Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000668 keer)

Offline GuyBE

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2425 Gepost op: 2010/08/31, 12:10:01 »
hallo!
Ik ben 55 jaar, al gepensioneerd (verplicht). Ik woon in Antwerpen en al 35 jaar gelukkig getrouwd, én grootvader van een schattige kleindochter. Ik studeer cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit Nederland en gebruik mijn pc voornamelijk om teksten te schrijven, digitale bronnen te raadplegen, e-mail, beetje surfen op het web, en af en toe eens een spelletje te spelen. Vroeger was ik bijna verslaafd aan World of Warcraft (For the Horde!) maar die tijd is gelukkig voorbij.

Enkele jaren geleden eens geprobeerd met Red Hat maar dat liep totaal fout. Ik zag al wel de vele mogelijkheden van Linux maar toen was het echt nog niet zo gebruiksvriendelijk zoals nu. Nu zaterdag heb ik de stap durven zetten en Ubuntu geïnstalleerd, en ik ben héééél tevreden!  Eerst had ik het naast windows 7 geplaatst, maar het beviel me zo goed, en ik was die windows zo kotsbeu dat ik het opnieuw heb geïnstalleerd en de hele windows er af heb gegooid.

Ik heb Ubuntu ook op de oude pc van mijn vrouw gezet en nu werkt die als nieuw! Vrouwtje vindt het heel gebruiksvriendelijk en is weer blij! lol

Nu heb ik nog een klein probleempje: mijn pc heeft twee interne harde schijven en Ubuntu "ziet" mijn tweede harde schijf niet, maar ik vind wel een oplossing. Ik wil nu al enkele forumleden hartelijk bedankt voor hun hulp en steun!

Een dikke proficiat voor al de ontwikkelaars, en al de mensen die op een of andere manier hebben bijgedragen!!! Bedank!  =D

« Laatst bewerkt op: 2010/08/31, 12:11:33 door GuyBE »
Sapere aude

jesse2314

• Gast
« Reactie #2426 Gepost op: 2010/08/31, 12:10:34 »
Welkom GuyBE :D

« Reactie #2427 Gepost op: 2010/08/31, 15:36:21 »
Welkom GuyBE en alle anderen die ik nog niet welkom geheten heb. En GuyBE, voor je "probleempjes" zal er ongetwijfeld een oplossing zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline GuyBE

• Lid
« Reactie #2428 Gepost op: 2010/08/31, 16:03:30 »
dankjewel!  XD
Sapere aude

« Reactie #2429 Gepost op: 2010/09/02, 17:29:07 »
ik ben 40jr en is in 2000 begonnen met linux aan het uitproberen , eerst was win 98. dan win XP, dan kwam een tip van mijn vriend, maar die was aan het experimeteren tot vier jaar terug, was suse , die was te moeilijk, en ik kreeg andere tip van mijn neef , ubuntu gutsy., ik was meteen tevreden mee, ik heb altijd op ubuntu gedraaid , ik was altijd genoeg van microsoft, ivm te duur en ook rebooten vandaar, maar ook liep windows vaker vast

jesse2314

• Gast
« Reactie #2430 Gepost op: 2010/09/02, 17:32:40 »
Welkom hofnar roel :)

« Reactie #2431 Gepost op: 2010/09/03, 14:53:13 »
Ik ben 33 jaar, en ben op m'n 32ste begonnen met Ubuntu, en wel de 9.10 versie.
Daarvoor heb ik vele jaren met DOS en windows gewerkt, van DOS 6.22 tot aan Vista (en alles ertussenin, behalve millennium).
Ik ben iemand van 'radicale veranderingen', en heb dus alle belangrijke documenten op een externe schijf gezet, en Ubuntu 9.10 geïnstalleerd; niks met Dual boot of zo...
Toen ik, na het installeren, met Ubuntu 9.10 aan de gang ging, was het net of ik al jaren met Ubuntu had gewerkt: kon alles vinden en alles doen: Tekstverwerking, fotobewerking, rippen, (draadloos) internetten, en nog meer...
In één woord GEWELDIG! Windows was ik na 10 minuten al vergeten...  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/09/03, 15:08:12 door Dennis kolberg »

jesse2314

• Gast
« Reactie #2432 Gepost op: 2010/09/03, 14:56:59 »
Welkom Dennis kolberg :)

maar ??? Datum van registratie:  2009/12/31, 14:22:22

« Reactie #2433 Gepost op: 2010/09/03, 15:01:22 »
Hallo Jesse,

Ja, ik ben in april jarig. Ben Ubuntu gaan gebruiken in de tijd dat 9.10 uitkwam. Heb me veel later pas op dit forum geregistreerd.
Als ik eerder geweten had dat het hier zo gezellig op het forum was en er veel te leren viel, had ik me veel eerder aangemeld.  XD  :D

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2434 Gepost op: 2010/09/03, 18:56:55 »
In elk geval, welkom Dennis!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline ridder204

• Lid
« Reactie #2435 Gepost op: 2010/09/04, 00:48:35 »
Hallo Ik ben margriet, 58 en een tijdelijke linux gebruiker.
Ik snap er niets van, ben ook een pc-analfabeet hoor. :'(
Ik ben windows xp gewend en dat gaat me redelijk goed af. ;)
Nu doet het geluid het niet en weet ik niet hoe ik de downloads uit het virusprogarmma krijg om ze te gebruiken :rolleyes:
mijn eigen pc is gaan hemelen en deze heb ik tijdelijk te leen.
ik zag een hoop engels in de uitleg op deze pc, maar dat gaat aan mijn vermogen te boven =D, verder als ja, nee en amen kom ik niet in het engels.
wil je nog wat weten roep maar :)

jesse2314

• Gast
« Reactie #2436 Gepost op: 2010/09/04, 10:29:13 »
Welkom ridder204 :)

Offline Chazz88

• Lid
« Reactie #2437 Gepost op: 2010/09/06, 22:18:07 »
Hallo,

Ik ben Pascal, ben 21 jaar en draai sinds kort Ubuntu.
Ben het Windows gebeuren echt zat, dus heb het maar van m'n pc verwijdert.

Tevens net nieuw op dit forum, hoop dat ik hier het een en ander kan leren over dit OS.

« Reactie #2438 Gepost op: 2010/09/06, 22:22:40 »
Hallo Pascal,

Van harte welkom op dit forum, en bij deze veel plezier met Ubuntu!

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2439 Gepost op: 2010/09/07, 17:12:57 »
Welkom Pascal,

Een gedurfde zet om Windows er direct af te mieteren!

Veel plezier hier, en dat leren..., zal je 100% meevallen. Men is hier nogal behulpzaam :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

« Reactie #2440 Gepost op: 2010/09/07, 23:31:53 »
Van harte welkom Pascal :)

Wat er ook is, we helpen je graag hier :)

Offline Skull

• Lid
« Reactie #2441 Gepost op: 2010/09/09, 20:29:01 »
Hallo allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben 32 jaar, woonachtig in Middelburg en al jaren een fervent Windows gebruiker. Ik ben begonnen met Win 3.11 en DOS 6.22 en alle consumenten Windows versies meegemaakt. Ergens tussen 2001 en 2004 maakte ik voor het eerst kennis met Linux. Ik had Red Hat gekocht en thuis gekomen gelijk geinstalleerd. (wist ik veel dat je veel Distro's gratis kon downloaden?) Deze heeft er precies een week opgestaan omdat mij verzekerd was dat ik alles kon ermee kon doen wat ik met Windows ook kon. Nou schiet mij maar lek, maar dat was niet geheel mijn ervaring. Later, toen ik erachter kwam dat Ubuntu gratis te downloaden was, nogmaals geprobeerd. Maar het wilde maar niet wennen. Toch hiermee een persoonlijk record gevestigd, want deze heeft er 3 maanden opgestaan.

Een paar maanden geleden heb ik een laptop aangeschaft. Deze had ik nodig voor mijn studie. Hier stond Windows Vista op. Maar op een laptop met maar 1 GB aan geheugen werkt dat niet echt soepel. En toch worden deze laptops standaard zo verkocht.
Eergisteren Ubuntu 10.04 erop gezet omdat ik het trage spreekwoordelijke stront door een trechter beu was. Mijn computer start voor mijn gevoel nu 3x sneller op en is bij het bureaublad gelijk gebruiksklaar. Een verademing.

Dit was mijn verhaal in een notedop.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 20:32:59 door Skull »

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2442 Gepost op: 2010/09/09, 20:34:34 »
3 maanden is een goed record. ;) Ikzelf zou een niet werkend besturingssysteem korter laten staan. ;)

Offline Skull

• Lid
« Reactie #2443 Gepost op: 2010/09/09, 20:58:42 »
Het werkte wel, maar niet zoals ik gewend was. En ik kon er ook niet aan wennen, daar was ik waarschijnlijk te ongeduldig voor. Maar nu, als alleenstaande vader van twee kids, leer je wel geduld te hebben.  XD

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2444 Gepost op: 2010/09/09, 21:17:41 »
Het werkte wel, maar niet zoals ik gewend was. En ik kon er ook niet aan wennen, daar was ik waarschijnlijk te ongeduldig voor. Maar nu, als alleenstaande vader van twee kids, leer je wel geduld te hebben.  XD
XD

Offline Ronnie N

• Lid
« Reactie #2445 Gepost op: 2010/09/09, 21:28:47 »
Hallo,
Ik ben Ronald, 15 jaar.

Ubuntu gebruik ik nu ongeveer een jaar, sinds ik mijn pc heb. Ik ben er erg tevreden over, ik hou van dingen die er mooi uit zien dus ik kon in Ubuntu flink aan de gang. Ook had ik inmiddels wel genoeg van die trage pc´s die mijn ouders met Windows gebruikten. Zelf gebruik ik nog af en toe Windows (schaam me daarvoor) maar dat is alleen omdat ik nogal een spelletjes fanaat ben... Ook knoei ik graag hard-en softwarematig met computers om, zo ben ik in eerste instantie bij Ubuntu gekomen: Om Linux te leren kennen en daarna misschien moeilijkere distro´s te gaan gebruiken. Dat is er niet van gekomen... Ik ben blijven plakken en gebruik Ubuntu sindsdien met volle tevredenheid als main systeem! Ook ben ik van plan binnenkort een media-centre te gaan bouwen met Ubuntu en ik hoop dat mensen op het forum me kunnen helpen bij het leren van de KERN van Ubuntu, want veel verder dan de gnome schil ben ik nooit gekomen.

Ik hoop nog veel plezier op dit forum te beleven,

Ronald

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2446 Gepost op: 2010/09/09, 21:40:58 »
Weer een hartelijk welkom aan alle nieuwkomers!

Ronald, als je meer over Ubuntu wilt leren, en dit in het Nederlands, kun je eens een kijkje nemen op de wiki van deze site: klik. Daar kun je heel veel informatie over hoe je Ubuntu gebruikt vinden en kun je ook wat meer kennis opdoen over de krachtige kant van Linux: de terminal en het opzetten en beheren van verschillende soorten servers.

Offline Ronnie N

• Lid
« Reactie #2447 Gepost op: 2010/09/09, 22:51:52 »
Bedankt!

Dat is inderdaad de informatie die ik zoek. Zijn er ook boeken over Linux? En zo ja, kan ik die lenen bij de bieb?

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2448 Gepost op: 2010/09/10, 18:14:34 »
Jan Stedehouders boeken "Basiscursus Ubuntu" en "Probleemloos overstappen op Linux" zijn aanraders ;)

« Reactie #2449 Gepost op: 2010/09/10, 18:40:55 »
Ik ben geboren in 1985, ik ben 25 jaar oud.
Ben van "Windows XP - professional" overgeschakeld naar "Ubuntu 9.04".

Wat ik goed vindt aan Ubuntu:

1) Het is 100% gratis
2) Je krijgt altijd nieuwe updates (er is dus veel support).
3) GEEN virussen, dus geen antivirus programma nodig.
4) Super snel, ook op oude computers.
5) Het is betrouwbaar

Mijn computer:

PROCESSOR:  Pentium 4 @ 3.0 GHz - met hyper-threading.
RAM:  2GB - DDR1
MOTHERBOARD:  Asus p4c800-e deluxe
3D CARD:  Geforce 6600 GT - 128MB
HARD DRIVE:  Ocz ssd Core series - 128GB