Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1071750 keer)

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2475 Gepost op: 2010/11/28, 22:15:33 »
Welkom Edwin, als er iets niet lekker loopt dan hoest je maar eens wat-en-hoe ergens in een topic. We krijgen het wel aan de praat  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2476 Gepost op: 2010/12/02, 15:51:46 »
Welkom op het forum.

Welkom Edwin, als er iets niet lekker loopt dan hoest je maar eens wat-en-hoe ergens in een topic. We krijgen het wel aan de praat  ;)

+ 1

« Reactie #2477 Gepost op: 2010/12/02, 16:05:41 »
Welkom op het forum Edwin :)

« Reactie #2478 Gepost op: 2010/12/03, 17:59:20 »
Hey,

45 jaar. In 2004 gestart met Suse (ik dacht 9.0) als dualboot op mijn laptopje geïnstalleerd.
Daarna rond 2006 op Debian overgestapt (experimenteerzucht), en vrij vlug opgegeven wegens niet compleet, té linux-minded.
Sinds september dit jaar terug een volledige installatie gedaan (Windows XP volledig opgegeven na die service pack 3)  en verliefd tot de dag van vandaag met Ubuntu 10.04 LTS

Denk aan eind december eens een upgrade te doen naar 10.10, maar eerst een aantal projecten afwerken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2479 Gepost op: 2010/12/03, 18:10:42 »
Welkom op het forum Joris.

drum

• Gast
« Reactie #2480 Gepost op: 2010/12/05, 20:10:25 »
Jaren bezig geweest met windows, 3.11,95,98,Me,Xp,7 en sedert verleden maand begonnen met Linux.
Op mijn desktop staat linux-mint 10 en die draait super. Virtueel draai ik LMDE. Op mijn laptop staat Ubuntu 10.04 netbook edition, en die draait ook super.
Natuurlijk ben ik nog een beginneling en van terminalcommando's heb ik nog geen kaas gegeten, maar ik laat me zeker niet afschrikken.
Ah ja, en nog een laptop hier met win.7 op(is die van het vrouwtje).
Mijn ouderdom:43 jaar

« Reactie #2481 Gepost op: 2010/12/05, 20:20:14 »
Zo, das goed om te horen, iemand die zich niet laat afschrikken door Terminal-commando's :)
Van harte welkom op het forum :)

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2482 Gepost op: 2010/12/06, 10:42:36 »
Welkom op het forum.

Goed om te horen dat je je niet laat afschrikken, mijn ervaring is dat je de terminal bij dagelijks (kantoor) gebruik eigenlijk niet nodig hebt. In 10.04 is (bijna) alles te installeren via het software centrum.

« Reactie #2483 Gepost op: 2010/12/06, 11:13:42 »
Welkom op het forum.

Goed om te horen dat je je niet laat afschrikken, mijn ervaring is dat je de terminal bij dagelijks (kantoor) gebruik eigenlijk niet nodig hebt. In 10.04 is (bijna) alles te installeren via het software centrum.

En in 10.10 ook :D

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #2484 Gepost op: 2010/12/07, 14:56:52 »
Allen welkom hier en veel plezier natuurlijk het mooiste os dat er is.... ubuntu... :)

Verder wil ik mij even her introduceren. De reden is dat ik door omstandigheden mijn nickname niet meer kan gebruiken. Het verhaal dat er achter steek is saai en zal ik niemand mee vermoeien.  :o

Mijn naam was modelengeneer. En dat is nu omgezet naar furioza.
Ik heb nu sinds 3 jaar inmiddels ubuntu op de laptop staan en heb geen ander os. Wel op het werk natuurlijk maar voor thuis voldoet het zo goed dat ik geen windows wil gebruiken.

Verder voor vragen. just ask... :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2485 Gepost op: 2010/12/07, 15:18:59 »
Welkom terug Rik!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

« Reactie #2486 Gepost op: 2010/12/07, 20:55:52 »
Wij houden van saaie verhalen...
Maar als het te persoonlijk is, hoef je niks te zeggen, hoor.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #2487 Gepost op: 2010/12/09, 15:40:25 »
Dank je....
even voor alles gewoon uit te leggen.

Er is iemand die mijn site hehackt heeft na dat de domein verlopen was.... Dom van mij ja.. Die 3 euro was ik gewoon vergeten te betalen. Nu is de website van mij dus gehacked. En moest ik vanuit de desbetreffende host opgeven. Was via een juridische procedure opgestart. Dus dat maar gedaan. Nu heeft die persoon mijn modelengeneer geclaimed en mag ik deze niet meer gebruiken.

Dus moest ik een andere naam zoeken. Wel balen, had deze naam al meer dan 15 jaar.... Ach Furioza is ook goed.... Is de naam van de eerste boot waarmee ik met mijn ouders op vakantie ging. Dan heb ik de naam ook gelijk uitgelegd. :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2488 Gepost op: 2010/12/09, 18:26:31 »
Heb je Site al vaker bezocht en Model-Meester was een goede naam geweest want je kunt er wat van .. mooi. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #2489 Gepost op: 2010/12/09, 19:56:01 »
Wanda dank je...

Femke,
Dat het domein weg is, is één.
Dat mijn website gehackt is, is twee.

Die zaken moet je afzonderlijk van elkaar zien. Wel tegelijk, maar wel zijn het twee afzondelijke punten.

Dat mijn website gehakt is, was duidelijk, ww weg, inlog anders. En ook de info weg.. En de host geeft aan dat zij dit niet gedaan heeft. En dat dit mijn eigen probleem is. Maar ze konden wel resetten. Dan kon ik in iedergeval weer werken.

Na onderzoek via inlog en ip kwam ik erachter dat iemand in Rusland mijn site heeft leeg gehaald...

Door de slechte hosting en beveiliging ben ik nu naar een andere verhuisd, gelukkig had ik wel een backup van mijn web bestanden.

Voor nu weer even genoeg, schermpje doet zeer aan de oogjes..  :'(
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

jesse2314

• Gast
« Reactie #2490 Gepost op: 2010/12/09, 20:33:46 »
schermpje doet zeer aan de oogjes..  :'(

Je kan je scherm ook wat minder vel afstellen.
Dat kan helpen ;)

« Reactie #2491 Gepost op: 2010/12/09, 21:27:35 »
schermpje doet zeer aan de oogjes..  :'(

Je kan je scherm ook wat minder vel afstellen.
Dat kan helpen ;)

Komt niet door de felheid van het scherm, maar omdat ie een lichte hersenschudding heeft; dat zei ie in "Wat is jou laatste aanwinst?" als ik me niet vergis ;)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #2492 Gepost op: 2010/12/09, 21:29:56 »
Vistaus... klopt..

En hier heeft Jesse wel een punt, ik had er niet aan gedacht. Het ligt in huis ook aangepast. Is een stuk aangenamer. Maar lang volhouden is er niet bij...
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #2493 Gepost op: 2010/12/09, 21:59:04 »
Beterschap furioza, echt heel veel sterkte, hopelijk ben je snel weer beter :)

« Reactie #2494 Gepost op: 2010/12/09, 23:48:16 »
Bij een hersenschudding is het altijd het beste, in bed en in een verduisterde kamer, natuurlijk niet fijn als de computer roept, maar beter dan de rest van je leven met hoofdpijn of nog vervelender zaken verder leven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lost

• Lid
    • Lost-Online.nl
« Reactie #2495 Gepost op: 2010/12/10, 09:12:56 »
Gegroet,

Aangezien ik nu een select aantal posts op dit forum heb achter gelaten zal ik mijzelf nog even voorstellen:

Mijn naam is Pieter Groenendijk wonende in een klein dorp in het groene hart van Nederland.

Mijn interesse in Ubuntu komt voornamelijk door mijn broer die het al een aantal maanden op zijn laptop heeft geïnstalleerd en daar zeer tevreden mee is. Zelf moet ik nog mijn besturingssystemen om zetten. Mijn desktop word daarbij de grootste uitdaging in de komende weken omdat er nogal een grote backup gemaakt moet worden :) [heb jaren lang met windows gewerkt].

De verandering komt voornamelijk voort uit de behoefte om zelf keuzes te kunnen maken wat ik als besturingssysteem wil gebruiken. Maar ook uit practisch oogpunt: ik ben het zat om geld uit te geven aan programma's (zoals windows en office) die voorbij gegaan zijn door open source projecten. Ik werk al twee jaar lang tevreden met openoffice.

Op het moment dat ik dit typ zit ik in een hostel in Auckland (new-zealand) en ben ik mijzelf aan het inlezen in het geen wat ik moet weten om succesvol een overgang te maken van Windows naar Ubuntu. Ubuntu-nl is hierbij een grote bron aan informatie.

Mijn interesses zijn reizen, fotografie (en bewerking hiervan), webdesign en gaming (waarin ik, regelmatig, te veel tijd steek ;)) 

Mvg,
Pieter Groenendijk

P.S. Misschien is het raar dat ik op vakantie mijzelf verdiep in dit soort dingen maar dat is werkelijk een van de weinige momenten dat ik mijzelf daar de tijd voor gun
Pieter "Lost" Groenendijk
http://www.lost-online.nl
"waiting to be found"

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2496 Gepost op: 2010/12/10, 09:24:40 »
Welkom op het forum en succes met je overstap. Als je vragen hebt dan is er op het forum, en op de wiki, ruim voldoende kennis en informatie aanwezig om je verder te kunne helpen.

En natuurlijk een fijne vakantie nog!

Offline Lost

• Lid
    • Lost-Online.nl
« Reactie #2497 Gepost op: 2010/12/10, 10:21:38 »
Welkom op het forum en succes met je overstap. Als je vragen hebt dan is er op het forum, en op de wiki, ruim voldoende kennis en informatie aanwezig om je verder te kunne helpen.

En natuurlijk een fijne vakantie nog!

op een na laatste dag, helaas moet ik dan weer terug naar het koude weer :)
Pieter "Lost" Groenendijk
http://www.lost-online.nl
"waiting to be found"

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #2498 Gepost op: 2010/12/11, 19:35:53 »
Hey, ik ben weer terug op het forum en bij Ubuntu. In juli kocht ik een Asus notebook met Windows 7 en heb toch nog ff genoten van de grafische mogelijkheden en wat andere issues. Maar nu ben ik weer terug. Ik dualboot met W7, maar die zal ik vrijwel niet meer aanraken.
Ik ga weer helemaal voor Ubuntu !!

Nog andere mensen inmiddels hier uit Oldambt?

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 2Tb M.2 SSD , 16Gb ram - Ubuntu 26.04 - Nextcloud
Lenovo Thinkpad T14S gen 3, 512Gb SSD, 32 GB ram - Ubuntu 26.04
Lenovo Thinkpad X1 Carbon Aura Gen13, 512Gb SSD, 32 Gb ramd - Ubuntu 26.04

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2499 Gepost op: 2010/12/12, 02:30:39 »
Blijkbaar niet, d'r zitten niet zoveel noorderlingen op het forum :)
In elk geval welkom terug!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-