Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 68024 keer)

kozie

• Gast
Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #125 Gepost op: 2008/04/09, 11:51:45 »
oke tnx siegi, zodra ik thuis ben even kijken dan.

is dat trouwens animaties van compiz-config of van ubuntu zelf.
Ik ben het namelijk in compiz-config nog niet tegengekomen (zover ik weet)

toch bedankt, ga het zo snel mogelijk uitproberen

p.s. (heb wel de engelse ubuntu, vind ik makkelijker als ik tuts of andere info van internet haal)

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2008/04/09, 12:03:38 »
Citaat van: kozie
Hey mensen,

ik ben vrij nieuw op het gebied van linux/ubuntu, ben er wel al een tijdje mee bezig.
echter is Compiz / Beryl vers voor mij !

ik heb dus al die mooie effecten thuis draaien, geen problemen opgemerkt (even afkloppen ;)).
Ik heb alleen wel wat gezien in deze twee filmpjes, wat ik na een hele avond zoeken nog niet kon vinden.

- http://www.youtube.com/watch?v=ZD7QraljRfM
- http://www.youtube.com/watch?v=G3p8IBNNd88

Wat je hier ziet is dat als deze gebruiker zijn/haar venster versleept en los laat (bij het eerste filmpje) dan komt er een soort effect van het venster af, net alsof het venster neerploft en er stof vanaf vliegt (bijvoorbeeld).

Bij beide filmpjes zie ik ook een effect als het venster gesloten wordt (dat het venster bijvoorbeeld wegbrandt).

Weet iemand hoe ik deze effecten zou kunnen komen of wat de namen zijn van deze plugins ?
Waar ik zelf nog over twijfel is of het wel een compiz plugin is of iets los daarvan.

Ik hoor het wel, alvast bedankt !!
Als je de 'Advanced Desktop Settings' installeert dan kun je veel instellingen wijzigen. Zoals het ploffen en verbranden.

Als je met ubuntu Gutsy 7.10 werkt installeer dan met Synaptic:
compizconfig-settings-manager
(Voor Hardy 8.04 is dit weer anders)

Ga naar menu >System >Preferences >Appearance >tab 'Visual Effects'
En kies Custom >Preferences
(Hier kun je ook naartoe via menu >System >Preferences > Advanced Desktop Effects settings)
Bij Effects kun je Animations aanvinken en bewerken naar believen zoals siegi al schrijft.

Je kunt hier een hoop aanzetten. Ik heb dit gebruikt om voornamelijk alles uit te schakelen op een paar functies na :)

kozie

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 2008/04/09, 12:09:05 »
aha oke tnx tabasco.. wil gelijk al kijken :P

ik had inderdaad beter even kunnen aangeven hoe en wat, maar ik gebruik dus Gutsy (7.10)

Dat compizconfig-settings-manager staat ook al helemaal paraat, daar heb ik gister ook bijna de hele avond mee zitten knutselen.

Het zijn alleen die twee effecten die ik nog niet aan de praat kreeg, maar ik ga het gelijk even proberen als ik thuis ben.

thank thanks :)

*EDIT*
Heb die configuraties van 'animations' bekeken en kon inderdaad een hoop toffe effecten instellen.

Nogmaals tnx voor de hulp.
Even tussendoor nog, is er ook een bron waar ik meerdere animaties vandaan kan halen ??

« Reactie #128 Gepost op: 2008/04/11, 14:44:57 »
misgien kunne jullie me hier ff helpe:
ik heb er al een topic over gemaakt, maar ik kom er nog niet uit:
ik heb awn en in awn manager kan ik geen starters toevoege aan mijn panneel. ik kan nix toevoege bij launchers en bij applets staan niet de launchers die ik wil: firefox,  rhytmbox, en nog een paar.
weet iemand raad?
p.s. slepen werkt oook niet
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #129 Gepost op: 2008/04/12, 09:12:16 »
Krijg je geen menu-tje als je met je rechter muisknop op de balk drukt?

« Reactie #130 Gepost op: 2008/04/12, 13:10:06 »
ja:
voorkeuren en sluiten en als ik dan bij launchers toevoegen druk en ik selecteer bijv firefox: /usr/bin/firefox en druk op openen doet ie helemaal nix
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #131 Gepost op: 2008/04/13, 13:24:21 »
Heb je al geprobeerd om awn volledig te verwijderen in synaptic en dan terug geprobeerd te installeren?

Octothorp

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: 2008/04/14, 00:00:42 »
hoe zorg ik ervoor dat de geopende vensters van mijn cube komen als ik rotate? Zodat je de venster als het ware in 3d eraf ziet komen?
Ook heb ik ergens gelezen over de screensaver van compiz, bij mij staat die niet default geinstalleerd in compizconfig-settings-manager. Waar kan ik die vinden?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2008/04/14, 00:02:58 »
Voor die windows in 3d dat is de 3d plugin. In de volgende versie van ubuntu zit die standaard in.
Als je hem in de huidige wil moet je een redelijk moeilijk howto volgen.
http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=5303

Octothorp

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: 2008/04/14, 00:17:52 »
dan wacht ik wel nog wat :)

Offline shappie

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2008/04/14, 18:14:25 »
Ik heb ook een probleempje met AWN. Zo kan ik geen applets toevoegen :(. Voor de rest werkt alles gewoon goed en ik gebruik hem dagelijks zonder problemen. MAar als ik een aplet wil toevoegen zoals de prullebak of mail checker komt er gewoon een zwart streepje in de balk.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #136 Gepost op: 2008/04/17, 17:49:13 »
ik ben er al uit: voeg bij applets, launcher/taskmanager toe en dan kan je programs erin slepen, maar het iriitante is dat elk programma dat je hebt geopend ook in de awn bar staat

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #137 Gepost op: 2008/04/17, 17:54:17 »
heb ik nog ff een ander vraagje:
in dat eerste filmpje zie je uiteindelijk dat hij/zij alle launchers uit de awn balk haalt en er mee gaat spele, dus door het beeld slingeren enzo.
hoe doe je dat? is daar een programma voor of zit dat standaart in awn? ik sie hem wel rechtermuisknop ofsoiets doen in awn bar maar bij mij staat er dan alleen voorkeuren en sluiten

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline shappie

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2008/04/17, 19:49:14 »
Citaat van: rockertjenl
heb ik nog ff een ander vraagje:
in dat eerste filmpje zie je uiteindelijk dat hij/zij alle launchers uit de awn balk haalt en er mee gaat spele, dus door het beeld slingeren enzo.
hoe doe je dat? is daar een programma voor of zit dat standaart in awn? ik sie hem wel rechtermuisknop ofsoiets doen in awn bar maar bij mij staat er dan alleen voorkeuren en sluiten
Dit is geen AWN denk ik. AWN is een stabiele (bij mij in ieder geval) dock die gewoon doet wat een productieve dock hoort te doen. Het heeft wat simpele leuke effecten maar is vooral gewoon een fijne dock voor fulltime gebruik :). Ik ken maar een programma die ook met icoontjes kan slingeren en dit is kiba-dock. Dit is allemaal iets minder stabiel maar zeker het proberen waard. Heb het vroeger (tijdens feisty) wel eens geprobeerd maar gebruik tegenwoordig alleen nog AWN. Het trouwens vorige week Cairo-Dock geinstalleerd en die moet ik nog eens gaan testen. Zag er op het eerste oog niet zo mooi uit maar je kan er veel aan tunen volgens mij :). Hoop dat ik je hiermee genoeg heb geholpen, het is dus kiba-dock.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #139 Gepost op: 2008/04/18, 16:51:54 »
ok thnx gaa t effe uitproeere nadat ik klaar ben met virtual box/home map probleme

uurtje later...
ja wel leuk al die docks, maar in synaptic sijn se niet te vinde.
wel kooldock, maar die kan ik niet starte ofso staat nergens manager van ofso
waar installeer je die kiba dan mee>/

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline shappie

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2008/04/18, 19:10:46 »
Citaat van: rockertjenl
ok thnx gaa t effe uitproeere nadat ik klaar ben met virtual box/home map probleme

uurtje later...
ja wel leuk al die docks, maar in synaptic sijn se niet te vinde.
wel kooldock, maar die kan ik niet starte ofso staat nergens manager van ofso
waar installeer je die kiba dan mee>/
Zoeken op google naar kiba-dock, vind je vast wel een goede tutorial. AWN is trouwens een beter dock :), alleen wat minder fancy effecten dan kiba-dock. Gewoon googlen ik weet het ook niet uit mijn hoofd.

« Reactie #141 Gepost op: 2008/04/19, 22:30:39 »
ok dankje:
zit nu in hardy beta en als mijn 459 updates binnen zijn gaa ik wel effe kijke;p

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

DarkEra

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 2008/04/23, 13:07:47 »
Heb Hardy Heron RC geinstalleerd en aangepast met het Ubuntu Studio theme, ik hou meer van dat zwarte. Daarna de Compiz Manager geinstalleerd, was even zoeken om het Magic Lamp effect te activeren maar is toch gelukt en daarna ben ik gegaan voor AWN-Dock. Deze staat in de repositories van Hardy maar ik miste de AWN-Extras-Applets hierin. Vond het vreemd dat deze er dus niet tussen staan. Ben even gaan Googlen naar de officiele website van AWN en heb de URL van ppa launchpad awn-testing aan de Third Party Software toegevoegd. Daarna de awn-manager-trunk, awn-extras-applets-trunk aangevinkt, de rest wat erbij hoort wordt automatisch aangevinkt en geinstalleerd. Het werkt en kan nu van alles gebruik maken, ookal is mijn laptop met zijn onboard graphics card net een beetje te zwak voor alle effecten goed te laten werken. Ik ben tevreden in zoverre ondanks wat kleine probleempjes maar dat neem ik er wel bij.

Ubuntu met Compiz en AWN is grandioos!!!

Offline jazzper

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 2008/04/24, 17:46:18 »
Wanneer ik de 3d vensters aanvink, verdwijnt t vinkje weer na ongeveer 5 seconden. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar weet niet wat!!!
Iemand enig idee??

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #144 Gepost op: 2008/04/26, 09:32:47 »
Citaat van: jazzper
Wanneer ik de 3d vensters aanvink, verdwijnt t vinkje weer na ongeveer 5 seconden. Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar weet niet wat!!!
Iemand enig idee??
Dat probleem heb ik dus ook, en ook met andere plugins. Ik heb dit opgelost door op het tabblad "lijst plugins" onder voorkeuren het vinkje "plugins automatisch sorteren" uit te schakelen. Je schakelt de plugins nu niet meer in met een vinkje, maar ik dat zelfde tabblad. Dit werkt bij mij alleen voor 3d Windows. Andere plugins, zoals snow, blijven maar niet werken.

Zie ook het topic dat ik hier over heb aangemaakt: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25368

Bonger1901

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 2008/04/29, 15:24:41 »
Op een Mac heb je zo'n leuke feature dat als je met de muis in een zelf te bepalen hoek gaat, alle geopende vensters in het klein boven en onder en langs elkaar komen te staan. Zit dit ook in Compiz? Volgens mij heet het Expo bij Mac OSX, maar bij Compiz is dat iets anders.

« Reactie #146 Gepost op: 2008/04/29, 17:24:53 »
in windows vista is er ook een program dat je muis snelheid aanal kilometers enzo kan zien.
lijkt me wel vet in hardy.
is dat ber?

en.. ik heb kiba dock geinstallerd, maar wat je al zei niet erg stabiel, kan niet instellen dat hij bijt opstyarte ook opstyart en zie geen effect dat je met icoontjes kan slingerne. ook niet egt nodig natuurlijk maar tog leuk om alles een x uit te probere

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #147 Gepost op: 2008/05/03, 19:41:41 »
Citaat van: Bonger1901
Op een Mac heb je zo'n leuke feature dat als je met de muis in een zelf te bepalen hoek gaat, alle geopende vensters in het klein boven en onder en langs elkaar komen te staan. Zit dit ook in Compiz? Volgens mij heet het Expo bij Mac OSX, maar bij Compiz is dat iets anders.
Ja, het zit in compiz, maar het heet -  trouwens ook niet in Mac - geen Expo maar Exposé. Volgens mij vindt je het onder de scale plugin.

Offline martijnfc

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2008/05/04, 23:03:40 »
Mijn kubus draait maar over één as (de verticale as) Een echte 3d kubus is het dus niet. Ik heb alle instellingen in de settings manager geprobeerd. Alles werkt verder goed. In Gutsy werkte het ook prima maar sinds mijn overstap naar een schone installatie van Hardy krijg ik het niet goed. Weet iemand raad?
Martijn.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #149 Gepost op: 2008/05/05, 09:35:59 »
Citaat van: martijnfc
Mijn kubus draait maar over één as (de verticale as) Een echte 3d kubus is het dus niet. Ik heb alle instellingen in de settings manager geprobeerd. Alles werkt verder goed. In Gutsy werkte het ook prima maar sinds mijn overstap naar een schone installatie van Hardy krijg ik het niet goed. Weet iemand raad?
Martijn.
Ik weet niet precies wat je allemaal geprobeerd hebt, maar ik neem aan de je bij de instellingen van Cube en die van Rotate Cube hebt gekeken?