Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003583 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2025 Gepost op: 2009/12/16, 21:36:07 »
Dit zijn indicaties en loze beloften... Op de nieuwst en "beste" hardware zal dit gehaald worden, maar niet op de gemiddelde pc.

Offline 80b.baron

• Lid
« Reactie #2026 Gepost op: 2009/12/18, 19:37:33 »
Hallo,

Mijn naam is 80b, ben een veertiger. Uit nieuwsgierigheid en vanwege dat ellendige Windows XP ben ik sinds een weekje overgeschakeld (8.10). Op zich ben ik tevreden maar heb nog veel te leren, Ubuntu verplicht je om te proberen. Windows stompte je mind wat af. Toch al wat frustraties voelen opborrelen! Ik wil niet meer terug naar XP of Vista maar zal waarschijnlijk toch XP in 'Dual Boot' installeren al was het maar om mijn Iphone te kunnen beheren of om de functie 'Save As' te kunnen gebruiken zodat ik gestreamde muziek onmiddellijk op de harde schijf kan bewaren. Waarom w muziek in hemelsnaam gedownload naar het bureaublad?!

Totem is niet mijn ding.
Vlc player nog minder (is echt chinees voor mij).
Firefox doet regelmatig in samenwerking met Totem of rythembox of Vlc het syteem bevriezen,dan rest er niets anders op om te resetten!?
Bestaat er dan niets zoals ALT-CTRL-DEL?

1x geïnstalleerd op een oude Compaq van 1998. Hier lijkt alles redelijk stabiel; enkele vastlopers sinds de start.

1x op een Asus laptop van 2005.
Kernel Linux 2.6.27-11-generic
Gnome 2.24.1
Geheugen 1.5 GiB
Intel(R) Pentium(R) M processor 1.86GHz
79.8 GiB vrije schijfruimte

Dagelijks meerdere vastlopers:

Firefox
Wisseling van gebruikers
Etc....

Ik ga nog even volhouden of downgraden naar 8.04.
Voor het gewone huis-tuin en keuken gebruik had ik eerlijk gezegd toch meer plug & play verwacht van dit overigens verfrissende Ubuntu verhaal.
Het is niet omdat iets niet direct werkt dat het als slecht gequoteerd moet worden. Zelfstudie, hulp vragen/krijgen  & geduld zijn voor mij toch de sleutelwoorden.

p.s. Feedback is zeer welkom.

Met vriendelijke groeten,

80b.

Hallo Ubuntisten,

We zijn 9 maanden verder en ben nu zeer blij dat ik heb volgehouden. Mijn zoon gebruikt nog Windows XP vanwege school. Dat Ubuntu gratis en op termijn veel interessanter is voor de leerlingen, daar heeft onze Minister blijkbaar wel aangedacht maar niet durven zeggen aan Bill  ;-)
Helaas om mijn iphone te beheren moet ik nog steeds bij Gates langs. Aan een dual-boot wil ik mij niet wagen want na veel experimenteren is nu alles stabiel. Eventuele suggesties zijn steeds welkom ivm iphone.
Ook dj programma's als TRAKTOR, ABLETON, PACEMAKER TONIUM (geweldig apparaat) etc.... zijn niet te gebruiken.

Vraagje toch: Hoe kan ik het Buroblad opschonen op Type ipv op naam want in het rechtsklik menu verschijnt enkel "opschonen op naam"?

Verder zeer tevreden en op het oude Compaq-je van 1998 van de dochter blijft alles stabiel (zonder upgraden)

Nogmaals  :-* :-* :-* :-* voor dit geweldige forum.

Met vriendelijke groeten

Bob

Update:

Vandaag een nieuwe installatie van 9.10 want de upgrade van 9.04 nr 9.10 zorgde voor een flikkerend scherm.
Na Herinstallatie nog steeds het zelfde probleem.
Is nu opgelost, heb met een luchtcompressor alde roostertjes uitgeblazen en de laptop dan even in mijn koude auto laten staan.
En ja, het bolt weer als vanouds.

Iemand tips voor de iphone of controller?

Mvg,

Bob

Offline maartendr

• Lid
« Reactie #2027 Gepost op: 2009/12/19, 14:53:51 »
Na bijna anderhalf jaar ubuntu te gebruiken zal ik me ook eens voorstellen.

Mijn naam zul je wel kunnen raden (doe de dr eraf) en mijn leeftijd is exact een kwart eeuw.
Ben begonnen met ubuntu bij versie 8.04, ondertussen veel geleerd en vooral veel productiever geworden sinds de overstap. Ik denk dat ik een maandje heb zitten knoeien, daarna had ik wel door hoe het systeem werkt.

Netwerkje aanmaken, (vaste) printer gebruiken door meerdere pc's van het netwerk, alles wat betreft multimedia afspelen en dit alles op een gebruiksvriendelijke manier, zijn ongeveer de enige eisen die ik stel aan een OS. En ubuntu vervult deze noden uitstekend, beter dan windows in ieder geval, daar kreeg ik met de beste wil van de wereld geen netwerk aan de praat, laat staan een gedeelde vaste printer. (heb wel geen ervaring met windows 7, waar het naar het schijnt ook wel simpel gaat. Maar waarom geld uitgeven voor iets dat ik nu al gratis kan doen...)

Voor de toekomst hoop ik dat ubuntu op deze weg verder gaat: alles stap voor stap intuïtiever maken, met oog voor stijl en gebruiksvriendelijkheid.

jesse2314

• Gast
« Reactie #2028 Gepost op: 2009/12/19, 15:04:24 »
hartewelkom op dit fantastiese forum

Offline TVR

• Lid
« Reactie #2029 Gepost op: 2009/12/24, 12:31:59 »
Hey,

Ik ben Jeroen (20 jaar) en woon in Antwerpen.
Sinds een paar maanden ben ik een overtuigd Ubuntu-gebruiker geworden. Maar toch... Er was een periode dat ik met allerlei distro's aan het experimenteren was. Suse, Fedora, Mint, Kubuntu, Xubuntu,... zelfs Puppy en DSL heb ik gebruikt.
Om uiteindelijk terug te keren naar Ubuntu.

Kort over mezelf:
Ik ben een avontuurlijk aangelegde amateur! Van computers ken ik echt niets maar ze interesseren me wel mateloos. :D
Dankzij dit forum en de site van Pjotr heb ik zelf nooit een vraag moeten stellen.
Zodus: doe zo verder  ^-^

Groeten,
Jeroen

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #2030 Gepost op: 2009/12/25, 23:14:43 »
Hoi. Ik ben Edwin (41 jr) uit Bad Nieuweschans (prov. Groningen) en sinds een dik jaar bezig met Ubuntu. Sinds begin deze maand doe ik niet meer aan dualboots en werk ik op mijn netbook en admin pc alleen maar met Ubuntu. Mijn muziekpc heeft helaas nog wel Windows nodig en daar staat 7 op. Mijn telefooncentrale draait op Centos Linux, dus het is allemaal niet nieuw voor mij. Ik hoop op nog meer funktionaliteit out of the box. Zeer tevreden met de OS en de gedachte erachter. Helemaal doordat het ook nog uit mijn favoriete land Zuid-Afrika komt. Free your pc, use Ubuntu is mijn motto. Eventueel kan je mijn leven volgen op www.landman.cc of via twitter. O0
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 23:28:02 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline frits1954

• Lid
« Reactie #2031 Gepost op: 2009/12/26, 13:13:00 »
Welkom op het Forum Edwin,
Uit het hoge noorden? het is daar heel mooi XD

Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline Rutgerwlf

• Lid
    • Rutger Wolf
« Reactie #2032 Gepost op: 2009/12/27, 12:58:54 »
Och een voorstel topic, dat had ik heel niet gezien.

Ik ben Rutger, de schone leeftijd van 21 jaren bereikt.

Jarenlang met windows gewerkt, tot ik een nieuwe PC kocht waar ik Vista bij moest kopen. Na een half jaar me te ergeren aan Vista geprobeerd (met hulp van 'een mannetje dat veel met computers werkt' ) te downgraden naar XP, dat werkte allemaal niet naar behoren dus terug naar Vista. Echter op een oude laptop eens Ubuntu geprobeerd en nu de overstap gewaagd op mijn gewone PC.

Ben bijzonder tevreden met het systeem, draait snel en zonder ellende. Ik merk wel dat het een hoop tijd kost om de boel aan het werk te krijgen (geluid goed, beeld goed, printers delen met microsoft pc) maar ondertussen draait het bijna naar tevredenheid.

Mijn computer is overigens een Dell dimension C512

Op privé gebied, net de Pabo afgerond en nu bezig met een studie muziektherapie. Het houdt je van de straat he?

O, en ivm de nieuwe versie van Firefox ben ik maar 9.10 gaan draaien

Offline meldown

• Lid
« Reactie #2033 Gepost op: 2009/12/27, 13:07:05 »
Welkom op het forum Rutger en idd het houd je vd straat  =D
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline djurny

• Lid
« Reactie #2034 Gepost op: 2009/12/27, 13:23:00 »
hoi, ik ben tom. ben reeds de 30 gepasseerd en ben in het dagelijkse leven werkzaam in de (embedded) software wereld. ben sinds 2 jaar thuis compleet overgeschakeld op ubuntu en heb er nog dagelijks problemen plezier mee ;)
verder, waar ik kan helpen help ik graag mee, want ook heb ik zelf een hoop dingen moeten bijleren de afgelopen jaren.. :) nooit te jong om te leren toch?
echo "Ka Me Ha Me Ha Me Ha!" | tr [A-Z] [a-z]

« Reactie #2035 Gepost op: 2009/12/27, 19:22:47 »
Zeker dat je nooit te jong bent om te leren, wie niet leert leeft niet volgens mij...
Eneu, embedded lijkt mij bijzonder interessant  :).
Welkom op het forum!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2036 Gepost op: 2009/12/28, 23:03:33 »
hoi, ik ben tom. ben reeds de 30 gepasseerd en ben in het dagelijkse leven werkzaam in de (embedded) software wereld. ben sinds 2 jaar thuis compleet overgeschakeld op ubuntu en heb er nog dagelijks problemen plezier mee ;)
verder, waar ik kan helpen help ik graag mee, want ook heb ik zelf een hoop dingen moeten bijleren de afgelopen jaren.. :) nooit te jong om te leren toch?
Hoy ik ben ook Tom , en reeds een tijd de zestig gepasseerd en ik doe in het dagelijks leven geen klap meer. :D :D
Welkom . :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Yobuntu

• Lid
« Reactie #2037 Gepost op: 2010/01/08, 20:45:03 »
Hallo allemaal!

zojuist heb ik me aangemeld alhier op het forum.
Mijn naam is Joop, een 40+ computer junk.

Al sinds mijn 17de zijn computers mijn ding.
De PC moest nog uitgevonden worden  =D
Jazeker, dat gaat ver terug, zowel in tijd als in de gebruikte techniek en technische ontwikkeling.
Dat betreft is er veel veranderd.

Zeker sinds 1 januari j.l.
Die dag heb ik besteedt, tussen de oliebollen door, om mijn Acer Aspire 7520 laptop, nieuw leven in te blazen.
En wel een Ubuntu leven.

Mijn eerste echte stappen op het gebied van Linux.

Al eerder had ik wel pogingen ondernomen om eens een kijkje te nemen buiten het raamwerk.
Door allerlei oorzaken, stranden deze steeds.
Als vanzelfsprekend was ik meegegroeid met de 'Microsoft familie'.
Er is geen versie van Windows wat ik niet gebruikt hebt.
De één meer naar mijn zin dan de ander.
Mijn grote favoriet in de familie is 'Windows XP Professional'.
Daar werk ik al mee vanaf dat ik de eerste illegale versie te pakken kreeg.

Maar goed, genoeg over die enerverende familie ervaringen!
Ik zet ze aan de kant, weg ermee!

Zoals gezegd,
eerdere pogingen om een kijkje te nemen buiten de geijkte paden waren mislukt.
Totdat ik op één januari besloot om de nieuwste versie van Ubuntu te downloaden.

Na de ISO omgezet te hebben in een vers gebakken CD-Rom, stopte ik het eindproduct in de altijd
gulzige lade van mijn Acer laptop.
En wijl de CD opstartte en zijn geheim prijsgaf, geraakte ik in een trans.

Al mijn opgekropte, Microsoft gerelateerde frustraties, kwamen in één klap naar boven.
Wat een hebberige familie! Altijd uit op meer en wat kunnen ze dominant zijn!

Mijn oerdrift nam mijn vastgeroeste patronen over.
Niks geen 'dual-boot' installatie, niks geen uitvluchten meer..., het is tijd voor iets anders!

Voordat ik me kon bedenken, gaf ik de Ubuntu installatie programma opdracht om
mijn familieleden te killen! Dag Windows partities!, vaarwel vervelende verplichtingen!
Welkom vrijheid!

Nog geen uur later was ik verlost van al mijn leed.
De installatie verliep vlot en vakkundig. De updates,  de kleine aanpassingen, ze bleken totaal geen
probleem voor mijn 'Acer Aspire 7520' met dual AMD cpu & 17inch wide screen.

Alle aanwezige hardware werd zonder morren door Ubuntu 9.10 geaccepteerd.
Zelfs die hardware waar familie Microsoft zijn neus voor ophaalde en maar met moeite, of geheel niet, te installeren was.
Mijn complimenten!

Zeker wel,
als geen ander besef ik dat een nieuwe familie nieuwe regels kent.
Een andere manier van denken vereist.
En het zal zeker een te bewandelen weg zijn met de nodige heuvels en dalen,
waar een hoop te leren en ontdekken valt.
Want na jarenlang gebrainwasht te zijn door mijn oude familie is er een hoop vastgeroest.

Dus beste Ubuntu familie leden,
ik zal zeker nog wel met vragen komen!
Maar ook, zoals het betaamd, met feedback en eventuele ontdekkingen.

Ik ga nu Genieten met een grote 'G' van mijn stoere,
vernieuwde laptop. Een laptop die nog nooit zo soepel heeft gelopen en werkelijk verbaast.

Ubuntu, Ubuntu familie en forum leden,
bedankt!

Op een goed 2010!

Joop.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2038 Gepost op: 2010/01/08, 20:46:46 »
Wat een grote maar mooie lap tekst is dat! Rondje voor de kroeg (stamkroeg dan wel)!  O0 O0
« Laatst bewerkt op: 2010/01/08, 20:50:02 door TopGear »

« Reactie #2039 Gepost op: 2010/01/08, 21:18:39 »
'k Kreeg er bekans de tranen van in mijn ogen .... =D

Welkom in de ploeg/familie/op het forum !
En nu naar de stamkroeg. Als het vat daar af is, dan openen we wel de kist whisky die onder de trap staat :evil:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2040 Gepost op: 2010/01/08, 21:24:23 »
Wat een prachtig verhaal. Welkom. =D

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2041 Gepost op: 2010/01/08, 21:34:53 »
ik zal zeker nog wel met vragen komen!
Maar ook, zoals het betaamd, met feedback en eventuele ontdekkingen.
Dat dacht ik in het begin ook, ik werd (en wordt) goed geholpen, en met die ervaring kan ik weer anderen helpen.
Welkom in de familie :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2042 Gepost op: 2010/01/08, 21:51:06 »
Slik slik , ja die frustratie's met die familie, heel herkenbaar, gelukkig is dit verleden tijd, ga zo ook even naar het stamcafé.
Joop van harte welkom op het forum en nog plezierige jaren toegewenst met Ubuntu.

Offline Mrls

• Lid
« Reactie #2043 Gepost op: 2010/01/11, 22:04:54 »
HOihoiz

Ik heb dit weekend ubuntu 9.10 dit weekend geïnstalleerd. Ik word in mei 18 jaar jong.
Heb in oktober/november 2009 leren kennis maken met Linux. Iemand anders had dan Linux voor mij geïnstalleerd op mijn laptop. (blijkbaar niet goed) want door problemen heb ik uiteindelijk mijn laptop mogen formatteren en alles opnieuw installeren.

groetjes
Marlies

« Reactie #2044 Gepost op: 2010/01/13, 16:39:55 »
Welkom op het forum Marlies!

Offline Canule

• Lid
« Reactie #2045 Gepost op: 2010/01/17, 18:41:18 »
Maarten 22jr (elektromonteur MSI)
Al vanaf het torrent decennium bezig met ftp/game(counterstrike 1.6/ut2004) servers in elkaar te flansen(Windows server, xp, 2000 en diverse linux distro's) dan wel onderhouden van desbetreffende game servers@G-hosts van de clans waar ik in zat.

Maar tot heden(ubuntu 9.1 Server) nog nooit een serieus systeem in elkaar gedraaid die echt centraal de data beheerd.
en het word alleen maar leuker (gebruiksvriendelijker), of is het de kennis die men opbouwd ;)

« Reactie #2046 Gepost op: 2010/01/18, 22:43:54 »
Ik ben Hidde en ben een beetje aan experimenten met Ubuntu 9.10 (nu nog dual-boot) om het op onze nieuwe PC(moet nog komen) als enige OS te installeren.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2047 Gepost op: 2010/01/19, 08:19:37 »
Beiden welkom. Succes met installeren, als er iets: laat het maar weten. ;)

« Reactie #2048 Gepost op: 2010/01/23, 10:35:06 »
Nou vooruit dan maar om hier mijzelf eens voor te stellen =D
Ben werkzaam in de autoschade-herstel, ben 47 jaar en woon in het midden van het land.
Ooit (zo'n 10 jaar geleden) vond ik dat er ook iets anders moest zijn dan alleen MS en begon te rommelen met Suse maar daar kreeg ik tot op heden het niet voor elkaar om een stabiel systeem te krijgen, dan kreeg ik de video niet werkend, dan weer het (draadloos)netwerk en ook had ik het nooit voor elkaar gekregen dat mijn netwerkprinter zou printen. Euhhh  ja 1 keer 1 letter per pagina maar dat kost aardig wat papier als je wat wilt printen :rolleyes:
Een week of 2 geleden stelde iemand mij voor om eens Ubuntu te proberen, dus op mijn nog altijd bewaarde Linux partitie Ubunto geinstaleerd en het werkte direct als een tierelier. Wlan werkte in 1 keer inclusief mijn netwerk printer via USB hub op mijn router, USB harddisk gaat heel goed en dual screen.
Helaas gebruik ik een 3tal progjes die alleen onder Windows werken en heb daarvoor vbox met winxp moeten instaleren en verbazingwekkend dat dit alles uitmuntend werkt.
Het enige wat mij nog niet is gelukt is om mijn videokaart (ATI mobiliy readon 1350) met 3D aan de gang te krijgen en ook niet na het lezen van een aantal draadjes hier op dit forum, maar ook dat zal wel een keer lukken.

Kortom, dit had ik zo'n 10 jaar geleden moeten weten ipv met Suse te stoeien en met Windows door te rommelen.
Van de week begin ik dan met een backup te maken en de Windows partitie weg te halen en de gehele harddisk te gebruiken voor Ubuntu.

Gr Harrie

« Reactie #2049 Gepost op: 2010/01/23, 12:30:28 »
Je moet jezelf niks verwijten, hoor: Ubuntu bestaat nog geen volle tien jaar en het was tot voor een paar jaar nog niet echt gebruiksvriendelijk. =D
Je kaart krijg je vast wel aan de praat, ik heb dezelfde en het is me zo nu en dan gelukt. Maar omdat het al bij al nogal zwaar is voor mijn systeem en ik al die eye-candy toch niet gebruik, staat ie bij mij gewoon op normaal, geen effecten.

Welkom op dit forum.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...