Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000666 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2400 Gepost op: 2010/08/15, 14:30:00 »
Welkom op het forum lachendearend :)

« Reactie #2401 Gepost op: 2010/08/15, 16:30:23 »
Welkom lachendearend :)
en een zeer verstandige keuze om windows weg te gooien.
Ik weet niet of dat verstandig is. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2402 Gepost op: 2010/08/15, 16:34:18 »
Zolang ie Bing nog maar behoudt toch Gijs XD

Phr3ak

• Gast
« Reactie #2403 Gepost op: 2010/08/15, 16:35:58 »
Welkom lachendearend :)
en een zeer verstandige keuze om windows weg te gooien.
Ik weet niet of dat verstandig is. :rolleyes:

Het verstandigste wat je kunt doen ..

« Reactie #2404 Gepost op: 2010/08/15, 16:55:46 »
Dat je hier in Amsterdam illegaal chemisch afval kan dumpen, maar dat kan je niet overal. XD

« Reactie #2405 Gepost op: 2010/08/22, 13:31:24 »
Ik zal mij ook even voorstellen.

Ik ben Nico, ik ben 21 jaar oud en heb me een kleine 2 jaar geleden vrij hevig met Ubuntu beziggehouden. Ondertussen is dat geminderd tot zelfs gestopt, wat leidde tot het feit dat ik mijn login en wachtwoord voor het forum intussen ben vergeten XD Nu, geen probleem, aangezien ik in tussentijd toch van e-mailadres ben veranderd, dus dan maken we maar gewoon een nieuw account aan.

De reden dat ik met Ubuntu ben gestopt, was omdat ik van anderen (voornamelijk op school) vaak de typische reacties kreeg als "nerd", "geek", "no-lifer" en noem maar op.

Nu, zoveel jaren later, heb ik een fantastische vrouw gevonden die intussen al meer dan 9 maanden mijn vriendin is. Iemand die het absoluut niet erg vindt dat ik zo computer-minded ben. Daarom heb ik ook besloten me terug meer bezig te houden met dit soort zaken.

Meer over mezelf: Ik werk als verkoper bij Vanden Borre (voor de Nederlanders onder ons, Vanden Borre is een Belgische keten in beheer van de Kesa-holding. Het Nederlandse elektrobedrijf BCC valt daar ook onder, om jullie een idee te geven), speel gitaar en heb momenteel Ubuntu 10.4 op mijn pc staan. Nog steeds in dual boot, omdat ik nog een oplossing moet vinden om via Ubuntu mijn iPod te beheren.

Ik ben alvast blij om terug te zijn, en ik hoop dat jullie zo ook over mij denken :D
NZXT Noctis 450 Black / Intel i5 6600K / 16GB DDR4 / MSI GeForce GTX970 Gaming Edition / MSI Z170A M5 Gaming Edition

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2406 Gepost op: 2010/08/22, 13:35:46 »
"I'll be back" zei hij even tussen de soep en de patatten.  :)

Welkom (terug) TallHotOrange.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

jesse2314

• Gast
« Reactie #2407 Gepost op: 2010/08/22, 13:37:44 »
TallHotOrange welkom :D

Phr3ak

• Gast
« Reactie #2408 Gepost op: 2010/08/22, 13:44:24 »
Hoi!  O0

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2409 Gepost op: 2010/08/22, 13:46:32 »
Hoi Phr3ak. Welkom op dit forum.
(mocht je het niet snappen, topversnelling en topgear zijn dezelfde :rolleyes:)

Phr3ak

• Gast
« Reactie #2410 Gepost op: 2010/08/22, 13:47:09 »
Hoi Phr3ak. Welkom op dit forum.
(mocht je het niet snappen, topversnelling en topgear zijn dezelfde :rolleyes:)

Meen je dat nou joh!?  ???

Arie Ubuntudummie

• Gast
« Reactie #2411 Gepost op: 2010/08/22, 22:13:18 »
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Arie en 46 jaar. Zo'n 4 jaar geleden heb ik ooit op een oude pc Ubuntu geïnstalleerd. Het werkte niet geheel naar m'n zin. (Vooral door tijdgebrek niet alles goed uitgeprobeerd). Ik heb nu sinds kort weer ubuntu geïnstalleerd in eerste instantie op m'n desktop PC. Waarbij ik voor de zekerheid nog wel Windows XP heb laten staan. In deze desktop PC zitten 2 harde schijven 1 van 80Gb en 1 van 120GB. Windows staat op de 80GB en Ubuntu op de 120GB. Het werkt allemaal perfect. Had ook nog even geëxperimenteerd met Fedora ook dat werkt prima, maar heb toch voor Ubuntu gekozen met name omdat ik daar veel meer uitleg kan vinden in dit forum en bij computertip in google. Met behulp van de tips daar heb ik nu een perfect werkende PC onder ubuntu. Daarna ben ik gelijk begonnen om op  m'n HP pavilion Laptop ook Ubuntu te installeren. Hierop staat bij mij standaard Windows Vista. Ik hoor altijd erg negatieve verhalen over Vista, maar op deze laptop werkt het eigenlijk best prettig. Echter nu ik op de desktop Ubuntu heb, vind ik Vista toch wel wat minder.... Ook hier heb ik besloten om Vista (nog) niet weg te gooien, maar ook hier Ubuntu en Vista beide op te zetten. Mocht ik Vista helemaal niet meer gebruiken kan ik het er altijd nog vanaf halen.

Ik ga nu op zoek op dit forum naar een paar zaken die ik nog eventueel wil oplossen. Dat is het werkbaar krijgen van een trust webcam op de desktop, het werkbaar krijgen van een lexmark x1130 printer (deze gebruik alleen nog om te scannen want voor het printen heb ik een laserprinter en die werkt perfect onder ubuntu). En ik ga nog zoeken hoe ik afspeellijsten met muziek naar een SD kaart kan synchroniseren zodat ik deze in een mn PDA met windows mobile kan gebruiken.

« Reactie #2412 Gepost op: 2010/08/22, 22:29:45 »
Ambitieus programma Arie Ubuntudummie, maar je bent hier aan het juiste adres...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Mauritso

• Lid
« Reactie #2413 Gepost op: 2010/08/23, 09:23:54 »
Hallo

Ik Ben Maurits 12 jaar ik Ben begonnen met ubuntu op mijn 9de en eerder gebruikte ik zenwalk ( mijn vader heeft nog nooit een niewe laptop ( we hebben geen pc's in huis) voor mij of mij broertjes gekocht en uiteindelijk is het niet meer leuk dat Jij nog een win 95 laptop hebt terwijl "iedereen" win xp had  dus toen heb ik gemotiveerd door een student en vriend die zij dat het moeilijk (extra redenen om het te proberen) was zenwalk op dat ding gezet en hij starte binnen 2 Minuut op! En daarna ubuntu erop gezet)
Ik draai nu 10.04.1 op een fujistu siemens amillo pro ...  1 gb RAM en een intel centrino 2.4 ghz dacht ik

zeker weten trouwens

die fujistu heb ik trouwens zelf gekocht en zelf aan geknutseld
« Laatst bewerkt op: 2010/09/14, 20:21:12 door Mauritso »

« Reactie #2414 Gepost op: 2010/08/23, 13:07:25 »
Hoi, Mauritso,

blij dat je erbij bent. Ik draai ook al drie jaar Ubuntu op een Fujitsu Amillo. Heb er wel al een tweede gig RAM bij ingeprikt.
Moest je nog vragen hebben: shoot ! XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Karin67

• Lid
« Reactie #2415 Gepost op: 2010/08/28, 17:12:29 »
Hallo allemaal,

Ik ben vast niet de jongste en denk ook niet de oudste hier op het forum, ik ben maar 'gewoon' een 40-plusser en mijn naam is Karin.

Al een paar keer heb ik op het punt gestaan volledig over te gaan op Linux, maar ik val steeds weer terug op Windows (XP)... :rolleyes:
Pas als ik alle vergelijkbare Windows-toepassingen ook terug kan vinden in Kubuntu, zal ik eindelijk de overstap definitief maken...
Omdat ik graag video's bewerk, is het fijn dat het programma Kdenlive bestaat (lijkt op Moviemaker, maar ik moet nog precies uitzoeken hoe die werkt, even in verdiepen dus).
Zojuist, dankzij dit forum, audacity (musicmaker) ontdekt! Lijkt me leuk om daarmee te stoeien!

In Windows gebruikte ik al jaren OpenOffice als tekstverwerker, dit heb ik ook altijd als zeer prettig ervaren.

Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar alles wat mogelijk is op een computer en probeer graag nieuwe dingen/programma's uit.

Het is prettig dit forum gevonden te hebben en voor vragen zal ik vast nog wel vaker inloggen hier. :)

« Reactie #2416 Gepost op: 2010/08/28, 17:35:28 »
Welkom Karin67, nog niet voor alle programma's is er een vervanging. Maar langzaam maar zeker komen er steeds meer vervangers.
Maar het vraagt natuurlijk ook iets van jezelf om de knop om te zetten. Zolang je niet vind wat je nodig hebt, kan je het beste een dualboot houden. Er zijn genoeg mensen op het forum die een dualboot hebben. In ieder geval veel plezier met Kubuntu.

« Reactie #2417 Gepost op: 2010/08/28, 20:19:27 »
Welkom Karin67  ^-^

Pas als ik alle vergelijkbare Windows-toepassingen ook terug kan vinden in Kubuntu, zal ik eindelijk de overstap definitief maken...

Zie hier een lijstje met Ubuntu + Kubuntu + Xubuntu varianten van Windows software.

.   http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WindowsVervangers

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2418 Gepost op: 2010/08/28, 21:35:56 »
Welkom Karin, je zult je hier vast wel thuis gaan voelen.

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #2419 Gepost op: 2010/08/28, 22:18:18 »
Dag Karin, welkom.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2420 Gepost op: 2010/08/28, 22:32:36 »
Een hartelijk welkom gewenst aan al de nieuwkomers :) !

Offline Karin67

• Lid
« Reactie #2421 Gepost op: 2010/08/29, 09:58:20 »
 :) Dank jullie wel voor jullie reacties.

Zie hier een lijstje met Ubuntu + Kubuntu + Xubuntu varianten van Windows software.
.   http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WindowsVervangers
Bedankt voor dit lijstje, hier kan ik zeker mee verder!!! :)

Offline kronolith

• Lid
« Reactie #2422 Gepost op: 2010/08/29, 18:56:48 »
Hey allemaal :)

Ik ben Leonard a.k.a Kronolith, 17 lentes oud :P . Ik draai al een tijdje ubuntu in een dual-boot naast windows 7 (voor de games ;) ) en kwam vandaag voor de zoveelste keer op dit forum. Omdat ik hier nog geen account had vond ik het onderhand wel tijd worden, dus bij deze!

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #2423 Gepost op: 2010/08/29, 19:01:52 »
Karin en Leonard,
Van harte welkom op het forum!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------