Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003393 keer)

Offline softbart

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1925 Gepost op: 2009/11/07, 11:12:59 »
Hallo,

Mijn naam is Theo en ik ben sinds kort 65 jaar geworden. Maar nog niet te oud om te leren. ;)
Ik ben van huis een Slacker. Op de HCC club gebruik ik Debian.
Sinds kort in het bezit van een Asus eee1101HA. Voor de garantie het nodige er op gelaten.
De schijf opnieuw ingedeeld. Met o.a. Ubuntu 9.10.
Ik was door Debian al iets bekend met grub. Maar moet me toch nog inlezen in grub2.

groet,

Theo

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1926 Gepost op: 2009/11/07, 11:20:20 »
welkom Theo :)

en troost je,, mbt Grub2 moet iedereen zich nog inlezen/inleren,, het is ook nog vol in ontwikkeling.

Offline kgijs

• Lid
« Reactie #1927 Gepost op: 2009/11/08, 12:06:05 »
Hallo, ik zal me ook even voorstellen,

ik ben Gijs, 59 jaar jong, kom uit Eindhoven.
heb altijd gewerkt met Windows, waarom? hmm: het stond erop maar is eigenlijk bagger.
ben nu een week bezig met Ubuntu en ben erg enthousiast erover.
draai het voorlopig op mijn laptop een acer Aspire 9300
Helaas blijf ik Windows nodig houden voor een paar programma's die ik voor mijn werk gebruik.
anders kiepte ik Windows er volledig af.

ik zal voor de toekomst best nog wel wat vragen hebben dus die horen jullie nog wel.
groeten uit sunny Eindhoven

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1928 Gepost op: 2009/11/08, 13:19:56 »

Hallo, ik zal me ook even voorstellen,

ik ben Gijs, 59 jaar jong, kom uit Eindhoven.
heb altijd gewerkt met Windows, waarom? hmm: het stond erop maar is eigenlijk bagger.
ben nu een week bezig met Ubuntu en ben erg enthousiast erover.
draai het voorlopig op mijn laptop een acer Aspire 9300
Helaas blijf ik Windows nodig houden voor een paar programma's die ik voor mijn werk gebruik.
anders kiepte ik Windows er volledig af.

ik zal voor de toekomst best nog wel wat vragen hebben dus die horen jullie nog wel.
groeten uit sunny Eindhoven

Hey Hallo Gijs,
Welkom bij de club !! =D
leuk dat je nu ook ubuntu gebruikt.
ik heb zelf ook windows er ook nog op zitten is altijd wel handig.
  :| :-X

Groeten Sowieso
« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 13:21:57 door sowieso »

« Reactie #1929 Gepost op: 2009/11/08, 13:23:45 »
Welkom allemaal, voor diegene die ik nog niet heb genoemd. Veel plezier op het forum.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1930 Gepost op: 2009/11/08, 14:55:47 »
Welkom Gijs.

« Reactie #1931 Gepost op: 2009/11/08, 15:15:45 »
Welke ???

« Reactie #1932 Gepost op: 2009/11/08, 15:19:50 »
De nieuwe, natuurlijk. =.=

« Reactie #1933 Gepost op: 2009/11/08, 15:32:35 »
O. :o

« Reactie #1934 Gepost op: 2009/11/08, 20:18:29 »
Ik weet dat er ook programmaatjes zijn waarmee het ook via Ubuntu kan maar ik wil het graag doen zoals het hoort en ik wil graag een mac :rolleyes:

groeten jeroen
Je denkt nu zoals Apple dat wil: je zal en moet Apple-producten gebruiken! Er is niets mis met Rhythmbox, Songbird of een ander programma waarmee je je iPod kunt bedienen op Linux. Ik zou zeggen, probeer ze eens uit :)

« Reactie #1935 Gepost op: 2009/11/11, 16:29:42 »
ik ben deime, 14 jaar. ben 2 jaar geleden 'bekeerd' door mijn oom, die weer overstapte omdat hij binnen 5 minuten 500 virusen op zn windows pc had :P

verder heb ik sinds kort een nieuwe laptop gekocht en er meteen vista van af geknald :P
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.

Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1936 Gepost op: 2009/11/11, 21:37:02 »
Welkom Dexterd op het Forum.
Wens je veel plezier met Ubuntu en de nieuwe laptop. :)
Grtz Tom.
Edit: Goed gewerkt van Uw Oom , 500 virussen op vijf minuten ... niet slecht. XD
« Laatst bewerkt op: 2009/11/11, 21:39:16 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1937 Gepost op: 2009/11/12, 15:27:17 »
tsja, idd. niet echt geweldig. hij start eerst zn pc op en ziet dat zijn firewall, antivirus, enz. niet aanstaan. zet ze aan. en krijgt dan een melding dat hij 500 virussen heeft... en dat in nog geen minuut...
lang leve Windows...
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.

Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1938 Gepost op: 2009/11/12, 15:39:41 »
mijn oom, die (....) binnen 5 minuten 500 virusen op zn windows pc had

Ik ben erg benieuwd via welke websites dat gebeurde...  XD

« Reactie #1939 Gepost op: 2009/11/12, 16:30:13 »
Ik heb een vermoeden Pjotr. :rolleyes:

« Reactie #1940 Gepost op: 2009/11/12, 16:43:24 »
mijn oom, die (....) binnen 5 minuten 500 virusen op zn windows pc had

Ik ben erg benieuwd via welke websites dat gebeurde...  XD
Ik heb een vermoeden Pjotr. :rolleyes:
Is dat niet de hoofdreden om op Linux/Ubuntu over te schakelen? XD :rolleyes: XD

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #1941 Gepost op: 2009/11/12, 16:46:35 »
Het moet wel de site van de "fabeltjes krant" geweest zijn!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1942 Gepost op: 2009/11/12, 17:28:37 »
Zal wel via BING gebeurd zijn. XD :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1943 Gepost op: 2009/11/12, 19:18:41 »
Bing!>Virussen>Nieuwe computer, zo simpel is het. Gijs denkt aan de economie, als het aan hem ligt is de recessie weer over. ;)

Offline Dima_2005

• Lid
« Reactie #1944 Gepost op: 2009/11/15, 12:29:46 »
Wat hebben jullie toch tegen Bing? Het vindt alles beter dan Google, dusja...ik blijf erbij...

Maar goed, ook mezelf even voorstellen:
Ik ben Dima, woon in België. Ik studeer TEW (toegepaste economische wetenschappen) aan de KULeuven, 1ste bach.
Ik heb graag Linux voor rebels te doen, om eerlijk te zijn. Ik gebruik het als een backup-systeem, voor het geval dat ik een bestand moet redden of dergelijke.
Als ik moet kiezen, blijf ik bij Windows 7, maar soms boot ik Ubuntu om een beetje te prutsen, puur uit verveling vermoed ik.
--sorry dat ik geen fanaat ben--

Waarom ik nog niet volledig overgestapt ben?
*Snelheid (Win7Enterprise boot sneller met alle programma's eraan!) PC: Q9550 - 4GB DDR3 - GTX260 - 2x1TB HDD
*Looks (Aero vind ik gewoonweg mooi)
*Gebruiksgemak (hoewel, dat gaat al de juiste kant op, maar drivers en progs installeren is nog altijd moeilijker dan bij Windows)
*Geen volledige ondersteuning voor nieuwste games

Waarom ik het toch gebruik?
*Makkelijk bestanden verwijderen zonder gezeik
*Ik ben PHP-programmeur(hobbyist eigenlijk), vind dat apache enz beter loopt onder Linux (beetje meer native)
*Is gewoon leuk om een beetje afwisseling te hebben

Dus... SHOOT ME

« Reactie #1945 Gepost op: 2009/11/15, 12:36:44 »
Citaat
*Snelheid (Win7Enterprise boot sneller met alle programma's eraan!) PC: Q9550 - 4GB DDR3 - GTX260 - 2x1TB HDD
versie 9.10 al eens geprobeerd?
Citaat
*Looks (Aero vind ik gewoonweg mooi)
Kubuntu al eens geprobeerd?
Citaat
*Gebruiksgemak (hoewel, dat gaat al de juiste kant op, maar drivers en progs installeren is nog altijd moeilijker dan bij Windows)
Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's en Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum al gezien?

Offline track

• Lid
« Reactie #1946 Gepost op: 2009/11/15, 12:50:18 »
Hoi Dima,

"shoot me" ??  nee, ook hier: welkom !
Je hoeft geen fanaat te zijn om met Linux te mogen werken hoor ! =D

Als je met W7 gelukkig bent mag dat toch ? 
Misschien zal na afloop van tijd ook die W7 weer trager worden, een fenomeen dat Linux niet vertoont.
En ook de veiligheid (geen ongedierte en zo ..), maar misschien is dat geen issue voor jou.

Het is waar dat Linux een beetje andere look-and-feel heeft, maar dat is een vraag van voorkeur en wennen.
(wat een ellendig gepruts gisteren toen ik een XP moest aanpassen, een halve dag !  Ik ben het echt niet meer gewend !)

Wat de looks betreft, als je niet tegen de moeite opziet kun je een Linux nog stukken meer opleuken dan een Win.. .
En dat Uby langzamer opstart dan W7 lijkt mij sterk een van de kinderziektes speciaal van  9.10 te zijn.

Maakt niet uit, probeer het allemaal rustig uit.  Als er iets hapert weet je in ieder geval waar dit forum is. =D
Ik ben benieuwd hoe je over een paar maanden tegen Win.. en Uby aankijkt.

track

Offline Dima_2005

• Lid
« Reactie #1947 Gepost op: 2009/11/15, 17:06:22 »
versie 9.10 al eens geprobeerd?

Kubuntu al eens geprobeerd?

Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's en Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum al gezien?

Inderdaad, ik vergelijk met 9.10, Win7 boot bij mij 12 seconden sneller (naar gebruik van internet toe, dus + opstarten FF), dan bij Uby.. En dat betekent niet dat ik er iets op tegen heb!

Kubuntu, heb er al aan gedacht, maar is nog altijd niet hetzelfde, maar ik zie dat er mooie manieren zijn om toch de look te veranderen, dus daar ga ik mee prutsen... (maar dat komt wel goed tegen 10.04, of in slechtse geval in 10.10, met gnome3)

Softwarecentrum, dat is nu echt wel iets waar ik zooo hard van houd, en ik moet zeggen, het is wel cool... Maar, je komt sommige programma's niet tegen, die je bv. wou. En dan moet je de handmatige installatie toepassen, met bewerken van files etc... Spijtig, maar dat komt natuurlijk door de versnippering van Linux (verschillende distro's)..

Hoi Dima,

"shoot me" ??  nee, ook hier: welkom !
Je hoeft geen fanaat te zijn om met Linux te mogen werken hoor ! =D

Als je met W7 gelukkig bent mag dat toch ? 
Misschien zal na afloop van tijd ook die W7 weer trager worden, een fenomeen dat Linux niet vertoont.
En ook de veiligheid (geen ongedierte en zo ..), maar misschien is dat geen issue voor jou.

Het is waar dat Linux een beetje andere look-and-feel heeft, maar dat is een vraag van voorkeur en wennen.
(wat een ellendig gepruts gisteren toen ik een XP moest aanpassen, een halve dag !  Ik ben het echt niet meer gewend !)

Wat de looks betreft, als je niet tegen de moeite opziet kun je een Linux nog stukken meer opleuken dan een Win.. .
En dat Uby langzamer opstart dan W7 lijkt mij sterk een van de kinderziektes speciaal van  9.10 te zijn.

Maakt niet uit, probeer het allemaal rustig uit.  Als er iets hapert weet je in ieder geval waar dit forum is. =D
Ik ben benieuwd hoe je over een paar maanden tegen Win.. en Uby aankijkt.

track
Ik ben blij dat je mij begrijpt... En inderdaad, Linux vertoont het trash-fenomeen niet..
Maar als je mijn profiel kent, dan begrijp je waarom ik me er niet aan stoor. Ik heb 15 programma's van in begin geinstalleerd, en er komt geen enkel bij of af. Ik ga niet naar "bing-sites, volgens jullie :P"...
Qua look-and-feel, jullie hebben gelijk, dat is gewoon even wennen, en ik hoop dat ik er wel aan wen, uiteindelijk, het is een coole OS.
Ik weet zeker dat mijn ergernissen nu waarschijnlijk te wijten zijn aan de 9.10 kinderziektes.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelden gebruikte sinds 9.04, dus ik ben het nu al een beetje meer gewend...

MAAR ik ben ook benieuwd hoe het zit binnen een paar maanden, hoe ik er dan tegenover sta, als ik het nu regelmatig gebruik!

Mijn plannen met Uby?
* Gebruiken voor als ik mijn sites test (hoewel, ik heb nog geen goede alternatief gevonden voor Adobe Creative Suite CS4, met dezelfde look-and-feel)
* Gebruiken als tv-media-center (gebruik nu WMC voor analoge tv, en ProgDVB voor digitale, wil die 2 samenvoegen)
* Prutsen met de look, zodat die volledig me past...

« Reactie #1948 Gepost op: 2009/11/20, 01:48:20 »
Ik ben hier sinds deze maand te vinden en stel mij dan ook maar eens voor.
Zoals mijn nickname al doet vermoeden ben ik dus Theo en 38 jaar.
Mijn computerverleden is begonnen in de jaren tachtig met een Acorn Electron, 32k en een datarecorder.
Daarna volgde een behoorlijk aantal andere computers, waarvan ik nog een aantal in mijn bezit heb.
Canon V20 MSX, Sharp MZ 800 + quickdisc, Atari 130 XE + 1050 drive, C64 + drive, Philips NMS 8250 MSX2, Atari 520 STm, C Amiga 500, Atari 1040STE, C Amiga 1200 en toen kwam pas de pc (pentium 75) met windows 95 en later ook andere pc's met nieuwere windows versies.
In 1998 kwam ik in aanraking met Linux (Suse), maar helaas kon ik daar niet echt mee doorgaan, ik had mijn pc voor andere doeleinden nodig (cursus medewerker beheer informatiesystemen - Novell).
Later heb ik de draad weer opgepakt met een Knoppix livecd en ben later wat aan het distrohoppen gegaan en op 2 oudere pc's heb ik destijds puppy linux en dsl geïnstalleerd. Op dit moment heb ik op mijn systeem het volgende staan, Kubuntu 9.10, Puppy Linux en Windows XP (just in case).
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1949 Gepost op: 2009/11/22, 16:19:07 »
leuke verzameling ervaring Theo :)

van harte welkom hier,, en veel plezier nog =D