Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001053 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #775 Gepost op: 2007/09/26, 21:49:15 »
exteris zeer welkom. met gebundelde kracht: coniunctis viribus zullen we ons =open source= doel bereiken. :D

JanDM

• Gast
« Reactie #776 Gepost op: 2007/09/27, 21:44:03 »
Hoi, ik ben Jan, 19 jaar oud, woon in Veenendaal en studeer Informatica in Utrecht. Ik ben Linux/Ubuntu gebruiker sinds Dapper, daarvoor weleens met SuSE en Mandrake gespeeld, maar nooit echt veel mee gedaan. Ik draai zoveel mogelijk de alphas en betas, dat houd het spannend en erg leerzaam als er eens iets breekt..

Het is leuk dat dit forum veel persoonlijker is dan bijv. ubuntuforums.org (al is daar wel geweldig veel info te vinden). Tof dat hier zoveel ouderen en mensen zonder IT-achtergrond zitten. Het toont wel aan dat het OS gebruiksvriendelijk genoeg is...

« Reactie #777 Gepost op: 2007/09/28, 13:29:05 »
Hallo allemaal,

Ik geloof dat ik mijzelf nog niet heb voorgesteld hier, terwijl het alweer meer dan een jaar geleden is dat ik mijzelf hier heb geregistreerd, mijn naam is Michel Voorn, ben 42 jaar en woon in het noorden van Leidschendam.

Na jaren van Windows gebruikt te hebben wilde ik eigenlijk toch eens iets anders proberen, ben nog maar pas een jaar een beetje met Ubuntu en Linux bezig, dus ik noem mezelf nog maar even een newbie. Probeer zo nu en dan wat documentatie te lezen om er toch wat meer bekend mee te worden.

Hoe zit mijn leven er voor de rest uit, ik zit momenteel zonder werk, omdat ik onlangs 100% ben afgekeurd door het UWV, vanwege mijn reuma.

Ben grote muziekliefhebber van electronische muziek, maak radio programma's online, fan van Science Fiction, zoals Star Trek, interesse in natuur en dieren. Om maar wat te noemen :)

Ik laat het hier maar even bij.

Groeten,
Michel

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #778 Gepost op: 2007/09/28, 15:07:23 »
@mivo en @jandm hartelijk welkom op het forum. er zijn hier veel helpende handen. :) (als jullie die tenminste nodig hebben...)

JimZ

• Gast
« Reactie #779 Gepost op: 2007/10/02, 01:41:47 »
Nou vooruit:

Mijn bouwjaar is 1950, sinds 1972 bij de organisatie waar ik voor werkte (zijdelings) in aanraking gekomen met computers. Dat betekende toen nog een grote zaal waar ponskaarten langs alle wanden met enorm kabaal door sorteermachines raasden en waar horen en zien je verging. En ook een regiment ponstypistes. Dat was een Univac systeem meen ik.

zo rond 1977 verscheen daar de eerste echte "minicomputer", een MAI Basic Four (die dus geprogrammeerd kon worden in Basic in plaats van ponskaarten) en magnetische opslag. Toen kwamen ook de eerste terminals op de bureaus.

Plaatje:

En zo zagen harde schijven en toen uit:

die dingen hadden de destijds gigantische capaciteit van ik meen 20MB!!

Nou, een beetje opschieten maar. In 1987 m'n eerste kennismaking met de pc (een 8086 op 25 MHz) en met vallen en opstaan DOS onder de knie gekregen. Daarna via Windows 3.1, 95, 98, en XP het heden ingedobberd en nog maar sinds kort een beetje met linux aan het experimenteren geslagen (meer vrije tijd en zo.....).

Ik had een paar jaar geleden ook al eens een poging gewaagd maar ja, die linux commandoregel hè...... Inmiddels heeft de linuxgemeenschap (en Ubuntu in het bijzonder) de achterstand in hoog tempo weggewerkt en dat helpt. Maar misschien moet ik me toch maar eens wat meer verdiepen in dat commandoregelverhaal en configuratiescripts en zo. Al was het maar om het systeem beter te leren begrijpen. Nou ja, ik kan hopelijk nog wel een poosje mee dus wie weet.

En vandaar dus ook m'n aanwezigheid op dit forum.

En ter afsluiting: Heeft iemand nou die gemiddelde leeftijd waar het allemaal om begonnen was al eens uitgerekend? Of moeten we dat maar zelf doen. Een soort ieder voor zich verhaal of zo. Dat moet met computers toch eigenlijk niet nodig zijn.

Gr,
Jim

« Reactie #780 Gepost op: 2007/10/02, 07:29:19 »
Dag JimZ,

tof verhaal zeg, en met die foto 's erbij... wij kunnen ons dat helemaal niet voorstellen hoe het vroeger ging (ik ben geboren in 1980).

Ik zit ook te wachten op iemand die de gemiddelde leeftijd kan berekenen van de mensen die zich voorgesteld hebben op dit onderwerp. Ik ben zelf enorm slecht in wiskunde en ga me niet wagen aan zo 'n berekening.

Ik hoop dat je de moed hebt om te blijven bij Linux en te experimenteren. Vragen stellen op dit forum is ook altijd een gigantisch grote hulp, ik heb zelf al veel gevraagd en ben altijd snel en door veel helpende handen uit de problemen geraakt.

Groetjes,

Els

Offline anko

• Lid
« Reactie #781 Gepost op: 2007/10/02, 09:19:57 »
Citaat van: Els1980
Ik zit ook te wachten op iemand die de gemiddelde leeftijd kan berekenen van de mensen die zich voorgesteld hebben op dit onderwerp. Ik ben zelf enorm slecht in wiskunde en ga me niet wagen aan zo 'n berekening.
Ik kom tot 264 leeftijden in dit topic.
Alles van vorig jaar heb ik met 1 jaar verhoogd.
Alles van dit jaar aangehouden (ook als ze nog jarig moesten worden)
Totale leeftijd: 8219
Gemiddeld: 31,13 (inclusief die van 6 jaar, waar ik niks van geloof)
Als je hier aan twijfelt, tel dan zelf maar na :)

Volgens deze site ws de gemiddelde leeftijd van nederlanders in 2003 38,4 jaar. Ik neem niet aan dat de belgen daar veel van afwijken.
Als we in aanmerking nemen dat de gemiddelde oudere mens zich niet zo met computers (en zeker niet met linux) bezig houdt, dan hebben we denk ik een aardige doorsnede van nederland (en belgie).
Deze bewering is dus niet wetenschappelijk onderbouwd.

@edit
Ik weet, er zijn hier mensen van boven de 70. Die zijn dus niet alleen kwa leeftijd bovengemiddeld.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

« Reactie #782 Gepost op: 2007/10/02, 19:30:47 »
Dag Anko,

bedankt voor je uitleg, dat is interessant. Dan ben ik nog bij de "jeugd" om 't zo te noemen :-) Bedankt voor het opzoekwerk.

Groetjes,

Els

« Reactie #783 Gepost op: 2007/10/02, 20:27:41 »
Ik ook, maar ik ben ook pas achttien:P

Offline Tom

• Lid
« Reactie #784 Gepost op: 2007/10/03, 13:39:42 »
Ik stel mij dan ook maar voor.
Ik heet Tom en ben op pc gebied dom.
Ben nu 62 jaar jong  en draai mijn hand voor Ubuntu niet om.
Ben aangevangen met de PC vorig jaar in sept 06.
Heb toen ook een boek erbij gehaalt  Windows XP SP2 en heb het niet bestudeert maar er gewoon ingeklopt dagen en nachten.
Tot dat ik dit jaar een tijdschrift kocht Clickx.be met een artikel over Ubuntu , en ik was er weg van.(ik dacht nummer 142)
Was een prachtartikel over de versie 7.04.
Live cd besteld drie weken later ubuntu in dual boot er op gezet.
Vond het zo prachtig inclusief dit forum dat ik heb nu alleen nog Ubuntu op mijn
desktop.(windows is verhuist naar de vuilbak)
En tot nu toe loopt alles als een trein , ben wel bassic gebruiker .
Ben goed geholpen door Penzacola en Gigapuist waarvoor mijn oprechte dank.
Ook nog een paar andere mensen hier op dit Forum hebben mij raad gegeven(super)

Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline friarTuxs

• Lid
« Reactie #785 Gepost op: 2007/10/04, 09:03:57 »
Hoi allen,

Ik heb me eigenlijk al een beetje voorgesteld in het topic Waarom ik overgestapt ben naar Ubuntu....Maar doe het toch nog maar een keer. :)
Mijn naam is Ben, 34 jaar (bijna 35), ben ook ooit begonnen met een C=64, daarna een x286 waar dos op draaide, lekker op Norton Commander commandootjes oproepen, leuke simpele spelletjes als Tim en Pinball, in '96 kocht ik van mijn eigen centjes een pentium 1, 120mHz, en maar liefst een HD van 120 MB, draaide Win95.... was leuk, maar erg krakkemikkig.....
In '99 kocht ik de RedHat 6.1 CD....geinstalleerd, liep allemaal, maar ik kon er nog niet erg veel mee, dus toen weer terug naar win98.  
Om een lang verhaal kort te maken...Ik heb Suse10 nog geprobeerd, Dit jaar nog Gentoo.....en toen slaakte ik een zucht van verlichting toen ik Ubuntu installeerde....Binnen 45 minuten klaar, geen useflags installatie, geen #emerge --update world, wat zo'n 3 dagen duurde..... Gewoon klaar....
En DRI werkte ook nog eens direct, zucht...Ik geloofde het bijna niet hehe.
Kortom, ik draai nu zeer tevreden Ubuntu, Feisty en probeer WinXP meer en meer los te laten.... Alleen filmbewerking en fotobewerking doe ik nog onder WinXP, de laatste in een VM (virtualbox).....Met Kino of liVES kan ik nog niet wat pinacle kan...... komt nog wel ;)
Groet,

Ben
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

MauZZeR

• Gast
« Reactie #786 Gepost op: 2007/10/05, 12:39:22 »
Ik zal hier ook maar eens reageren. 27 jaar, Bergen op Zoom ( verder opgegroeid en geboren in Rotterdam ) , werkend   in de ICT bij een Hogeschool in Breda.  Draai nu meer dan 2 jaar met tevredenheid Ubuntu. Waarom ? Ik was de vastlopers en vertragingen zat in Windows. Tijdens mijn studie technische informatica kwam ik 7 jaar geleden in aanraking met mijn eerste linux ervaring : slackware. Sinds dien altijd Linux blijven volgen.

« Reactie #787 Gepost op: 2007/10/16, 21:53:16 »
Nou dan ook maar even voorstellen.

Mijn naam is Jan, ik ben 55 en werk in het ziekenhuis als lab KNF. Ben sinds mijn stage bij Philips electrologica in 1970 in computers bezig. Ooit begonnen met een Acorn Atom met wel 16 kb geheugen waarvan 1 vrij programmeerbaar met de basic van atom die toen al toeliet om assembler er bij in te gebruiken. Nadien over gestapt op  een PC. Al eerder linux geprobeerd maar door omstandigheden nouja een hobby: het verzamelen en inscannen van oude fotoś van mijn woonplaats, toch weer terug naar windows. Nu sinds een goed jaar toch over op Ubuntu. Tot grote tevredenheid want het oude Atom gevoel komt weer een beetje terug.

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #788 Gepost op: 2007/10/17, 12:17:55 »
Hallo mijn naam is Thierry ik werk onder de naam Thierrz smile
Ik ben 13 jaar oud.

Ik begon met windows xp daarna WIndows vista gekraakt maar vista Sucks net zo als XP wink
Een paar jaar geleden hoorde ik een keer de naam Linux voorbij komen ik wist dat het een soort besturingsysteem was maar totaal niet hoe het werkt.
Op een dag een paar weken terug dacht ik laat ik eens kijken wat linux precies is.
Ik zocht en zag onder andere Ubuntu en ook PCLinuxOS dus dat had ik gedownload en een minuut de live cd utgeprobeerd en dacht hummm iets nieuws uitproberen lijkt me wel leuk
om iets nieuws uitte proberen huppa geinstalleerd nou is wel grappig..
Een week later wou ik het echt Linux ik nam dus Ubuntu dat was wel iets anders PclinusOs was kde en Ubuntu gnome. maar Ubuntu beviel me meer ik nam dus Ubuntu. Ik wilde ook heel graag kiba dock op PCLinuxOS maar dat was niet echt stabiel op PCLinuxOS maar op Ubuntu in 1 keer geinstalleerd.
Nou dit wou ik even vertellen over mij en Linux.

Verder mijn hobby's zijn o.a. voetballen, later wil ik drummer als beroep worden  en ben full time laptopper:D

YoseMite

• Gast
« Reactie #789 Gepost op: 2007/10/17, 21:27:31 »
Ik zal bij mijn 1e post me netjes voorstellen... :)

Mijn naam is Dennis en ben 19 jaar oud.
Ik ben als vele helaas opgegroeit met Microso$ft.

Sinds enkele jaren begon de irritatie zwaar op te lopen en was het tijd voor iets anders...
Ik ben begonnen met OpenSuse maar het was niet echt mijn ding, sinds enkele weken gebruik ik Ubuntu met groot succes!

Ik draai nu wel nog steeds WinXP maar de kans op overstap wordt elke dag groter!  ;)

Voor rest leren jullie me wel kennen op het forum, het posten begint vanaf NU! :D

Groeten,

Dennis

« Reactie #790 Gepost op: 2007/10/17, 22:23:16 »
mja ik ben geurt
ben 23 jaar
heb nu ruim een jaar een apple (intel macbook pro)
mijn oude laptop staat ubuntu op)
met linux ben ik nu al ongeveer 4 jaar aan het expirimenteren(daarvoor wel eens onwetend en onsuccesvol geexpirimenteerd maar tegenwoordig veel meer kennis in huis..)

oh ja ik gebruik ook windows XP en windows Vista...

ik ben niet voor het een of tegen het ander... ik probeer te kijken wat het beste past bij de taak die ik voor de machine heb! verder probeer ik platform onafhankelijk te zijn :) lukt me aardig als je het aantal platforms zie :)

B_Byte

• Gast
« Reactie #791 Gepost op: 2007/10/19, 13:52:58 »
Mijn naam is Bert
Ben 21 jaar
Helaas voor jullie groot voorstander van Microsoft.
Reden dat ik Ubuntu (sinds gister) gebruik is om toch te kijken of Ubuntu beter is.
Tot zo ver ziet het er toch netjes uit.

« Reactie #792 Gepost op: 2007/10/19, 14:01:02 »
Ah, Bert! Nog eens welkom dan!
Ook voorstanders van  Microsoft  zijn hier van harte welkom!  (maar misschien moet je het niet zo hard roepen op een linux-forum...  ;)  )

Ik vind het geweldig dat je Ubuntu een kans geeft. Mij heeft het namelijk overtuigd dat het beter is dan Windows.
En de filosofie van Ubuntu-Canonical vind ik helemaal veel beter dan die van Microsoft.  Maar goed, ieder zijn mening!
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

NLWerner

• Gast
« Reactie #793 Gepost op: 2007/10/20, 21:17:19 »
Ook maar even voorstellen dan;

Mijn naam is Werner, ik ben 19 jaar oud, en woon in de omgeving van Rotterdam. Ik volg een opleiding ICT/webdesign op MBO niv. 4. Ik hoorde op mijn 17e voor het eerst iets over linux op school, ik had er al wel wat van gelezen, maar er nooit echt wat mee gedaan. Nu heb ik een tijdje geleden een laptop aangeschaft met windows vista (ik ben redelijk tevreden), maar het is toch niet helemaal wat ik wil. Ubuntu heb ik nu bijna een week succesvol draaien op een pc (dus ik heb vista nog steeds), en tot volle tevredenheid, ik kan alles doen wat ik wil, en met compiz ziet het er beter uit als vista aero.

als het me blijft bevallen, zodat ik het over een maand nog steeds wil gebruiken, dan overweeg ik het ook echt op mijn laptop te gaan zetten. daar moet het nog soepeler draaien als op deze PC waar ik het nu op heb draaien, de specs zijn immers veel beter. Op de pc die van mijn ouders is (maar waar ik veel gebruik van maak) zal altijd windows XP/vista moeten staan, mijn ouders willen immers niet anders (ik vind xp persoonlijk ook goed).

Gr,

Werner

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #794 Gepost op: 2007/10/20, 23:59:06 »
Hoi allemaal,

Gisteren verkeerd gepost dus bij deze nog eens maar dan juist... (hoop ik!!)
Ik ben Martie en ben 41 jaartjes jong ejn woon in Landert.
Mijn hobbys zijn computeren, fietsen, treinen (wissels) en in zekere zin autisme.
Na lang dubben heb ik besloten om de nieuwe weg naar Linux in te slaan, gisteren al een CD-tje gestookt met Linux Ubuntu Desktop en vandaag opgestart ermee.
Ik zal erg blij zijn als ik micros(ch)oft vaarwel kan zeggen als mede veel illegale of dure progjes kan vervangen met legale gratis software.
Gelukkig is hier ons forum en ik denk dat het nu sneller kan gaan de overstap te maken.
Ondanks soms zeer weinig tijd zal het vast gaan lukken!
Hopelijk tot gauw!
Groetjes,

Martie.

Wijbuntu

• Gast
« Reactie #795 Gepost op: 2007/10/22, 09:52:15 »
Hallo,

Ik ben Eric, 46 jaar oud wonened in Wijdemeren en vandaar de nick Wijbuntu...
Ik was al langer van plan om eens met een Linux versie te gaan doen.
Heb nu Ubuntu 7.10 gedownload en afgelopen weekend wat mee gespeeld.
Ben erg enthousiast geworden.
Ga een dual boot maken om Ubuntu goed te leren kennen en uiteindelijk is het doel geheel oven naar Ubuntu.

Groeten, Eric.

« Reactie #796 Gepost op: 2007/10/22, 21:46:00 »
Ik ben 40 jaar.
ooit begonnen met windows 3.1, daarna een aantal jaar een mac gehad ( staat hier nog steeds weg te stoffen in een hoek ),
toen windows 98se en redhad dualboot op 1 machine,daarna win xp en debian op mijn servertje.
nu sins een maand of 3 aan de ubuntu, eerst alleen op de nieuwe laptop omdat die niet van vista hield ( of anders om )
later ook op mijn gewone pc samen met win xp en op de server draai ik nu ook ubuntu.
ben tot nu toe zeer te spreken over ubuntu, heeft mij tot nu toe op geen enkele manier in de steek gelaten !

Johan
ubuntu, The best A men can get ......

Panda

• Gast
« Reactie #797 Gepost op: 2007/10/23, 09:28:01 »
Ook mijn twee duiten dan maar:
Hallo, noem mij maar Panda. Ik ben 25 jaar, een hevige computergebruiker maar geen techneut.
Gebruikte 9 jaar windows(95-98-XP) en de ergenissen stapelden zich op. Dat verschillende windows-programma's met elkaar conflicteren en elkaar het werken onmogelijk maken vind ik nog wel een van de domste dingen van Microsoft.
Met het einde van XP en de (beoogde) dominantie van Vista in zicht, wilde ik niet niet langer wachten en besloot te kijken naar alternatieven. Ik vond Ubuntu en ben nu sinds twee dagen bezig. Er is nog een hoop te doen op mijn PC, want nog lang niet alles werkt goed; maar het feit dat hier zo'n uitgebreide documentatie is, geeft me de moed om te blijven experimenteren. Ook het feit dat Ubuntu en XP naast elkaar kunnen bestaan op de computer maakte de overstap minder eng.

Offline Freek2

• Lid
    • fvb 1.0 /begin
« Reactie #798 Gepost op: 2007/10/23, 10:44:43 »
Citaat van: fvb
Hoi,

Freek .. vandaag 47 geworden (felicitatie .. dank U) ..

Ernstig in de weer met mijn computer sinds .. eh .. heel lang geleden (internet moest nog uitgevonden worden .. ;) ..) .. uiteraart met MS producten in de weer .. altijd gelukt om dit zo te configureren dat het veilig en naar mijn smaak werkte .. linux afgelopen jaren wel interressant gevonden maar na wat kortdurende expirimenteren toch steeds retour WindowsXP .. nu helemaal om dankzij Damn Small Linux .. klein, snel en flexibel .. kortom heerlijke distro .. mogelijk toch enige beperkingen, expiriment verwacht met Debian (Etch of Lenny) en BSD (FreeDBS)
Update ..

Inmiddels Debian Etch geinstalleerd, minimale installatie met Fluxbox. Installatie verliep erg soepel, alles werkt gewoon 'out of the box'. Werk ik nu een aantal weken mee en bevalt uitstekend.

OK .. Debian is geen Ubuntu .. maar aangezien Ubuntu gebaseerd is op Debian ....

Blijf Ubuntu-forum volgen uit interresse en draag bij waar ik denk dat het zinvol is ..

happy computing all, Freek.
there's no business like .. your own business ..

Laus

• Gast
« Reactie #799 Gepost op: 2007/10/24, 11:30:55 »
Hoi allen,
Ik heb al wel e.e.a. gepost hier maar nog nooit voorgesteld. Ik ben Laurens, 28 jaar, momenteel woonachtig in Den Haag(straks weer terug naar het fijne west-brabantse Bergen op Zoom).

Ik ben rond 2000 een tijd  bezig geweest met Suse 6.1, maar moest toen duidelijk nog verder ontwikkeld worden. Daarom tot begin dit jaar altijd maar braaf Windows gebruikt. En ach, meestal deed die wel wat ie moest doen, zeker omdat ik me vooral met overklokken en waterkoelingen bezig hield. Iets wat in de linuxwereld toch minder wordt gedaan.

Dit jaar begonnen met Ubuntu op de thuisserver(aMuled, samba, ftp, apache). Daar draaide altijd win2k op, best wel naar tevredenheid, maar ik wilde toch weer eens wat nieuws proberen. Feisty doet het daar prima op. Alleen de remote desktop wil nog niet helemaal lukken maar dat komt wel. Conclusie is iig dat Ubuntu het geheugen veel minder belast, netwerktransfers en downloads gaan simpelweg sneller. Binnenkort de Gutsy-server er maar op zetten, gezien er toch geen monitor meer aanhangt.

Een tijd terug een lekkere dikke PC gekocht met Vista 64-bit. Bevalt prima, allen je hebt nu helemaal geen controle meer over je systeem. Dan maar de dual boot met gutsy. Vriendin wil toch windows helaas..Maar alles draait als een tierelier.

Lees hier veel mee, zoek altijd interessante progjes!

Voor mn werk houd ik me bezig met geautomatiseerd testen. Dat is allemaal DURE software. Daarom eens uitzoeken of dat beter kan. Leuk onderzoekje. Probleem bij TA is de schermherkenning, eens kijken of er een linux tool is die dat kan.  

Greetz.