Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1071879 keer)

Offline Chazz88

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2400 Gepost op: 2010/09/06, 22:18:07 »
Hallo,

Ik ben Pascal, ben 21 jaar en draai sinds kort Ubuntu.
Ben het Windows gebeuren echt zat, dus heb het maar van m'n pc verwijdert.

Tevens net nieuw op dit forum, hoop dat ik hier het een en ander kan leren over dit OS.

« Reactie #2401 Gepost op: 2010/09/06, 22:22:40 »
Hallo Pascal,

Van harte welkom op dit forum, en bij deze veel plezier met Ubuntu!

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2402 Gepost op: 2010/09/07, 17:12:57 »
Welkom Pascal,

Een gedurfde zet om Windows er direct af te mieteren!

Veel plezier hier, en dat leren..., zal je 100% meevallen. Men is hier nogal behulpzaam :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

« Reactie #2403 Gepost op: 2010/09/07, 23:31:53 »
Van harte welkom Pascal :)

Wat er ook is, we helpen je graag hier :)

Offline Skull

• Lid
« Reactie #2404 Gepost op: 2010/09/09, 20:29:01 »
Hallo allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben 32 jaar, woonachtig in Middelburg en al jaren een fervent Windows gebruiker. Ik ben begonnen met Win 3.11 en DOS 6.22 en alle consumenten Windows versies meegemaakt. Ergens tussen 2001 en 2004 maakte ik voor het eerst kennis met Linux. Ik had Red Hat gekocht en thuis gekomen gelijk geinstalleerd. (wist ik veel dat je veel Distro's gratis kon downloaden?) Deze heeft er precies een week opgestaan omdat mij verzekerd was dat ik alles kon ermee kon doen wat ik met Windows ook kon. Nou schiet mij maar lek, maar dat was niet geheel mijn ervaring. Later, toen ik erachter kwam dat Ubuntu gratis te downloaden was, nogmaals geprobeerd. Maar het wilde maar niet wennen. Toch hiermee een persoonlijk record gevestigd, want deze heeft er 3 maanden opgestaan.

Een paar maanden geleden heb ik een laptop aangeschaft. Deze had ik nodig voor mijn studie. Hier stond Windows Vista op. Maar op een laptop met maar 1 GB aan geheugen werkt dat niet echt soepel. En toch worden deze laptops standaard zo verkocht.
Eergisteren Ubuntu 10.04 erop gezet omdat ik het trage spreekwoordelijke stront door een trechter beu was. Mijn computer start voor mijn gevoel nu 3x sneller op en is bij het bureaublad gelijk gebruiksklaar. Een verademing.

Dit was mijn verhaal in een notedop.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 20:32:59 door Skull »

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2405 Gepost op: 2010/09/09, 20:34:34 »
3 maanden is een goed record. ;) Ikzelf zou een niet werkend besturingssysteem korter laten staan. ;)

Offline Skull

• Lid
« Reactie #2406 Gepost op: 2010/09/09, 20:58:42 »
Het werkte wel, maar niet zoals ik gewend was. En ik kon er ook niet aan wennen, daar was ik waarschijnlijk te ongeduldig voor. Maar nu, als alleenstaande vader van twee kids, leer je wel geduld te hebben.  XD

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2407 Gepost op: 2010/09/09, 21:17:41 »
Het werkte wel, maar niet zoals ik gewend was. En ik kon er ook niet aan wennen, daar was ik waarschijnlijk te ongeduldig voor. Maar nu, als alleenstaande vader van twee kids, leer je wel geduld te hebben.  XD
XD

Offline Ronnie N

• Lid
« Reactie #2408 Gepost op: 2010/09/09, 21:28:47 »
Hallo,
Ik ben Ronald, 15 jaar.

Ubuntu gebruik ik nu ongeveer een jaar, sinds ik mijn pc heb. Ik ben er erg tevreden over, ik hou van dingen die er mooi uit zien dus ik kon in Ubuntu flink aan de gang. Ook had ik inmiddels wel genoeg van die trage pc´s die mijn ouders met Windows gebruikten. Zelf gebruik ik nog af en toe Windows (schaam me daarvoor) maar dat is alleen omdat ik nogal een spelletjes fanaat ben... Ook knoei ik graag hard-en softwarematig met computers om, zo ben ik in eerste instantie bij Ubuntu gekomen: Om Linux te leren kennen en daarna misschien moeilijkere distro´s te gaan gebruiken. Dat is er niet van gekomen... Ik ben blijven plakken en gebruik Ubuntu sindsdien met volle tevredenheid als main systeem! Ook ben ik van plan binnenkort een media-centre te gaan bouwen met Ubuntu en ik hoop dat mensen op het forum me kunnen helpen bij het leren van de KERN van Ubuntu, want veel verder dan de gnome schil ben ik nooit gekomen.

Ik hoop nog veel plezier op dit forum te beleven,

Ronald

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2409 Gepost op: 2010/09/09, 21:40:58 »
Weer een hartelijk welkom aan alle nieuwkomers!

Ronald, als je meer over Ubuntu wilt leren, en dit in het Nederlands, kun je eens een kijkje nemen op de wiki van deze site: klik. Daar kun je heel veel informatie over hoe je Ubuntu gebruikt vinden en kun je ook wat meer kennis opdoen over de krachtige kant van Linux: de terminal en het opzetten en beheren van verschillende soorten servers.

Offline Ronnie N

• Lid
« Reactie #2410 Gepost op: 2010/09/09, 22:51:52 »
Bedankt!

Dat is inderdaad de informatie die ik zoek. Zijn er ook boeken over Linux? En zo ja, kan ik die lenen bij de bieb?

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2411 Gepost op: 2010/09/10, 18:14:34 »
Jan Stedehouders boeken "Basiscursus Ubuntu" en "Probleemloos overstappen op Linux" zijn aanraders ;)

« Reactie #2412 Gepost op: 2010/09/10, 18:40:55 »
Ik ben geboren in 1985, ik ben 25 jaar oud.
Ben van "Windows XP - professional" overgeschakeld naar "Ubuntu 9.04".

Wat ik goed vindt aan Ubuntu:

1) Het is 100% gratis
2) Je krijgt altijd nieuwe updates (er is dus veel support).
3) GEEN virussen, dus geen antivirus programma nodig.
4) Super snel, ook op oude computers.
5) Het is betrouwbaar

Mijn computer:

PROCESSOR:  Pentium 4 @ 3.0 GHz - met hyper-threading.
RAM:  2GB - DDR1
MOTHERBOARD:  Asus p4c800-e deluxe
3D CARD:  Geforce 6600 GT - 128MB
HARD DRIVE:  Ocz ssd Core series - 128GB

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2413 Gepost op: 2010/09/10, 23:09:10 »
Welkom op het forum TheGrimm85,
Veel plezier en leer genot met ubuntu.
En inderdaad ook goed op oude computers. Heb hier zelfs een Pentium ll (385MB Ram) staan waar ubuntu op draait (test compje om alle verdere versies op te testen of ik ze nog daarop werkend kan krijgen. Gaat natuurlijk trager en trager want ubuntu word blijkbaar ook zwaarder)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

jesse2314

• Gast
« Reactie #2414 Gepost op: 2010/09/11, 09:13:38 »
Welkom TheGrimm85 :)

Offline Kefke

• Lid
« Reactie #2415 Gepost op: 2010/09/25, 13:27:53 »
Ik ben Kevin F en woon in Tongeren, Limburg, België  =D

Ik heb 2 (laatste) jaar informatica in het middelbaar gedaan, en nu ben ik aan mijn 2de jaar toegepaste informatica op Bachelor niveau bezig.

Een kennis van me is een groot open-source/ubuntu liefhebber en zo ben ik er eigenlijk mee in contact gekomen.
Ik draai graag ubuntu in dual-boot naast mijn Win 7 omdat:

a) Ubuntu erg onstabiel is bij mij. Ik heb de x64 versie (slechte keuze?) en de verkenner crasht regelmatig en doet rare dingen. Ook wilt hij memorysticks niet leeg maken (in de verkenner zijn ze weg, bij properties is de stick vol en je kan er niets bij krijgen. Misschien toch maar terug de X86 installeren die ni het verleden wel stabiel/snel was.
b) Veel school gerelateerde programma's (onder andere Visual Studio) draaien op Win 7

Ik hoop hier veel bij te leren (waar ik niet aan twijfel) en mijn ervaringen van school (volgende trim krijgen we ubuntu) te delen.

jesse2314

• Gast
« Reactie #2416 Gepost op: 2010/09/25, 13:55:39 »
Welkom Kefke :)

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2417 Gepost op: 2010/09/25, 19:33:02 »
Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag maar aangemeld als nieuw lid zodat ik af en toe een vraag kan stellen om een antwoord te krijgen.
Ik kijk al een tijdje anoniem mee en vind meestal wel een antwoord op mijn vraag.

Mijn nickname heeft te maken met het feit dat ik er snel één moest verzinnen en deze me te binnen schoot toen ik dacht aan mijn buurman die ik van blijdschap zag dansen toen het een paar dagen geleden begon te regenen en zo zijn volkstuintje besproeid werd.

Groetjes.
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2418 Gepost op: 2010/09/25, 19:34:54 »
Welkom Rainmaker,

Veel plezier met ubuntu.
Leuk gevonden die naam.

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #2419 Gepost op: 2010/09/25, 21:55:24 »
Welkom op het forum :)

Haha, een dansende buurman, dat is wel grappig :D

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2420 Gepost op: 2010/09/25, 22:36:10 »
Dank je voor je ontvangst.
En ja, mijn buurman was blij voor een beetje hemelwater.

(Vistaus, ik dacht dat er vissaus stond, dacht even dat je misschien een liefhebber van bouillabaisse was, hihihi)

« Reactie #2421 Gepost op: 2010/09/25, 22:48:05 »
Graag gedaan :)
Ja, hij was kennelijk heel blij inderdaad :P

En haha, geeft niks.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/26, 11:09:05 door femke98 »

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2422 Gepost op: 2010/09/25, 23:14:38 »
Welkom op het forum :)

Haha, een dansende buurman, dat is wel grappig :D
Jaja, totdat je een plens regen op je kop krijgt  =D

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2423 Gepost op: 2010/09/25, 23:24:54 »
Hij is kaal, dus wie weet...

Offline Rainmaker

• Lid
« Reactie #2424 Gepost op: 2010/09/26, 20:24:27 »
Misschien wij allebei wel.