Na bijna anderhalf jaar ubuntu te gebruiken zal ik me ook eens voorstellen.
Mijn naam zul je wel kunnen raden (doe de dr eraf) en mijn leeftijd is exact een kwart eeuw.
Ben begonnen met ubuntu bij versie 8.04, ondertussen veel geleerd en vooral veel productiever geworden sinds de overstap. Ik denk dat ik een maandje heb zitten knoeien, daarna had ik wel door hoe het systeem werkt.
Netwerkje aanmaken, (vaste) printer gebruiken door meerdere pc's van het netwerk, alles wat betreft multimedia afspelen en dit alles op een gebruiksvriendelijke manier, zijn ongeveer de enige eisen die ik stel aan een OS. En ubuntu vervult deze noden uitstekend, beter dan windows in ieder geval, daar kreeg ik met de beste wil van de wereld geen netwerk aan de praat, laat staan een gedeelde vaste printer. (heb wel geen ervaring met windows 7, waar het naar het schijnt ook wel simpel gaat. Maar waarom geld uitgeven voor iets dat ik nu al gratis kan doen...)
Voor de toekomst hoop ik dat ubuntu op deze weg verder gaat: alles stap voor stap intuïtiever maken, met oog voor stijl en gebruiksvriendelijkheid.