Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001341 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1025 Gepost op: 2008/04/27, 22:19:21 »
in  1967 geboren, dus nog 40

Begonnen met een MSX computer met 64MB, pascal compiler! Helaas werkte die anders dan op school ;-)
Daarna een 286 met MS Dos (een commendore bij Dixons gekocht)
Daarna een 386 DX laptop met een 14k4 modem voor girotel, onder windows 3.1, ik schakelde vaak naar dos over
Daarna een pentium MMX met windows 95
Daarna een pentium 4 2.8 GHz met XP, ondertussen draait hier 7.10 op en gebruik ik hem als NAS en backup over afstand met SSH (still runing).
Nu alweer een aantal jaren een AMD 4000+ met XP. Een tijd lang parallel met Linspire gebruikt en Suse 10.0 maar nu alleen XP.
Ondertussen een AMD 1,05GHz met Ubuntu 8.04 om te kijken of het waard is over te gaan van 7.10 naar 8.04.

Naast reeds genoemde distrubuties heb Fedora Core 6.0, Suse 10.3, Mandravia, Freespire, Xubuntu, Edubuntu, Kubuntu uitgeprobeerd. Uiteindelijk op mijn oude pentium 4 definietief ubuntu 7.10 geinstalleerd. Enige reden om nog XP te gebruiken is het synchroniseren van mijn agenda, en outlook vind ik nog steeds prettiger werk dan evolution. Smaken verschillen.
8.04: P4 1Gb MX440 1Gb (server) & Athlon XP 2000+ 2Gb GF6200 (desktop) & 8.10: compaq laptop n410c

Speedboy

• Gast
« Reactie #1026 Gepost op: 2008/04/28, 17:02:39 »
Citaat van: haroldlinux
in  1967 geboren, dus nog 40

Begonnen met een MSX computer met 64MB, pascal compiler! Helaas werkte die anders dan op school ;-)
Daarna een 286 met MS Dos (een commendore bij Dixons gekocht)
Daarna een 386 DX laptop met een 14k4 modem voor girotel, onder windows 3.1, ik schakelde vaak naar dos over
Daarna een pentium MMX met windows 95
Daarna een pentium 4 2.8 GHz met XP, ondertussen draait hier 7.10 op en gebruik ik hem als NAS en backup over afstand met SSH.
Nu alweer een aantal jaren een AMD 4000+ met XP. Een tijd lang parallel met Linspire gebruikt en nu Suse 10.0

Naast reeds genoemde distrubuties heb Fedora Core 6.0, Suse 10.3, Mandravia, Freespire, Xubuntu, Edubuntu, Kubuntu uitgeprobeerd. Uiteindelijk op mijn oude pentium 4 definietief ubuntu 7.10 geinstalleerd. Enige reden om nog XP te gebruiken is het synchroniseren van mijn agenda, en outlook vind ik nog steeds prettiger werk dan evolution. Smaken verschillen.
Ooit Thunderbird geprobeerd?  Zo niet is het zeker een aanrader! :)

« Reactie #1027 Gepost op: 2008/04/28, 19:07:25 »
Citaat van: stephanievandenengel
De groetjes Stephanie, enne jullie hebben er een nieuw zeer positief meber bij
Welkom!

En leuk te horen dat de damesclub op het ubuntu-nl forum weer wat is gegroeid!  :)

Aangezien het overgrote deel heren en snotneuzen zijn...  ;)

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1028 Gepost op: 2008/04/28, 19:08:50 »
Citaat van: Reginald
Kuch... en/of bedoel je hopelijk?   :-)

« Reactie #1029 Gepost op: 2008/04/28, 19:17:25 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Reginald
Kuch... en/of bedoel je hopelijk?   :-)
Eh ik ben 34, dus ik rekende me eigenlijk niet meer tot de snotneuzen...  :)

Maar ja, onze oudere forumleden zullen bij dit bericht wel gniffelen!  ;)

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #1030 Gepost op: 2008/04/28, 19:24:34 »
Snotneuzen?  mensen wij (mijn generatie) is wel de toekomst!!
Over mijn generatie word nooit een goed woord gezegd, maar wij zorgen er mede wel vor dat die oudjes gezellig op seniorennet kunnen.

dit gezegd zijnde

welkom! iedereen (jong en oud, man en vrouw)

cali

« Reactie #1031 Gepost op: 2008/04/28, 19:40:54 »
Citaat van: Calimerubuntu
Snotneuzen?  mensen wij (mijn generatie) is wel de toekomst!!
Over mijn generatie word nooit een goed woord gezegd, maar wij zorgen er mede wel vor dat die oudjes gezellig op seniorennet kunnen.

dit gezegd zijnde

welkom! iedereen (jong en oud, man en vrouw)

cali
Hap!

:D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1032 Gepost op: 2008/04/30, 20:50:34 »
dat die oudjes gezellig op seniorennet kunnen.
----------------------------------------------------------------
Nouuuu gezellig ?.
Op het linux gedeelte is niet veel animo sorry.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1033 Gepost op: 2008/05/01, 17:12:23 »
Hallo, ik ben 41 jaar. Een jaar geleden begonnen met 7.04 naast vista te zetten.
Sinds 7.10 geen vista meer toegelaten op men harde schijf, alleen nog ubuntu.
Heb ubuntu leren kennen op www.gratissoftwaresite.nl
Viva La Revolución

Mightya

• Gast
« Reactie #1034 Gepost op: 2008/05/03, 14:21:11 »
Hallo ik ben MightyA.

Ik gebruik nu zo een 2 maanden Ubuntu, en bevalt me zeer goed.
Ben 21 jaar oud.

Heb al bij meer dan 10 mensen Ubuntu geïnstalleerd.
Mijn Compiz grafische effecten en de instelmogelijkheden vonden ze helemaal geweldig.

Groetjes MightyA

Offline hparcs

• Lid
« Reactie #1035 Gepost op: 2008/05/03, 15:17:45 »
Hoi! Ik ben Hans en inmiddels 40 jaar oud. Al van jongs af aan met computers bezig. Op school kregen we informatica les op een commodore 64. Maar via onze buren kon ik daar al aardig mee overweg. Daarna zelf nog een commodore 64, atari 800 en een Commodore amiga gehad. Hierna een MSX computer en daarna weer een 486. Deze werd al snel vervangen door een Pentium 1 welke pas jaren later vervangen werd door een Pentium 4.

Ik werk eigen dus al met Windows vanaf de eerste versie, en moest dan ook erg aan Linux wennen. De eerste paar keer via een live CD en uiteindelijk met een dualboot Kubuntu gaan draaien. Deze beviel echter slecht dus weer maandenlang terug op Windows. Tot ik toch maar eens Ubuntu probeerde, sindsdien ben ik verkocht! Ik draai nu een dual boot Win XP / Ubuntu 8.04 Hardy Heron en eerlijk gezegd meer Ubuntu dan windows. ;)

Overigens is mijn dochter van 8 ook ontzettend rap met Ubuntu en ik overweeg dan ook haar PC er mee uit te gaan rusten. Nu mijn vrouw nog overtuigen... ;)
Een veel gebruikte definitie van ubuntu is "het geloof in een universeel gedeeld verbond dat de gehele mensheid verbindt".

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #1036 Gepost op: 2008/05/05, 10:00:41 »
Hallo, ik zal mij even voorstellen. Mijn nickname is jabuca, ik ben 56 jaar, en sinds begin jaren tachtig werk ik met computers. Mijn eerste pc was een MSX2 zonder harddisk.
Daarna Pentium 1, 2 3e 4. Ik heb gewerkt met Windows 3.1, Windows 95, 98, 2000, XP. Maar Windows beviel mij toch steeds slechter. Een paar jaar geleden begonnen met Suse Linux 8.5, 9.1 en 10.1. Daarna Linux Mint en Linux Pardus en Kubuntu.
Pasgeleden een andere laptop gekocht, en daar zat Vista op.
Alles er afgehaald en Kubuntu 7.04 erop gezet.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1037 Gepost op: 2008/05/05, 10:47:32 »
hoi leeftijds genoot, van harte welkom, bij mij eender, windoows beviel mij ook niet meer en ook nog niet zolang overgestapt, het bevalt mij prima, wel weer van alles opnieuw leren, maar dat geeft niet, daar blijf je jong bij.

« Reactie #1038 Gepost op: 2008/05/06, 14:57:49 »
14 jaar,
en sinds eergister begonnen met ubuntu :p
word 20 augustus 15..

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #1039 Gepost op: 2008/05/07, 18:44:30 »
hallo,

ik ben jim 16 jaar oud, beginnende ubuntu gebruiker.

ik heb webdesign gedaan maar gestopt, omdat windows niet te draaien is vind ik.
daardoor ben ik niet echt bezig geweest met programeren, webdesign, en mijn grote passie photoshop.
behalve gamen wat je niet echt computeren kunt noemen maar gewoon gamen :P.

ik ondekte ubuntu een tijdje terug, leek mij een gelegenheid om weer eens te beginnen met 'prutsen' heb gewacht tot 8.04 uitkwam, heb toen een nieuwe pc gebouwd en zo ben ik hier gekomen.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1040 Gepost op: 2008/05/07, 19:23:08 »
Citaat van: Unix_Jim
hallo,

daardoor ben ik niet echt bezig geweest met programeren, webdesign, en mijn grote passie photoshop.

ik ondekte ubuntu een tijdje terug, leek mij een gelegenheid om weer eens te beginnen met 'prutsen' heb gewacht tot 8.04 uitkwam, heb toen een nieuwe pc gebouwd en zo ben ik hier gekomen.
Welkom :)

Voor het geval je toch nog Photoshop wil draaien op Ubuntu. De ondersteuning voor Photoshop CS2 wordt telekens beter. Je kunt het installeren onder Wine (laagje bovenop linux zodat je Windows programma's kunt draaien. Je verdiepen in een alternatief (ook al kan er niet alles mee (slechts 24 bits kleur, geen CYMK e.d.) is Gimp.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #1041 Gepost op: 2008/05/07, 23:36:13 »
Citaat van: eendje
hallo,

Voor het geval je toch nog Photoshop wil draaien op Ubuntu. De ondersteuning voor Photoshop CS2 wordt telekens beter. Je kunt het installeren onder Wine (laagje bovenop linux zodat je Windows programma's kunt draaien. Je verdiepen in een alternatief (ook al kan er niet alles mee (slechts 24 bits kleur, geen CYMK e.d.) is Gimp.
klopt, ik gebruik nu 7.0 onder wine, die draait niet echt lekker. is te doen maar niet goed. CS2 ga ik proberen te krijgen. bedankt voor de tip!

valvagia

• Gast
« Reactie #1042 Gepost op: 2008/05/08, 13:36:44 »
ik ben 17 jaar oud.
Mijn ouders hadden nooit  interesses in computers waardoor we in 2002 nog een ms dos pc hadden.
Ik was altijd een beetje jaloers op andere kinderen die pronkte met hun nieuwste games enzo, ik had in die tijd geen eens msn. :(
Ik kreeg later van een vriend van mijn (in 2005) een P3 met 62 Mb ram, en ik draaide eerst in XP, toen 98 later ging er iets mis met waardoor ik windows niet meer kon opstarten. ik was zo pissig op dat ding dat ik de dag erna nog opensuse erop gezet had.
Maar opensuse werkte voor mij nog niet goed genoeg, mijn netwerk kaart én geluidskaart bleek er niet onder te werken, waardoor ik na een jaar met een lan kabeltje toch maar een Mac heb gekocht.
Ik was wel heel erg tevreden over Opensuse dat ik verder begon te experimenteren met linux, ik heb daarna nog knoppix/redhat/suse en later ook met ubuntu.
nu heb ik 2 computers thuis, een pc met xubuntu 7.10 met opensuse erop (dualboot) en een mac met mac os 10.4.3

val

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1043 Gepost op: 2008/05/08, 15:17:32 »
Citaat van: eendje
hallo,

klopt, ik gebruik nu 7.0 onder wine, die draait niet echt lekker. is te doen maar niet goed. CS2 ga ik proberen te krijgen. bedankt voor de tip!
Verwacht nu niet direct dat CS 2 vloeiend werkt, maar Google sponsert de programmeurs van Wine om de support voor CS 2 beter te maken, dus je zou verwachten dat het telkens beter moet worden.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #1044 Gepost op: 2008/05/10, 14:48:40 »
Goedenmiddag,

Mijn naam is Hans.
Ik ben woonachtig in Stiens ( Friesland)

Ik ben 35 jaar oud en ga vanaf vandaag proberen dualboot Ubuntu en Windows XP te realizeren.
Ik hoop dat het gaat lukken want eerdere pogingen in het verleden met andere Distro's mochten niet baten.

//Hans
127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
Ubuntu Hardy Heron 8.04

hallo409

• Gast
« Reactie #1045 Gepost op: 2008/05/11, 11:27:47 »
Hallo,
Ik ben Marco,
en ik ben 17 jaar oud. Ik ben een kwartier geleden overgestapt op ubuntu. Ik heb hiervoor een hele tijd mandriva gehad en daarna weer gewoon windows. Toch vond ik het tijd om weer eens wat linux te gaan gebruiken en ik dacht van, Ach laat ik ubuntu weer eens pakken ( deze werken nooit bij mij! altijd verkeerde resolutie, geen internet connectie blablabla) maar toch nog een keer geprobeerd en alles werkt gewoon. Mede dankzij  ENVY die mijn Nvidia drivers heeft verzorgd. (kon geen hogere resolutie dan 800x600 geen pretje op een 22 ich scherm) Ik ben tot nu toe zeer te vreden, Ik heb me meteen hier geregistreerd zodat ik hulp kan vragen als dit nodig is en andere misschien ook hulp kan bieden.

,
Marco

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1046 Gepost op: 2008/05/11, 11:32:21 »
Welkom op het forum Marco,

als er iets is horen we het graag, ik ben ervan overtuigd dat je zult genieten van de verbeteringen die Linux de laatste jaren heeft doorgemaakt. Hoe lang is het geleden dat je Mandriva gebruikt hebt?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

hallo409

• Gast
« Reactie #1047 Gepost op: 2008/05/11, 11:39:53 »
Ik denk dat het ongeveer een maand á twee maanden geleden is geweest dat ik het voor het laatst heb gebruikt. Mandriva zelf heb ik denkik een maand of 6 gebruikt en hiervoor ongeveer 3 weken OpenSUSE (was geen pretje). Maar ik ben dus geen complete Newbie meer :P

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #1048 Gepost op: 2008/05/15, 11:25:46 »
Citaat van: hallo409
Ik denk dat het ongeveer een maand á twee maanden geleden is geweest dat ik het voor het laatst heb gebruikt. Mandriva zelf heb ik denkik een maand of 6 gebruikt en hiervoor ongeveer 3 weken OpenSUSE (was geen pretje). Maar ik ben dus geen complete Newbie meer :P
Hm ik vond die Open Suse dan weer heel leuk, tot hij na een autmatische update niets meer wilde doen.

maar soit.

Ik heet eigenlijk Bart. Sta op de rand van de kaap van de 30 (ik kijk er niet naar uit). Ik ben eigenlijk nog niet zo lang met linux bezig. Ubuntu vind ik heel gemakkelijk en intuïtief in gebruik. Toch voor zover het de gewone toepassingen betreft. Ben nog niet zo vlot met de command line, maar dat zal wel komen. En ik denk toch niet dat ik die als gewoon pc gebruiker zo heel veel nodig heb.

voor wie het echt allemaal wil weten. Mijn Ubuntu (64 bit versie) draait op een pc'tje dat ik voor 200€ in de kast van mijn moeders oude pc in elkaar heb gestoken. Een AMD 64 3800+ processor, een gig ram op een Asrock moederbordje.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

hallo409

• Gast
« Reactie #1049 Gepost op: 2008/05/15, 18:32:13 »
Citaat van: putor
Hm ik vond die Open Suse dan weer heel leuk, tot hij na een autmatische update niets meer wilde doen.
Bij mij werkte het draadloos internet voor geen meter,  dagenlang  helemaal rotgezocht toen had ik een driver. na veel gepiel met de commandline (2e dag dat ik linux gebruikte ofzo) werkte het eindelijk (dacht ik), de driver was erg brak en viel constant uit heeeel irritant. Mandriva hat hier geen lastvan :) vandaar Mandriva.