versie 9.10 al eens geprobeerd?
Kubuntu al eens geprobeerd?
Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's en Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum al gezien?
Inderdaad, ik vergelijk met 9.10, Win7 boot bij mij 12 seconden sneller (naar gebruik van internet toe, dus + opstarten FF), dan bij Uby.. En dat betekent niet dat ik er iets op tegen heb!
Kubuntu, heb er al aan gedacht, maar is nog altijd niet hetzelfde, maar ik zie dat er mooie manieren zijn om toch de look te veranderen, dus daar ga ik mee prutsen... (maar dat komt wel goed tegen 10.04, of in slechtse geval in 10.10, met gnome3)
Softwarecentrum, dat is nu echt wel iets waar ik zooo hard van houd, en ik moet zeggen, het is wel cool... Maar, je komt sommige programma's niet tegen, die je bv. wou. En dan moet je de handmatige installatie toepassen, met bewerken van files etc... Spijtig, maar dat komt natuurlijk door de versnippering van Linux (verschillende distro's)..
Hoi Dima,
"shoot me" ?? nee, ook hier: welkom !
Je hoeft geen fanaat te zijn om met Linux te mogen werken hoor ! 
Als je met W7 gelukkig bent mag dat toch ?
Misschien zal na afloop van tijd ook die W7 weer trager worden, een fenomeen dat Linux niet vertoont.
En ook de veiligheid (geen ongedierte en zo ..), maar misschien is dat geen issue voor jou.
Het is waar dat Linux een beetje andere look-and-feel heeft, maar dat is een vraag van voorkeur en wennen.
(wat een ellendig gepruts gisteren toen ik een XP moest aanpassen, een halve dag ! Ik ben het echt niet meer gewend !)
Wat de looks betreft, als je niet tegen de moeite opziet kun je een Linux nog stukken meer opleuken dan een Win.. .
En dat Uby langzamer opstart dan W7 lijkt mij sterk een van de kinderziektes speciaal van 9.10 te zijn.
Maakt niet uit, probeer het allemaal rustig uit. Als er iets hapert weet je in ieder geval waar dit forum is. 
Ik ben benieuwd hoe je over een paar maanden tegen Win.. en Uby aankijkt.
track
Ik ben blij dat je mij begrijpt... En inderdaad, Linux vertoont het trash-fenomeen niet..
Maar als je mijn profiel kent, dan begrijp je waarom ik me er niet aan stoor. Ik heb 15 programma's van in begin geinstalleerd, en er komt geen enkel bij of af. Ik ga niet naar "bing-sites, volgens jullie

"...
Qua look-and-feel, jullie hebben gelijk, dat is gewoon even wennen, en ik hoop dat ik er wel aan wen, uiteindelijk, het is een coole OS.
Ik weet zeker dat mijn ergernissen nu waarschijnlijk te wijten zijn aan de 9.10 kinderziektes.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelden gebruikte sinds 9.04, dus ik ben het nu al een beetje meer gewend...
MAAR ik ben ook benieuwd hoe het zit binnen een paar maanden, hoe ik er dan tegenover sta, als ik het nu regelmatig gebruik!
Mijn plannen met Uby?
* Gebruiken voor als ik mijn sites test (hoewel, ik heb nog geen goede alternatief gevonden voor Adobe Creative Suite CS4, met dezelfde look-and-feel)
* Gebruiken als tv-media-center (gebruik nu WMC voor analoge tv, en ProgDVB voor digitale, wil die 2 samenvoegen)
* Prutsen met de look, zodat die volledig me past...