Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000717 keer)

sonnybleu

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #525 Gepost op: 2007/02/16, 21:08:05 »
Hallo beste mensen,
Ik ben 55 jaar jong en m'n eerste pc gekocht in 2005, natuurlijk met Windows derop.
Dat was best een ervaring, mailen, internetten ctrl alt delete en de reset knop,ik had net zo veel verstand van een pc als een paard van spruitjes plukken maar Windows hing al gauw mijn keel uit. Dan kwam de Linux info toevallig langs met als gevolg testje Knoppix en dan Ubuntu 5.04. Klasse. Tweedehands pctje bijgekocht(p3) en +/- 3mnd geleden edgy erop en Windows voorgoed de trash in. Nu ben ik in brugpensioen en probeer ik beide machientjes naar mijn hand te zetten en dat lukt aardig (dankzij dit forem) en ik ben best trots op mezelf. Binnekort moet ik wel plaats maken en een andere kamer gaan betrekken omdat mijn kleinzoon 6jaar (die m'n tweedhandsje ondertussen ingepalmt heeft) beslag wil leggen op deze kamer (leuk toch) dus wordt ik verplicht draadloos te gaan werken (oei) maar we zien wel. Weer zoeken, maar dat maakt het spannend.
In ieder geval ben ik zeer gelukkig deel te mogen uit maken van de Linux family.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #526 Gepost op: 2007/02/16, 22:52:40 »
Citaat van: sonnybleu
Hallo beste mensen,
Ik ben 55 jaar jong en m'n eerste pc gekocht in 2005, natuurlijk met Windows derop.
Dat was best een ervaring, mailen, internetten ctrl alt delete en de reset knop,ik had net zo veel verstand van een pc als een paard van spruitjes plukken maar Windows hing al gauw mijn keel uit. Dan kwam de Linux info toevallig langs met als gevolg testje Knoppix en dan Ubuntu 5.04. Klasse. Tweedehands pctje bijgekocht(p3) en +/- 3mnd geleden edgy erop en Windows voorgoed de trash in. Nu ben ik in brugpensioen en probeer ik beide machientjes naar mijn hand te zetten en dat lukt aardig (dankzij dit forem) en ik ben best trots op mezelf. Binnekort moet ik wel plaats maken en een andere kamer gaan betrekken omdat mijn kleinzoon 6jaar (die m'n tweedhandsje ondertussen ingepalmt heeft) beslag wil leggen op deze kamer (leuk toch) dus wordt ik verplicht draadloos te gaan werken (oei) maar we zien wel. Weer zoeken, maar dat maakt het spannend.
In ieder geval ben ik zeer gelukkig deel te mogen uit maken van de Linux family.
zeer welkom hier op het forum. en succes met het avontuur dat linux heet. :)

Offline Kev

• Lid
« Reactie #527 Gepost op: 2007/02/17, 20:08:03 »
Hehe en nu dinsdag mensen word ik 23.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #528 Gepost op: 2007/02/17, 20:33:03 »
sonnybleu: zorg er gewoon voor dat de draadloze netwerkadapter die je koopt goed ondersteund wordt door ubuntu, en dan is het plug'n'play! (je steekt de draadloze kaart in je computer en het werkt!)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

• Gast
« Reactie #529 Gepost op: 2007/02/17, 20:45:12 »
Of een externe bridge, dat werkt altijd... sluitje gewoon op je netwerkkabel aan.

Guus

• Gast
« Reactie #530 Gepost op: 2007/02/18, 10:29:46 »
16 jaar oud, gebruik Ubuntu dapper nu voor 2 weken en ben zeer tevreden :D

sonnybleu

• Gast
« Reactie #531 Gepost op: 2007/02/18, 11:05:31 »
Bedankt leoquant voor het snelle welkom en Kev moest er even tussen komen om ons zijn verjaardag ter herinnering te brengen, waar geef je dat feestje Kev en hoe laat ;-).
profoX, je geeft me hoop met je tip maar kun je me nog adviseren welk merk?
budster, ook bedankt, maar van een externe bridge had ik nog nooit gehoord maar ben wel blij met je tip omdat ik daar nu weer achter op zoek kan gaan en dat maakt het allemaal zo leuk!!!! En ook welkom Guus, jij en ik op één dag na samen gestart.
Ik denk wel dat ik me ga thuis voelen.
Nog een prettige zondag!!!!

Offline Kev

• Lid
« Reactie #532 Gepost op: 2007/02/18, 16:41:50 »
Ik dacht eens te tracteren in de zijbeuk in Rotselaar ofzo, maar het ziet er naar uit dat mijn vader er weer eens in gaat slagen om mijn verjaardag voor de 23ste keer op rij te verkloten.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #533 Gepost op: 2007/02/18, 16:49:19 »
Kev tracteert jongens,

we kunnen misschien bussen inleggen om de mensen die wat verder wonen ook de kans te geven naar zijn verjaardagsfeest te komen ...

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kev

• Lid
« Reactie #534 Gepost op: 2007/02/18, 18:58:44 »
Citaat van: bartek
Kev tracteert jongens,

we kunnen misschien bussen inleggen om de mensen die wat verder wonen ook de kans te geven naar zijn verjaardagsfeest te komen ...

:D
Ik geef geen feest hoor, ik tracteer gewoon onder de vrienden, maar ik denk dat ik dit ga uitstellen tot de zaalvoetbalmatch volgende week zaterdag.

« Reactie #535 Gepost op: 2007/02/18, 21:21:34 »
Citaat van: Kev
Ik dacht eens te tracteren in de zijbeuk in Rotselaar ofzo, maar het ziet er naar uit dat mijn vader er weer eens in gaat slagen om mijn verjaardag voor de 23ste keer op rij te verkloten.
Hey Kev, wat jammer dat je je vader niet voor het uitkiezen hebt he?
Ik hoop maar dat het je zal lukken dinsdag niet teveel aan diegene moet denken die je verjaardag al 23 jaar verkloot heeft maar dat je vooral in staat zult zijn je leven te vieren met de vrienden die er wel zijn. Wat er ook gebeurt, maak er het beste van he?

Ennu, ik ben er zuinig mee, maar voor 1 keertje mag het wel.

KNUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Kev

• Lid
« Reactie #536 Gepost op: 2007/02/20, 19:58:39 »
Aww bedankt hehe ja weer een echterkant vervangen, zolang de voordeur maar niet is ist goed.

mlcouprie

• Gast
« Reactie #537 Gepost op: 2007/02/22, 15:40:56 »
Ik ben 30 en sinds november 2006 Linuxgebruiker.... eerst Ubuntu, toen Kubuntu en nu (wegens ouwe machine) Xubuntu.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #538 Gepost op: 2007/02/22, 16:57:21 »
Welkom en nog veel plezier :)

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #539 Gepost op: 2007/02/22, 16:59:53 »
Kev,

klote voor je jongen. Maar besef je hebt maar 1 pa.

De mijne is vandaag 16 jaar dood :( en kmis m nog elke dag.

Ikzelf ben overigens 22. En sinds de kerst bezig met ubuntu.

enanoe

• Gast
« Reactie #540 Gepost op: 2007/02/22, 17:12:39 »
Ik zal me ook maar even voorstellen.
Ik gebruik Ubuntu sinds versie 5.04 maar verder nooit op dit forum gekeken :P

o ja, ik ben 16 jaar oud.

baszsiejj

• Gast
« Reactie #541 Gepost op: 2007/02/23, 23:15:22 »
nou ik stel mij dan ook maar voor...

ik ben bas en ben 14, wordt in juli 15

ik gebruik ubuntu 6.06 sinds 2 weken en het bevalt me prima!!

« Reactie #542 Gepost op: 2007/02/24, 08:23:12 »
ik ben 27 en werk al geruime tijd met (k)ubuntu voornamelijk kubuntu maar de laatste tijd weer met ubuntu. linux rules.
homemade HTPC

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #543 Gepost op: 2007/02/24, 10:50:51 »
Citaat van: raydekok
ik ben 27 en werk al geruime tijd met (k)ubuntu voornamelijk kubuntu maar de laatste tijd weer met ubuntu. linux rules.
:cool:

baszsiejj

• Gast
« Reactie #544 Gepost op: 2007/02/24, 14:33:20 »
linux rullt ckr!! windows suckt(was je vergeten =)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #545 Gepost op: 2007/02/24, 23:11:56 »
Probeer een beetje constructief te zijn, baszsiejj. We weten allemaal wel dat Windows sucked, maar daar gaat het niet om in dit topic.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Nico

• Lid
« Reactie #546 Gepost op: 2007/02/24, 23:23:03 »
Ik had dit topic nog niet gezien :)

Nu ja, ik ben Nico, ben 17 jaar oud en studeer Informaticabeheer in Schoten (Antwerpen, België) :P
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline joop13

• Lid
« Reactie #547 Gepost op: 2007/02/25, 02:42:30 »
Ik ben inmiddels 58 jaar, sinds een  3 jaar verslingerd aan Ubuntu. Daarvoor Mandrake, Lindows(sorry "Linspire", weer zo'n irritante actie om ramen te claimen voor een besturingssysteem!!). Dat is mijn Linux ervaring. Vanaf 1982 een computer gehad, de Schneider CPC 6128, state of the art on der CP/M 86. Daarna PC's met MSDOS 2.0 tot Windows 98SE. Verschrikkelijk uitgekeken op Win.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

baszsiejj

• Gast
« Reactie #548 Gepost op: 2007/02/25, 20:30:19 »
Citaat van: profoX
Probeer een beetje constructief te zijn, baszsiejj. We weten allemaal wel dat Windows sucked, maar daar gaat het niet om in dit topic.
das waar, maar dat linux rullt is hier ook offtopic =) =)

Mudkip

• Gast
« Reactie #549 Gepost op: 2007/02/25, 20:38:43 »
Citaat van: joop13
Lindows(sorry "Linspire", weer zo'n irritante actie om ramen te claimen voor een besturingssysteem!!)
Wat ik gehoord heb is dat microsoft lindows aanklaagde, ze verloren maar troffen een schikking,  lindows kreeg belagelijk veel geld en broncode van .wav volgens mij en de naam werd eigendom van microsoft.