik die van compiz mooier ;)

« Reactie #101 Gepost op: 2008/03/19, 20:52:18 »
Bedankt! Ik heb beide versies werkende!

« Reactie #102 Gepost op: 2008/03/19, 22:25:06 »
Ik heb nu compiz ook volledig werken.

Maar ik weer nog steeds niet met welke toetscombinatie ik mijn kubus kan uitzoomen...

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

« Reactie #103 Gepost op: 2008/03/19, 23:59:20 »
Met CTRL + ALT + Linker muisknop + Muis bewegen kan je de kubus bewegen, maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt?

« Reactie #104 Gepost op: 2008/03/20, 08:03:36 »
Dan draait de kubus full screen.

Ik wil graag dat deze kleiner word. Net zoals in de filmpjes op youtube.

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline Dirk Tas

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2008/03/20, 17:34:30 »
Citaat van: useradema
Dan draait de kubus full screen.

Ik wil graag dat deze kleiner word. Net zoals in de filmpjes op youtube.

Alexander
waarschijnlijk staat dan de kubus reflectie aan, even aanzetten en je kubus 'kruipt' meer in de achtergrond.
Ubuntu User #14670

« Reactie #106 Gepost op: 2008/03/20, 18:49:10 »
Bij rotate cube dubbelklikken om naar de instellingen te gaan, dan helemaal onderaan "zoom".  Een waarde van 0,4 lijkt me goed.  Je kan ook nog de tijd en de snelheid van het zoomen instelllen.  Experimenteren is de boodschap.  Ik gebruik altijd de muis om te draaien, dus van toetscombinaties weet ik verder niets.; :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Berrie92

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 2008/03/20, 21:17:31 »
Bij mij werkt dat hele gedoetje niet..
ik vink van alles aan, maar erg verandert niets..
Ook niet na het herstarten van het systeem.
Ik heb een NVidea 8500 GTS 3d kaart.
Ik weet niet of het aan de kaart ligt, kan iemand mij hiermee helpen?

« Reactie #108 Gepost op: 2008/03/21, 02:44:33 »
Waarschijnlijk moet je eerst nog naar Systeem-->Voorkeuren-->Uiterlijk-->Tabblad Visuele Effecten en dan kiezen voor "Aangepast".

Gebruik nooit de menu-ingang Systeem-->Beheer-->Desktop Effects want dat geeft meestal conflicten.  Bovendien onthoudt die volgens mij niks.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #109 Gepost op: 2008/03/21, 08:55:23 »
even een andere vraag,
twee eigenlijk,
Hoe krijg ik die analoge klok op m'n desktop? ik heb de gdesklets geinstalleerd uit synaptic, en de widget aangezet, en ik heb ook ergens een analoge klok aangezet.(niet meer terug te vinden. grumble)
niet goed dus blijkbaar.
Weet iemand waar je die klok "haalt"?
Andere vraag, kun je de kubus ook default tikje uitgezoomd vastzetten in een stand?
Dat je desktop dus standaard de kubus laat zien in de stand waar je um in neerzet.

Alvast dank.
groeten,
Peter

ps
waanzinnig dat Compiz. draait als een tierelier op m'n intel 945.  Installatie als een fluitje van een cent.
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline oemoeta

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2008/03/21, 11:55:59 »
Die klok is waarschijnlijk geen screenlet, maar cairo clock, zit in de repositories (kijken bij toevoegen/verwijderen).

Met je andere vraag kan ik je niet helpen

whispers

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 2008/03/21, 12:14:25 »
weet iemand of het mogelijk is om de desktop settings aan te zetten in KDE. in gnome is het heel makkelijk, gewoon system -> preferences -> uiterlijk en dan advanced desktop settings. ik loop nu al een hele poos te klooien, maar het werkt niet :S

« Reactie #112 Gepost op: 2008/03/21, 15:56:25 »
Bij KDE open je een commandlijn met ALT + F2 en vervolgens tik je compiz. Enter en het zou moeten werken...

Dit klinkt alsof ik er alles van weet, maar ik weet het ook nog maar van gisteren ;)

whispers

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 2008/03/21, 16:03:02 »
perfect, bedankt!

« Reactie #114 Gepost op: 2008/03/21, 21:46:33 »
de klok heb ik in de gDesklets gevonden. gDesklets vind je in synaptic.
Barst van de desklets daarzo in.

Iemand al een idee over m'n andere vraag?

Groeten,
Peter

whispers

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 2008/03/21, 23:43:31 »
volgens mij kan dat niet, de kubus uitgezoomd laten staan terwijl je gewoon bezig bent.

« Reactie #116 Gepost op: 2008/03/22, 08:47:55 »
Niet zozeer als ik bezig ben, maar als startscherm. Dat je 'm onder een sneltoets hangt, of dattie automatisch erop springt na een minuutje of wat.
Nu moet je met de muis draaien tot je de actieve desktop voor hebt. Wat ik bedoel is dat je in 1 blik 3 desktops ziet, en dan op die van je keuze klikt.
Bovendien lijkt het me er geweldig uitzien.
;-)

Maar dit is volgens mij een optie die er nog niet is....
kheb gister een uur ofzo in de instellingen zitten bladeren.

Ik kwam nog wel deze site tegen.:
http://forlong.blogage.de/article/2007/8/29/How-to-set-up-Compiz-Fusion

« Reactie #117 Gepost op: 2008/03/22, 12:47:12 »
Om al je desktops tegelijk te zien, moet je de plugin "Expo" inschakelen.  Je krijgt ze dan op een rijtje een beetje uitgezoomd.  Je bedient het met de Super+E combinatie.  Kiezen doe je door dubbelklikken.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2008/03/26, 13:27:05 »
Met super e kan je gemakkelijk je desktop organiseren.
Met andere woorden gemakkelijk schermpjes van de ene naar de andere schuiven.
Natuurlijk zijn 2 desktops dan wat weinig, maar je kan er steeds meer instellen.

« Reactie #119 Gepost op: 2008/03/26, 13:43:16 »
Weer wat bijgeleerd. 'k Vond het enkel mooi, maar nu heb ik ook nog de functionaliteit ervan gevonden.

Machiel

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 2008/03/26, 21:08:43 »
Weet iemand of het ook mogelijk is de hoekige randen weg te krijgen die je o.a. ziet bij de shift switcher:

« Reactie #121 Gepost op: 2008/03/27, 19:01:52 »
Citaat van: robertvroegop
Ik heb het bijna voor elkaar, wie kan mij dat laatste tipje van de sluier oplichten.

Ik heb de configuratie van Compiz bijna zoals ik het wil hebben alleen kan ik nergens de instelling vinden dat de schermen die je open hebt staan tijdens het roteren van de kubus er iets vanaf staan. Ik bedoel dus dat het lijkt alsof de vensters zweven.

Waar vind ik die ene instelling. Wie kan mij daar bij het antwoord geven? Ik geloof dat ik dit heb gezien bij de gebruiker P4man op zijn Blog.

Oke ik wacht even op jullie antwoord.
ja dat zou ik graag ook even willen weten en omdat dit nog niet is beantwoord geef ik ff een reactie
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #122 Gepost op: 2008/04/07, 17:47:16 »
waar kan ik een thema mee installeren?
het heet 44814-Leopard.cgwdtheme en ik wet niet hoe ik t moet installere
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

kozie

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 2008/04/09, 11:23:31 »
Hey mensen,

ik ben vrij nieuw op het gebied van linux/ubuntu, ben er wel al een tijdje mee bezig.
echter is Compiz / Beryl vers voor mij !

ik heb dus al die mooie effecten thuis draaien, geen problemen opgemerkt (even afkloppen ;)).
Ik heb alleen wel wat gezien in deze twee filmpjes, wat ik na een hele avond zoeken nog niet kon vinden.

- http://www.youtube.com/watch?v=ZD7QraljRfM
- http://www.youtube.com/watch?v=G3p8IBNNd88

Wat je hier ziet is dat als deze gebruiker zijn/haar venster versleept en los laat (bij het eerste filmpje) dan komt er een soort effect van het venster af, net alsof het venster neerploft en er stof vanaf vliegt (bijvoorbeeld).

Bij beide filmpjes zie ik ook een effect als het venster gesloten wordt (dat het venster bijvoorbeeld wegbrandt).

Weet iemand hoe ik deze effecten zou kunnen komen of wat de namen zijn van deze plugins ?
Waar ik zelf nog over twijfel is of het wel een compiz plugin is of iets los daarvan.

Ik hoor het wel, alvast bedankt !!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2008/04/09, 11:38:48 »
Dat eerste effect dat je daar opnoemt heb ik ook al eens gezien maar ik weet niet welke plugin het is.
Dat wegbranden van een venster is gewoon annimaties > annimatie bij sluiten > dubbelklik op het huidige effect.
En kies voor branden. (zet de tijd wel lang genoeg dan :) )